Slovenský Martin přebral první autobusy od Iveca, budou jezdit pro nový dopravní podnik

Nové autobusy Iveco pro DP Martin. Foto: FB stránka města MartinNové autobusy Iveco pro DP Martin. Foto: FB stránka města Martin

Nově zřízený martinský dopravní podnik ukázal nové autobusy. Od příštího roku s nimi přebere výkony od dopravce SAD Žilina.

12 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Daniel Brvnišťan

Ako rodilý žilinčan a častý návštevník Martina by som som viac než farbičky riešil integráciu systémov. MHD súmestia Martin a Vrútky absolútne nenaväzuje na dôležitú uzlovú stanicu Vrútky – fyzicky, tarifne, cestovnými poriadkami… Vo Vrútkach je „autobusová stanica“, ako tomu honosne hovoria, asi 100 m od železničnej, z rohom, ale nikde ani jedna smerovka či nejaká značka. Tarif „Integrovaného dopravného systému žilinského kraja“ sa za nejakých 15 rokov čo existuje zvládol zintegrovať 1 (!!!) železičnú linku. MHD v Martine, ani vlaky ZSSK nie sú v Google Maps, takže sa musím vždy prepínať medzi 4 appkami na mobile. Vždy si musím… Číst vice »

Daniel Jablonecký

To se opravdu vyplatí, zakládat kvůli 35 autobusům v okresním městě vlastní DP?

Peter

Ako Martincan ti to neviem povedat. Len mi to pripada take nedorobene. Autobusy nebudu parkovat v byvalej SAD-ke, ale na parkovanie si prenajali asfaltovu plochu, kde bolo autocvicisko. Nie su tam ziadne garaze. Ako zazmie pre soferov maju vraj sluzit unimobunky. V Martine doteraz nebola plnicka CNG, takze idu plnit nejakou mobilnou plnickou.

Chvilu to vyzeralo, ze Vrutky sa nepripoja k MHD. Martin im povedal podmienky zmluvy na prevadzkovania MHD nejake 2-3 mesiace pred zahajenim prevadzky a Vrutkam sa nezdeli nejake veci v zmluve.

Dom

V menší Jihlavě jezdí dokonce trolejbusy a je to v pohodě. Tamní SAD je pořád ještě dost na úrovni praktik á la ČSAD Vsetín, takže jsem rád za jejich odvahu.

slsp

Pri praktikach tamojsej SADky ano.

Ludvík

Martin je poměrně velké okresní město a počtem obyvatel dokonce převyšuje některá naše krajská města, tedy Karlovy Vary a Jihlavu. Jinak vlastní dopravní podnik mají i menší města než Martin, třeba Kroměříž – 9 autobusů provozovaných Technickými službami. Na Slovensku třeba 20-tisícový Púchov.

Daniel Jablonecký

„Díky“ všem za ty mínusy 😁 A taky děkuju těm, co zareagovali a napsali k tématu i pár slov. Mít vlastní DP má svoje výhody, ale i nevýhody. Přeju Martinčanům, aby výhody převažovaly, což ukáže čas. V každém případě autobusy mají pěkné.

Aaabbb

Ty autobusy vypadají, jak kdyby původně měly být pro DSÚK.

mufiklo

spíš pro DÚK

Kluk z Pankráce

Ta zelená je fakt hnusná.

Kernteriér

Ta barva je to jediné, co se mi na těch vozech líbí.:-)

jva

Tak, tak. Uvnitř furt skoro 30 let staré uspořádání plné podest a úzkou uličkou jak v Citybusu. Jen šoupli střední dveře mimo střed, aby se jim líp „krájela“ 10,5m verze. Třetí čumák z toho nový bus neudělá, z tohoto pohledu zlatej SOR NS…