Smartwings spustily linku na londýnské letiště Heathrow, nahradily ČSA
Boeing 737-800 společnosti Smartwings na londýnském letišti Heathrow. Foto: Smartwings
Linka bude v provozu čtyřikrát týdně, od zimního letového řádu denně.
Naprostá komedie, ale vedle Ryanairu atd si SW ani neškrtne .
Proč by si neškrtli? Lítají na LHR, které je významné letiště pro transfery do celého světa. Ano, nízkonákladovky využijí lidé, kteří chtějí za 200,- do Anglie, ale na LHR s TVS budou lítat lidé, co pokračují z LHR dál do světa. Za mě ok 🙂 a 1000,- za letenku mi nepřijde nic extra hroznýho.
Linka do Londýna, konkrétně ČSA OK650/1 byla jedna z nejstarších linek ČSA, jedna z nejtradičnějších. Říkalo se, kdo nelítá LHR a JFK tak jako letecká společnost neexistuje. V tom evropském pojetí je LHR ještě větší symbol jak JFK. Vůbec nemohu pochopit, jak muže někdo tuhle tradiční linku dát někomu jinému a ponechat jí číslo 650/1. To je takový pohrdání tradicemi, zaměstnanci ČSA, že větší symboliku bychom těžko hledali. Má-li v rámci fungování tzv. Smartwingsgroup být jedno, kdo co dělá, protože výnosy jdou jednomu majiteli, pak linku mělo létat ČSA letadlem REQ a HEU (REQ až bude mít ten svůj podvozek… Číst vice »
Dělal jsem pro obě společnosti. CSA bohužel usnuli v devadesátých letech. A pak každou změnu brali jako útok na jejich majestát. Nekonkurence schopna společnost
SW mě tou cenou fakt překvapili
Proč. BA v NOV OW za 983,- CZK.
Hm SW 944 Kč ow. Navic koukam že BA to za tu cenu prodává na BA853 kterou ale v koordinaci už rušili.
Zajímalo by mě, kdy se tu objeví zpráva o technických problémech dvou letadel. Ačkoliv to nebyla žádná švanda, PAX potvrdí, zatím to Dufková tajila mistrně.
Pokud myslime ty same incidenty, tak tam se to bude maximalne tajit, protoze kam se hrabe let na jeden motor. Nastesti vse dobre dopadlo
Tak proč je vy dva sami tajíte? Sem s tím, datum i místo.
Jeden z těch incidentů se stal, když jsem zrovna poslouchala LiveATC. Pilot měl podle vlastních slov problém s autopilotem. Vypnul ho a přiblížení bylo v ruce. Ani se nevyhlašovala nějaká emergency, šlo čistě o návrat zpět.
Pokud něco víte a chcete vyvolat diskuzi nebo něco, tak musíte být konkrétnější. Aspoň datum linka atd
A co PAX potvrdí? Cestující přesně vědí, co se stalo?
Mě by tedy také zajímalo, jak PAX může potvrdit nějaký incident (tedy kromě zjevných typu vyjetí z dráhy).
Vo co go?
Zásadně se smartwings neletám. Pouze jako krajní a poslední možnost.
to je skvělé že to víme
Aha…hm škoda…tak ja si vás tedy škrtám
Tak mě si škrtněte taky.
Víte že si ty dvě věty protiřečí? 🙂
Přesně tak, to jen tací pepíci na dovolenku. Je to ostuda
1150 za let na Heathrow je hodně dobrá cena, zvlášť u jinak předražených smartwings. Jen tak dál, v tomto jim fandím.
tak za těch 1150 Kč poletí jenom zlomek pax…
Ale i tak je to hodně dobrý
Stejně jako místní výkřiky 10EUR s RYR a podobně..
A jak je to vlastně s CSA a jejich A 320 na lince do CDG na spojí OK 760? Litá to taky SW? Diky:-)
Střídavě..občas ČSA, občas 737 nebo 738 SW.
K čemu nám v budoucnu budou platinové karty ČSA?
Sám jste si odpověděl.
Pořád máte dost výhod ve vztahu k SKYTEAM dopravcům (salónky, fast-track, atd.).
Sky Team a ČSA. K smíchu. Sky Team má aerolinkou v insolvenci a s dluhy, které nikdy nesplatí. Neuvěřitelný.
Ví někdo obsazenost? a celkově by mě zajímala obsazenost linek SW/ČSA..někdo s infem z letiště? Díky
To už ji letos spustili potřetí,ne? 😆😆 To je tragikomedie. Stejně to zase zruší. Vůbec nechápu, proč se tu píše, že obnovili linku, ale nepíše se, že zrušili linku.
Škoda že už to nelétají ČSA ale třeba se v budoucnu dočkáme návratu. Cena také není špatná.
Hodně štěstí a plných letadel.
A co by z toho Smartwings měli?
