Smartwings se vrací do Tuniska, ČSA od září obnoví devět linek
Boeing 737-700 společnosti Smartwings a Airbus A319 ČSA. Foto: Letiště Praha
ČSA se od září vrátí například do Barcelony či Budapešti. Do Tuniska Smartwings létají zatím jen pro cestovky.
Proc se nenabizi Tunisko jako spolecny let cestovek a soukromych cestujicich?
Jo a četli jste poslední zprávy, že navrátilci ze Španělska budou potřebovat testy (nebo půjdou do karantény)? Takže linky do Barcelony a Madridu od září, tipuji, otevřeny nebudou.
To sem budou vozit migranty a Afriky?
Jj bude potreba doktory na korona
Tak já většinou na Okamurovce nereaguju, ale tenhle tady zdá se ani neumí číst česky. Hned na začátku článku je uvedeno „Lety do Tuniska bude zatím provozovat jako charterové pro cestovní kanceláře.“
Vy jste tak inteligentní a vzdělaná.
Zato vy podle vyjadřování, porozumění textu a názorů asi inteligencí a vzděláním zrovna neoplýváte.
Vy máte nějaký problém a nejste od policie?
Je dost smutné vidět že na polovině linek OK létají letadla SW
Je to jedna firma.
Já bych ČSA rád podpořil, ale poté co dají do rezervačního sytému lety, které pak proškrtají (CDG) nebo zruší (BUD od 2.8. na celý srpen), tak se na ně nedá spolehnout. Hlavně že se létají vyhlídkové lety, možná by nebylo na škodu pořídit do flotily dvě ANduly nebo L410 😀
Sestře mé kolegyně Lufthansa zrušila přískok z Prahy do Frankfurtu na letence do Kanady, aniž by se obtěžovali jí to vůbec sdělit. Zjistil to náhodou rodinný příslušník, co plánoval jí odvézt na letiště, tak hledal přesný čas odletu a bum ho, zrušeno. Strávila čekáním skoro den na helplince Lufthansy, než se jí to podařilo přebookovat.
Lufthansa to vždy dává vědět mailem. Ono je totiž potřeba ověřit si vložení emailové adresy do letenky. u LH mám z minulosti nakoupeno desítky letenek a ani jednou se mi to nestalo. Aktuálně letenky na Maltu v září, už 3x změnili datum i čas odletu a vždy to pošlo včas a v dostatečném předstihu. Tady bude problém jinde.
Paní Janina má pravdu, bohužel to můžu potvrdit z vlastní zkušenosti. Lufthansa masivně proškrtala lety na léto koncem června a NIKOMU neposlala mail, SMS, nic. Pokud si vlezete na jejich Facebook, můžete si přečíst tisíce znechucených vzkazů zoufalých lidí z přelomu června a července, kteří neměli nejmenší šanci dovolat se do přetížených call center, aby si vyřídili rebooking nebo refundaci.
Zřejmě nebyla tak inteligentní a vzdělaná jako vy, jinak by si to dáááávno zjistila sama.
Jasně, polovina linek Smartwings míří do Řecka, co chce nově po Češích negativní testy na Covid-19, a Andrej už slibuje rozšíření testovacích míst! Čau lidi, já jsem to zase zařídil, tak než vás vyhodí z práce, tak si ještě užijte dovču u moře!
https://www.lidovky.cz/domov/recke-rozhodnuti-o-povinnych-testech-babise-prekvapilo.A200811_095206_ln_domov_ele
P.S. Řekové turisty samozřejmě potřebují, ale jsou poněkud „salámisti“, ti by to zase nějak zvládli – v době jejich největší ekonomické krize před pár lety, kdy bankomaty nefungovaly, nešly dělat platební transakce, atd. byly kavárny (nejen) v Athénách plné. A neseděli tam (jen) turisté..
Otázka zní, udělal by tohle Andrej, i kdyby se nejednalo o (krachující) aerolinky jeho kámošů?
Já myslím, že ne.
