lot
Letecké společnosti Letectví

Smartwings chystají restart letů k moři, začnou Chorvatskem v červnu

Boeing 737-700 společnosti Smartwings. Foto: Smartwings
Boeing 737-700 společnosti Smartwings. Foto: Smartwings

Letecká společnost Smartwings chce od 10. června obnovit letecké spojení do některých přímořských destinací. Začne s lety do Chorvatska.

Smartwings to oznámily na svém facebookovém profilu Neberte nám křídla, který používá jako marketingovou podporu pro jednání o státní pomoci. Plány potvrdila mluvčí Smartwings Vladimíra Dufková.  Podle rezervačního systému chce začít létat do Splitu 10. června zatím dvakrát týdně, později už každý den. Cena zpáteční letenky začíná na 6 tisících korunách. Od 13. června pak spustí spojení do Dubrovníku. „Obnovování letů je přímo závislé na uvolňování podmínek cestování ze strany jednotlivých států. Lety chceme obnovit co nejdříve v závislosti na avizovaném rozvolnění všech opatření,“ dodala Dufková.

Od 15. června chce firma nabídnout spojení do španělských destinací, konkrétně do Malagy a na Mallorku a Kanárské ostrovy. Na konci června chce dopravce obnovit spojení do Bulharska a Řecka.

Minulý týden obnovily lety z Prahy České aerolinie. Po Amsterdamu, Frankfurtu, Paříži a Stockholmu začne firma od zítřka létat do Bukurešti. Plánované obnovení provozu na Ukrajinu se odkládá: do Kyjeva začne firma létat až v druhé polovině června, do Oděsy lety nejsou ani v prodeji.

159 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
kanafasik

mohli by začít létat třeba do Země s měděnou půdou.

Filip

Tady se vedou sáhodlouhé diskuse jak je Smartwings drahý a jedinou jeho výhodou je přímý let bez přestupu. No ale přece cílová klientela SWG je přece následující – rodina s dětmi, cestující na dovolenou od cestovní kanceláře. Na krku mají obálku s letenkami a vouchery, neumí žádný cizí jazyk a potřebují delegáta aby našli hotel.
Za to si holt musí u SWG připlatit.

skyline

Ano, u urcite casti klientu CK to tak asi je, ale vsechny nehazejte do jednoho pytle. U vetsiny rodin s malymi detmi to nebude o neznalosti jazyka a neschopnosti se orientovat v cizim prostredi, ale o celkovem balicku sluzeb, ktere CK nabizeji, vcetne ruznych animacnich programu pro deti apod. Takovym klientum je uplne jedno, jestli je nebo neni SW drahy, je zajima konecna cena jejich zajezdu. A ta je u vetsiny leteckych pobytu pres CK vice nez prijatelna.

Martin

Více než přijatelná? Mýlíte se! Strašně moc… Příklad: loni jsem příbuzným zajistil dovolenou v Turecku. 3+3. Hlavní sezona – červenec. Cestovky nabízely cenu 95 – 120 tisíc.V případě dvou dospělých a tří dětí se u průměrného hotelu dostala jedna CK na 60 tisíc! Mně se povedlo to dostat na 60 tisíc včetně letenky s Turkish. Jasně. přestup. Ale… byli nadšeni. PS: cena letenek do Antalye byla 5500, se Smartwings krásných 8200! Bez zavazadla, občerstvení. Takže přidej 300, děti a babička prostě nevydrží.

Martin

A ještě dodám, že jsem je dostal do 5*, ne do průměrného hotýlku kilometr od moře… 🙂

Nicky

Takhle to nemůžete porovnávat. To je stejná jako dát si stek za 600 kč v restauraci, nebo si koupit maso u řezníka za 200 kč.

Nicky

jsou lidi co se prostě starat o nic nechtějí a jsou ochotni za to zaplatit.

KarelF

Za co mínusy přirovnal to naprosto přesně.

beija

Letos to budou mít CK i Smartwings podstatně horší s „typickou“ klintelou – rodina s dětmi (co neumí jazyky), vouchery nevouchery. Na venkově už se propouští, Schillerová se pře s obcemi o kompenzační bonusy pro OSVČ.. Tihle lidé těžko poletí letos na dovolenou k moři. Nebudou na to mít. A peníze za dovolenou u moře spíše utratí za jídlo a jiné nezbytnosti!

beija

A oligarcha Šimáně chce pro Smartwings miliardy . 🙁

skyline

Nemyslím si, že se tak strašně moc mýlím. Asi vás to překvapí, ale i já „umím“ najít ubytování i leteckou dopravu na vlastní pěst. Jedeme-li bez dětí (dnes už odrostlých), využíváme všechny dostupné možnosti, jak si poskládat zajímavé cestování. Takovýchto cest jsme doteď absolvovali tolik, že už třetím rokem čerpáme u booking.com věrnostní bonus v podobě slevy na ubytování ve vybraných kapacitách … Já se jen snažím vidět celý ten problém s cenami od CK a SW nezaujatě. Každý má právo vybrat si to, co právě jemu vyhovuje, každý se rozhoduje v dané chvíli podle svých kritérií. A nemyslím si,… Číst vice »

Nicky

Přemrštěná není, ale stačí vyrazit mimo hlavní sezonu a ze zahraničí, kupovat jako last minute a ještě 1/3 ušetříte.

Martin

To je last minute… A i ten dokážeš v klidu „porazit“. Víš totiž, kolik cestovky platí za hotel? Takže… Leť z Berlína za 60 eur (dobře, standard je 100 eur), Easyjet. Hotel (a lepší než ten tvůj za 10 tisíc), seženeš za 50-60 eur na noc, s all inclusive. Kolik ti vyjde? Ani kdyby tvoje auto žralo 50 litrů na 100 kilometrů a jel bys do Berlína z Břeclavi, tak se na tu cenu nedostaneš. A jsme u toho komfortu a možností. Ano, Travel Service. Ach jo…….

