Slovensko jedná s RegioJetem o prodloužení smlouvy na provoz vlaků Bratislava – Komárno
RegioJet na trati z Bratislavy do Komárna jezdí například s vlaky Bombardier Talent. Foto: RegioJet
Soutěž slovenského ministerstva dopravy na provoz vlaků mezi Bratislavou a Komárnem skončila podle očekávání a varování dopravců fiaskem. Stát tak
Je umění vypsat soutěž tak , že to nevyhraje , a ani se nezúčastní preferovaný dopravce . Nedopadlo to tak vyházet všechny co drželi papír se zadáním v ruce a v Čechách si z toho vzít ponaučení . Jančura jim ukázal , že mohou jezdit jako lidi a k tomu za míň peněz ale nechtějí . Schováme ta za covid dokud se to tam vleze .
To pokud slovenské ministerstvo dopravy vypsalo soutež za podmínek, že by ji splnilo časově pouze ZSSK za cenu přetažení kapacit z jiných tratí, tak logicky to nemohlo uspět. Fakt je ten, že vzhledem k počtu cestujících měla většina dopravců problém sehnat jakékoliv kapacitní soupravy bez ohledu na jejich stáří. Takže pokračování Regiojetu na této lince je pouze logický krok.
Nic jiného než pokračování Jančurova provozu se od počátku nedalo rozumně očekávat – ale to samozřejmě někteří zdejší debatéři nemohli unést a potřebovali si plivnout na státního dopravce, tak se jim to hodilo.
On se Jančura postará, aby tam jezdil i dál. Jedno se mu nedá upřít, kam přijde, tam si dokáže udělat vřelé přátele, ledaže by na některé lidi něco měl.
To byla ta soutěž, která údajně byla vypsaná na míru ZSSK?
Právě že ně. Na Slovensku totiž neumí vypsat soutěž ani tak, aby vyhovovala alespoň státem vlastněnému dopravci. To je oproti ČR ještě jiná úroveň.
*Právě že ne.
Já bych jim úplně nekřivdil, Rajec zvládli vypsat na ZSSK obstojně, tak snad časem zapracujou a i něco složitějšího se urodí (hořký smajlík).
Nemá náhodou RJ příští rok vracet pronajaté Desira, které si pak chce půjčit místo toho Arriva na Liberecko?
Vždyť už tam má patrové vozy. Může jezdit v klasice.
Ale ty vozy využívá, Desira mu budou stejně chybět
No doufám že nespoléhají na to že jim z Polska dodají včas soupravy do UL a oni budou moci uvolnit těch asi 8 nebo kolik toho tam mají na Komárno. To bychvidel jako základ opravdového průšvihu na obou stranách hranic.
A čím bude RJ jezdit, když nebude mít Desira?
Klasickým i vlaky, tj lokomotiva s dvoupatrovými vozy?
Stále budou soupravy Bombardier Talent a k tomu Siemens Hercules + vozy (klasické i patrové).
To ano, ale myslíte si, že kvůli toho bude méně spojů? Chápu mají 70% vozů, ale chybí těch 30
Trh s ojetinami je v Evropě poměrně široký. A kdo chce, ten si to potřebné najde. Pokud tedy Regiojet podepíše smlouvu na dva roky, se začátkem platnosti grafikonu 12/2020, tak je jasné, že to nové vozy nebudou.
A osobně. Už jsem nějakou aktivitu Regiojetu v Německu zaznamenal. Ale více to komentovat nebudu, neb z mé strany by to bylo bráno jako spekulace. Nechme to na oficiálních zdrojích. 😉
V návrhu jízdního řádu pro Nitrianský kraj je RegioJet nadále uveden jako dopravce na trati Bratislava – Komárno i od prosince 2020: https://www.unsk.sk/zobraz/obsah/11607
To je tak no… Samozrejme ze jedna s Regio. ZSSK si nejsou schopni si najmout poradne rusnovodice , ne ze by memely vysoke platy ale spise ZSSK VLADNOU debilove. Vlada proto radsi necha provozovat ojete najmute motoraky v barvach Regia ackoliv je k nim jejich ministr nebo kdo to je uhranuty, no…
Jasne ze by urcite radsi meli nove motoraky v barvach ZSSK ale diky urcitym podminkam a hlavne diky Cesku a praci tady to jaksi neni moc mozne… Martin
Současný slovenský ministr dopravy je Andrej Doležal ze strany Sme rodina. Moc o něm není známo.
Jistě, byly by tam moderní reinkarnace šukafonů 813 ev. 813.1 a kdyby náhodou došly, tak sólo 812 to jistí, jak je v Horních Uhrách dobrým zvykem.
Jasně, cokoliv je lepší než německý šrot vyrobený v roce 2004. Reko Pilštyk a dvě humanizované Bdmtee, toť moderní souprava!
2004? To jste vzal kde? Poslední kus morotáku, který příhodně RJ nazývá „retro“ byl vyroben v roce 1996, u nás ni na Slovensku však žádný z takové série nejezdí nejnovější kusy jsou z 80. let minulého století.
Hlavně díky Česku?
tím Českem bude asi myšleno český železniční trh a soukromníci na kolejích kteří přetahují většinu strojvedoucích na“vinně“ je asi i dohoda ohledně uznávání papírů a jazyka.
a proč chodí slovenští fírové raději makat do Čech za pofiderní české koruny , a nemakají doma za tvrdá eura ?
Já jsem hlavně nějak nepochopil, proč za ty (vnitro)slovenské problémy vlastně „Kirak“ ještě DĚKUJE Česku …
To bude asi ještě přežitek, kdy za všechno „mohú Čehúni.“
To není přežitek, to je tam bohužel stále aktuální. 🙁