Ano, udelal by to i kdyby charterovy trh v CR (nejen na letech do Recka) obhospodaroval Ryanair ci kdokoliv jiny
Tak na Andreje primárně tlačili cestovky, protože Česko je v současnosti nejprodávanější destinace tohohle léta, a je jedno jestli se Smartwings nebo Ryanairem.
Cesko???
Vy jste v posledním čase nešel podél výkladní skříně nějaké cestovky v Praze?
Většina inzerovaných zájezdů zní: Šumava, Krkonoše, lázně a Jižní Morava (tedy v té, co má kancl v mě nejbližším nákupním centru).
Ne, jde mu o hlasy potencialnich volicu. Babis moc dobre vi, ze vetsina Cechu letos travi dovolenou v Recku. Tak chce aby bylo videt ze to vse zaridi a on za to ziskal politicke body. Cau lidi
Mohla to být kombinace obojího..Ale ty lety se týkají cca 20tisíc lidí za měsíc, navíc teď o prázninách tam lítají zejména rodiny s dětmi a rodiny s dětmi zatím nebyly Andrejova voličská cílovka..Je otázka zda někdy vůbec budou, neb ho s největší pravděpodobností větší část z nich stejně volit nebude. Cílovka to není z toho důvodu, že výsledky investic do rodin s dětmi a do vzdělání by byly vidět až v době, kdy on už dávno nebude ve vládě. Tak proč by to dělal, on potřebuje voliče teď hned, maximálně za rok, za dva…Proto se přikláním k názoru, že tím… Číst vice »
Tak ona je nesmyslná celá tu Burešova mapa rizikových zemí. Schválně si ji porovnejte na německou mapu rizikových zemí, která vychází z epidemické situace podle dat Robert Koch Institutu. Pro Čechy červené Rumunsko je pro Němce zelené (s výjimkou pár regionů), naopak několik pro Čechy zelených zemí (nebo jejich částí) je pro Němce červených (včetně Varny, kam jezdí mnoho Burešových voličů a proto nemůže být označena u nás červeně).
Do Budapesti uz po covidu letali, ne?
Možná jednou nebo dvakrát.
V rezervačním systému to bylo, možná ještě je, mám ale dojem, že to pak rychle proškrtali a vraceli peníze. Jestli se reálně letělo alespoň jednou, to netuším.
Minimálně jeden let ČSA z Budapeště do Prahy jsem chytla na FR24, ale kolik jich bylo reálně, netuším.
Zdá se mě to, ale že by už TVS nepotřeboval vládní pomoc, nebo pan Vik a Šimáně otevřeli svou naditou prkenici 🙂
Čeká se na prachy od Luftjardy.
Dotace je vyresena prostrednictvim “statniho” CSAH. Faktury s prodlouzenou dobou splatnosti (napr. rok). Pomyslnou ztratu bude CSAH kompenzovat Letiste Praha
Sice nevím odkud tyhle šuškandy máte, ale i kdyby, jak to pomůže na zaplacení leasingů, lidí, paliva, poplatků jinde než v PRG?
Pomuze to prave tim, ze usetri na placeni obsluhy letadel v Praze. A tim budou mit na platby leasingu a vsech poplatku mimo Prahu
Že by ušetřili, to je nepochybné, že by ušetřili na to všechno, to by bylo postavené na hlavu. Jako kdybyste přestal platit za elektriku a doufal, že to bude stačit na nájem/hypotéku, nákupy a další výdaje. Handlingové poplatky v PRG dělají jen malý zlomek všech výdajů (stovky milionů v 7 miliardách obratu – pochopitelně v číslech před covidem, současná těžko odhadovat).
Se ve mně při současné situaci vzedmul takový záchvěv vlastenectví ve vztahu k té způlky čínské firmě, a pro zářijovou cestu do Varšavy jsem uvažoval o letu s nimi. Ale bylo to klasicky asi o 50 % dražší než konkurence (v tomhle případě LOT). Tak holt zas nic.
no při rychlém pohledu jsem našel lety LOT za 4500 a CSA za 3400. Jaká jste dával data?
zadna nezadaval. jen nadava
na sw se proste nadava, ze jsou drazi, prestoze dlouhodobe je to … naopak.
