Smartwings přebírají další linku ČSA. Po Nice začnou létat na londýnské Heathrow
Boeing 737-700 společnosti Smartwings a Airbus A319 ČSA. Foto: Letiště Praha
Smartwings plánují do Londýna čtyři lety týdně. Do britské metropole aktuálně létá jen Ryanair.
http://www.planes.cz/cs/photo/1244033/a319-112-2-acsg-aero-capital-solutions-acs-st-athan-dgx-egsy
Bohužel, pravé zrcadlo reality působení majitelů SW a jejích nohsledů v ČSA.
Bohužel pravé zrcadlo reality působení AirFrance
https://onemileatatime.com/air-france-a380-dismantled/
Konečně se majitelům SW povedlo to, co na čem postupně od doby co se staly majoritními akcionáři pracují. Postupně likvidují ČSA nehledě na koronakrizi, bohužel je to krásny odkaz toho, v jakém státě žijeme. To jak šla kvalita dolů po vstupu SW do ČSA se nedělo ani za Tvrdíka ! SW je rakovina českého letectví se vším všude a všichni tomu jen tiše přihlíži.
„likvidují ČSA nehledě na koronakrizi“
To si asi nechám zarámovat, věta vět.
Silná slova, ČSA sice vyřazují letadla už přes desetiletí, ale proč neudělat doják z fotky rozebrané A319, která jim nepatřila, paří pronajimateli a ten ji rozebral na díly.
Navíc díky uzemněným Maxům létaly o rok déle, vyřazeny měly být už dávno, letos nahrazeny A220, to k tomu působení SW.
Já rozhodně nejsem fanda TVS, ale jaký džihád se tu proti nim vede, to si určitě nezaslouží :). Na druhou stranu, rád vzpomínám na CSA, ale jen do několika prvních let tohoto století. Pak už začala jejich pověst upadat. Občas svitla naděje, ale nakonec pokles zase pokračoval. A dorazil je definitivně Covid-19. Samozřejmě je mi líto, kam to došlo a přeji jim jen dobré, ale moc si neumím představit, jak by se mohly ještě samy postavit na nohy.
Řeknu ti jak. Kdyby je přestali vykrádat a nechali je na pokoji. Vsadím se, že i s tím jedním letadlem a půl by se při samostatnosti zvedli. Obavy z konkurence… to je ta žába na prameni, která všechno dusí. Není třeba nad tím polemizovat. Stačí se podívat na historii a pokud by ČSA byli tak špatní, nikdy by nedosáhli na skoro stoletou historii a kvalitní hodnocení zahraničních auditů včetně ze strany Lufthansy, která měla o ně zájem.
… jo a z Nice to nebudou mít tak daleko. Jeden motor to hravě zvládne. Ostatně, zajímal by mě jeden konkrétní závěr jedné vyšetřovací komise. Nějak se nemají ke zveřejnění příčin jistého letu :-).
https://uzpln.cz/pdf/20200723132803.pdf
Jsou letecké společnosti, které svým fungováním během celých desetiletí získaly u veřejnosti určitý kredit. Spolehlivostí, bezpečností, dodržováním pravidel, přístupem k cestujícím. Takhle vnímám ČSA. Bez ohledu na to, v jaké jsou nyní situaci. A pak jsou ty ostatní společnosti. K nim patří Smartwings.
Zajimalo by me, zda existuje nejaky dlouhodoby plan obchodni strategie Smartwings a Czech Airlines. Spolecnost totiz pusobi velmi tajemne, nema zadnou vizi, kterou by se management snazil alespon letmo nastinit. Myslim, ze to cele pusobi neduveryhodne jak na pripadne investory, tak na klienty teto skupiny nebo jeji zamestnance.
Lidi tu siri zvesti, ktere vsak nejsou nicim jinym, nez spekulacemi. Smartwings by mel proto mit velmi jasne definovane cile a snazit se je predlozit verejnosti.
Samozřejmě že plán existuje a předkládá se těm kteří to musí vědět. Veřejně do světa své plány do detailu nezveřejňuje žádná aerolinka
proc by mel management prave tobe nastinovat nejakou vizi?
Jj, on neni ani potenciální investor, ani cestující, že.
Ona totiž propagace vlastní vize vůbec není důležitou součástí PR osobního dopravce, že…
To je patláctví, co tady předvádíte.
vize je uplne ukradena i cestujicimu.
cestujici si kupuje letenku bez ohledu na nejake vize. a bud do jeho destinace spolecnost leta, nebo neleta.
