Slovinské železnice kupují dvacet dieselových jednotek od Stadleru
Jednotka FLIRT pro slovinského státního dopravce. Foto: Stadler Rail
Objednávka navazuje na již 21 dodaných jednotek.
Objednávka navazuje na již 21 dodaných jednotek.
A budou ty jednotky taky jezdi v sobotu odpoledne a v neděli? Nebo je to tam stále nebezpečné provozovat v těchto časech veřejnou osobní dopravu jako už někdy od poloviny 90.let.
hlavně že se Stadlery tahají ze skladu, pak se člověk dozví, že to taková tragédie s novými diesely není tak, neb jak se kdysi říkalo, nejsme tak bohatí abychom kupovali levné věci ale to asi v ČD neznají a nejen tam.
Očividně se dieselu žije dobře i nadále 😀
On už byl rok 2035?
Jak říkal Jančura v podcastu, LeoExpress je nejelpší reklamou na FLIRTy, protože je už 10 let provozuje bez záloh. Jejich největším nepřítelem je či byla absence pasivního (přejezdy) a aktivního (PZB/ETCS) zabezpečení na české železnici či nějaký ten kámen na kolejích. Gratuluji Slovincům k dobré volbě a trochu jim z našeho Škoda/Pesa rybníčku závidím.
To o zabezpečnení a přejezdech platí pro Pendolíno taky 🙁
… a pro Regionovy jak by smet.
Nevím, ale jak měl jednotku po nehodě, tak musel odříkat vlaky.
To nesúvisí s údržbou ale.
Tak si přece jenom ty šílené Rekofiaty a méně šílené, ale přece jenom zastaralé Kanarčeky asi komplet nahradí. https://www.vlaky.net/zeleznice/spravy/8088-Slovinske-stridani-generaci-v-praxi/
Když jsem pozoroval, jak se mají železnice v Estonsku, tak utvořit vozový park komplet z FLIRTů není vůbec špatný nápad 🙂
…myslím pro podobně malé země
Pro Estonsko už se vyrábí první panter, aby to tamní šotouši neměli tak jednotvárné 🙂
Vytvořit ucelený vozový park tím, že zastavím osobní dopravu na 90% sítě a na zbytku funguje jakýsi pseudotakt s cca třetinou spojů než je v civilizovaném světě běžné opravdu není nic světoborného.
Diesel je mrtvý….
Vzal jste mi to z klávesnice 🙂
Ještě jsem chtěl napsat, že Slovinci / u Stadlerů asi nečetli předchozí článek :-)-.
Diesel je mrtvý, ne? 🙂
Asi bude potřeba zaplatit profesionálním aktivistům za protesty… a ne že někoho napadne přestavět motor na biometan.
Ano, pokud uvažujete o tom, co s tou kterou neelektrifikovanou tratí uděláte v příštích 10 let a jaká na ni v tomto horizontu objednáte nová vozidla.
A z hlediska výrobců co se vývoje motorů týče.
Ale když ta vozidla potřebujete teď rychle, tak ještě úplně tak mrtvý není. Viz Středočeský kraj, který hodlá dieslovou trakci objednávat i nadále, prostě protože mu SŽDC není schopna říct, kdy co bude elektrifikovat.
Anebo viz auta: spalovací auta jsou taky prakticky mrtvá, takže do dalšího vývoje motorů se už moc investovat nebude, ale kupovat se ještě pár let budou.
A je potřeba zakazovat lidem koně? Koně jsou mrtví, pro jistotu „obejdeme“ vesnici, aby tomu tak bylo. My koně nepotřebujeme!
Ano, je to potřeba. Jinak se totiž spálení téhle planety na popel nevyhneme. Ale to fanatikům jako Vy nemá smysl vysvětlovat.
Ještě jsem teda neviděl, aby se fanatici za udržení spalovacích motorů třeba lepili k silnici nebo chodili v pátek za školu.
Taky proč by to dělali, když si spokojeně mohou žít svou, protože jejich lobby je tak silná, že si své zájmy prosadí bez ohledu na fyzikální realitu.
Už jste někdy viděl někoho, kdo by ze své spokojenosti zoufale protestoval?
Dnes, tj. 16. 6. 2023, máme na záchranu planety již jen 2981 dní. A zveřejnil to IDnes.
https://www.idnes.cz/zpravy/domaci/rozstrel-fridays-for-future-klimaticke-zmeny-doubravsky-mezgerova.A190813_071742_domaci_vlc
Nevím, jestli stanovené datum 14. 8. 2031 (odvozené z uvedeného prohlášení aktivistů) odpovídá odpočítávacím hodinám, co byly jeden čas na Letné, ale doufám, že ano, jinak bychom žili v hrůzné nejistotě.
Tak snad si je i vyfotí a dají na svůj e-shop místo Pantera ČD ;D
Nutno otevřít v režimu PC tak, aby bylo vidět pozadí https://eshop.sz.si/
Jakási turecká firma, „dodávající“ tunely či co, měla na svém webu jako úvodní obrázek výhled z jednoho z tunelů snad u Krasíkova (který samozřejmě nedodala 🙂 )
Předpokládám, že jsou to obecně obrázky z nějaké banky, ale je to vtipné 😀
To by mohly Slovenske železnice potniški promet nasadit na brzi voz (D-Zug) 1272/1273 z Puly do Divače, protože tam teďka jezdí jejich „Krokodýl“ řady 711.
Pokrok to je, kdysi tam jezdily staré Bm po Bundesbahnu, a samozřejmě, že v každým kupé byla „draga druga Dragana“, celá v černým, co pozavírala všecka okna, aby ji neofouklo, no ale tak jako zase člověk necejtil ten „dyzl američki“, kterým to tahali jak Hrvati, tak Slovinci, a od tý doby, a na jeho počest, jsou ty přestávky v Rakitovci i Buzetu, protože se tam šibovalo, no a jugoslovenske željeznice jsou velmi času dost! 😆
Náhodou, ten motorák 711 byl jedno z nejstylovějších vozidel jakým jsem kdy jel. Prostě rychlíková jednotka jak má být. Samozřejmě nevím, jak je to vzhledem ke stáří se spolehlivostí.
Vozy Bm jsou ale jugoslávská výroba z Goši Pančevo, a žádný second-hand od DB, ne? Taky jsem to tam zažil, tehdy se letní vlak z Puly spojoval s vlakem z Kopru a dohromady to jelo až do Mariboru. Slovinská lokomotiva to táhla jen v úseku Buzet – Hrpelje (a najela tam soupravově), ta chorvatská by těch pár kilometrů navíc samozřejmě nemohla…
Spíš ze Smederevské Palanky.
chudáci mají stejný akronym jako správa železnic
I’m very happy for the people in Slovakia that they get new trains! Have a good ride!
With love,
George from Wisconsin!
Sorry, guy, not in Slovakia, but in Slovenia. 👌😆
Výše uvedený vtip je pro některé z vás zřejmě příliš vysoký. 😂😂😂😂😂😂