😀 Věřte, že já dávám OK šanci pokaždé, kdy někam letím, a pokaždé mi znovu dokážou, že konkurence to umí lépe a levněji. Jinak konkrétně do té Varšavy potřebuju letět koncem září, ideálně 26. až 29.9.
LOT to má přesně na ten termín za 2200 Kč. S ČSA by to šlo od 25. do 29.9. za 3400 Kč, což je zároveň jejich úplně nejlevnější možnost až do konce roku.
Bohužel, nemáte pravdu, ČSA a QS jsou cca 10 EUR na segent pod LOT. Takže, když porovnáváte pouze a pouze cenu a neporovnáváte kombinaci cena + služby, tak ČSA, QS jsou vážně levnější. Pokuste si porovnat na metasearch engine SKYSCANNER.
Cena a služby myslíte co přesně? Že u LOTu dostanu kafe a sendvič a i tak je to levnější než hladolet ČSA? Skyscanner mi dává ty samé ceny, které jsem našel na stránkách dopravců.
tak v datech 25-29 je aktuálně LOT 2121 a CSA 2825. rozdíl ceny mi nepřijde až tak závratný. V tento moment bych volil i podle časů odletů. Pokud bych to měl jako dovolenou spíše bych si připlatil za CSA kteří letí 25 ráno (LOT až ve 12). Odlety z WAW jsou více méně nastejno. A neznám jak je to u LOT se zavazadly.
Při dalším záchvěvu vlastenectví si příště raději zajděte do čínského bistra na Kung Pao – vyjde to podstatně levněji.
Lítat na dluh…to vypadá jako poslední hřebíček do rakve!
Můžete nám říct podrobnosti? 🙂
Vzhledem k cenám letenek, kdy za Řecko chtějí 9k RT bez kufrů je lepší, že to Tunisko provozují jen jako charter – jinak by si z nich zase lidi dělali na facebooku legraci.
Ale oni provozují i Řecko jako chartery. V volném prodeji mívají jen pár míst.
Oficiálně je to pravidelná linka a je jedno kolik mají míst. Za uvedenou cenu to běžně prodávají.
A myslíte, že by tuto cenu měli i v případě, že by neměli 90% kapacity jako charter? Pokud se podíváte za linky které neoperují jako charter ale opravdu čistě jako lowcost tak zjistíte, že ceny jsou na těchto linkách výrazně jiné.
Ale zrovna vám to říkat nemusím protože vy to víte, ale vy si musíte prostě zanadávat, že?
To nic nemění na tom, že poslední místa v letadle se často v předstihu prodávají za nejvyšší ceny u všech. Někdy opravdu šokující částky. Ceny sníží jen když tam aerolinka má prázdné letadlo a potřebuje jej plnit od nuly do alespoň řekněme 90 %. Otázkou je jaká je na “venkovské ostrovy” mimocharterová poptávka, no uvidíme jak Ryan a Wizz pochodí po této sezóně a jestli tam existuje reálná a pravidelná individuální poptávka pro velký jet.
Tohle je fakt demagogie. Pasažérovi je je jedno kolik je míst v letadle – chce letět a hledá letenku. A se Smartwings má jen 2 možnosti – buď letí s CK a platí za další její služby, které třeba vůbec nepotřebuje, nebo si koupí letenku přímo u Smartwings za cca 9k economy RT bez zavazadel do Středomoří.
Tímto přístupem prostě Smartwings loajální zákazníky nezíská a ještě se mu smějí, že je drahý, protože letenky jiných dopravců z PRG a z okolních letišť stojí mnohdy zlomek ceny. To nemá nic společného s národním dopravcem, ale se špatným marketingem.
To není žádná demagogie, tak cenotvorba letenek funguje. Není to ani výmysl Smartwings, dělají to všichni s různou strategií. Do středomoří SW zajímá charterový byznys a tím to pro ně končí. Konkurence se do volného prodeje na každý ostrov v Řecku také moc nehrne, takže jsou ceny jaké jsou. Nevím proč bych se jim smál. Je to nabídka poptávka.