Nicky

To nemá vůbec cenu řešit individuálně, když LM na 8 dní AI seženeš jako LM za 6500 Kč (za osobu ve dvou). Individuálně to levněji stejně neposkládáš, odlet Německo nebo Rakousko.

Martin

I Egypt seženeš levnějc. Zvlášť rodina.

Bardotka

A co kdyžtak se prostě starat nechci?
Tady máte cestovko 12 tisíc a chci full servis all inclusive 10 dnů u moře.
Starejte se…

beija

Ano, každý má právo výběru. Ale i my bychom měli mít právo výběru( alespoň skrze námi zvolené zástupce v Poslanecké sněmovně), když se jedná o miliardy z našich kapes pro soukromou firmu miliardářů a Čínské lidové republiky.
Jen tak mimochodem, na ty bonusy u booking.com není zas tak těžké dosáhnout, stačí udělat cca 5 ubytování přes booking.com. Na to stačí pár individuálních cest s přenocováním ve více městech.

skyline

Ale já neříkám, že ty bonusy jsou těžko dosažitelné (byly za 10 pobytů). Jen tím demonstruji, že člověk, který je schopný si poskládat a zajistit svou dovolenou sám, nemusí mít hned pocit, že je něco víc než klient CK. Odmítám jakékoliv generalizování a škatulkování, někdy je to lepší s cestovkou (třeba letecky s dětmi k moři), někdy na vlastní pěst (kombinované cesty za poznáním). Právo volby.

KarelF

Tak s Bookingem vyrazte třebas do Rakouska nebo Itálie.

Bardotka

Když chci dovolenou u moře , tak chci full service.
Abych jediná moje starost byla být včas na letišti. Aby se staral někdo jiný.
Proto letím na dovolenou k moři.
Ne že budu půl roku předem schánět letenky, psát maily do hotelů a studovat mapy….

KarelF

Tak jasně, že tímto způsobem utíká kšeft ck a na ně navázaných leteckých společnostech. Jenže právě u těch rodin z dětmi není prostor na experimentování. prostě kupujete tu nejlepší možnou jistotu. Když pojedu sám nebo s přítelkyní a to neumím pořádně anglicky a technickou angličtinou se no…nedomluvím 🙂 ,ale stejně bych vyrazil domluví se za mne třebas můj mobil 🙂 Ale s dětmi malými určitě ne, i většíma asi ne. Samozřejmě pak záleží jak jsou rodiče zodpovědní.

Nicky

Smartwings mají taková zpoždění, že nestíháš přestup ani u přímých letů.

Ondra

A vždy za to mohou oni, ze ?

Nicky

jasně

petr 5

Chorvatsko na jeden motor. Adrenalin v ceně.

Nicky

A ještě zpoždění a pak dohadování o kompenzaci na které nereagují

petr 5

Koukám, že klaka placená SmrtWings dostala příslib odměn za mínusování. Ze státní podpory?

Mick

Jeee…6000 Kč… Zrovna přesně tolik jsem v úterý utratil u Wizzu… Dostal jsem za to 15 flexibilních letenek…od Rhodosu, Fara…až po říši půlnočního slunce…

Ambry

Zajímalo by mě, jestli se rozjedou k moři i lety z Brna a Ostravy, nejenom z Prahy – Řecko, Bulharsko, příp. Malorka, Turecko,…Neví někdo jak to je? Díky.

Nicky

to určitě…

atat

Skvělá práce, tak ať to lítá a zase jsou miliony spokojených zákazníků!

JIŘÍ

Ať to lítá, to jo..ale s mírou, ne jako před kovidem.

Nicky

Tahle bankrotářská aerolinka už tady nemusí za pár měsíců být. každý kdo kupuje letenku riskuje. A svačinu sebou.

Dalibor

Hmm cena vskutku lidová :-))

Nicky

Smartwings potřebují v Praze bázi konkurenčních lowcostů jako prase drbání.

MartinS.

A že se do Prahy ty konkurenční lowcosty dlouhodobě ženou, aby tu bázovaly letadla… čest výjimce… a teď to bude určitě kauf zakládat v následujících 2 letech bázi…

Nicky

To přijde a až se tak stane, Smartwings to položí.

Petrs

Uz se nemuzete dockat….je to videt…pritom vam to muze byt u prd…..

Nicky

Je mi to u prd…. ale bankrotáři musí skončit…

Ykcin

Tohodle trola nekrmte. Hned jak otevrou zakladky tak ho maminka zase vyzene do skoly a bude od nej klid

maďar

Jo 😀 😀

Janina

A kdo těm lowcostům brání tady tu bázi zřídit?

Martin

S tou cenou je to kardinální výsměch, jako vždy Smartwings „boduje“. Ale jedno je jinak. Zpoždění by neměli tentokráte mít 🙂 🙂

Nicky

Ono nemá smysl se podbízet cenou, když stejně není dostatečná poptávka. Kdo už je rozhodnut letět, ten to prostě zaplatí tak jako tak.

MartinS.

Do Chorvatska je dlouhodobě standardní cena za zpáteční letenku 4700 Kč bez kufru a 6000 s kufrem. I to je dost, ale konkurence je nulová. Teď zdražili na 6000 a 7300… a divíte se jim? V tom letadle bych předpokládal tak 50-80 lidí… náklady budou vyšší o desinfekci letadla. Navíc v Chorvatsku zatím nesmíte použít veřejnou dopravu, takže kdo by tím letěl, jak se dostane z letiště?

