Smartwings posílají šest letadel do Německa, formou ACMI pronájmu vypomohou Eurowings
Boeing 737 MAX 8. Foto: Smartwings
Letadla budou bázována na letišti v Kolíně nad Rýnem. V příštích dvou letech k nim přibude sedmý stroj.
Je to podraz na klienty, klient si pres CK koupi zajezd s dopravou od SW, a pak nastupuje do 30 let stareho letadla s histotii z Columbie. Min. rok nabarali 3 pofiderni letadla pro Brno, Ostravu a treti ani nevim. Nastesti pro cestujici zacali poruchy a byly v Ostrave odstaveny. Min byl posledni co jsem se takhle nechal napálit, nova modeni letadla pronajmou a Cesi pak litaji srotem, divim se CK ze s tim nic nedelaji. Zlatej RYANair oproti tomuto.
Přesně tak. Zkuste si pořídit seating u cestovky na léto – neuspějete, protože se neví, čím vlastně Smart Wings poletí….
Plácáte tu naprostý nesmysly
Už několik desítek let je letecký provoz především v Evropě nechutně pokřivený. Zcela zmizela, díky společenskému vývoji a snahám o co nejvyšší zisky nízkonákladových společností za každou cenu, kultura a prestiž cestování v tom klasickém pojetí. Nekamenujte mě za názor, nikomu ho nevnucuji.
Jo, sice zmizela jakási pofidérní prestiž a pozlátko „vyjímečnosti“, ale letenky stojí oproti dobám s „prestiží“ pakatel.
Hlasuju pro pakatel. A kdo chce kašírovanou prestiž, může si koupit business nebo firstku.
Hlasuji pro rozum, za rozdíl často jen deset procent ceny raději letím mnohem komfortněji s lepšími službami.
Business či firstku u SW?
SW je jedina spolecnost na svete?
Není jediná, ale z hlediska úrovně služeb v poměru k cenám snad nejhorší na světě bude….
Tak urcite 😀
A pak si tady vždycky přečtu, že letenka za 3 000 Kč je předražená. Vyšší kvalita zmizela, protože ji klienti ji nežádají, létají i studenti a ne jakási prestiž žádající skupina, co nemá problém dát za let do Londýna celou výplatu a více (jak to bývalo). Stesky na internetech jsou, ale co si budeme povídat, pak to každý jeden z nás zadá do vyhledávače a vybere si z nejlevnějších nabídek podle svého gusta. A okusuje si nehty nad každým zvýšením knihovací třídy, jako jsou zavazadla, možnost bezplatného přebookování atp. Aerolinky se musí tomuhle vysoce konkurenčnímu podřídit, jinak skončí. Nemyslím si,… Číst vice »
Je to přesně naopak. Trh byl pokřivený v těch dřívějších dobách, resp. dalo by se říci, že trh nebyl, protože existovaly monopoly. Marže leteckých společností byly enormní, proto si mohly dovolit třeba v Praze mít svoje prodejní kanceláře v Pařížské ulici (ano, na prestižním místě). Toto naštěstí padlo.
Nevím, kolik vám je a jakou máte povědomost o tom, co píšete, ale 1) ani tehdy trh nebyl pokřivený, ale byl takový, jaká byla pravidla a odpovídal své době. Nemůžete to posuzovat z dnešního pohledu. 2) v té době, o které mluvíte, Pařížská rozhodně nebyla to, co je dnes, tj. „prestižní misto“. Já tam pamatuji obchody a provozovny, které dnes už ani asi neznáte. 3) prodejní kanceláře byly nutnost, jak se měly asi letenky prodavat? Neexistovaly v takovém množství cestovní kanceláře, nebyl internet… Letenky se vypisovaly ručně nebo pak tiskly na speciálních tiskárnách…
Je mi necelých 60 let. Pařížská, Václavák a Příkopy byly i za socíku prestižními adresami. A přesně tam byly prodejny aerolinek. Stejně jako třeba v Athénách na Syntagmě. A samozřejmě vím, jak vypadaly letenky 🙂
A stojím si za tím, že těmi monopoly (nebo duopoly) byl pokřivený trh.
Mnopoly samozřejmě křiví trh. Umožňují limitovat nabídku tak, aby se cena dala nastavit kamkoliv a pořád se našel zájemce. Dostupné letenky pak neexistují. Pak samozřejmě musí tu službu trochu pěstovat, protože dvě hodiny v letadle za raketu kelímkem s vodou neodbydou. 🙂
Ne, s tím asi nemohu úplně souhlasit. Jako vše, tak i letecká doprava prošla nějakým vývojem a k její liberalizaci došlo až koncem 70 let (v USA) a koncem 80 let (v Evropě). Do té doby prostě fungovaly tak, jak byla nastavená pravidla.