Já dobře vím jak funguje cenotvorba. Mně jako individuálnímu cestovateli může být jedno, že letenka pro CK stojí 3.500 Kč když si jí za tu cenu nemohu koupit a mám platit za stejný let 9.000 Kč, což je cena za kterou létám přes Atlantik.
Potom jsou poznámky o tom jak je Smartwings jen zbytečná předražená aerolinka a charterovka bez valného významu naprosto pravdivé. Nebude to trvat dlouho a někdo je nahradí.
Nevím. Do covida jim charterový byznys fungoval skvěle. A teď jsou pro změnu v háji všichni a bojují. Malilinko živo je v lowcostovém segmentu, v charterech bych ani neřekl, minimálně prozatím.
Pokud je někdo nahradí, tak to levnější nebude. Levnější to bude jen v případě cenového konkurenčního boje . Otázka je jestli je do středomoří dostatečná individuální poptávka z pidistátu typu ČR.
To tu nevysvětlíte .. to tu nikdo nechce slyšet.
Hmmm… A Ostrava zas nic… Všechno jenom PRAHA BRNO !!! Fakt děkuji. Minulý rok Burgas 6× týdně a teď 2× do týdne. Z Řecka už jenom HERAKLION. Minulý rok byl Rhodos, Kos, Zakynthos a další destinace. Ostrava je úplně odříznutá 🙁
Tak si zařiďte, aby váš kraj nebo město zadotoval Ryanairu linky do středomoří z Ostravy, není nic jednoduššího.
Na severu Moravy většina lidí létá z Katowic..A co znám, taks e domluví v Polsku bez problémů..;-)
a kdo by z te ostravy letal? tohle neni zdo. tohle je privatni podnikani za ucelem zisku.
Kdo by lítal z Ostravy? Třeba někdo z toho milionu lidí, co v okolí Ostravy bydlí? Já vím, že většina pražáků má pocit, že Česko je jen Praha a nic, ale trochu se pletete.
Každý rozumný ostravak leti z katowic nebo nejhůř z krakowa. Jo oni české ck nenabízí zájezdy z katowice/Krakow? A to je takový problém jet na dovolenou bez ck?
Vidíte a přesto tu někdo má potřebu hejtovat Prahu, jenom proto, že letošní léto ostravské CK nebyly schopné naplnit a zaplatit nějaký charter, aby se letělo přímo z Ostravy. Přitom dopravců po Evropě, co mají teď volný letadla, je hafo a dostali by to za v podstatě nákladovou cenu, kdyby trochu handlovali.
Ona je i ta Praha brutálně ořezaná a ostrovů se nelétá zdaleka tolik co vloni.
Smarswings vždy létaly z Ostravy s mezipřistáním v Brně, to se letos nekoná?
Letos asi ne, letadlo co přilétá pozdě večer z Burgasu do Brna tam končí. Ale ono se prodává všeobecně hrozně málo leteckých dovolených. Dělala jsem si takový malý soukromý průzkum a z cca 20 lidí u nás ve firmě (většina nejméně 2 ročně obvykle lítá na dovolenou včetně hodně exotických destonací) a jsem našla jedinou osobu co letos v létě nebo na podzim někam letí, naše ukrajinská uklízečka! koupila 2 týdny na Krétě a protože to stálo přes 40.000 Kč na osobu (její slova) a při stornu by jí cestovka nic nevrátila, tak minulý týden odletěla, ale dvakrát nadšená nebyla.
ale koná se to, jen v opačném gardu, brněnské letadlo běžně tohle dvojVé létá i letos. Ale je to hodně ořezané, v Ostravě bázované letadlo bylo škrtnuto mezi prvními…
Brno? To myslíte ty současné 1 až 3 odlety denně a 1 až 3 přílety denně, přičemž půl hodiny před odletem a půl hodiny po příletu je v celé hale víc zaměstnanců jak cestujících? Ano, to je opravdu „furt jen Brno“.