Smartwings si kvůli velké poptávce půjčují větší letadlo, na Krétu lidé poletí s HiFly
A330-300 společnosti HiFly v barvách flypop. Foto. Flypop
Letadlo je ve verzi se sedačkami pouze v ekonomické třídě.
Letadlo je ve verzi se sedačkami pouze v ekonomické třídě.
Nechápu proč SW nemá na letní sezónu pronajaté min.2 letadla této kapacity. Stačí se podívat na to, že z PRG letí 4 letadla během hodiny do HRG a další 3 do Marsa Alam. Ať žije ekologie.
Tak to jsem se schválně podíval a to tam je jednou za den. Takže dva widebody v 5h ráno vyrazí, ve 12 jsou zpět a pak co? Ty 737 Smartwings dělají tak 3 frekvence denně, někdy i 4 u kratších tras. Problém ekonomiky letadel není odvézt občas balík lidí, ale být neustále ve vzduchu.
Přesně tak. Mají využitý svoje letadla. Nač platit za pronájem cizích, když to zvládaj s vlastníma?
Jo, tohle letadlo „pop“ jsem vyfotil včera v podvečer asi 50km od Prahy kam mířilo.
Bohužel jsem s rodinou s nima nyní přiletěl nejdříve přelet na Krétě z jednoho letiště na druhé kvůli tankování. Pak dlouhé čekání na okno v letovém prostoru. A na závěr kufry v rozkladu fakt super cesta bohužel jsme v pasti leteckých společností a 4 a půl hodiny v letadle místo tří a jediné co jsme dostaly byla trocha vody a když si člověk chtěl něco koupit tak půlka věci už nebyla. Bohužel je to výkřik do prázdna, ale alespoň lidé budou vědět jaká to byla pecka s letadlem s lentilkami na ocase
za kufry letecká společnost nemůže, to je handling. To že budete nadávat společnostem je fajn, ale stěžujte si na handlingu… stále a dokola stejné téma…
A jídlo? Proč jste si k letence za 15 EUR neobjednali normální jídlo? Když si kupujte zájezd za 10 tis, 15 EUR už není tak velká položka, ne?
Pokud počítám délku klasického letu na jih Řecka 2:50 hod., tak si nemusím objednávat oběd. To si koupím nějaké pití. Ať už na zemi před odletem nebo na palubě. Tam ale jak jsme četli už toho půlku z nabídky neměli.
S pobytem v letadle čtyři a půl hodiny hodiny budu počítat při letu do Egypta nebo na Madeiru, ale ne na Krétu. To už byl SW provar.
Já to teda taky nechápu proč lidé tak nutně chtějí- potřebují na těch skocích jídlo. Když jedu do Ostravy vlakem skočím si na svíčkovou. Taky není v ceně jízdenky.
😀 😀
To budou cestujici koukat, ze letadlo uplne jine letadlo nikoli Smartwings
naprosta vetsina cestujicih si vubec niceho nevsimne.
To je mozny, ale spis si vsimno. jestli posadka neumi cesky.
no a? Leti do ciziny, tam na ně česke taky nikdo mluvit nebude. Základy AJ jako „water“ „WC“ „please“ a „thank you“ snad umí i ta největší řepa z horní dolní… nebo ne? 😀
Přesně tak. A posnažil jsem se a umím to i ve více jazycích. Nuema problema.
Součástí těhle letů jsou i stevardi z SW , kteří zajišťují podle potřeby např. tu Vaší zmíněnou komunikaci , zajištění provozních věci a jsou nápomocni v dalších a dalších příkladech…
A co když umí? Slovan všude bratry má, i u HiFly.
I want to fly high, while high, to say Hi to the fly.
Třeba tam bude i místo na nohy, čisto, útulno a příjemný personál…. Bohužel jsem letos s touto společností na výše uvedené štěstí neměl ….
Ja jsem byl spokojeny. Mnohem lepsi nez Wizz, nebo RA apod.
