Smartwings vezou polárníky na Antarktidu, letos již potřetí
Boeing 737 MAX 8 společnosti Smartwings na Antarktidě. Foto: Sven Lidström / Norske Polar Institute
Letos půjde již o třetí let českého dopravce pro norské a německé polárníky.
Jako nejpravděpodobnější mi vyšel tento let:
https://www.flightradar24.com/data/flights/qs4196
Zatím je v Kapském Městě
Jsem sám, koho irituje slovní spojení spojení „na Antarktidě“? Jak se to gramaticky liší od přistání kdekoli jinde, např. v Africe? Jinak přistání husarský kousek…
proste obcas to tak je… je to (aspon z meho pohledu) stejne, jako Kladno. Nevim, jestli je to dusledek toho, ze jsem pražák (a nevím, jak to maj kladenáci), ale nikdy bych neřekl .. že jedu do Kladna. Vzdy rikam, ze jedu „na Kladno“ .
nevim proc, ale „do kladna“ mi zni desive. a stejne tak mi desive zní do Antarktidy (ačkoli pjinak jezdim „do afriky“, „do ameriky“, „do asie“)
Jakožto kladeňák potvrzuji, že říkám „na Kladno“
Já teda zásadně říkám DO Kladna a V Kladně, protože to místní sejří 😀
Na Kladno je to z Prahy dost do kopce, takže asi proto, s Antarktidou mi to ale smysl nedává…
https://dvojka.rozhlas.cz/na-antarktidu-nebo-do-antarktidy-7548850
Já už přivedl pár češtinářek do úzkých, takže se nenechám zviklat 🙂
Super. O kvalitě pilotů asi nikdo nepochybuje. Smartwings mají spíš problém s plánováním letů plus jsou asi rodiny které letí jednou ročně na dovolenou překvapeny, že za bagetu a pivo pro rodinu nechají přes litr. Jinak za mě vždy posádka i teplá bageta ok 🙂
Mohu se zeptat v čem mají Smartwings problém s plánováním letů? Jen by mě zajímalo, co si pod tím představit
sorry, insider info 🙂
You had my curiosity, but now you have my attention! Teď už opravdu netuším, co ten výše zmíněný „problém s plánováním letů“ vlastně znamená. Nikdo tu po vás nechce, abyste odhaloval nějaká interní tajemství a myslím, že k vysvětlení tohoto termínu to není třeba. Zajímá mě, jak se takový problém pozná a co obnáší. To je celé.
V podstatě už ve většině aerolinek necháte „za bagetu a pivo pro rodinu přes litr.“
Lítáme s rodinou normálními linkami a všude něco dostanete.
Lítám sám normálně kratší štreky po Evropě a všude dostanu tak maximálně vodu (někde ani to ne). Aerolinky, kde Vám dají dnes něco v rámci několikahodinových letů, jsou v Evropě už spíše výjimkou (byť ještě zcela nezmizely, např. TK)-
Jojo, před časem British na letech po Evropě neměli zadarmo ani vodu ale „vždy něco dostanete“
no… ne.
Tak to se rozvyprávějte. Trhám brambůrky a jsem natěšen.
no a co, že nechají na palubě litr (a není to litr, je to 850 Kč). Ona je povinnost si to koupit? Bud si to koupí a nebo nekoupí.
spis by me zajimala jina vec – ted maj letenku (např.) za 5000 Osoba / a jídlo si musíš koupit.
Co kdyby měli letenku za 5200 kč a to samé jídloo (bageta + pivo) by bylo zdarma. to by te ani nenapadlo neco namítat. Koukej se na to tímhle pohledem.
Hele v pohodě, jen věřím, že takový občasný pasažér něco na palubě očekává, tak je pak zklamaný, to je celé.
očekávalo se v 90. letech, možná ještě první rok po 2000, ale současnost? Nic proti, ale pokud je tlak na cenu letenky, na zbytek není prostor. Ale jak píše Air Traveller, neberte to tak, že je letenka za 5 tis, ale za 5,5 a dostanete vždy teplé jídlo, kávu, dortíček… stačí si to jen objednat při nákupu letenky a vybrat si, na co máte chuť a ne se spoléhat na „překvapení“…
Jinak zrovna u TVS se kdysi psalo, že jejich lety ze zahraniční (např. z Francie) pro místní „koupáky“ byly už dávno, dle místních zvyklostí, zcela bez občerstvení v ceně letenky (nebo jen s naprostým minimem typu voda) a tady ještě „drželi“ občerstvení. Když se pak rozhodli to samé nabízet i zde, byl to pro některé cestovky šok, které řešili různě. Jedna CK (nebudu jmenovat, protože si nejsem jist jejím jménem) začala pro své klienty objednávat řízky, jiná část klientů začala vozit do Egypta s Air Cairo (jež díky tomu začaly létat do Prahy), které se ale na začátku svého provozu… Číst vice »
já myslím, že si stále CK mohou pro své klienty jídlo na palubu QS objednávat. Dokonce si to dávali i do smluv jako podmínku, takže je ve finále čistě na zákazníkovi, zda-li si tu pětistovku k letence připlalí a má jídlo nebo ne.
V soucasnosti je to stale samozrejmost. Staci vytahnout paty z Evropy.
Pricemz neni chyba aerolinky, ze cestovka nezaplati koupakum ani tu bagetu. Holt „dovolena bez starosti“. :o)
Skvělý :)) chválím !
