Slovensko soutěží první trať, vítězný dopravce bude mít pár měsíců na vyjetí
Motorová jednotka 813.111 Mravec, Zvolen, foto: ZSSK
Slovenské ministerstvo dopravy začalo soutěžit na první trati provozovatele vlaků, které objednává. Po vítězném dopravci bude chtít, aby sehnal zaměstnance
Aha, a jak se asi mohli zájemci připravit? Leda tak psychicky.
Šaškárna slovenská..
Súťaž je absurdnosť – 20 km Rajec,-Žilina, neskôr Bratislava-Komárno 100 km , pritom teraz tam jazdí jediný súkromník RJ – jasné istý pán Kapitán..povedal pred časom, že neznáša žlté vlaky,…ale vôbec sa nespomína , že priamym zadaním ide všetko ostatné pre ZSSK, čo keby odborná verejnosť tlačila aby ZSSK mala zmluvu iba do r.2023, detto ČD v Česku,! Takto bude kvalita a zníženie dotácii a čas pre dopravcov sa skutočne pripraviť v súlade s európskymi právnymi predpismi. Odborníci na súťaže dnes dali info, že MD SK prispôsobilo-zmenilo legislatívu v r.2019, aby sa im ľahšie manipulovalo so súťažou, súhlasím s komentárom,… Číst vice »
Vzhledem k rozsahu provozu by se možná mohlo přihlásit KŽC Doprava – a potom by se i ten rozvoj IDS mohl nějak pohnout 🙂
To raději jejich státní, nebo náš národní.
U KŽC by se nemuseli doplatit….
Jsem myslel, že soutěže v ČR hned tak něco nepředběhne, ale tohle je naprostý výsměch. Kdo se asi do takové soutěže přihlásí? Dost by mě překvapilo, kdyby se přihlásil někdo jiný než ZSSK. A argumentace že v předběžné oznámení v evropském věstníku zveřejnili už před rokem leda tak pobaví. Opravdu si tam někdo může myslet, že existuje nějaký dopravce, který po předběžném oznámení rovnou zadá výrobu, když ani neví, co mají splňovat, natož aby měl jistotu, že zakázku dostane on. Ještě když je tu to srovnání tak to působí opravdu velice tristně. Snad by si Česká republika a Slovensko mohli… Číst vice »
Tá trať je bezpochyby perspektívna, ale dva páry Mn do Rajca a jeden pár Rv/Pn do L. Lúčky počas dňa je nutné počítať a bez investícií do infra, na kľúčovom priemysle v L.Lúčke a Bytčici, sa normálny GVD zostaviť nedá…
Pokiaľ tomu nebude predchádzať investícia obdobná tej na trati 131 pred nástupom RJ, tak je to o ničom aj keby tam jazdili SBB…
To budou nadražáci remcat. Budou muset platit, když pojedou na KOPku. 😀
Na 2 motoráčky? Nebo jeden svižnější?
Cituji „pokud vše půjde hladce, vítěz bude mít smlouvu v ruce nejdříve v říjnu.“
A když se někdo odvolá, tak zcela určitě až na konci odvolací lhůty. Obyvklá lhůta je 1 měsíc. O odvolání je nutno rozhodnout, na rozhodnutí bývá obvykle 30 kalenářních dnů. Výherce soutěže tedy bude mít zhruba měsíc na zahájení provozu, pokud se něco zadrhne.
5 vajec se vaří 10 minut, za jak dlouho se uvaří jedno vejce? Za dvě minuty. Zkusili tedy vařit jedno vejce dvě minuty. Nebylo uvařené. Vyvodili z otho závěr, že vejce nelze uvařit.
Omyl, bude, akorát na měkko!!!
na měkko je za tři
Kdyby radši nejdřív začali budovat opravdový IDS; zrovna okolí Žiliny se k tomu úplně nabízí. Pak skutečné soutěže a ne takovouhle saskarnu.
Kraj chce – aj na tom pracuje. Aj som sa ich na to pýtal.
Celkovo mám pocit, že oni chcú budovať – tažko sa však buduje keď nevedia kto bude voziť túto lokálku a kto bude mať autobusy – SAD Žilina končí zmluva a súťaž sa zasekla na odvolaniach.