Petr

Konkurence nulová není. Já byl vloni v září a letos poletíme začátkem července z Prahy do Zadaru s Ryanem, jedna cesta i s kufrem necelých 1.400. Slavný Smart Wings tu konkurenci opravdu jako prase drbání potřebují.

Neznalek

Pane a to je prave ten problem. Ryanair a jim podobni udelali z letectvi prasecak a z tohoto duvodu se musi vsichni ostatni snazit aby snizili naklady i za cenu sluzeb. Cestovky neplati jidlo a muze za to Smartwings ze? Uvedomujete si vubec ze jedno letadlo stoji miliardu a pul! Ryanair neni zase tak zdrava firma jak by se mohlo zdat ale to poznate za par dni sam. Profitovat na tom ze naplnim letadlo z 95% jen diky cene je blbost. Celosvetove pri normalnich cenach je let zaplacen v pripade ze se proda 70-75% kapacity letadla. Ryanair potrebuje minimalne 90%… Číst vice »

TomB

S tím jídlem opatrně. To že to nezaplatí CK chápu, ale v letadle sedí i samoplátci a ti by občerstvení za ty prachy dostat měli. Pro mě je to fakt špatná aerolinka.

nicky

Tohle jsou opravdu žvásty ve stylu Marty Novákové (datamarta) která tvrdila, že mobilní data jsou drahá protože je lidé málo používají.
Občerstvení jestli je v ceně nebo ne určuje aerolinka (teď neřeším chartery). A cenu letenky si také určuje aerolinka. Sezení na zemi je vaše fantasmagorie.
Smartwings patří cenou letenek k těm dražším a službami k těm horším a v tom je ten problém.
Zpoždění je u nich také standard. Ostatním evropským aerolinkám se to prostě tak často nestává.

KarelF

Tak to sezení na zemi pokud by to dovolil letecký úřad by ryan klidně zavedl a věřte tomu, protože když před lety uvažovaly o zpoplatnění toalet nebo lety na stojáka na krátkých tratích 🙂

Petr

Ale vždyť o tom tady už dobrou půlhodinu hovoříme, Mlho.
Jde o to, že Ryan má sice servis jako dobytčák, ale má odpovídající cenu (a ne, nemluvím o akčních letenkách za 9€, mluvím o standardních cenách). Smrtwings mají servis jako dobytčák, ale stojí víc než Lufthansa.

Jožin

Problém je ten, že Smarti neumí pravidelné lety. Ono se to létá, když mi cestovka koupí celé letadlo. Uvidíme… ale už vidím ten počet zrušených letů, neboť let nebude mít dostatek rezervací….

beija

S Ryanairem je to dobytčák jak kam, záleží na destinaci. I jejich lety mohou být naprosto profesionální, CC vzorní, milí, usměvaví, v letadle dost místa pro nohy i při výšce 195cm.. Jediná chybička se vloudila při demonstraci nouzových prostředků, CC v zadní čísti nestíhala a doběhla na místo až v půlce „demošky“

Jožin

Neználku, Ryanair není zas tak zdravá firma? Znáš zdravější? Kromě Wizu. Ono 4mld Euro k dispozici, 77 procent vlastních letadel je málo, viď..

johny

Bez zpoždění a za příplatek bude uveden v chod i druhý motor 🙂

Janina

Supr, pomalu ale jistě se to vše rozjíždí směrem k normálu. Chorvatsko, Bulharsko a Řecko by měli být tohle léto od července dál nakonec plus/minus v pohodě co se cestovek a charterů týče. Kanáry, Malorka a Kypr doufám taky. Zřejmě i jižní Itálie. Velký špatný je Turecko.

Jinak pro zajímavost dnes let ze Stokholmu ca 60 lidí. Nedávno z AMS večer ca 40 lidí, z Paříže směšných 7.

Neví někdo, co dělá SkyUp z Zürichu v Praze? Dneska ho vidím už podruhý.

Nicky

Ten byznys je momentálně extra ztrátový. Myslím, že vzhledem k mizivé poptávce minimálně rok neudělají žádný zisk.

Janina

V těhle dnech jsou ztrátoví všichni co jsou ve vzduchu, ať je to ČSA, LH, Wizz nebo KLM, všechno to léta poloprázdné. Jde o to to rozlítat, aby lidi začali znovu kupovat letenky a piloti získali zase pár hodin. A zůstane to tak do začátku léta počítám, odhad konec roku je moc pesimistický. Chartery vzlétnou jen tehdy, pokud je cestovky obsadí ( a zaplatí), takže na tom by už SW vydělávat mohl. Za celý rok budou v mínusu určitě, musí platit mzdy a leasingy ať už měli letadla ve vzduchu nebo ne. Na druhou stranu je teď cena paliva dole,… Číst vice »

Madlo

Zajímavé je že CK při vybírání vysokých storno poplatků za zrušené zájezdy tvrdí, že již zaplatili ubytování a leteckou dopravu do destinací. Když je doprava zaplacena, proč letecká společnost žádá další peníze, kam se poděly peníze ze storno poplatků? To je tak na prověření Policií ČR.
Pochybuji, že by si tento rok ještě někdo koupil nějaký zájezd – to může udělat jenom blbec. A příští rok žádné platby předem, CK budou mít problém s vracením peněz za zrušené zájezdy tohoto roku 2020.

