Smartwings navýší základní jmění o polovinu. Hlasování na valné hromadě zpochybnil Jaroslav Tvrdík
Boeing 737 MAX 8 OK-SWE 24. února v Praze před prvním letem po uzemnění. Foto: Smartwings
Většinu akcií má upsat Unimex Group Jiřího Šimáněho, za část akcií Číňanů hlasovala nově založená česká firma
Kam kdy vlezl Tvrdík, tam přestala růst i tráva. Nechápu, jak mohl být tenhle daromojed “ prezidentem “ ČSA. A divím se, že zatím jakž takž funguje i Slavia. ALe domnívám se, že i Slavia brzy pozná, zač je toho Tvrdík…….
Jojo, pořád stejná sebranka. Peták Babišovec, Tvrdík Zemanovec.
Jen ať si vyškrábou oči a dají konečně pokoj.
Jaroslav Tvrdík. Synonymum pro průšvih. Padající padáky, letadla i prachy v luftě.
Ono totiž nejakyma novyma firmičkama uz bylo ukradeno dost firem! A taky okradeno majitelu. Je to propracovany svetovy model
a vy se snad potřebujete vyznat v tom, komu smartwings zrovna patří? 🙂
IMHO pan Pink asi nepostřehnul, že firmě Smartwings se nepovedlo přes prezidenta a jiné politiky protlačit mimořádnou dotaci (neboť vlastníci Smartwings nešli cestou, že klíčoví dodavatelé Smartwings – tj. leasingoví pronajímatelé letadel – místo splátek dluhů vezmou kus Smartwings)… Holt masivní oblbovací (pardon informační) kampaň Smartwings ohledně „vydojení“ dotací, byla zčásti úspěšná, minimálně vůči panu pink… Jestli se nepletu, tak firma Smartwings má své vlastníky, takže jestli vlastníci se spolu hádají (a tím posílají aerolinky ke dnu) nebo jestli spolu táhnou za jeden provaz, tak to je čistě záležitost vlastníků Smartwings, neboť oni (a komerční banky) do toho dali peníze.… Číst vice »
Pro pana Pink…jde-li Vám o ekonomickou smysluplnost, tak určitě oceníte duševní giganty v česko-slovenské vládě, kteří v 70.-tých letech nakoupili do „stínových“ aerolinek (letka ministerstva vnitra) necelých 10x Jak-40… ekonomický „prooooser“ jak sviňa, za což nemohla ani tak katastrofální ekonomická nevýhodnost samotného letadla, ale viníkem byla zejména absence solventních cestujících … vzhledem k prosazení federalizace se radikálně snížila poptávka letů z jednoho konce ČSSR na druhý. http://rh-plus.cz/lite/fyk4.php Tehdejší rozhodnutí o rozsáhlé investici do předimenzovaných/nepotřebných letadlech pro letku MinVnitra je o to podivnější vzhledem k dostupnosti víceméně dostačujících L-410A/L-410M z tuzemské produkce Pro zbývající poptávku cestujících by totiž zcela postačilo těch… Číst vice »
uvědomte si, že se o tom nerozhodovalo ekonomicky ale politicky a ještě ke všemu tehdejší politikou, nedodat něco rusákům si nikdo nedovolil, ale nebylo za to co nakoupit, tak se mnohdy koupily nesmysly, jen proto, aby se nějak uplatnily tzv. volně směnitelné ruble (použitelné jen v rámci RVHP), někdy se koupil nesmysl alespoň použitelný a někdy vyloženě nepoužitelný…..
Nerozumíme si… Já kritizuji, že v 70.-tých letech „duševní giganti“ česko-slovenské vlády rozhodli o nákupu letadel ze SSSR letadla, pro které nebylo dost SOLVENTNÍCH zákazníků… já opravdu nechápu k čemu stínové aerolinky (letka Ministerstva vnitra) potřebovala skoro 10x Jaků-40… Aby převáželi „vzduch“? Všimněte si, že nekritizuji nákup 4x Tu-134 pro tyto stínové aerolinky, neboť po brzkém vyřazení těchto zánovních letadel (v r. 1983) se tyto letadla povedlo prodat a zejména rozdílem (oproti Jakům-40) byl fakt, že díky výrazně vyšší sedačkové kapacitě Tu-134 byla aspoň nějaká minimální šance, že se povede ufinancovat provoz letadel – myslím poté co na začátku 70.-tých… Číst vice »
podívejte se, kolikrát se zmenilo jméno a organizační struktura libovolného většího komunistického podniku. a pak tady filosofujte.
jo, a jelikož jsme na dopravním serveru, zkuste se optat pamětníků, jak bylo údajně jednodušší často sehnat novou lokomotivu než nahradni díl na tu stejnou ale starou.