„cestujici si kupuje letenku bez ohledu na nejake vize.“
Hm. Pán asi neví, proč lidi kupují biopotraviny, Apple, Tesla auta.
Příběh je to, co prodává… Lidi jsou prostě lidi a mají psychiku.
Pokud chce noname aerolinka zůstat noname, pak totálně plýtvá svými možnostmi a má neschopný management. Tečka.
Trošku zaměnujes pojmy …. vize je něco jiného, než příběh a reklama 🙂
Už před lety se vedení SW (TS) netajilo tím, že chtějí ČSA dovést ke krachu. Kam to povede? Odčerpá se to předposlední co má nějakou hodnotu a to jsou destinace. Když by se toto nedělo, tak bych věřil, že má někdo zájem ČSA zachránit. SW má jediný cíl a to je co nejlevněji vydělávat. Takže vzít si linky, které dlouhodobě vydělávají, je pro ně terno. Je škoda, že se společnost prodá, těm co jí chtějí dostat z trhu. Hlavně tedy pokud se jedná o ČSA, jelikož se to dědictví čase někam vyhodilo za hlasitého potlesku lidí v tomto státě. Teď… Číst vice »
porad se ptam, proc by, kdyby chteli privest csa ke krachu, to delli tak komplikovane?
jsou jejich majoritni vlastnik – mohli csa elegantne zavrit dva dny po prevzeti. bez rizika a podstatne levneji.
Smart Wings se konečně povedlo to, po čem celé roky prahlo ! Zlikvidovat ČSA !
Mam obavy, ze destrukci OK dovedou do cile. Je tu ale otazka, proc by se melo vedeni Smartwings snazit zlikvidovat OK. Obe aerolinky patri do stejne skupiny, mely vzdy jinou klientelu, business model – nikde si ve skutecnosti moc nekonkurovaly. Proc by se tedy snazil Smartwings dnesni OK likvidovat?
To je dlouholetá rivalita a to, že SW byly vždycky takovým looserem a vedení z toho mělo asi nějaký komplex.
spis jestli to nebude naopak….
Přemýšlím, kterou z těch dvou aerolinek stát několikrát sanoval miliardami a která rostla a která se naopak scvrkávala. Něco mi říká, že zrovna looser to dával lépe.
To ale nic nemění na tom, že veřejnost je jako loosery dlouhodobě vnímá. Nutno říct, že si za to hodně můžou sami, ať už tím, že dlouhodobě ignorovali nějaké PR například pomocí sociálních sítí nebo arogantními a sebestřednými výkřiky vedení SW do médií. A pak se diví, že se na ně všichni dívají jako na Bčkovou společnosti…
Ten komplex z ČSA tam vždycky byl a bohužel ješitnost taky.
o komplexu bych úplně nemluvil. Naopak se ukázalo, že SW dokáže většinu věcí dělat efektivněji a že struktura ČSA zamrzla v ranných devadesátkách
kdyby sw tak prahlo po zlikvidovani csa, mohlo to udelat druhy den po prevzeti. v klidu a bez divocin
Taky si myslím. ČSA udělaly v posledních 5 letech tolik katastrofálních rozhodnutí, že to lze těžko vysvětlit pouhou neschopností managementu.
A můžete napsat aspoň jedno to katastrofické rozhodnutí za posledních 5 let pod kuratelou SW a s dosazeným managementem SW ?
ČSA dělaly katastrofální rozhodnutí od nástupu luftjardy
Asper píše za posledních 5 let. Tak napište, co ČSA udělalo katastrofické, a to pod kuratelou SW.
Zajímavá diskuse – tady je několik příkladů pro mě nepochopitelných rozhodnutí: 1. Zrušení business class. Business class v průměru reprezentuje 12% pasažérů, ale přispívá 75% k zisku. Zdroj: https://www.trondent.com/business-travel-statistics/. Ale management ČSA na to šel od lesa: nejdříve omezil služby v business třídě. Já jsem přestal létat v businessu, když jsem zjistil, že to jediné, co tam dostanu, je suchá chlebová rolka a trocha kyselého moravského vína. Ostatní na to zřejmě přišli také, takže zrušení business třídy pro nezájem bylo zcela logické, že ano. 2. Zavedení hladoletů. O to, aby cestující zaplatil 60 Kč za kelímek vody, se pokusily… Číst vice »
Opravdu tristní, nechápu, jak můžou ČSA takhle okatě zabíjet. A s tou cenou jsou naprosto směšní, u ČSA by to možná někdo dal, u trapné nízkonákladovky ale ani omylem.