Janina

Proč prakticky všechny letecké společnosti žádají další peníze? Protože jim dochází cashflow a blíží se krachu, v tom odvětví jsou velmi malé marže a nikdo nemá „vatu“ na měsíce dopředu. Už +2 měsíce neviděli ani korunu, musí vracet peníze za zrušené letenky a zároveň platit mzdy pilotům a dalšímu personálu, leasingy a údržbu. V Evropě, snad s výjimkou Ryanairu, přežijí jen ty firmy, co dostanou nějakou formu státních podpory. Je jedno jestli formou půjček, vstupu kapitálu, skrytou podporou přes regionální vlády a jejich společnosti (např. letiště atd.), odpuštěním daní nebo odvodů z mezd.

beija

Na Letišti Praha se již propouštělo a to je to státní firma. Přitom mohla využít proplacení části mezd státem a udržet místa podobně jako argumentuje Smartwings ohledně personální politiky. Dle Blesku ale již ve Smartwings údajně propouštěli piloty, kteří jim s úroky nesplácejí pořízení pilotní licence.. Tedy z nich měli menší zisk. Každopádně také nevíte konkrétní podmínky, jaké má Smartwings nasmlouvané a z nichž mohlo udělat „vatu“ . Třeba Letišti Praha prý již neplatí žádné poplatky cca půl roku, atd. Také se,a to je také podstatné, o více než polovinu snížila cena leteckého paliva a i když Smartwings má dlouhodobé… Číst vice »

beija

To mi přijde celkem slušné na vytvoření pořádné vaty..

A ještě mě napadá, dle dostupných dat by parkování a servis letadel SW měl být na den o 30% nižší než tvrdí Šimáně a spol. do médií..Ztráta se raději nadsazuje, aby se od státu získalo co nejvíce!

Petr

Udělejme si pro představu rychlou rešerši.
Praha-Split, 15.7. tam, 22.7. zpátky. Cena začíná na 3500 Kč s KLM. Následují Eurowings, LOT, Air Serbia, Lufthansa, Austrian…a pak s velkým odstupem náš národní dopravce, vizitka České republiky, bez které se „naši lidi“ nedostanou k moři.

Marecek

S kolika prestupy?

RHood

Marecku, s jedním stopem. Ale asi se moc nepohybujete v airline bussines, protože by jste věděl dle výše uvedených leteckých společností. A pokud se pohybujete, nebo pracujete v airline bussines, tas si doplňte vědomosti. A ještě jedna věc, český národ je price sensitive, takže mu je u prdele, ten jeden přestup a prodloužení cestovní doby o cca 2 hod. Na druhou stranu, v minulosti se pravidelně stávalo, že cestující, kteří využili služeb jiných leteckých spol. než ČSA/QS byli v dané destinaci dříve než cestující, kteří využili přímou linku ČSA/QS. Ontime performance ČSA/QS je pověstná.

beija

Přihazuji skvělý příklad, jak pražské letiště potřebuje další dopravce a SW konkurenci jako sůl: Přímá cesta k moři z Prahy a zpět 17.8.-23.8.: přímý let PRG-AGP 8 223 Kč – BEZ ZAVAZADLA s ČSA/Smartwings. Se zavazadlem 9509Kč.
V totožných dnech Vie -AGP 3825Kč bez zavazadla s Wizzair, menší příruční zavazadlo bez příplatku. Odbavené zavazadlo do 10kg za 1609Kč.
Jen tak mimochodem, když padl skutečně národní dopravce Malev, tak Wizzair bleskurychle zaplnil díry na trhu, ačkoliv doznívala krize ( nejen v letectví) započatá roku 2008..

beija

S Lufthansou a jedním přestupem je to ještě levnější, o Ryanair nemluvě. 🙂

maďar

KLM , LOT , Lufthansa … litaji z Prahy primo do Splitu? Porovnavate neporovnatelne

Petr

Máte pravdu, je to nebe a dudy 🙂 Zatímco chronicky zpožděný hladolet budou teprve dávat do pucu v Praze a cestující budou vysedávat čtvrtou hodinou u gatu s minimální nadějí na kompenzaci, cestující Lufthansy budou tou dobou obědvat na cestě z Frankfurtu do cíle.

maďar

Tak to urcite 😀 pisete sice krasne a libive ale normalni clovek pochopi , ze je to velice zkresleny pohled co tady uvadite. ( viz prvni prispevek kde jste ucelove vybral nejlevnejsi kombinaci ) Ale treba by jste se uzivil jako redaktor bulvarniho tisku. Urcitou skupinu lidi tento druh cteni vzrusuje ! 😀

Petr

To je dlouholetá zkušenost z trasy Praha-Nice 🙂 Lufthansu jsem zkusil jednou, protože u QS to bylo tehdy za skoro trojnásobek, což už mi přišlo jako fakt extrém, no a už jsem u ní zůstal. Absolutně jediná výhoda, kterou má QS, je ten přímý let. A to pro mě není až tak klíčové, když letím na 10 dní na dovolenou.

maďar

Ja chci zase letet co nejkratsi dobu a co nejvice se vyhnout prestupum, stanim front nekde a v neposledne rade se vyhnout variante, ze se pri transferech muj kufr zatoula buhvi kde.

Nekdo

Jelikoz jste zamestnanec QS tak je jasne, ze “chcete“…

KarelF

Vidíte a já nechci letět s nikým a chci tam dojet vlakem – lůžkovým a ideálně i s mým plechovým mazlíkem..

