Smartwings převzaly devátý Boeing 737 MAX, čtyři další získají v příštím roce
Boeing 737 MAX 8 letecké společnosti Smartwings s registrací OK-SWJ. Zdroj: Smartwings
Příští týden se český dopravce vrátí s MAXy na Antarktidu.
A co flotila ČSA? To se pánům nechce rozrůstat?Neříkal někdo, když si brali 2 miliardy půjčku a stát šel ručit, že ČSA je strategický podnik a proto o něj musíme pečovat? Nějaký ministr co zvládl 154 ministerstev?
Měl bych otázku. Jaký je maximální dolet prázdného 737 max 8 bez cestujících a nákladu? Co jsem se tak díval tak let ze Seattlu do Prahy proběhl bez mezipřistání což je asi o 2000 km víc než je udávaný maximální dolet, u toho však hádám že se počítá s plně naloženým letadlem.
Plné nádrže jsou asi 20.500 kg, prázdný MAX má průměrnou hodinovou spotřebu asi 1.800 kg a stejná hodnota je nutná jako zůstatek po přistání. Z toho vychází maximální výdrž kolem 10,5 hodiny. Dolet je ale závislý od převládajícího větru. Pokud na takové trase bude po celou dobu protivítr nebo zadní vítr o rychlosti 50 uzlů udělá ve finále rozdíl v doletu 2000km.
Hodne.
Jinak ze Seattlu do Prahy (ci Bratislavy, to uz v hlave nevylovim) dávala kdysi i Sky Europe s obyčejnou -800 …
Ta zmínka o Antartidě je fajn. Upřímně jsem si myslel, že ty lety se 787čkou od Norse Atlantic jsou náhradou za TVS a ty budou mít letos smůlu. Byl tam stejný objednatel a vycházelo to časově rychleji (odpadly ty mezipřistání v Praze a v Čadu). Jsem moc rád, že to tak není.
Stačí jen vhodně podrazit cenu a jedno mezipřístání najednou nevadí 🙂
Nebyly ty lety s Dreamlinerem primarne kvuli cargu? 🤔
Ano.
Pěkné. Ví někdo jestli už jsou vyrobené a případně v záletu ty další čtyři kusy co mají přijít příští rok, případně jaké budou mít registrace? Díky
Minimálně následující OK-SWN by už měl být hotov.
A není to vcelku jedno? Jde o beznadějně zastaralá letadla, takže nic co by stálo za nějaké další informace.
Dekujeme za fundovaný názor.
Co se týče Smartwings je jedno úplně všechno