Většina lidí cestuje, protože se potřebuje někam dostat. Menšina zvažuje, jestli cestu podnikne v letadlem s nátěrem A, nebo B.
co je na tom nepochopitelne?
Otázka je, jestli ČSA mají v současném době možnost takovou linku reálně provozovat (letoun, stále drží sloty a zajištěné služby v destinaci (či vyrovnané dluhy za ně).
Proč se na významnou linku nasadí soukromník místo národního dopravce?
A odkdy je ČSA národní dopravce? To už je dávno co to tak bylo…
A tá cena je šílená, i BA to letaly levněji.
Když se podíváte na web BA, tak BA JUN, JULY začíná jednosměrkou za 794 CZK. Začne létat ještě EasyJet a zákonitě bude muset SW reagovat. Produktově, nemůžou konkurovat. Co se týče letového řádu, nejsou první a ani poslední na odletu jak z PRG, tak z LHR. Ale možná tou cenou targetují nějakou skupinu, o které konkurence neví, asi.
No v datech v jakých potřebuju na LHR je v tuhle chvíli k dispozici jen kombinace KLM tam a SW zpět za krásných 8000. A dražší segment je ten s KLM 🙁
To by mně zajímalo kdy chcete letět, když se podívám na stránky SW, tak počínaje JUN přes celý JULY a AUGUST cena jednosměrné letenky bez zapsaného zavazadla z PRG činí 3263 CZK (ta nejlevnější) a to rovněž v datumech odletu, kdy je na BA k dispozici cena 794 CZK.
Já neříkám že ne. Jen jsem říkal ze jako na potvoru to zrovna vycházelo blbě. Ale vyřešilo se to samo. Posunuto o měsíc a to už letí oba dny BA. Doufám
ČSA vznikly někde před 2. válkou. Po válce zajišťovaly velké množství domácích i mezinárodních linek. Měly na svou dobu moderní letadla (i když sovětská, jinak to tehdy nešlo) – TU 104, TU 134, IL 62 a jiná. Byly, myslím, dobrou výkladní skříní republiky. Současná situace by se měla napravit, pokud není pozdě.
1. ČSA vznikly po 1. světové válce 2. do války to opravdu byly velmi moderní a světové aerolinky 3. po válce znárodnění a likvidace lidí co tyhle aerolinky postavily 4. v 50. letech čistky a zničení jádra aerolinek a zkušeného personálu (létat na západ přes oponu byl problém) 5. to si sebou neslo stopu dost zásadních katastrof v historii ČSA 6. Tu-104 moderní ve své době byl (jako proudový), ty ostatní už tolik ne, ale ok 7. byly výstavní skříní propagandy, ve světě je to poměrně neznámá společnost 8. většina tehdejšího úspěchu stála na státním monopolu, dnes je trh liberalizovaný… Číst vice »
jaky narodni dopravce?
jaky “se nasadi”? mize tam litat kdo chce. nikdo nikoho nenasazuje.
Vlaječka zapíchnutá do hypothalamu, to je věc.
Oboje je soukromník.
Chápu že přebírat linky po ČSA je nutnost protože se 2 letadly nejde obsluhovat tolik destinací ale zas na druhou stranu zrovna LHR :(( .Na této lince nás ČSA tak trochu reprezentovali je to škoda že se tam ted bude posílat nízkonákladovka
Linka ČSA nutně neznamená letadlo ČSA. Takže kdyby se SWG chtělo, tak by to šlo. Vždyť letadlo v barvách SW nebo TS na lince ČSA nebylo v minulosti nic vyjímečnýho.
To jistě, ale teď je to určitě komplikovanější, protože ČSA jsou v nucené správě a kam a na co se dají peníze schvaluje věřitelský výbor. A když je to jeden majitel, účetně jsou to dvě firmy a za nájem 737 si musí platit, tak je otázka jak moc se věřitelský výbor vidí ve výdajích na provoz.
Jakej bude rozdíl mezi nynějšími ČSA a SW? Kromě livery v tom moc velkej rozdíl nevidím.