Honza

Petře mám dobrou zprávu… našel jsem PRG -SYD za 4500Kč. S 5 přestupy… asi 3 dny cesty tam. To furt dáte do těch 10 dnů…

maďar

😀 😀 😀

skyline

Konečně i pár příspěvků, které vykouzlí úsměv na tváři 🙂 … Od zapšklých diskutérů nic takového nečekám, ale to, že takto brutálně vymínusují i chudáky smajlíky, mi fakt hlava nebere 😀

Cestovatel

Je to round trip? A Můžete dát odkaz, to je hodně zajímavá nabídka. Původně jsem přemýšlel že bych za 4000 vzal Zadar s Prahy s ryanairem ale SYD za 4500 je mnohem lepší

beija

Loni bylo v nabídce na červencové svátky last minute Guadalupe z PRG (s přestupy) na 5 dní za 6, 5tis. 😀
No, nakonec jsme nenechali ve štychu kamaráda, co dělal expedici v Polsku a kterému jsme slíbili účast už tak 3měsíce předem – měl zaplacené ubytko i pro nás. 🙂

beija

Jen tak mimochodem, dříve dělal v cestovním ruchu – a tohle tu také ještě nezaznělo – do velké míry v cestovkách pracují lidi na ŽL, cestovky se s nikým nemažou, když není práce. Prostě jim nedají kontrakt a nazdar. Když si sám neplatíš sociální pojištění, tak na úřadě práce ani nedostaneš podporu v nezaměstnanosti.. Takže i ty nářky cestovek jsou silný lobbing (bude na tom hůř spousta odvětví), stejně jako oligarcha Šimáně, který je ale v lobbingu podstatně drsnější.

Petr

Tam létám raději s Qatar Airways, jedním směrem to mívají za 10 tisíc 🙂 Škoda, že tam Smrtwings nelétají, to by bylo teprve žůžo. Bylo by to tak za 40k, ty tři dny by to při poměrně navýšeném tradičním zpoždění dalo taky a v cíli byste vylezl ochrnutý.

RHood

Je vidět že dostojíte svému nickname. A když už tady někoho obviňujete z účelovosti, tak si zadejte to spojení do několika odlišných metasearch engines a uvidíte sám. Pokud tedy znáte nějaké ty engines. Pokud ne, rád vám poradím.

beija

Dobrá, když se porovnává neporovnatelné, tak jedna oblíbená „česká“ destinace, kde se téměř každý Čech domluví a je tam levno – BOJ. Ty se točily coby chartery pro cestovky i 2x denně(odlet BRQ, OSR). Vyhledáno normálním českým vyhledávačem, co nabídl google, aby to zvládl i člověk, co nemluví anglicky či německy. PRG-BOJ – s ČSA/Smartwings-je to vlastník, takže uvádím také 17.-24.8. 5855 Kč. PRG-BOJ – s Bulgaria Air 18-24.8. 5329Kč VIE-BOJ s Ryanair 18-25.8. 2836 Kč. Vše bez odbavených zavazadel. Letiště ve Vídni se dá v klidu zvládnout i bez znalosti angličtiny, se 5-10 německými základními frázemi a slovíčky- otestovala… Číst vice »

Aleš

V Business class budou možná obědvat. Vzpamatujte se a podívejte se, jaký je rok. U British Airways nedostanete na tříhodinovém letu zadarmo ani obyčejnou vodu (pokud si ji tedy nenatočíte do vlastního kelímku z kohoutku v umývadle na záchodě).

XX

Plně s vámi souhlasím, je porovnáno neporovnatelné. (obojí vyhledáno dle autora původního komentáře, to jest PRG-SPU, 15-22.7.) SW: – Cena 6 088 kč (tam i zpět) – bez jídla, bez pití – se zpožděním – (v dobytčáku), málo kdy mají dostatečně uklizené paluby (hlavně kapsy sedadel) + přímý let, 1:30 h KLM: – let s přestupem (v rozmezí 1-2 h v AMS), celková doba letu 4-6 h (pokud jste letecký fanda, tak pak je to ale +) ? p.s. to znamená více letů za nižší cenu ? + Cena 3 657 kč (tam i zpět) + jídlo a pití v… Číst vice »

maďar

Jidlo a piti. Jidlo a piti. Jidlo a piti 😀 jak strasne dulezity fakt pri rozhodovani 😀 litam hodne, jezdim vlakem do Nemecka nekolikrat mesicne. Zadne jidlo a piti mi tam zdarma nechybi . Kdyz chci tak si koupim na co mam chut. A nebudu netrpelive vyhlizet uz 20 rad predemnou stevardku s vozejkem abych dostal nakou susenku nebo 40g bagetku ALE ZDARMA!!! 😀 a uz vubec ne na hodinovem letu. Cesky narod se proste nezapre 🙂

Petr

To jídlo a pití je jen jeden z příkladů toho, že za mnohem vyšší cenu dostanete službu osekanou na kost. Nikdy by mě nenapadlo stěžovat si na placené občerstvení třeba v Ryanairu, Wizzairu, Easyjetu apod. Protože tam za ten na kost osekaný servis platím odpovídající cenu. Pokud chci letět za levno, vyberu si nízkonákladovku. Pokud chci servis a solidní jednání, letím s normální aerolinkou. QS si, i podle příspěvků jejich klientů (či zaměstnanců) zde, vyberu jen a pouze v případě, že mám fobii z přestupů, nebo cestou na dovolenou strašně pospíchám.

dvojiteF

Nie každá letenka s Ryanairom stoji 20€..

atat

Myslet si, ze s Ryanairem nebo Wizzarem je to vzdy za tři šedesát je hodne naivní, tak to fakt nefunguje …. tam kde nemají přímou konkurenci, tak si sakra připlatíte.

XX

Nikde nezaznělo, že je to potřebné, je vidět na co myslíte….
Bylo pouze konstatováno, že za nižší cenu jsou nabízeny lepší služby.
A vlak a letadlo je značný rozdíl, pokud jedu vlakem, tak mi nikdo na nádraží nesebere jakoukoliv tekutinu (= do vlaku si muži vzít vlastní svačinu včetně pití a také tak činím), aby mi jí následně v prostorách nádraží prodali za trojnásob.

