Smartwings chtějí reorganizaci ČSA a odpuštění části jejich dluhů
Airbus A320 Českých aerolinií registrace OK-HEU. Foto: ČSA
Klíčová pro budoucnost ČSA bude červnová schůze věřitelů.
Klíčová pro budoucnost ČSA bude červnová schůze věřitelů.
Ví někdo co to má být za částku u toho Airbusu? Protože 17 miliard je za zálohy trochu moc. Jeden A220 stojí celý do 1,9 miliardy Kč (nejvyšší ceníková sleva bez slev- 91,5 megaUSD), tak to to by odpovídalo kompletní ceně 9 letadel.
4x A220-300
3x A321neo XLR
To je objednávka, to chápu. Ala ČSA ty letouny jaksi ještě nepřebraly na to aby někdo mohl nárokovat celou částku.
Skoro to vypadá, že si Airbus nárokuje něco jako ušlý zisk.
2,1 mld. zatím nesplatná část kupní ceny za 4x A220 (+2,4 mld. podmíněná náhrada škody pokud ČSA odstoupí od kupní smlouvy), 6,1 mld. zatím nesplatná část kupní ceny za 3x A321 (+ 6,1 podmíněná náhrada škody pokud ČSA odstoupí od kupní smlouvy), přes 300 mil. již splatné části kupní ceny (+pokuty).
Díky, to by dávalo smysl, i když sankce jsou to vpravdě drakonické.
Za šlechetný čin považuji, že se Smartwings nabídl pomoci se sestavením reorganizačního plánu. Je to od této společnosti vůči ČSA vskutku šlechetný krok. Ostatní věřitelé, a to bez rozdílu by si toho měli vážit.
Šlechetnost v okamžiku kdy už hrozí kolaps společnosti, její znovuzrození, definitivní osvobození z područí SW, Číny a ztráta levně získaných výhod na vrub ČSA by mě taky dojala. Jen ať projdou očistným procesem. Zájemci o odkoupení značky se určitě najdou.
V současnosti s velkými dluhy a dalšími přihlášenými pohledávkami od Aibusu, byt´jen z části uznanými, nemají žádnou šanci. Blázen by uvažoval o koupi tak předražené společnosti, kde by se do zisku nedostal po řadu let ani náhodou. Šimáně s Vikem to pěkně celé…..supermani. Airbus bude chtít samozřejmě zaplatit objednávky, pokud byly podpsané smlouvy o odebrání letadel.
Očistec, který navrhne SW ? To není očistec, ale lámání na kole jako 14. – 15. století.
ten airbus je hodně vtipný…
a ještě vtipnejsi je to obchodní tajemství, kterým se zaklinaji.
když dokumenty k prihlasce jsou obvykle k dispozici k nahlédnutí prihlasenym věřitelům. pokud i toto nezkusi zablokovat…
Zaklíná se tím Dopravce.
Díky, že jste to neopominuli zmínit těch 17miliard, co dluží ČSA Airbusu.
Čili někdo má se svými pohledávkami utřít ústa, a někdo je kapitalizuje?? Férový návrh …. .
Nepoužívá se v poslední době výraz Fériový návrh?
školy nemám, ale ta část „prodej zbytných aktiv čsa“ … ono ještě něco čsa zbylo?
Jeden airbus A319, sloty na některé letiště, emisní povolenky, zaplacené zálohy na nová letadla. Suma sumárum by to mohlo pokrýt cca 60 % pohledávek z těch 1,8 miliardy.
Ale vzhledem k tomu, že airbus nárokuje nezaplacené zálohy na nová letadla, tak by to mohlo výrazně měnit situaci.
Odpověď se zde s velkou pravděpodobností asi nedozvím, ale chtěl bych se zeptat i tak:
Neví někdo kdy má proběhnout ta schůze věřitelů?
Zkuste to zjistit od insolvenčního správce, pokud máte pohledávku..
Pohledávku nemám, jen mě zajímá kdy to bude.
je to v insolvencnim rejstříku, obvykle v usnesení o prohlášení úpadku. poslední událost v sekci před upadkem
Děkuji, našel jsem. 🙂 Pokud to také někoho zajímá, tak schůze věřitelů proběhne 7.6.. Tak jim budu, jako fanda ČSA držet palce, aby soud reorganizaci povolil. 🙂
A těch 12,2 miliardy, co si přihlásil Airbus? :))
Disreg, nevsiml jsem si v poslednim odstavci….
Drzost !!! Jaký odpouštění dluhů,naopak napařit pořádný úroky a vymáhat uvalit exekuce,jako to bývá u běžných obyvatel,taky nikoho nezajímá,jestli dlužníci zkončí na chodníku.
A říká vám něco „osobní bankrot“? Tam je vám také po zaplacení asi třetiny celkového dluhu zbytek dlužné částky odpuštěn.
😀 😀
běžní obyvatelé, když u nich proběhne bankrot, platí cca 30% svých dluhů -D
tohle bylo trošku … no .. trefa vedle.
Tak to by pořád ještě ČSA (nebo jeho 98% vlastník) mělo zaplatit cca 6 miliard Kč..A až pak by se mu měl odpouštět dluh. 😉
Jinak … líbí se mi to „napařování“ a „uvalování“ 😀 to jsou taková pěkná nová klišé 🙂 takže když už je umíte používat…
– kdo ty úroky bude platit?
– na koho uvalit exekuci?
Copak úroky, ale logicky insolvenční řízení nastává ve chvíli, kdy ta společnost nemá na placení svých závazků. Ty tak nikdy nebudou uhrazeny v plné výši, prostě není z čeho, proto vůbec to řízení běží. Takže jako vymýšlet ještě nějaké další zvyšování dluhů, je asi stejně efektivní, jako hasit benzínem.
tohle je nepochopení a mimozita extra stupně nebo ironie?
Přesně tak – hezky zaplatit a ne aby dlužníci, co v o dobré víře poskytovali servis úplně ostrouhali….
Vítejte v kapitalismu…