Vlastnická struktura byla jasná: Všecko patřílo státu, tedy Straně a Vládě.
Sousedík byl kolaborant s nacisty, takže jeho rodina neměla nárok na nic, stát na všecko. Jednoduché což?
Že Sousedíka umlátili esesáci při výslechu, co se nesmělo říkat, žádný Sousedík nebyl. MEZ Vsetín zasložila strana!
no, opět o koze a voze.
a upřímně, nevim, co mi podstrkujete chudáka sousedika. ja ho nemlatil.
Zlatí komunisti? Ale vždyť ta CEFC je státní firma, potažmo řízená komunistickou stranou.
no a ty hlasovali proti tomu maglajzu ne? dokonce protestovali proti „podvratné firmě“, takže opravdu zlatý komunisti 😀
CEFC dávno neexistuje. Nabrali si úvěry a padli na hubu.
To, že něčemu nerozumíte („vyznat se v tom maglajzu už možné není“), to vůbec ještě neznamená, že to je špatně.
Nemůžu si pomoct, ale řekl bych, že Smartwings by prospěla kompletní obměna vlastníků. Nebo jinak: se Smartwings ať si dělají co chtějí, ale aspoň ČSA by mohl po letech vlastnit někdo normální.
Jo, to zbylé jedno letadlo, tak třeba nějaký bohatý pražský aeroklub.
Smutné… ale pravdivé.
Bude-li značka ČSA k mání, tak třebas se najde investor, který bude věřit, že aerolinky užívající značku ČSA, díky značce osloví dostatek cestujících.
Ono těch „zaprášených“ značek je víc, např. „Živnobanka“
Neosloví, protože v dnešní době by lidi chtěli aby ČSA měla služby jako kdysi, tzn plný servis v ceně letenky včetně alkoholu, tříchodové teplé občerstvení a to všechno maximálně za 300 za zpáteční letenku.
Jaroslave starej se radši o Slavii, zase jste měli keců plno a nakonec vás vyřadili Maďaři.
Jak se Jirberger dostal k hlasovacím právům lze vyčíst z příslušného notářského zápisu, koupil pohledávku za Číňany od Komerční banky, jejíž součástí byla i zástava části akcí SW.
díky, to jsem přehlédl.
z toho ale plyne, že cinani kaslali na splacení či plnění jiným podmínek úvěru KB…
co se týká Petaka, tak to je i insolvencni správce, dokonce jsem se s ním i někde osobně potkal. rozhodně to není no-name. ano, dělá pro klienta. ale to advokát musí…
Mě připadá, že pro CITIC je toto „hozená kačka zapadlá za skříní“, pro kterou jako správná státní firma nehnou prstem. Jjich neaktivita je do očí bijící.
pokud někdo dokázal koupit např.pivovary lobkowicz za to za co to koupil…tak nemám k němu komentář.
a ke splacení…do černé díry se další prachy neliji. kdyby se mi podařila akvizice tak dobře jak číňanům s SW…tak pokud nemám nějaké ručení, tak úvěr taky nesplacim.
to je poznámka pro ty sinofily…
Však nic nebrání čiňanům dorovnat prachy. Ostatně marně přemýšlím k čemu jim ten podíl tam je, když aerolinky nevydělává a má dluhy. A stále to nechtějí prodat.
Prodat to chtějí. Nicméně jejich představy o ceně jsou zcela mimo realitu. Neuvědomují si, že akcie/obchodní podíly se oceňují na základě momentálního stavu společnosti a nikoho nezajímá kolik za to historicky kdo zaplatil.
Asi především proto, že současný vlastník CITIC je státní firma, co to „násilně“ převzala po bankrotující CEFC, která tu investici realizovala. CITIC je megalomanská investiční firma na hraní si vysoké hry s kapitálem. Něco jako spravování akcií ve firmách je zjevně nebere. A mají poněkud nereálné představy o ceně podílu.