A pokud rád cestujete se suchým krkem, bez možnosti jediné lahvičky vody (která nestojí pětinásobek nominální hodnoty), tak vám můžu jen popřát mnoho nalétaných mil.

Nicky

To je velký omyl, že je občerstvení zdarma – to je zakalkulováno již v ceně letenky.

Nicky

I na této položce je vidět jak Smartwings umí cestující odrbat.

beija

To je národní svéráz českého dovolenkáře..A nejen dovolenkáře, prostě jídlo a pití z letadla je zkrátka a dobře jiné..I když jsou to předvařené těstoviny s omáčkou. 😀
Třeba TAP míval hezký servis, podporoval národní firmy – káva Delta, máslo z Azor, jídlo dobré i kvalitní víno v ekonomu. Byla to ne nezbytné, ale příjemné. Nabídka jídla a pití může být rozhodující faktor při podobné ceně letenky. A přece jen, kdyby Češi nehleděli na jídlo a pití v letadle, tak by se neujal název hladolet. 😀

KarelF

Tak když na tom rozjel kšeft Jančura a Leoš. Tak čemu se divíte ještě chybí WiFi.

Nekdo

To ze Vas sem posilaji internimi pokyny u QS je smesne. Ale to, ze je jasne kdo je kdo hned ve druhem slove, tak to je jiz vylozene komedie…

Honza

a už zase… já už to jednou psal… můžete nám ukázat ty interní pokyny?

Martin K.

Smartwings – chytrá křídla – by se měla přejmenovat na Shrewishwings – vychytralá křídla. SWG si nemusí ani měnit…

Mimochodem, minus gang SWG už je tady nebo ctí víkendy?

maďar

Doopravdy bych chtel letet do Splitu s prestupem ve Warsawe. omg! Stravit pul dne na ceste jen abych usetril 50€ Coz je v Chorvatsku jedna vecere pro dva lidi a lahev vina 🙂

Milan

Rozdíl je 2400 Kč na osobu což je 4800 Kč za dva (s počtem dvou lidí jste přišel vy) a ne 50€. Takže totální hloupost z vaší strany a přesto máte 32 plusů. To je tady opravdu 32 lidí kteří nezvládají ani základní počty?

Y.K.

Když na to koukám, tak 3500 tam rozhodně není každý den, to jste vybral nejlevnější termín (typicky vidím KLM od 4600 Kč). Přes Amsterdam 4 h letu a přestup min hodina, spíše dvě a více, přímý je 1:30. To je dost rozdíl oproti přímému letu.

Nicky

Téhle destinaci hodně konkuruje automobiloví doprava, protože pokud člověk nechce trávit dovolenou jen na pláži, tak je potřeba připočítat k letence i cenu za půjčení auta.

Petr

Vybral jsem zcela náhodné datum ve dnech, kdy má plánovaný let QS (aby se to dalo porovnat).

Aleš

Jinak Amsterdam Split to nepoletí mainline KLM, ale Transavia, coz je let ala SmartWings. Tim neobhajuji QS, jen dávám fakta, že to není celou cestu KLM

XX

Prosím pěkně, nejdřív si tu letenku vyhledejte a pak něco pište.🙄
Pokud by jste tak učinil, zjistil by jste, že oba lety jsou obsluhovány pouze KLM, je to zobrazeno v podrobnostích o letu.

Split letecky

Do Splitu lítám přímou linkou z Vídně, minulý rok s Austrian, tento rok se chystám s Croatian. Zpáteční letenka za 4 000 Kč. To máme úsporu na rodinku 8 litrů. Navíc Austrian i Croatian umožňují kromě 1 odbaveného zavazdla v ceně ještě batůžek. Croatian se dají za 4 litry sehnat také z Prahy s rychlým přestupem v Záhřebu. S Austrianem i drobné občerstvení bylo (buráky a dal jsem si červené víno), dětičky dostaly firemní pexeso. Takže národního low-cost dopravce Smartwings já osobně zachraňovat nepotřebuji.

Split letecky

Pardon, kromě palubního zavazadla ještě batůžek…

...

Když dojedu autem do Vídně, tak do toho Splitu už dojedu taky. Létat z Vídně do Splitu, to je kombinace nevýhod a výhody skoro žádné.

Nekdo

létat z VIE má pouze samé výhody. pro většinu republiky je to blíže a lépe dostupné než Viklef Hejvl Internešnl. ceny parkování lepší, možnost kolejového spojení až na letiště (tudíž žádné mnohahodinové zpoždění na D1 a/nebo Evropské). ceny na letišti uměřené, fronty kratší. takže pouze kombinace výhod a nevýhody skoro žádné (kromě zarputilých pepíků, kteří umí jenom česky)…

beija

Pozor, je to problém pro zarputilé pepíky, co chtějí mluvit pouze česky. Pokud neumí jazyky, ale chtějí se domluvit, tak se to podaří i s velice základní znalostí němčiny ( a angličtiny) ze zŠ..Třeba by se za ty pepíky mohly domlouvat jejich děti. 🙂

Honza

No a pro úplnost tedy dodejme… s KLM Praha-Split cca 6 hodin, s QS/ČSA cca 1,5 hodiny, když už chceš porovnávat tak kompletně

MartinS.

Já bych si tím tak jistý nebyl… třeba KLM teď předpokládá, že bude AMS-SPU létat 3x denně. Možná ano a možná také ne. Až někdo stráví 10 hodin na cestě, protože bude čekat v AMS, možná zalituje, že si nepřiplatil a neletěl 1,5 hodiny s ČSA/QS.

