Smartwings posílají první letadlo do Číny pro roušky a spol., letecký most začíná
Boeing 737-800 společnosti SmartWings. Foto: Smartwings
O půlnoci odstartovalo první letadlo společnosti Smartwings do Číny pro zdravotnický materiál. V pátek ráno přiletí z Číny do Prahy
Nechápu, proč letí do Číny dva stroje že Smartwings group a to s přistáním v Novosibirsku, když ČSA má volný A330 který by to uletěl přímo a odvezl by toho rozhodně víc…
Na to se ptam od prvniho dne!!! Asi si slavu musi vyslouzit nekdo jiny, nez CSA…
Protože OK-YBA má propadlou revizi motorů, je uzemněné, píše se to všude…
Je třeba se modlit 🙂
Vidíte někdo toho Ruslana, co měl před hodinou vyletět?
Už ho vidím…nad Černým mořem…Kiev->Baku …ADB562F
Čtvrtek 11:00
Neví někdo, proč obě letadla sedí dle FR24 v Novosibirsku (OK-TSI 5h, OK-REQ 3h)?
A sedí tam dál, asi čekají na povolení
Proč pan Sůra nepiše i o tom, že pro roušky a spol letí (a budou lítat) i letadla ČSA?
Tak si to zkuste přečíst ještě jednou..
Máte pravdu, špatně jsem to přečetl. Zmátnul mne titulek. Omlouvám se panu Sůrovi
Sice to pan Sůra napsal, pan Čáslavský nepostřehl, ale je to stejně jedno. Je 20.III.2020 00.08 a OK-REQ i OK-TSI stále čekají v Novosibirsku…
Letí i OK-REQ
https://fr24.com/TVS4190/24399c79 OK-TSI
Á pan Kobliha náš super premiér našel způsob jak nalejt do Smartu prachy, chtěl bych vidět tu fakturu.
Jsi težkej zoufalec, viš o tom?
Rozhodně nejsem fanoušek Smartwings, ale jejich zánik by byl špatně a toto jim může jen pomoct.
Volba Smart Wings je logická. Běžně přepravují pasažéry jako cargo, tak jednou zkusí přepravit aspoň skutené cargo. Jenom by mě zajímalo, jak tu veřejnou zakázku stát zadal. To by mohla zjistit redakce zdopravy.cz . Určitě by se našli jiní dopravci, kteří by třeba měli nákladní letadlo a nemuselo by se tam z Prahy létat na několikrát. I když rozumím tomu, že estébák si vybere jiného setábáka.
Uvedomujete si, co by jejich krach znamenal? Každý stát by v této situaci měl zadávat zakázky místním aerolinkám. A alespoň je tímhle trochu udržet nad vodou. Spousta firem to nepřežije, tak proboha trochu myslete !
Nejsem odborník, ale pokud se nepletu, tak v nouzovém stavu lze zadávat takovéto věci přímo, nemusí se jít cestou klasické veřejné zakázky a nedejbože výběrového řízení.
V nouzovém stavu se nemusí zadávat zakázky veřejně, ale konkrétní firmě. Tím se urychlí celý proces. A proč jako jiní dopravci ? To v tomto nebude podpora ani trochu pro domácí firmu ? Víš kolik lidí přijde o práci od leteckého personálu až po lidi na letišti k cestovkám ? Největší zákazník na letišti a jestli půjdou ke dnu, tak mi věř, že se nikdo nebude hnát do PRG, budou hojit vlastní rány.
Jak ji zadal? Přímo. Protože kdyby poptával klasicky, tak materiál bude někdy na podzim, kdo ví jestli. Vzhledem k tomu, že to je jediná česká (dvoj)aerolinka je to celkem logické.
Neví někdo proč nenasadí A330?
Díky
FlyRosta na svém Twitteru psal, že má technickou závadu.
Opat?
Má propadlé technické revize motorů tuším, takže je AOG a nemůže létat….
Neni pravdou, mela letat minimalne do kvetna 2020…