Smartwings mají po čtyřech letech další 737 MAX, převezmou ještě pět

Boeing 737 MAX 8 OK-SWH před přistáním v Praze po letu ze Seattlu. Foto: David TomáškoBoeing 737 MAX 8 OK-SWH před přistáním v Praze po letu ze Seattlu. Foto: David Tomáško

Dopravce čeká v letošní sezoně nárůst počtu cestujících o desetinu.

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Panoramix

Hodně divoký byznys model, když část svojí kapacity pronajmou někomu jinému a pak jim samotným chybí 10 letadel, která vykrývají ACMI pronájmem. Letět s nimi v létě na dovolenou je tedy tak trochu loterie, co vám zrovna přistaví za aero. Když budete mít štěstí, bude to fungl nový MAX, když budete mít smůlu, poletíte nějakou opotřebenou plečkou od neznámého ACMI dopravce.

Lord Pitzbudka

Základní business pravidlo je levně koupit, draze prodat (a pozdě platit faktury).

To je odpověd na otázku, proč to dělají.

Xaver

V minulém roce o letní bylo zrušeno minimum letů oproti jiným dopravcům. Zpoždění ano , to nastat může a určitě nastalo , ale opět, který dopravce ho nemá v největším peaku roku ? Např. Wizz Air , ten rušil jeden let za druhým a vymámit z nich kompenzace je běh na dlouhou trať! ( neříkám, že u jiných dopravců to jde snadno ) 😉

Y.K.

Pronajímají především v zimní nesezóně (to jest od října až do půlky června). Sice je tam sem tam výjimka, ale fakt výjimka (zřejmě finančně výhodná). Základ je, že na nesezónu půjčují oni jiným a na sezónu si naopak půjčí.

A kupodivu je to naprosto logický byznys model, když letadlo na zemi bez práce je to nejhorší co se aerolince může stát.

Pepa

Zásadně s nimi neletám

Dominik

Mají dost letadel které mají okolo 20 let, takže bych bych řekl, že v příštích letech budou MAXY jen přibývat.

David

Letům s 737 MAX se vyhýbám, nemám k nim důvěru.

Lukas

Dekuji za informaci, budu s tim pocitat.

Jakub

Zlatej Airbus

Lord Pitzbudka

Aspon v nich bude víc místa pro nás. Děkujeme, ceníme.

Josef

Děkuji za info. Na místní odborníky já dám.

Zdeněk

To je hodně důležitá info….

Igor Mauricio

Domníváte se snad, že jiné letadlo (ať už typu nebo výrobce) netrpí žádným problémem či vadou? A jo, ono se to jen nemedializovalo, takže cajk.

noerf

Kolik má vlastně Smarz wings letadel ve vlastnictví a kolik v nájmu od leasingových společností?

Jiří 24

Dle rejstříku nemá ve vlastnictví ani jedno, všechny mají leasingovky.

noerf

Děkuji.

Lord Pitzbudka

to nesmite rikat nahlas. ted se experti, co doted vydrzeli s radoby vtipnymi komentari o litani na jeden motor, preorientujou na to, ze nemaj ani jedno letadlo.

nekdy je vhodne tyhle lidi pomechat v nevedomosti.

Pepa

Nemusí být člověk expert aby raději letěl s papirovym drakem než se SW

Honza

To letadlo je z té původní objednávky Smartwings, tedy ty letadla co byla odstavena již v Smartwings nátěru?

Jiří 24

Ne, i podle výrobního čísla je úplně nové. Původní SWH létá pro Sunwing pod registrací C-FMXG.

Jiří 24

Fajn článek, jenom když se už píše, že se na léto pronajme 10 letadel, bylo by fajn to trošku rozvést.

Pepa

Ano, taky mě zajímají podrobnosti, typy a registrace. Zatím vím o 2ks A320. 🙂

RHood

Ty dvě A320 budou od ČSA a ČSA bude používat letadla od QS ACMI IN ? Tedy v konečném důsledku by QS „bralo“ na ACMI IN pouze 8 letadel ?

Filip

Zatím potvrzená letadla jsou:

4x A320 (9A-BTH, LY-NRU, LY-VUT, LZ-EAE)

6x B737 (C-FJVE, C-FPRP, OM-FEX, OM-IEX, OM-GTF, OM-GTK

Anna

Kam se ale hrabou na ČSA, tam flotilu dokonce zdvojnásobili.

Roman osobně

Máte pravdu. Kam se na ČSA hrabe SQ.

Otansiho

Když už tak QS

Josef

Jak je to s tím opakovaným vtipem? Pochlapte se Anna a vymyslete něco nového ať se pobavíme.

Karel

To není vtip, také jsem o tom četl, mají teď dvě letadla.