To je predsa uplne jedno „kto bude mat busy“. Ak ma byt IDS funkcny, dopravca beztak nema mat ziadne slovo v tom ako IDS funguje a teda sa IDS moze chystat aj bez neho – dopravca ma mat zmluvu ktora dava vsetko rozhodovanie do ruk koordinatora. To co pises naznacuje ze zupa chce robit IDS bratislavskeho typu kde sa „dohaduju“ s dopravcami, co samozrejme dopadne podobnym paskvilom ako v BSK.
Dopravca, ktorý to vyhrá sa v zmluve zaväzuje k spolupráci pri tvorbe a prevádzkování IDS ŽK.
Problém toho prečo to nemôže fungovať ako v ČR je jednoduchý – objem vlakovej dopravy (chrbtice IDS) objednáva MinDop, nie kraj – pri železničnej doprave si teda kraj pri súťaži nemôže dať priamo do zmluvy podmienku, ktorú som spomenul vyššie (tá funguje len pri busoch, ktoré súťaží kraj)
A takto vlak brzdí IDS.
Na Sk se žádný rozumný soubor lokálek nebo kombinací hlavních a lokálních tratí nenabízí 🙁 leda v okolí Humenného, Prešova a možná Zvolena.
V okolí Žiliny kde vychází 3 hlavní tratě na kterých se počítá s pantery by se zssk jen tak nevzdaly.
Pri sucasnom stave vozoveho parku ZSSK by som sa rozhodne neobaval ze by nebolo kde nasadit Pantery keby sa aj zilinsky region vysutazil komplet.
Za tak krátkou dobu nikdo s elektrikou nevyjede, krom ZSSK.
Je možné, že by se mohly přihlásit ČD například s Regionovou? Jak by to bylo s licencí? Myslíte, že by se to dalo v daném termínu reálně stihnout?
Licenčně nevím jak to je, ale ČD určitě proti ZSSK nepůjdou a tohle je pro ZSSK šité. ČD a ZSSK mají myslím nějakou smlouvu o spolupráci a nechození si do zelí.
OT: článek by si měl po sobě autor znovu přečíst.
Teoreticky asi ano, ale proč by to dělaly. Najímat kvůli jedné 20km linky personál, řešit servis, zálohy apod. je absolutní nesmysl a to asi místní úředníci moc dobře vědí. Ofiko se udělá soutěž, do kterého se přihlásí jeden zájemce, vlk se nažere, koza zůstane celá a všichni jsou spokojeni. K žádnému zlepšení, ani zlevnění reálně nedojte, prostě divadlo. Ve vyspělé Evropě se soutěží větší soubory linek na řádově desítky vozidel. Na přípravu jsou minimálně 3 roky, aby si mohl nový dodavatel pořídit vozidla, zajistit jejich servis a nabrat personál. Soutěže tohoto typu jsou opravu k smíchu. Do něčeho takového žádný… Číst vice »
Je jedno jestli to bude dopředu rok, tři nebo třeba půl roku. Stejně ZDO by logicky mělo být zajišťováno dopravcem ve vlastnictvím státu, protože od čeho bychom jinak tento podnik měli? A taky soutěžemi poškozuje MD (u rychlíkových linek) vlastní podnik defacto, což není zrovna chování hodno řádného hospodáře.
A tak se toho chytili i Švýcaři. Jediný způsob jak zajistit kvalitní železnici je, aby železnice byla státní. A Švýcaři hodně chtěli železnici vylepšit. A tak zákonem zneplatnili akcie Jungfraubahn a i tuto unikátní železnici převedli do vlastnictví státu.
A ten podnik, protože je ve vlastnictví státu, si za tu ZDO může říct kolik chce peněz, protože ty jdou taky ze státního, ale hlavně, že ho to nepoškodí… Ufff… to je takové ekonomické perpetuum mobile…
Kdyby ten podnik ve vlastnictví státu vydělával, tak by se možná MD nechovalo jako správný hospodář, protože by se ochuzovalo o zisky, ale vzhledem k tomu, jak vypadá hospodaření těchto podniků, tak se naopak MD chová správně, když nechce zvyšovat ztrátu státem vlastněného podniku a chce celkově ušetřit veřejné finance.
No kromě toho, že se jedná o šibeniční termín je to jedna ubohá trať namísto nějakého rozumného souboru tratí.
Cílem té šarády je ukázat, že soutěže nefungujou, nebo to nabagrovat ZSSK, nebo dokonce obojí naráz?
To asi obojí naráz. Tamní úředníci stihnou „dvě práce v jednom“. To je na nějakou mimořádnou odměnu…