Smartwings spadly do půlmiliardové ztráty, chartery byly poprvé v menšině

První přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště PrahaPrvní přistání Boeingu 737 MAX 8 v barvách SmartWings na ruzyňské letiště. Foto: Letiště Praha

Letecká společnost Smartwings vykázala v roce 2017 ještě jako Travel Service rekordní ztrátu 500,1 milionu korun. Do minusu se dostala

46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Pro všechny co tady vykládají ty „moudra“ o těch starých letadlech Travel Servisu, zpožděních 3 hodiny a podobný hovadiny, i když vám názor neberu, nicméně běžte to prosím vykládat na Novinky.cz. Tam je takových podobných chytráků jako vy habaděj a tam můžete se svými „odbornými názory“ excelovat. Zde nechte prostor ostatním.

DPDP

Lidi tak s nimi nelétejte, v létě jeďte v ČR do pískovny nebo autem do Chorvatska.
TVS krachne a třeba přijde Fischer a všem nám vytře zrak. :-)))
Teď vážně, nikdo vás nenutí s nimi létat, můžete létat z Prahy s 5* aerolinkou Singapore Airlines, resp. Eurowings do Düsseldorfu a dále kamkoliv do Asie či jinam, nebo z Prahy si užijte let s B 787 s Qatar či A380 a Emirates.
Jestli na to nemáte, tak rok či dva zůstaňte doma, šetřete a pak si užijte suprovou dovolenou.

Martin Š.

Ikdyž v ČR drží monopol a za tento rok udělala celá aerolinie celkem velkou expanzi, nevydělává. Budou muset zlepšit reputaci, trošku sjednotit marketing. Třeba ČSA ho měly poslední dobou celkem fajn. 🙂

Jen tak

To jsou výsledky za rok 2017, nikoli za rok 2018.

Martin Š.

Aha, díky za info. 😀 já jsem to nějak nepostřehl, jsem automaticky počítal, že je to 2018.

Capitann

nejvyssi cas povolat jardu tvrdika do cela smartwings a vaska fischera do marketingu.jinak to vidim blede.

Vojta

myslim, ze by to chtelo zrusit vsechny linky CSA a v lete provozovat vice charteru do Bulharska a Turecka… no a v zime pronajimat stroje i s posadkami do rovnikove Afriky..!

Petr

Nejvyšší čas začít komunikovat a pokusit se napravit reputaci….

Nekdo

tak na tohle jsem velmi zvedavy. letam spise sluzebne a to docela pravidlne, a do smartwingu v jakemkoliv prevleceni bych nevlezl…

Miroslav

No prave. Ze maji nejstarsi letadla ve flotile v Evrope, sedacky, ktere zustanou sklopene a nejdou zpet narovnat, nulovy servis, arogantni letusky…neni nic proti tomu, ze kazdy jejich spoj je opozden mimialne o 2 hodiny anebo neleti vubec.

Karel Caslavsky

Kdyby 2 hodiny. Dle posledni statistiky je kazdy jejich spoj opozden o skoro 3 hodiny. Ale zase ubylo zrusenych spoju

Jen tak

blábol. kde jste tu statistiku vzal? Doma jste si ji vymyslel?

Kulhán

Každý spoj o 3h? Další magor… teď jsem letel na CDG na čas tam i zpět a na Tenerife před vánocemi s hodinovou sekerou ale přistali jsme jen o 10min později a nazpátek o půlhodinu dříve.

Y.K.

Můžeme někde takovou statistiku vidět? Zdroj potvrzující tvrzení by byl?

Jen tak

Travel Service (Smartwings) a nejstarsi letadla ve flotile v evrope? TVL … kde jste na to prisel?

To vam nekdo nakukal, rekl, nebo jste si to jen tak vymyslel?

jen tak … abychom se na to podívali …

Smart Wings – 10 let
KLM – 11 let
Lufthansa – 12 let
Air france – 13 let
Austrian Airlines – 15 let

Kazdy let zpozden o 2 hodiny – blábol

Nechcete si jít pindat kraviny nekam jinam.

Capitann

No jo ale ty ostatni aerolinky mají min o 200% více strojů tak je logicke ze ten prumer je horsi. premyslejte nez-li neco napisete

Jen tak

Ja premyslim. Predrecnik nic o velikosti flotily nerikal.

Jen tak

Mimochodem, s velikosti flotily to nijak nesouvisi…

Easyjet, ryanair, wizzair jsou taky spolecnosti s “o 200%” vetsi flotilou a vek flotily je polovicni v porovnani s tvs (a temi co jsem vyjmenoval)

Co tam mate dal?

Kulhán

Bože kde jste přišel na to že průměr ovlivní počet? :-))))

Capitann

vedecka matematika

Y.K.

Tak to je matematický výrok dne. Od kdy velikost množiny ovlivivňuje průměrnou hodnotu?

Capitann

od te doby co se zacnete zajimat o sydericke kyvadlo

Y.K.

Syderické kyvadlo, hmmmm, to vysvětluje vše.

Miroslav

ocividne vite prd a nikdy jste s nimi neltel, jen blabolite

Jen tak

Na to, abych znal vek jejich letadel, nepotrebuju s nimi litat

Miroslav

Letet byste s nimi rozhodne mel. Pak byste vedel jaky je to pocit, kdyz sedite v tom starym krapu, ktery vypada, ze se rozpadne jeste pred vzletnutim, tluste stare sedadlo mate spolecne s cestujicim pred Vami polozene na vasich kolenou, protoze nejde zafixovat v normalni poloze, na palube je potreba zimni bunda a letuska se vam smeje do obliceje, ze je Vam zima stejne jako pulce letadla a ze budete nemocni…haha. To je prca. A jde se bavit s kolegyni dopredu. Pak dorazi 10 minut pred pristanim a rekne Vam: kapitan uz zacal topit, to je skvele, ze po 3… Číst vice »

Jen tak

ja bych nikdy travel servisem / smartwingsem v zivote neletel. Stejne jako jakymkoli jinym lowcostem.