Ty samé Smartwings na kterých tady většina nenechá nit suchou..za to a mnoho jiných obchodních úspěchů tleskám“
Úspěch se v čechách moc neuznává … ona ta diskuse místních na téma „smartwings“ není obsahově moc vzdálená od podobných diskusí pod články o škodovce 🙂
Bohužel 🙂
😀 ale na druhou stranu, co bychom tady dělali, když by nebyly ty diskuze.. odbornost je nuda 😀
A on někdo říká, že nejsou úspěšní? Něco jiného je být úspěšný a něco jiného je kvalita služeb, kterou zřejmě mnozí kritizují. Stejně tak Ryanair je úspěšný, ale služby chválihodné moc nejsou. Odpovídají tomu, co si člověk zaplatí a těžko může čekat víc, ale nějak chválit je asi bude těžko.
Ryanair a tuhle bandu vůbec nesrovnávat. Ryanair letos cca 95 milionů pax SW pár koupáků, které cestovka posadi do pekáče a oni netusi s kým letí. Díky R. se podíváte k moři v létě i za 1100 jako já letos na Mallorku. O aplikaci atd ani nemluvím
Jak jako netuší s kým letí? Piloti se snad většinou představí …
Upřímně o jakém úspěchu mluvíte? 2 miliardy, které ručíme my všichni? CSA a konec pod touto značkou? Katastrofální úroveň na palubě? Předražené letenky pro občany? Kauzy o bezpečnosti jako let na jeden motor přes půl Evropy? Opravdu zcela upřímně, kde he ten úspěch?
Bez komentáře 😀
Katastrofální úroveň na palubě? O čem to hovoříte? Ona byla někdy nějaká katastrofa letadla QS? Nebo tím myslíte, že si pletete dopravní prostředek s michelinskou restaurací? A pokud myslíte služby na palubě – personál je tam právě proto, aby žádná katastrofa nenastala, ne proto, aby vám servíroval na dvouhodinovém letu nějaké delikatesy. To musíte jinam, když nevydržíte nejíst 2 hodiny.
No .. pokud mají letadla plná, a jsou v zisku … tak jak mohou být letenky předražené? Jste schopen vysvětlit aspoň tento protimluv? Pokud by letenka byla předražená, tak by měli letadla prádzná a na účtu velkou červenou ležatou osmičku s mínusem.
a to, že maj záruku na úvěr .. no a co? státy financovaly aerolinky kvůli covidu běžně. Proč by měly být smartwings vyjímkou? To vám tak leží v žaludku, nebo v čem je problém?
To si děláte legraci, že jo…? Cena letenek pro „občany“ jako kritérium určující úspěch letecké společnosti? Podle této logiky by to mohly všechny místní bizjetové společnosti rovnou zabalit… Dále, „katastrofální úroveň na palubě“. Čeho? Bezpečnosti, ze které Smartwings pravidelnými audity vycházejí velmi dobře? Berete si tu do úst ČSA jako značku, ale v čem je dle vašeho mínění její hodnota? Letectví je zkrátka byznys a pokud by její hodnota skutečně byla tak vysoká, tak by ji majitelé raději prodali, než aby jim generovala minimální obrat z jedné pravidelné linky… To samé koneckonců platí i o výše zmíněných cenách. Je to… Číst vice »
Lépe bych to nenapsal.
Mimochodem v době, kdy byly ČSA úspěšné, byly zároveň velice kritizovány za velmi drahé ceny letenek (doslova se tehdy používal výraz „taxikářské tarify“).
no, a to je uplne to samy se škodovkou ._D
jak u čsa lidi s oblibou srovnávali nejvyšší tarif s akčním ryanairem/easyjetem … tak u škodovky velmi rádi srovnávají „oktávku za mega“ s hyundaiem za 200 000 .. a že vraj je předražená.
… a takhle si tu žijem.
hehe.. jsem čekal, který vůl tu vytáhne ten motor… gratuluju Pepo, získáváte bludišťáka a tupost :-DD
Ten se bude vytahovat ještě hodně dlouho. Mediálně to ta aerolinka zcela nezvládla 🙁
spíš to budou vytahovat lidi, kteří nic jiného nemají. Ano, neříkám, že to bylo správně provedeno natož mediálně prezentováno. Pokud vím, nějaké důsledky se z toho vyvodili. Takže by bylo fajn poučit se z chyb a jít dál a pokud možno stejnou chybu neopakovat. Ale to jistě lidi od QS vědí. Každá společnost dělá chyby, některým dokonce padají letadla a stále fungují a lidi létají.
Bohužel žádné důsledky z toho vyvozeny nebyly – insider info… 😉
Cpt. Samos je v současnosti ještě vlivnejší než před tím a papírová změna „šéf pilota“ na AOC byla jen pro zacpání huby laické veřejnosti a přehození nudného papírování na nejbližšího vhodného chudáka o level níž.
Což o to, budiž, ale fakt, že ze strany společnosti a především majitele je tento kardinální průšvih stále vnímán jako „profiremní myšlení“ ja naprosto šílené a nebezpečné do budoucna…
Tak o tom žádná, že to mediálně nezvládli a byl to kardinální průšvih jejich šéfpilota, ale házet všechny posádky do jednoho pytle je trochu trapné (jako všechny generalizace), když kritické stavy běžně zvládají včetně vysazení motoru.
Můžu se zeptat, jak z hlediska bezpečnosti vidíte All Nippon Airlines, jednu ze dvou největších japonských aerolinek, člena Star Alliance?