A presto s nimi furt letate
HiFly mají full Eco, max kapacitu sedaček v letadle. Rozhodně neočekávejte místo pro nohy typu Exit seats… to už není nikde…
ČSA neni na čase, aby SW či CSA vlastnili sirokotrupe letadlo.Po Covidu jich je na trhu mnoho
co by csa nebo smartwings s wide body delali?
Lítali – třeba to co LOT pro Čedok, možná by se někdo i přidal a jednou týdně by s tím šel otočit třeba New York. Problém je, že A350 a B787 nejsou, A340 má 4 motory a už asi velkou kapacitu, B747 a A380 nenaplní. Ale kdyby měli tu svojí 787, kterou měli objednanou, asi by jí dokázali uživit.
boha … cim by ji uzivili?
pokud si koupite dalkovku, tak musi litat. tim, ze jednou tydne poleti s koupakama, a jednou tydne do new yorku, dalkovku nezaplatite 🙂
navic myslenka, ze budete point to point litat znprahy new york … bez navazne site na obou stranqch, je naprosta fantas magorie.
no, a ty dalkovky pro cestovky … to jentake fantasmagorie.
Nechytracte. Mozna by misto 8 Egyptu denne stacila 2x 787? V zime k tomu Karibik, DXB, nejaka Asie? Verim tomu, ze tady prostor pro minimalne 2ks 787 je . Chce to mit ale trochu koule …
2×787? no tvl.., a proc ne rovnou deset :))
karibik, dxb, asie… prosim vas, v jake realite zijete?
hele, možná by šla ještě nejaká Fortaleza, Island, Antarktida, sem tam nějaká Afrika a pak rovnou na měsíc a do kosmu vůbec :-DD
Když to bude Tomaga dotovat i já se jako cestující přidám. Jo „nějakou“ Asii bych dal.
To si fakt myslíte, že jsou na firmě úplný troubové, který si nedovedou spočítat jestli by firmu uživilo vámi preferované letadlo? A ještě ke všemu provozovat jeden kus? No to se vyplatí!
Když jsme v ČSA měli A330 do ICN a pak sobotní rotace létala v létě BCN, bylo to super, ale vždycky jsme se modlili, ať nenastane nějaký technický zádrhel, protože pak to stálo mraky peněz na kompenzacích a velké úsilí hledání náhradního letadla. Jedno widebody je fajn, když je dobrý plán a leťák jak jej uživit, ale první zásek a jste v mínusu. Stejné to bude i se dvěma a více. Prostě je třeba držet náhradní díly, případně mít nějakou zálohu. Doby kdy se létalo s A310 jsou beznadějně pryč a pořád se k tomu vracet, jak se „tehdy“ otáčeli… Číst vice »
nic proti, ale Air Traveller nechytračí, má naprostou pravdu. Economicky provozovat širokotrupé letadlo je pro QS potažmo OK finanční sebevražda…. To co píšete je leda tak vlhký sen českého koupáka. Aby velké letadlo economicky vydělávalo, musí se denně otáčet a být ve vzduchu a ceny letenek do NYC by nestáli 9 tis ale třeba 20 a za to už by tady v Česku 2/3 lidí nedalo…
PS: a kdo ty koule zaplatí? 😀
Je vidět, že tento názor tu máte jen vy a stále dokola opakujete to samé. S tímto přístupem to opravdu nebude nikdy. Ach ty negativní lidí.
Hlavně že jiným to funguje.
komu to prosim funguje?