Já opravdu nechápu, proč majitelé Smartwings nerozvíjí značku ČSA. Chápu, že Smartwings je jejich dítě, ale já mít k dispozici 100 let starou tradiční značku navíc s volacím znakem OK, tak se jí snažím rozvíjet daleko více než něco, co nikomu nic moc nikdy neřekne. Možná jsem trochu sentimentlální, ale pořád si myslím, že v té mé sentimentalitě je značná dávka racionality.
Protože majitelé SW nikdy značku ČSA rozvinout nechtěli. Využili jen linek které mohli převzít. Bohužel záměr je mít z ČSA už jen virtuální značku, stejně už z ČSA nic nezůstalo. Pokud ČSA nezmění vlastnickou strukturu, půjde to pořád více z kopce, i když ono už to na dně je.
Vidím to stejně a proto si myslím, že bude za tím nějaká kulišárna, aby někdo koupil ČSA za hrst rýže a pak převezme Smartwings včetně jejich letadel a zajímavých linek.
Chtěl bych se zeptat, nedávno jsem tady v diskuzi četl, že se okolo ČSA motá nějaký nový investor. Prý Andrej Babiš. Nikde na internetu jsem ale o tom nic nenašel.
Nevíte někdo více?
Tak to by bylo hodně smutné. Po Luftjardovi soudně uznaný dotační podvodník…
Otázka je, jak moc můžete rozvíjet firmu v insolvenci. Rozlétávat spoustu nových linek v programu, který si vlastní flotilou ani zdaleka nepokryjete, se mi nejeví jako zcela kompatibilní s principem insolvenčního řízení. Proto by dávalo smysl maximální počet těchto exČSA linek schovat do konce insolvence pod matku. Ale třeba se pletu.
Rozjíždět dnes aerolinku, která má jedno letadlo, nemá dálkovou flotilu a na linkách kde letá se prodávají v akci letenky s lowcosty i kolem 20 euro je ekonomická sebevražda. Oproti tomu Smartwings má hlavní byznys charter pro CK a tam je to úplně jiné podnikání. Značka ČSA má smysl pro investora , který má dost peněz a času si s ní vyhrát.
To co píšete dává smysl. Stejně jak je problém při insolvenčním řízení poslat OK-REQ na výměnu podvozku, tak je stejně problém rozlétávat další linky s půjčenými letadly do vyřešení budoucnosti.
To co píšete dává smysl, nicméně ta insolvence je záležitost posledního období. Majitelé značku ČSA upozaďují už od té doby, co jí převzali. Možná je tam nějáký další komerční/právní/ekonomický důvod, nicméně z drbů, které se mi donesly, si spíše myslím, že značku Smartwings prostě kdysi založili a je to jejich a jsou hrdí na to, co z toho teď je. Jsou to jejich firmy, já to jen prostě moc obchodně nechápu.
To je teoreticky pěkné a asi něco takového původně plánovali, když si ČSA pořizovali, jenže pak přišel uzemněný Max, který zamíchal flotilou SW a hned za ním covid, který prudce vyčerpal cashflow obou firem, na linkové ČSA do dosedlo ještě drtivěji (Smarwings přeci nějaké ty chartery v roce 2020 odlétaly) a ČSA nebyly schopné platit faktury, tím se zadlužily a máme je v insolvenci. A v insolvenci se toho moc dělat nedá (jakože investice, rozvoj), nejdřív to někdo musí finančně stabilizovat a vytrhnou z kontroly věřitelů – což je zatím ve hvězdách, jestli se podaří.
Cokoliv se dostane pod SW, tak bude vykucháno vše dobré a zbytek, tedy dluhy zůstanou věřitelům. Že SW má zájem , jsou jen kecy. Už od založení Travelu jdou proti ČSA. A je otázka, zda dosazení a působení pánů politiků dosazením lidí jako byl Tvrdík nemělo účel…
A já naiva myslel, že ČSA byly vykuchány a rozprodány za bravurního vlastnictví a ředitelování státu.
ČSA bude jen virtuální značka. Moc nechápu, proč usilují o Sky Team, když vedení Smartwings řeklo, že je to zbytečný pro Smartwings. ČSA už má minimum letu, tak fakt nechápu.
Velká škoda, že linka nezůstala pod ČSA. Ale když není čím, …
Každopádně raději poletím s QS do Londýna, než s Ryanem 40 mil za Londýn s vidinou ušetřeným pár stovek za letenku z nichž většinu stejně utratím za cestu do Londýna. Nehledě na čas.
Ja vam nevim.. ryan mel bezne letenky za 10€/jednosmerne.. easybus za 2gbp.. tedy zpatecni za 600 czk uplne v poho. Pokud chcete letet s BA nebo s QS za 2,5K + metro.. ok.. ja si rad usetrim min. 2,3k. Ano, casove budu -60-70minut na smer pomalejsi.. ale, porad ok.
Easybus uz jizdenky na NE nepreprodava takze na £2 zapomen. Nejlevnejsi na STN je ted od £6.
Taxán do južnej časti centralneho Londyna za 86£ zo STN.. Z LHR by som ušetril 60£. Takže jednoznačne pre mňa LHR.