Rozdíl v tom býval poměrně obrovský – posádka, čistota stroje, odbavení…
SW bývalo peklo, ale třeba aspoň MAXy budou v pohodě, minimálně mohly čisté přijít z výroby, no…
Samozřejmě třeba to paintbrush-logo je prostě hrůza stále, ale na logo to nelétá, třeba je ten zbytek už lepší…
S MAXem v SW konfiguraci, tehdy zapůjčeném a provozovaném ČSA, jsem letěl dvakrát na začátku 2019, a bylo to utrpení. Na nohy asi 20 cm místa, etc. Naštěstí jsem pak přesedal na ATR a to byl neskutečný luxus.
ČSA nikdy MAXe neprovozovaly. Píšete Bullshity
No, letěl jsem s ním. Pravidelný let ČSA, letadlo Boeing 737 MAX 8 v livreji Smartwings.
To bylo letadlo Smartwings s posádkou Smartwings, které letělo za letadlo ČSA.
ČSA MAXe neprovozovaly a neprovozují.
Nič v zlom, ale rozteč sedačiek (seat pitch) je v Maxoch 29-30 inchov, čo je úplne rovnako ako v A320f, ktoré má ČSA a v ATR 42/72. Je to najbeznejšia rozteč v nizkotrupých lietadlách.
Ľudia ako Vy, vidia nápis na trupe a automaticky začnú neobjektívne frflať na všetko.
oprava – uzkotrupých
Samozřejmě, že je to subjektivní názor. Ale nasoukal jsem do něj plný očekávání komfortu, o kterém se MAXem mluvilo, a bylo to velké zklamání. Místa na nohy se mi skutečně zdá mnohem méně, než u ATR, může to být nízkonákladovou konfigurací pro Smartwings, nevím. Ale souhlasím s J.K. – byl čistý z výroby.
U LHR si dokážu představit, že se jedná o sloty. Za ty se tam platí zlatem, byť současná situace je trochu jinačí. Třeba se tam ČSA zase vrátí, až se zlepší situace.
csa nas reprezentovalo…
coze prosim? a vsa snad neni nizkonakladovka? 🙂
Chcete snad naznačovat, že by nás mohly reprezentovat Smartwings? A čím tak asi? Že by okázalým opovrhováním cestujícími, což je jejich hlavní leitmotiv po celou jejich existenci?
me by v prvni rade zajimalo, co je myšleno tou reprezentaci? to tady fakt je jeste nekdo, kdo nepochopil, ze létání je masovka…. nikoho zadna reprezentace nezajímá?
komukoli kromě pár „šotoušů“ (jaká je letecký poddruh šotouše?) na zdopravy je naprosto jedno, co a kam lítá a jaký to má barvičky.
Nevím, v jaké zoufalé bublině žijete. Jestli vás k takovému názoru nutí nedostatek financí, nebo jen zaslepená oddanost ke Smartwings. Pro každého myslícího cestujícího je samozřejmě důležité, komu svěřuje svůj život v trupu letadla v mnohakilometrové výšce. A ne že usedá do stroje řízeného nějakým pakem, jako byl Pavel Veselý.
jak s tom souvisi prosim vas finance? a jak s tim souvisi nejaka oddanost ke smartwingsu?
Tvrzení, že je každému jedno, s kým poletí, protože rozhoduje cena letenky, tady opakovaně prosazujete.
teda at hledam, jak hledám, tak … nic o ceně letenky tady nikde nevidím. a bavíme se o kontextu vlákna, čili o jakési pofiderní reprezentaci (pořád nevím čeho, komu atd). probudte se – 80 léta jsou pryč. komukoli je naprosto jedno, jestli na letišti v LHR uvidí ČSA, SW nebo pro mě za mě třeba SlovAir. to co zajímá lidi je, kam kdo lítá a za kolik (jo, ted uz mluvím i o penezích). a o penězích mluvím proto, že když mám dát třeba 30K za letenku, tak chci vědět , co za to dostanu. ale žádná reprezentace nikoho a… Číst vice »
Protože tady trolíte celou dobu. Asi jste dobře zaplacenej nebo trubka
Naprostá pravda!!!
a ohledně bubliny (ach ta skleroza) – ziju v celkem normální bublině lidí, co ročně nalítají mnoho desítek letů a jméno aerolinky je pro ně jen identifikace toho, s kym poletí, a na co se mají připravit – je to prostě jen další z mnoha dopravních prostředků.
do vaší bubliny šmoulíků, kteří jsou u vytržení z toho, když na valu na ruzyni můžou koukat na emírka, bohudík nespadám.