jinak, ten nazor nemam jenom ja. maji ho vsichni normalni. jenom par fantastu, kteri o leteckem provozu nemaji ani sajn, tady fantaziruji zcela mimo realitu. zakladni prerekvizitou pro dalkovku je … dostatek high yield cestujicih. ten praha do new yorku v p2p rezimu nevygeneruje ani ve snu. ani jednou tydne (nemluve o tom, ze litat jednountydne je nesmysl). ani 7x tydne. dokud tu nebude spolecnost, ktera bude mit v praze silny tranzitni hub (a nebo nezajisti hustou navaznou sit v destinaci), tak zadne dalkovky z prahy (provozovane domaci spolecnosti bazovanou v praze) nebudou. to je proste fakt. zkuste si vybavit… Číst vice »
komu že to funguje? ukažte mi prosím středoevropskou zemi o cca 11 mi obyvatel, kde každý peskuje na cenu letenke do Paříže vyšší než 3 tis czk, kde uživíte širokotrupé letadlo? To není o negativismu, ale o normálním reálném světě leteckého průmyslu. To spíš naopak, kdy se lidi jako Vy domnívají, že letecký business je brnkačka a přeci letadlo na kanále nic nestojí když neletí… je to přeci jako auto v garáži…. Chtělo by to economicky budíček,, spočítat si v současné době extrémní náklady na provoz, palivo, mzdy, a veškeré náklady. Jsme země, kde nás je málo, a okolní státy… Číst vice »
Ale pane kolego! To už nám říkali v polovině osmdesátých let. A již tehdy to kde kdo glosoval odpověďmi o Swissairu a KLM.
Jednou týdně JFK nebo EWR ? Jste mešuge ? A co posádka? Tá by tam byla na pobytu týden, nebo by jste ji vracel zpátky jako extra crew a vyblokoval by jste jim cca 20 sedaček na odpočinek a let zpátky. Vážený, pokud chcete létat JFK, tak minimálně 7x do týdne. A pak se zároveň modlit, že to jedno letadlo ulétá bez jakýchkoliv technických závad. Bláznovství.
Lot leta pro cedok, ale pak to letadlo leta pro polske cestovky x krat tydne. Navic cedok patri polakum?
Jako ze by investovali do letadla, ktere realne potrebuji mesic v roce, a to jeste narazove? Hmmmm…. Letadlo neni ojety auto, ktery koupim za jeden plat…
To by mi prasknul šulin na tom check-inu
pekne 🙂
Souhlasím, super výsledek cestovek a agentur.
Jakže cestovka rozhoduje jestli poletí dvě 737 nebo si půjčí něco většího? Asi těžko.
Ne, cestovky a agentury rozhodly o tom, že něco vůbec poletí, protože prodaly. A prodaly nad očekávání.
Hmm, a článek je o skvělých prodejích zájezdů do Řecka nebo o neobvyklém letadle na charteru? Já myslel že to druhé.
To jako že letel ten A330? To je snáď dôsledok a nie výsledok cestoviek. Cestovky s tÿm nemajú nič spoločného. Smartwings sa jednoducho rozhodol riešiť svoju prevadzkou napjatú situáciu takýmto spôsobom. Možno na tom stratia svoj profit ,ale splnia svoje záväzky. To je celé čaro veci.
no jo, mistni prudic cislo 1 …
Však má pravdu
…nejste zas o tolik lepší. poslední měsíce je radost číst vaši arogantní jedinou pravdu celého světa
Takové to pro nás východní zemně a demokratické čezko a rozkradené Čsa s jedním letounem .Za 85 let existence z ostudy kabát…
prosim, kdo rozkradl csa?
Vy to neznáte? Komunisti to založili a kapitalisti rozkradli. A před založením v roce 1948 v tom podniku vykořistovali dělníky. 😛
Komunisti založili ČSA? Díky, zlepšil jste mi den
myslím (doufám), že to byla od p. kocourka .. docela povedená ironie .)
děkuji 🙂
ČSA mělo dobré začátky, tuším na Wikipedii jsem četl, jak v prvních 10 letech si vydělalo 1 % na provoz, tj. stát dotoval 99 %. Jako mám rád ČSA jako značku, líbí se mi myšlenka silného leteckého dopravce, kterého bych mohl brát jako toho „našeho“, ale nic by se nemělo přehánět.
Myslí, že když se vezme v potaz kolik peněz se vyhodilo do odpadků za poslední 3 roky, tak záchrana ČSA, koupě těch A220 a až vyjedou, tak těch XLR A321, by byl jen bombónek pro rozpočet.
A vystoupíme kvůli tomu z EU? Nebo jak si to představujete s legálním financováním?
Navíc ČSA nejsou státní firma.
Na to máš právě smartwings ne??
a smartwings neni ten “toho naseho”?
Kvůli