Smartwings se počty cestujících vrátily před pandemii

Boeing 737 MAX 8 společnosti Smartwings při odletu z Brna. Foto: Pavel Rája / ČedokBoeing 737 MAX 8 společnosti Smartwings při odletu z Brna. Foto: Pavel Rája / Čedok

Počet cestujících v červenci meziročně stoupl o 97 %.

11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Xaver

Jednou větou: Powered by Roman !! 🙂 jsem moc rád, že to firma zvládla.

noerf

Dobrá zpráva pro leteckou dopravu v ČR.
A jak si stojí samotné ČSA? Předpokládám, že čísla jsou za celý holding.

Otik

CSA uz nepatri pod do skupiny smartwings. Je samostatna letecka spolocnost s vlastny managementom, zamestnancami a akcionarmi. Momentalne i airexplorer je vacsi ako csa. Co sa tyka poctu lietadiel a zamestnancov.

Ted

Právně možná, ale vzhledem k tomu že to vlastní stejný vlastníci…

SaulGoodman

No právě že ne. Smartwings vlastní „půl na půl“ Číňani a Češi. Do reorganizace ČSA byly jejich hlavním akcionářem právě Smartwings s asi 98 % – byla to tedy dceřiná společnost. Smartwings ČSA zcela ovládaly, protože měly drtivou většinu akcií. Po reorganizaci ČSA ale zanikly podíly všech dosavadních akcionářů a vznikla nová vlastnická struktura, kdy 70 % akcií patří Prague City Air (což je pro zjednodušení ta česká „půlka“ vlastníků Smartwings) a 30 % pak vlastní Smartwings. Tedy Smartwings (jako celek, včetně čínských akcionářů) sice v ČSA můžou vykonávat akcionářská práva, podílet se na zisku atd, nicméně mají výrazně minoritní… Číst vice »

Air Traveller

ale vzdyt jsi prave popsal to, ze to je defakto jedna skupina 🙂

cinani se ve smartwings prakticky neangazuji, a cesky vlastnik smartwings je pak tim, kdo prostrednictvim prague city air vlastni čsa.

takze, pravne to samozrejme skupina není, ale defakto to skupina je, a i tak funguje.

Air Traveller

ale vzdyt jsi prave popsal to, ze to je defakto jedna skupina 🙂

cinani se ve smartwings prakticky neangazuji, a cesky vlastnik smartwings je pak tim, kdo prostrednictvim prague city air vlastni čsa.

takze, pravne to samozrejme skupina není, ale defakto to skupina je, a i tak funguje.

SaulGoodman

Nevím, za co ta minus, je to tak. ČSA již nejsou dceřinou společností Smartwings, ty už jsou jen minoritní akcionář s 30 %. Těch 70 % má Prague City Air patřící českým akcionářům Smartwings, nicméně to je jen personální propojení, obchodně jsou to oddělené společnosti, Smartwings je neovládají a nedávalo by tedy smysl do výsledků započítávat i ČSA.

Air Traveller

čsa ovladají stejní vlastníci, kteří ovládají smartwings. to je nezpochybnitelný fakt.

takzue se da rict, ze čsa a smartings jsou ted sestry, nikoli matka a dcera.

nicmene obe spolecnosti stale jednaji ve shode a uzce spolupracuji, prakticky stejným zpusobem, jako před reorganizaci.

Y.K.

Obchodně to byly vždy dvě oddělené společnosti. Různé firmy v obchodním resjtříku, různá sídla, různé vedení. Společný byl vlastník. Teď se změnila vlastnická struktura, to je celé, na strukturu firmy to nemá zásadní vliv.

Csa

Otik plácá nesmysly ….