Letecké společnosti Letectví

Slovenské Go2Sky končí, vrátí licenci. Zvažují návrat příští rok pod jinou značkou

Boeing 737 v barvách Go2Sky. Foto: Go2Sky
Boeing 737 v barvách Go2Sky. Foto: Go2Sky
Slovenský dopravce se zaměřuje na pronájem letadel jiným aerolinkám i s posádkami, kvůli současné situaci vstoupí do likvidace.

Slovenská letecká společnost Go2Sky, která se objevovala v minulých letech i na řadě letů z Česka, ukončí letos svůj provoz a vstoupí do likvidace. Důvodem je situace v oboru a prudký pokles poptávky.

O konci informoval jako první server airliners.sk, šéf a majitel firmy Daniel Ferjanček plánované ukončení činnosti pro deník Zdopravy.cz potvrdil. Zdůraznil, že firma nekrachuje, ale vstoupí sama do likvidace. „V situaci, která neposkytuje žádnou právní jistotu, o kterou bychom se mohli opřít při snahách o zachování provozu nebo zmrazení chodu společnosti, je bohužel jediným řešením ukončení provozu a vrácení licence,“ řekl Ferjanček.

Zaměstnancům již oznámil plánovaný konec. „Na účtě máme prostředky, které pokryjí vyplacení mezd i za srpen,“ napsal zaměstnancům. Licenci chce firma vrátit do konce měsíce.

Go2Sky se specializují na takzvané ACMI pronájmy, tedy pronájem letadel včetně posádek. V minulosti těžila aerolinka z nedostatku kapacity v Evropě, teď celosvětově nastal opak.

Ferjanček nechce letecký byznys opustit trvale. „Zvažujeme všechny možné varianty, stále jednáme s majiteli letadel. Zůstává mi víra, že nepůjde o úplný konec příběhu pro silný tým profesionálů z jedné z nejlepších ACMI společnstí ve střední Evropě,“ dodal Ferjanček. Go2Sky vznikly v roce 2012, ve flotile mají čtyři boeingy 737-800.

V rozhovoru pro deník SME uvedl Ferjanček, že chce odejít jako slušný člověk, který po sobě nenechá dluhy. „Víme, že naše společnost nevydrží fungovat déle než do září. Poplatíme faktury a mzdy a skončíme zodpovědným způsobem,“ řekl Ferjanček.

Velký rozhovor s Danielem Ferjančekem jsme přinesli loni v listopadu.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Andrea

Každý kto sa pohybuje v letectve na Slovensku vie, ako to v Go2Sky funguje. Klamanie zamestnancov, úmyselné hodinové výpovede a tlačenie zamestnancov do úzkych. Sama som si týmto procesom prešla. Tak ako som firmu pred pár rokmi obhajovala a dala by som ruku do ohňa, teraz mám opačný názor. To ako sa p. Ferjancek choval posledný rok ku zamestnancom nemá obdoby a nikomu neprajem aby si zažil takéto vedenie firmy.

Viki

Tak se rozepište, ať víme co a jak u vás 🙂

Tomas

Jinak abych tady vyvedl všechny z omylu o tom, jaký je pan F. poctivý podnikatel. Většina stevardů dostala výpověď už v dubnu, kdy je přitlačil ke zdi. Jemu na zaměstnancích nikdy nezáleželo. Bohužel dost lidí podepsalo výpověď dohodou jenom pro to, že nemají nervy ani žaludek se s ním hádat a nechat si vyhrožovat právníkama.

flyer83

Presne tak to je medialny obraz cudaka ,ktory nevie jednat s ludmi.A firmy z ktorej vsetci prodesionali davno usli a ostaki len ludia ktorich odvsadial povyhadzovali alebo si inde pracu nenasli.Vid ich incident v Norsku a instruktor B737 , kory sposobil tragediu v 2015 v Dubnici.

kakov

co se stalo v dubnici? děkuji

Roman

Našel jsem toto ale žádné bližší informace k tomu nemám
https://www.aeroweb.cz/clanky/4944-lnvu-dosetril-lonskou-kolizi-dvou-l-410

flyer83

Vysetrovacia sprava je publikovana.

Koloušek

A mzdy za další měsíce ve výpovědi?

Tomas

Většina zaměstnanců přistoupila na odchod dohodou. Je to docela rodinná firma, CEO to oznámil včas a tak si drtivá většina již práci našla.

notfake

moc fandím takovým slušným podnikatelům

Anonim

Za normalnich okolnosti bych s Vami souhlasil, ale evidentne vubec netusite co je pan Ferjancek zac. Toto prohlaseni je pouze a jedine medialni sebezviditelneni a s etikou to bohuzel nema lautr nic spolecneho. Jeste jednou opakuji, ze bohuzel, take bych byl rad kdyby to byla pravda.

Peeetr

Jenže taková nic nevlastnící firma mohla tak maximálně dlužit na zdravotním a sociálním.
Jinak podobným skořápkám nikdo víc nepůjčí, leasinkovky by si při neplacení stáhly letadla do 2 měsíců, piloti by odešli okamžitě při nevyplacení výplat, a letiště i dodavatelé kerosinu by je taky okamžitě vyšktli.

Jaaaa

Zatímco Šimáně s Vikem? 😉

Viki

Ty ho znáš???

Y.K.

Fascinující, jak leckdo dokáže roztát nad kvalitním self PR. Podobný majstrštyk jako má Babiš.