Smartwings spustí pravidelnou linku z Prahy do Izmiru, nabídnou dva lety týdně
Boeing 737-800 letecké společnosti Smartwings s registrací OK-TVF v Saúdské Arábii. Foto: Smartwings
První let je plánován na 30. května.
První let je plánován na 30. května.
Předpokládám, že to vydrží jen do té doby, než SW zjistí, že lidé nejsou ochotní vykoupit letadlo za 8 tis. RT.
Ne, bude to létat tak dlouho co bude cestovka objednávat část kapacity, jako funguje 99% pravidelných linek QS
Vse zalezi jen na cestovkach…
Me by zajímalo jestli se obnoví ta linka do Pekingu jak zmiňoval před par dny
Taky jsem na to zvědav…
Smartwings do Ciny? To urcite ne.
A Karlovy Vary budou mít od 23. května Tel Aviv s Corendon Airlines
A co takhle Izmír-Moskva?
Přiletí impresário ze Smyrny?
Bodejť! A bude vypadat jako Petr Nárožný!
Jasně, další Turecko, přesně tyhle dálkové lety potřebujeme
Tak dálková linka to není ani náhodou, ostatně let trvá cca 2.5 hod. A pokud mají poptávku, tak proč by to nelétali. Jejich obchodní plán, jejich riziko. Až bude smysluplná poptávka jinam a vyhodnotí ji jako perspektivní, tak budou létat jinam.
takze radsi nebudeme litat nikam?
kde se ta obsese dalkovkama bere? to jsou tak kriticky dulezite?
odpoved je jednoducha – nejsou. je to jen takove lechtani ega. ani pro letiste samotne tak zajimave nejsou.
Pro letiště naopak důležitá jsou mimořádně, jestli má být Praha trochu významnější letiště. Stejně tak to přitáhne jiné turisty, klientelu, pracovní sílu. Já to Smartwings neberu, mluvím o obecné prospěšnosti pro letiště a zemi. Dovolenkové turecko vůbec nic nepřinese, smartwings to ulítá, ale přidaná hodnota je nula
Letisti je nejaka dalkovka a to, nakolik je „vyznamne“ letiste, vcelku u pozadí. „Významnost“ letisti peníze nevydělá. Specialne v pripade, ze tu neni sitovy dopravce, ktery by na takovou dalkovku navazoval – protoze ti lidi, co prileti tou dalkovkou, prileti s prestupem i bez dalkovky.
To, co je zasadni pro letiste, jsou penize a to, kolik vydela. A jedna bázovaná 737 letisti vydělá nekolikanásobek toho, co jedna umaštěná dálkovka.
Bohužel, je to přesně naopak. Atraktivita destinace je podmínkou poptávky ze strany turistů, obchodníků nebo pracovní sily. Ta generuje poptavku po cestování. Kvůli tomu zavádějí letecké společnosti své linky, nikoliv kvůli letišti. Letiště je infrastruktura, která pak ten provoz musí zajistit. Stejně jako třeba nádraží. Asi by vás nenapadlo kritizovat Hlavní nádraží, že má málo dálkových spojení a místo toho se odtud příliš často jezdí do Kolína.