PetrSc

…viděl jste on-time CSA/QS za poslední rok? A výmluva na Max je fakt lichá, když to udrželi tragické i po sezoně s X letadly na zemi. Prostě kašlou na pasažéry, žádná rezerva, „kaštani“ si počkají. Takže přes AMS je zhruba průměrná doba letu skoro stejná se započítáním obvyklého zpoždění.

Panoramix

Tedy s cenou od 6 tisíc na osobu žádná výhra. To asi není myšleno jako alternativa pro cestu autem. Ale kdo je tedy cílová skupina těchto poměrně drahých letů? Nebo je to již taktika, že když bude omezená nabídka států, do kterých lze létat, tak na povolené destinace nasadíme monopolistické ceny?

Marecek

6000 mi neprijde jako spatna cena. Kratsi lety jsou nakladove narocnejsi a jedna se o zadanou destinaci. Prodavat to pod cenu a pak dohanet ztraty palubnim prodejem jako Ryanair a Wizz by bylo trapne 🙂

Nicky

Předražené to rozhodně je, za tuto cenu se dá z Vídně letět do Kalifornie. Aerolinky běžně monopolu zneužívají. Pokud chcete porovnávat cenu je potřeba porovnávat s okolními letišti, které Češi také používají (Vídeň, jižní Polsko, BTS, …)

maďar

Z Vidne do Kalifornie za 6tisic 😀 😀 😀 vy jste ekonom jak vino 🙂 Kdyby to letadlo bylo uplne plne tak to pokreje mozna tak naklady na palivo. Chapu ze se da najit takova letenka . Ale bude jich par v letadle. Nemuze myslet vazne takovy argument a podsouvat to tady jako hotovou vec , ze vsichni se svezem za 6000 pres pul zemekoule 🙂 nevim jak ostatni tady , ja ale nezeru slamu Nicky 🙂

Nicky

Mě zajímá kolik stojí moje letenka, ostatní letenky neřeším.

maďar

Z Vidne do Kalifornie za 6tisic 😀 😀 😀

Split letecky

Však u Smartwings do Splitu taky nebude za 6 tisíc každé sedadlo! 🙂 🙂 🙂

Nicky

Kupuji letenky co mě zajímají – aktuálně se dá sehnat třeba open jaw Španělsko – Florida – Praha za 5.500 Kč s TAP Portugal. Včetně jídla a pití.
Ale když si přihodíte to pětikilo, tak můžete do toho Chorvatska. Ale svačinu raději sebou, protože na palubě nic nedostanete.

Nicky
maďar

Jo vcetne jidla a piti 😀 😀 😀 tak to je jina 😀

Nicky

Samozřejmě že je to jiná zkušenost než hladolet Smartwings, kteří mohou o transkontinentálních letech akorát snít. Ale cena za to Chorvatsko, nebo Miami je téměř stejná.

Petrs

Presne, hlavne jidlo a piti… hodinu do Splitu se to urcite bez jidla neda vydrzet:) myslim, ze ani KLM krome bagety nic nabizet nebude… ale hlavne jidli a piti… typicka ceska povaha

Nicky

Porovnávám value for money. To nemá s českou povahou nic společného. Smartwings se sám rozhodl, že bude mít služby jako lowcost a ceny jako prémiovka.

maďar

Tak kdyz Vam jde pouze o sebe proc tady vymejvate mozek ostatnim a podsouvate nerealne cisla? Je to myslim docela vypovidajici o tom co jste zac. Clovek ktery chce litat za podnakladove ceny nema narok cokoliv kritizovat. Protoze prave diky lidem jako Vy si vsichni mysli , ze litani je pro vsechny pomalu zadarmo. A diky tomu se letectvi dostalo tam kde je. Ceny letenek ani z daleka nepokrejvaji naklady a aerolinky to pak hroti. Sluzby, dochvilnost jdou do haje na celem svete. Takze jestli chcete nekoho neustale poucovat a kritizivat tak se nejdrive podivejte do zrcadla a uvidite prototyp… Číst vice »

Nicky

Vy jste normální pako. Jaká nereálná čísla. Je to cena za kterou se to dá koupit. Nebo si můžete koupit let se Smartwings po Evropě. To si ale budete muset ještě připlatit a vzít svačinu, nebo ještě za ní připlatit.

maďar

nerealna cisla treba v podobe 6000kc za letenku Viden – Kalifornie. Kdyz si to tady precte nakej neznalej clovek tak bude mit z toho vaseho podani dojem , ze je to normalni cena. To , ze se takovych letenek proda v jednom letadle asi 5 uz jste napsat zapomel. Nevadi mi kdyz si nakej fanda vyhledava nejlevnejsi letenky ale takovy clovek nema absolutne zadny narok cokoliv kritizovat. A to z jednoho prosteho duvodu, koupil si produkt za podnakladovou cenu. Byt Vama tak na takovem letu bych jen tise sedel u zachodu a na konci letu aspon slusne podekoval. Otirat si… Číst vice »

RHood

Tímto jste potvrdil, že jste absolutní blb, od kterého pricing a revenu management je daleko vzdálený. A pokud airline distribuuje pod nákladovou cenu, je to věc airline a vy tak můžete akorát zavřít pusu a sednou si ne k záchodu, ale rovnou na záchod.

maďar

Tak urcite 😀 😀

RHood

Tak to určitě, co děláte u QS ?

Split letecky

Jaká je průměrná cena letenky ziskového Ryanairu nebo Wizzu? Já myslím, že cena 79 EUR za 1 segment po Evropě, cca ty 2 tisíce Kč, co bych si představoval za PRG-SPU one-way (4 tisíce zpáteční) i s kabinovým zavazadlem (8 kg) a s malým batůžkem (3 kg) je prostě „normální“ cena, a Smartwings by se do ní při koupi letenky v předstihu měl vejít.

