Smartwings počítají s nasazením odstavených Boeingů až od dubna 2021
Uzemněný Boeing 737 MAX na Letišti Praha. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Český letecký dopravce Smartwings počítá s nasazením odstavených letounů Boeing 737 MAX až od 1. dubna 2021. Do té doby
FlyDubai prodloužila wet leasing tech 4 letadel od Smartwings až do konce února.
“ ambiciozní plány pana Romana Vika“…. potrahl jsem se smíchy…
Pardubice mají problém…
Už teď jsou crew i piloti ve SmrtServisu vystresovaní a protivní. Co s nimi a diskomfortem pax a koupáků provede další rok v létajících šrotech s nákladným provozem, je nasnadě. Vypínání jednoho motoru za letu už asi Smrťákům znovu neprojde a jinak, nežli osekáním mezd a zbossováním už tak vyšťavených pilotů a crew i technického personálu, už dál šetřit a dřít všechny až na dřeň Smrťáci nevymyslí. Ten rok bude prubířským kamenem, co všechno si čeští bioroboti nechají od otrokářů ještě líbit. Samozřejmě, kdo ještě neprchl, tak prchne a namísto něho se nabere ještě podřadnější human resources. Mezitím si LOT… Číst vice »
Fakt může být někdo protivnější než prskající Slovan? Dost pochybuji.
VY kající hlupák ho spolehlivě strčí do kapsy!
Nevšiml jsem si, že bych tu pomlouval jakoukoliv firmu z paty vytahanými pomluvami. Ale jestli vám to udělá dobře, klidně do mě. I vám pěkný den.
Pád ČSA a SmrtServisu naopak potvrzuje, že jste jen VY kání si VY nucující omezenec a hlupák!
Poslouchej ty Slovane, běž si psát ty svoje eseje, někam jinam. Třeba do magazínu Wizzairu. Ty musíš být strašně zamindrákovanej a nepřející a ublíženej malej človíček. Myslím, že bys měl zalézt zpátky pod ten kamen, ze kterýho tě nechali vylézt….
Tak pokud již nyní Boering prohlásil, že na první letadlo bude moci létat někdy v červnu, tak při přeškolení pilotů, kontrole ostatních letadel je konec září a v zimním řádu mu stačí současné 737-800.
Mají ještě jeden kus 737-900, provizorně jsem s nimi letěl teď v zimě, a dali zdarma vodu a sendvič za 100 Kč taky šel.
A nebyl problém jako v Emirates v A380 s přesednutím na jiné volné místo.
Nic jsem nečekali a byli jsme moc příjemně překvapeni 🙂
Mají celkem dva kusy B-737-900 a pak ještě dva kusy B-737-700..
Věřím, že to Smartwings zvládnou opět bez MAXů. Akorát mi hlava nebere, že musí Boeingu ty letadla stále splácet. A nejenom ta,co už mají v Praze ale i ta, co už jsou vyrobená a hnijí někde v USA.
Není to spíše tradičně přes nějakou leasingovku, která chce právě ty splátky? Jinak si nemyslím, že SW splácí nepředaná letadla.
oni je nesplaci boeingu.
oni jensplaci leasingovce, ktera je zaplatila boeingu.
leasingovku moc nezajima, jestli to letadlo lita, nebo ne.
Určitě se nějak tajně vyrovnali, kde by na to TVS vzal.
Za týden Boeing zveřejní výsledky za rok 2019, z toho to půjde poznat, z jejich Výroční zprávy.
Oni sami říkali, že na to mají dost peněz bokem, o to bych se nebál.
Jsem zvědavý, jestli Smartwings opravdu od Boeingu vyinkasuje aspoň dolar.
Lidi vy co dáváte hate proti TVS, kolikrát jste za poslední rok letěli s někým jiným?
Zkuste např. Alitalii aby jste viděli kam TVS zatím nespadlo.
Když nepočítám velikost letadla, že je to hladolet, nemá to kamery na trupu a obrazovky v sedadlech, tak je to srovnatelné na krátké trasy např. s Lufthansou. 🙂
Já teda s Lufthansou nějaký ten pátek neletěl, ale ona má IFE v sedačkách u krátkých tras? Já teda zažil pouze klasická výklopná LCD, která jsou ale i v novějších letadlech SW, které byly přímo pro ně (tj. není to secondhand), např. OK-TSE.
A předpokládám, že MAXy je mají taky? Tj. nebýt uzemnění MAXů, tak už by těch second-hand letadel měli víceméně jen minimum, takže celková úroveň by byla o dost jinde, než je nyní.