Jen tu vyvracim blaboly o veku jejich flotily, zpozdeni apod

A mimochodem – nikdo vas nenuti s nimi letat.

dvojiteF

tak ty si krasny priklad „koupaka“ 😀

Tom

Vážený pane Miroslave, běžte prosím ty vaše hovadiny vykládat na Novinky.cz. Děkuji vám!

Y.K.

Miroslave, na Vás je vidět, že nelétáte normální lety. Letadla TS jsou v Evropě i proti ČSA spíše maldší, řada je zcela nových. Rozhodně to nejsou vraky jak pravíte. Kolena na sedadle před sebou budte mít v jakékoliv ekonomocké třídě ať je to Lufthansa, KLM, ANA…. To prostě k levným letenkám patří, kdo na to má si koupí jinou třídu. Sklopná sedadla už také nejsou běžná, u TS alespoň máte slim verzi, která těm kolenům docela dost místa přidá, už jsem zažil podstatně horší sezení a low cost to nebyl. S TS jsem též párkrát letěl a byl to normální… Číst vice »

Tom

Wauu, perfektní argumentace na jednoho leteckýho analfabeta. Bravo!!!

Martin

Pardon, ze vstupuju do diskuze, ale toto je opravdu usmevne: “Letuska prijde 10 minut pred pristanim” 10 minut pred pristanim letuska uz davno sedi na svem j/s. A pokud se Vam vysmivala, ze budete nemocni (cemuz teda neverim, je to hodne pritazene), tak napiste stiznost a nepiste jen do diskuzi.

Miroslav

mimochodem…nemel byste pocitat objednana a jeste nedodana letadla…

Jen tak

Samozrejme pocitam jen dodana letadla.

Vojta

Důvod, proč výše jmenované společnosti mají starší letadla je především v tom že mají něco co TVS nemá a to… ano správně dálkové širokotrupá letadla, které obecně žijí a vydrží déle…;)

Jen tak

Taky blabol.

Napri:

KLM ma svou 737 flotilu starsi nez TVS (12 let)
Lufthansa ma flotilu A319 a A321 starsi nez TVS (-6, resp. 14 let)
… a dal se mi to nechce prepisovat

… a mohl bych pokracovat.

Lidi, proboha. Nez tu zacnete plkat moudra, tak si o tom aspon neco najdete. Nebudete ze sebe delat voly.

Jen tak

Neni to “-6” ale “16” let

Vojta

dotycny se bavil o flotile jako celku, nemluvil o urcitych typech letadel.. no a pokud se bavime o flotile jako celku, tak faktor starsich sirokotrupu tam proste je..
Jinak se mi libi, jak jsou tady dva nesmiritelne tabory. Tabor 1, do ktereho se pocitam i ja a ktery tvrdi, ze TVS(mysleme i CSA) je bida s jednim sirokotrupym letadlem, hladolety, silenymi sedackami apod… a pak Tabor 2, ktery je nadevse miluje, protoze je vezme za desitku s all-inclusive na tyden do Egypta… no, proti gustu zadny disputat..

Jen tak

Prectete si jeste jednou cele vlakno, abyste pochopil kontext.

Y.K.

Většina opačně argumentujících lidí nejsou milovnící TVS, ale jen se prostě snaží usměrnit názory koupáků, kteří se často cítí hrozně podvedeni. Kdyby letěli něčím jiný, zjistili by že to je +-standard ekonomické třídy. Hladolety jsou už také celkem standard, jídlo je jen u dálkových letů. Není to specialita ČSA či TVS. Navíc se jídlo dá na plaubě koupit – já vím, chceme ho „zadarmo“. Widebody mají stejný životní cyklus jako narrow, stará B747-400 je oproti B737-800 nebo MAX pořád ta už stará 747, takže věk se počítá i tam, zejména pokud nedošlo k nějaké zásadnější modernizaci vybavení. Šílené sedačky mi… Číst vice »

Tom

No ty jseš vůůůllll…

Kulhán

Z čeho čerpáš tu dezinformaci o tom, že mají nejstarší letadla v Evropě? Nulový servis a arogantní stewky?
To je tvůj názor ničím nepodložený….

dvojiteF

to kde si zobral taku blbost prosim ta ? 🙂

Dominik

A na tom jste byl kde? Já s nima teď letěl na Kapverdy a byl jsem spokojenej – nové letadlo, stewardky v podstatě příjemné, letadlo pohodlné, tiché, jídlo taky ušlo … Takže nevím kde vidíte problém

Y.K.

Asi někde viděl vizualizace First Class A380 Emirates, to v 737 TVS nebylo a tak se cítí podveden. 🙂 Tento názor slýchám často od lidí co letěli jen jednou nebo párkrát v životě charterem a mají pocit, že je někdo podvedl. Též jsem na dovolonou párkrát letěl i s TVS a celkem normální ekonomická třida, personál zcela v normálu, příjemný komunikativní. Sedadla nahusto ale nic vyjímečného oproti jiným aerolinkám. Popravdě těžko někde označit ekonomickou třídu za opravdu pohodlnou. 😀

Capitann

znarodnit smartwings a predat do rukou jardy tvrdika! kdysi jsem u nich letal a mohu rici ze to byl pocuc tedy.