Honza

takže Evropa -Amerika za 5000 CZK. S jídlem a pitím. A to mi řekni jak tenhle let na sebe muže vydělat. Když počítáme že aerolinka si musí vyrobit tu potřebnou vatu na příští stopku.

Papoušek 477.0

Vy jste opravdu Lojza, maďar. Já jsem letěl 19.2.2020 z Krakowa do Stuttgartu s Lauda (Ryanair) , za 7,19€ tehdy to bylo kurz 24,90 Kč/ Euro = bratru celých 179 Kč. A vůbec mě nezajímalo kolik platili ostatní. Kupoval jsem 10dní dopředu. 179Kč je asi 10 litrů leteckého petroleje, s tím se s bídou nastartuje jeden motor. Když bych hledal, a létalo se dnes, v sočasné době najdu volně z Německa do NewYork volně zpáteční letenku za 120€ již jsem tak několikrát letěl. Jednou kdysi AirBerlin( už nejsou) , jedou Air Canada přestup v Torontu a jednou United. Vždy i… Číst vice »

Nicky

Dají se sehnat letenky za různé ceny, záleží jak kdo umí nakupovat. Já osobně:
NY – 4500 Kč
Salvador – 5300 Kč
Tokio – 5200 Kč
Bombaj – 4900 Kč
Dubaj – 2500 Kč
Almaty – 3000 Kč
Hanoj – 6500 Kč

Vše levnější než se Smartwings jen po Evropě.

RHood

Ale pane redaktor, viď je to jednoduché si zjistit u konkurence kolik je aktuální cena ACMI za blokovou hodinu, vynásobit hodinami a vydělit počtem sedaček. A věřte tomu že na lince do SPU ta průměrná cena nebude 6.000,- CZK. :))))

Honza

když seš tak chytrej a házíš tady anglický slovíčka… tak napiš kolik je ACMI cena B737?

RHood

Doufám, že nevadí, že rovněž používáte anglický výraz ACMI. Cena US$ 1.900,- – US$ 2.400,- na BH dle sezónnosti. Jinak se můžete obrátiti s tímto dotazem osobně na jakéhokoliv Broker ve světě. Ale musíte tedy znát anglicky. Pár těch Brokers spol. funguje rovněž v ČR, tam stačí čeština.

Honza

Neboj, vůbec angličtina mi vůbec nevadí.
https://www.avibroker.com/leaseavailability.asp Tady jsou ty ceny trochu jiný než uvádíš.

Papoušek 477.0

Máte naprostou pravdu. Je to tak. To člověk musí hledat na internetu a zkoušet. Ale když maďar jde do cestovky tak ho tam škubnou. To dá rozum.

Nicky

Já teda nejsem zrovna koupák, spíš cestovatel. Smartwings třeba nabízí řecké ostrovy za 8.500 Kč a i ten Ryanair je má z Prahy třeba za 7.000 Kč. Když není konkurence….ve Vídni je a stojí to hned třeba 2.000 Kč.

maďar

😀 😀 vy jste hodne mimo. Vase pomerove chapani by chtelo podrobit psychologickemu vyzkumu. Opetovne srovnavate nesrovnatelne. Jste ve skutku echtovni kousek. Jen doufam , ze nejste pilot. Vam bych nedal ani ridicak 😀

RHood

Takže vy jste pilot QS ?

dvojiteF

to určite 😀 😀

Martin K.

Cena na absolvovaný kilometr máte pravdu. Jenže všechny tak trochu zajímá celková cena. Navíc dva krátké lety s přestupem jsou dle Vaší logiky nejdražší variantou, přesto jsou v konečném důsledku levnější než jeden let SWG.

Mat

Chorvatsko, Řecko, Bulharsko výborně, ještě by se dal Kypr a snad i Portugalsko. Ale to Španělsko si tedy nedokážu představit, s tím jak se vyhrožuje, že bude zařazeno mezi nejrizikovější země (i když nesmyslně).

Petr

Proč nesmyslně?

Janina

Ve Španělsku to spíš záleží na regionu. Kanáry jsou v podstatě už čitý a nevadilo by mi tam letět klidně dneska, Madrid naopak bych pořád vynechala.

Madlo

Kulové a ne čisté. Stále povoleno vycházení jen v určité hodiny. Pláže uzavřeny.
Viz rtve.es/noticias/20200524/mapa-del-coronavirus-espana/2004681.shtml

Jen tak tak

Napsala „v podstatě už čistý“. Musíte lépe googlit. Pomohu vám – nemocných 2321, uzdravených 1760 případů, aktuálně nemocných 404, mrtvých 157. Stav k včerejšímu ránu.To jsou všechny ostrovy dohromady.

Janina

No tak já myslela jen současnou epidemiologickou situaci na Kanárech, mají jen jednotky případů. Takže v tomhle třeba lepší než Praha kde máme stále komunitní přenos a nová ohniska.

Viktor

Na konci školního roku….@jan_sura

Jakub

U ČSA Oděsu vidím od 1. června.

Jakub

Pardon, července

Nekdo

Jsem zvedav na LF a ekonomickou rozvahu…

Růža

Tak na konci roku do Řecka mé oblíbené destinace budu muset využít někoho pohotovnějšího , protože nejsem otužilec a mám rád teploty moře v létě.

Myšpul

Na konci roku budou mít do Bulharska a Řecka stejný provoz jako ve stejném období loni, na to bych si i vsadil. :))

Laco

Na konci roku? Aspon si precitajte ten clanok pred tym ako ho uverejnite