To záleží, co si tam objednají za sedala, ne jestli je to Max. Někteří dopravci, ale spíše menšina, u 737 (či A320) IFE mají, většina ne. V Praze to má asi asi jen FlyDubai z úzkotrupých? B737-8Max SW je nemá.
A proč je tedy nepřeletí někam do sucha a tepla?
včera bylo pozdě…
Letos není vůbec zima ani srážky, jestli takhle bude až do jara, tak byl dobrý tah tu zůstat..
Víš kolik byla a je relativní vlhkost vzduchu za 11,12/2019 01/2020 meterologická stanice Ruzyně, nad 80%.
Vždyť v Praze máme sucho a teplo. Nepředpokládám, že tuto zimu zde uvidíme sníh. 🙂
Pánové a dámy, jelikož už rok 2019 proběhl bez MAXe tak i rok 2020 bude v poho.
A Airbus vyrábí dál a i pár let. dodal.
Aerolinky už s tím počítají a max. budou mít lety zpoždění, nic víc 🙂
To není dobrá zpráva, už se těším jaký šrot bude lítat v létě Kapverdy 😂
tipuju OK-TSH (2018 a 2020 tomu tak bylo) – měl být už dva roky ve šrotu …
OK-TSH je už nějakou tu dobu neprovozní, takže toho se nebojím, ale spíš než OK-TVR, TVV, TVT, TVS, TSE, TSD si myslím, že tam budou lítat éra vzor OK-TSR 🤔
stroje, které většinou létaly Kapverdy, aktuálně slouží v Kanadě, některé z nich jsou nadstandardně vybaveny (v rámci SW), např. OK-TSD, takže pochybuju 🙂
Jak „nadstandardně vybaveny“? Jako že maj sklápěcí obrazovky 🤭
To bude ještě zajímavější než se očekávalo.
Podle mě to nepřežijou některé české cestovky. Ty nebudou mít tolik možností. A zdraží letenky na vybraných trasách, pokud se Smartwings rozhodne některé destinace omezit ještě víc.
Na druhou stranu to může být zajímavá příležitost pro zahraniční dopravce se zaměřením na charterové lety. Nemyslím tím úplně ty ze západu, samozřejmě. Ale když se podíváme na popularitu AYT, dost bych se divil, kdyby takový Corendon a Tailwind nechtěl vydělat na ověřeném potenciálu.
Nemusí nic zdražovat. Jedna stará česká cestovka v tomto roce vybírá různé ceny za zájezd – do stejného hotelu, se stejnou stravou, na stejný počet nocí, ve stejném termínu. Cena z Prahy X Kč, z Ostravy X+300 Kč, z Brna X+500 Kč. A je to.
Počet prodaných zájezdů v Čechách roste dvouciferným tempem a i průměrná cena prodaného zájezdu stoupá. Případné zdražení o pár stokorun kvůli dražší letence se v tom lehce utopí, lidi si toho ani nevšimnou.
Když jede rodina, tak už je to x tisíc korun.
Průměrná mzda v ČR roste o ca 7% ročně, připlatit si třeba 300Kč na letence většina populace zvládá, soudě dle prodejů. A třeba turecká lira ztratila za 12 měsíců přes 10% hodnoty vůči koruně, to umožňuje cestovkám v téhle populární low-cost destinaci držet hodně lidové ceny.
Tak možná to u Vás vnímáte, ze to je jenom pár stovek. Majoritní část cestujících TVS/QS v ČR jsou lidi, kterých hrubý příjem se pohybuje mezi 20 až 30 tis. 4 členná rodina při zdražení o 500 tedy zaplatí o 2000 více tedy asi něco mezi 5-8 % čistého měsíčního příjmu 2 pracujících. Za mně to není pár stovek.
Tím by ovšem byl SW sám proti sobě. Cestovky jsou jejich důležitým partnerem, charterové lety patří mezi základní pilíře, na kterých ta firma stojí.
To radši omezí expanzi (jak je ostatně uvedeno i v článku v souvislosti s Francií a Izraelem), ale podřezávat si slepici, co snáší zlatá vejce abych si mohl dát slepičí polévku, by bylo hodně neprozíravé
SVK je síce menší trh ale skvele sme to zvládli aj bez Smartwings a konkretne u nas sme od tohoto roku nahradili vsetky lety co sme mali od Smartwings aletrnativnymi dopravcami 🙂