Musím říci, že vidět venku ČSA letadlo bylo vždy příjemné. Myslím, že hlavním argumentem je čistota u ČSA a palubní personál, takový upravenější než u SW. Rozhodně mi není jedno čím a s kým letím. Tedy pokud mi neulétne spoj a nehledám náhradní. Do ČR to, ale bohužel z EU i před Covidem neletá tak často (jistí to hlavně Vídeň).
Už jen název společnosti nás reprezentoval a ČSA není nízkonákladovka ale je tam toho mnohem víc hlavně ve vnitř
nabizenou urovni sluzeb je csa low cost, at si kdo chce co chce mysli.
S ČSA jsem letel alespon 50krát a rozhodně můžu říct že je to uplně něco jiného než ve Smartu nebo Ryanairu. Služby a i prostor na nohy atp. mi strašně připomínají LOT a na LOTa jsem zatím nikoho neviděl nadávat, ale ono to bude asi i mentalitou národa protože když jsem byl v Polsku tak tam taky všichni nadávali na LOTa
oprava: a na LOTa jsem zatím nikoho v ČR neviděl nadávat
To od nich v insolvenci získali slot? Protože ten asi hodnotu měl…
Oni ale ziskaly jine sloty nez melo CSA
Formulace, že SW poslaly ČSA do úpadku je docela demagogická. Pokud je sám akcionář v moratoriu, těžko bude posílat hotovost své dceři.
Konec moratoria SW byl prakticky ve stejné době, kdy ČSA poslaly návrh na zahájení insolvenčního řízení.
Insolvenční návrh na sebe pokud vím podaly ČSA samy v době kdy skončilo na ČSA ochrané moratorium. Moratorium na Smartwings bylo pak dále prodlouženy. I když je ČSA ve vlastnictví SW tak jsou to 2 samostatné společnosti.
2 samostatně spolecnosti? A to že si člověk koupil letenku od csa, bylo deklarovano ze let operuje csa a nakonec se letelo s traged servicem,teda smartwings, bylo čiste náhoda vid? Tak a teď ještě tu o karkulce…smartwings záměrně csa zlikvidovalo
1. michate ruzne veci. to, ze obcas (obcas i casteji) letelo letadlo sw na linkach csa nijak nevyvraci fakt, ze jsou to dve samostatne spolecnosti, kazda s vlastni pravni sunkektivitou, managementem a vlastnim AOC
2. kdyby sw chtelo csa zamerne zlikvidovat, tak to udela tak, ze csa proste zavre. treba dva dny po prevzeti. a nebude je nejdriv par let drzet na kapackach a pak je necha padnout insolvenci, kterou nema pod kontrolou
kdyz uz tady vypoustite takove konspirace … zluste se aspon zamyslet nad tom, jestli davaji aspon trosku smysl 😉
Tak prevest aktiva mezi firmama v jakymkoliv koncernu, aby to melo nejaky legalni ramec nejakou dobu trva, zejo 🙂
Kdyz jen tak po akvizici zavrete firmu kalibru CSA, tak to vyvola hromadu negativni publicity, coz nemuzete potrebovat.
Nehlede na to, ze i kdyz firmu nechcete do budoucna drzet, kratkodobe Vam jeste muze byt uzitecna, zejmena v situaci, kdy Vam uzemni slusnou porci letadel, s kterymi pocitate a dcerina firma ma letadla k dispozici.
A predstava, ze situace s insolvenci neni pod kontrolou, je mirne receno naivni.
Asi tak ke konspiracim, co nedavaji ani trochu smysl 🙂
Ano a protože SW uzemnili část flotily a CSA mělo slušnou porci letadel tak SW CSA půjčoval letadla. zajímavá teorie jen co je pravda
Tak ono to dava smysl, jen to neni tak trivialni, jak se snazite tvarit. Pred coronou se litalo hodne a i sehnat dobrej deal na letadla bylo o hodne tezsi nez dnes, SW prisla o cast letadel ve flotile se kterou urcite pocitala, zatimco CSA melo predjednany deal na airbusy..
To jsou dost různé věci.
Majitel: ten kdo vlastní akciový podíl – ČSA jsou začleněné do SW group
Firma (ČSA a.s., SW a.s): právnická osoba, svoje účetnicví, vlastní AOC
Zákazník: uzavře kontrakt s některou firem, na faktuře máte s kým a na co
Linka: společnost provozuje linku z ZY do AZ (definováno kódem)
Letoun: může být nasazen na různé linky a dokonce pronajat jiné společnosti
Codeshare: letenky s kódem společnosti u které to kupujete jsou ve skutečnosti pro let jiné společnosti