To ale ještě neznamená, že je někdo jednoduše vyřadí ze hry tím, že jeho podíl znehodnotí.
No, Tvrdík a jeho eskapády je jedna věc. Na druhou stranu je poněkud podivný vstup nahonem přispěchavší a podezřele nezřetelné firmy…
co je na nem podivneho? jako ze si nekde ty akcie vytiskli?
Upřímně řečeno všechno kolem Smart Wings tak trochu smrdí. Prostě se do sebe pustili dvě skupiny šmejdů, Šimáně s Tvrdíkem si fakt nemají co vyčítat.
kdyz to komercka prodala, tak nejspíš činanci kaslali na splacení nebo tak něco…takze litovat je nebudeme
Jako ten Tvrdík má skutečně kachní Žaludek. Číňani SmartWings jen brzdí v čemkoli. To ostatně Tvrdikovi šlo vzdycky skvele. V leteckém průmyslu zanechal nesmazatelne stopy a stal se skutečnou legendou.
Tak tak, Luftjarda by měl držet hubu a krok a modlit se, ať jednoho dne neskončí v teplákách.
…nebo na kandelábru…
tak se uklidnime. tvrdik tady jakozto zastupce cinskeho akcionare tady dela jen svoji praci.
To nijak nezpochybňuji.
A nepsal si tady něco ve smyslu „Luftjarda by měl držet hubu a krok“?
Ano to by měl. A čínský akcionář by si měl ke svému zastupování najmout schopného managera, ne tohoto „odborníka na všechno“.
vzhledem k tomu, že je tam tvrdík přisáty už docela dlouho, tak je čínský akcionář nejspíš celkem spokojen.
Jako prezident a předseda představenstva ČSA také dělal jen svou práci…
Když odešel do CEFC tak sem sí říkal, že to je tak velký že to ani jajda nedokáže připravit o cash…no sem se spletl:-)
jo … 🙂 jako tvrdík muze za leccos. ale zrovna potíze cefc … to zrovna nejsou 🙂
Pokud si nechali cinani nechali ujit polovinu hlasovacich prav tak ocividne dost spatne..
😀 koukam, dneska samej ekonom 🙂
Bohužel to je standartní čínský postup. Napřed dostali úkol investovat, tak utráceli peníze hlava nehlava, úkol zněl jasně. A pak nevědí co s tim, nejsou schopni to řídit (vždyť ani nejmenovali svého zástupce do představenstva) a tak hrají mrtvého brouka. A proč to neprodají? Protože za tu cenu co to chtěji prodat to nikdo nekoupí a pokud by to prodali za tržní cenu, tak by museli v Číně oficiálně přiznat ztrátu a to si nikdo nedovolí.
A svoji vlastni necinnosti/neschopnosti dale snizuji hodnotu spolecnosti a tim i hodnotu sveho podilu, az tak, ze pravdepodobnost navratnosti jejich pocatecni investice je z rise snu..
Málokterý svobodný člověk má odvahu přijmout ztrátu dokud je malá a nenaroste do obludných rozměrů… A o tom, že by to uměli čínští aparátníci silně pochybuji. V Asii je snaha zachovat si tvář stůj co stůj jedna z největších slabin tamních jinak velmi inteligentních a pracovitých lidí…
Zajímavé, to jsem nevěděl. Zástupci čínského akcionáře se podílejí a jsou součástí výkonného managementu QS ? Můžete prosím napsat aspoň 3 věci, které svým rozhodnutím Číňani zabrzdili a mají vztah k produktu QS ?
Svoji nečinností. Tou naoachaki škod dost.
Bobíku … no ne vše vyřeší management QS. k leccemuž potřebuješ valnou hromadu (např. i k navýšení základního jmění). a to čínani doted blokovali.
Nevím, kdo je Bobík. Pokud umíte číst, tak je napsáno v mé reakci o produktu QS. Já se nebavím o navýšení základního kapitálu. A je vidět, že si majitele QS našli cestu jak to udělat i bez čínského akcionáře. Obrátili se na své staré přátele. Jeberger = Jiří Berger, bývalí spolujednatel Romana Vika v Ensor Air Tours. A můžeme jít dále, až se dostane k propojení až na osoby spojované se „šmejdy“ (prodeje na předváděcích akcích za velice „výhodných“ podmínek).