Letět s 30 let starým Airbusem Lufthansy mi fakt nevadí, společnosti, od kterých si Smartwings většinou tyto stará letadla pronajímají, jsou však mírně řečeno pofidérní (nemyslím tím Sunwings) a za kvalitu jejich servisu bych nedal ruku do ohně.
Výborný.se zase můžou cestující těšit ma Electru a další popelnice 20+…
Elektra se už nějaký pátek v Praze objevuje. Například na linkách izraelské Arkie.
Me spis mrzi, že se nepustí do většího počtu vlastních pravidelných linek. Tenhle byznys plán je sice funkční, ale chybí tomu ten lesk… Prestiž… Skoda.
Ale na prestiž se prachy nedělají a žádná normální firma nedělá charitu
Takže do Německa pronajmeme za draho a odjinud si pro změnu pronajmeme za levno. Nezávidím jejich klientům.
To vůbec nemusí být za levno (asi nebude, protože poptávka po ACMI je značná).
Pokud ale SW zaměstnají svá letadla a posádky na delší období, asi ještě před sezónou (datum tam není), ale půjčí si jen na nejsilněšjí cestovkovou letní sezónu, tj. 2 – 3 měsíce, tak to pořád může být zajímavý obchodní případ.
Pro SW jistě bude, jinak by to nedělali, ale pro zákazníka je to velice jak to říct, neslušné?
Nevím jak neslušné. Normální zákazník so toho nevšimne a spotter bude rád, že má proletěný exotičtější model/livery/věk…
Nevím. Zákazník nic takového neřeší. Ani ten Eurowings ani ten Smartwings. Ten chce aby v čas boardingu bylo letadlo na gatu a dostal se kam chce, jestli je to imatrikukace Smartwings nebo kanadská, nebo USA nebo indická typický cestující vůbec nezaznamená. Služba je ta samá.
Více to poznají u Eurowings, protože místo A320 poletí 737. Ale ani to většina lidí nerozezná.
Smartwings je společnost se, kterou po nedobrých zkušenostech nelétám (ani sRyanairema spol.) Je možné, že ty pronájmy vlastních letadel do Německa a sem z V Evropy jejich zákazníkům vadit nebudou. Na Azorské ostrovy raději než se Smartwings a jejich novou linkou poletím v září s TAPem s přestupem v Lisabonu. Důvodem jen nejen jejich economy+ s velkým místem na nohy (mám 196 cm), pohodlnými sedačkami, ale i velmi profi palubním personálem (u Smartwings jsem zažil i velmi nepříjemný až agresivní). Rád létám s jejich A320 neo. Oblíbil jsem si tedy i A220.
Zákazníci s tím nic nenadělají a ani to nevědí, nečtou totiž dopravní weby. Většinou ani nepoznají, že to je „cizí“ letadlo se samolepkou. Koupí si zájezd u cestovky a s kým a čím poletí neřeší.
Ja zase nezavidim zamestnancum.Je to vsechno osekane na
kost.Takový Lidl.Tam taky lidi chodi.Sice to stoji za prd,ale je to
levne.
A copak to bude za dopravce, kteří jim pronajmou letadla na léto? Zase Slováci, Kanaďani, Bulhaři a Litevci, nebo nějaká další exotika?
Tak pokud ti dopravci splňují předpisy EASA, resp. mají autorizaci EU Third-Country Operator (TCO) a zároveň to QS takto dělat vychází ekonomicky lépe, tak jakkoliv se to některým nemusí líbit (i když jsem přesvědčen, že to většině klientů je úplně jedno), je to jejich rozhodnutí a jejich boj…
…je potřeba na tuto možnost myslet již při koupi zájezdu u cestovní kanceláře. Pokud bude mít leteckého přepravce SW, tak raději jinam. Třeba i do jiné destinace, letos se to u nás širokotrupými stroji rozlétá už i z Brna a Ostravy.
Aha… No, když myslíte… Ono jako přepravce (po Evropě, resp. na krátké a střední vzdálenosti) mají QS při odletu z ČR prakticky všechny CK, takže to se naběháte…
Sem zvědav až bude mít a220 jaký to bude za luxus a tam budou letět.
Vy chcete širokotrupým lietadlom do Antalye😁?
Už se s ním lítalo i do Burgasu. Ono je to zakázáno? A čí jsou ty 330 v Antalyi?