Slovenské fiasko s dálnicí D4 a obchvatem Bratislavy. Klíčová křižovatka bude chybět roky
Neexistující křižovatka dálnic D1 a D4 u Bratislavy. Foto: NDS
Propojení dvou dálnic má být hotové až za pět let.
Propojení dvou dálnic má být hotové až za pět let.
Jestli je ta fotka aktuální, tak minimálně provizorní napojení ve směru obchvatu je otázka na pár měsíců. Třeba v Praze jsou provizorní křižovatky na desítky let a np. Můžou to zprasit třeba jeko „křižovatku“ D0xD10…
Křižovatka D1xD4 by šla vybudovat celkem rychle, ale jen pro vnější větve, což je asi stále lepší než nic.
Tento clanok bol aktualny pred tyzdnom, presnejsie ta cast o R7…
Ten posledny usek R7 bol totiz vcera otvoreny. Je pravda, ze chceli otvorit uz pred tyzdnom, ale nedostali povolenia, tak otvorili az tento vikend.
Jaký je finální stav napojení R7 na D1 u Dunaje? Je tento stav na mapách.cz (ukončení v okružce Piesčiny) konečný, nebo jen neaktuální a je v provozu i přímé napojení do ulic Bajkalské a Prístavné? https://mapy.cz/s/porusofaba
Ne ten stav na mape nie aktualny, R7 pokracuje az k D1 a pokracuje ako Bajkalska.
nasiel som video, tu konci R7:
https://www.facebook.com/watch/?v=611887406517770
a tu z pohladu vodica:
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/602605-d4r7-otvoreny-je-dalsi-usek-cesta-na-nivy-je-dostupna/
Když se tak koukám na fotku, tak mi přijde, že nejsou připraveny průchody tou horní dálnicí. To se bude muset překopat zbrusu nová dálnice? A nebo jsem něco přehlédl?
Horní dálnice (D1) se musí zvednout, aby se tam průchody vešly.
Nič sa nemusí zvednout,dá sa to urobiť rovnako ako ten podjazd v strede kruhu.Čiže sa rozkope diaľnica pod spodnú úroveň podjazdu,vsunie sa betonový prefabrikát podjazdu a zaasfaltujú to.Trvalo to len pár dní a robili to na 2 krát.
Horná diaľnica je pôvodná D1, nová D4 a vetvy križovatky majú viesť pod ňou.
Na Bratislavě mě spíš fascinuje zcela chybějící železniční spojení pokud jedete od Břeclavi na Rajku. Vlaky tak musí absolvovat cestu okolo celé Bratislavy a kříží se se všemi dopravními proudy.
Ako bola vybudovana zeleznicna siet v BA v 80-tich rokoch minuleho storocia, tak od tych cias sa prakticky nezmenila (mimo zst. BA Petrzalka).
Tak on tam veľmi nie je dopyt ktorý by odôvodnil výstavbu tak náročnej trate (zastavané územie, kopce, Dunaj). Na Maďarsko je to lepšie cez Štúrovo (alebo Viedeň), pre lokálnu obsluhu (Rajka, Győr) je zas postačujúce vedenie vlakov do Petržalky.
Hlavním kritériem má být rychlost, ale někde jsem četl, že na získání maximálního počtu bodů bude stačit zkrátit termín o 200 dní (z 1300 na 1100). Která firma půjde dobrovolně na ještě kratší termín, když tím nedosáhne žádné body navíc?
Každopádně je na tom Bratislava s dálničním obchvatem daleko lépe než Praha, kde se čeká až v Suchdole dostanou „rozum“ a přestanou severní část obchvatu blokovat. Výmluva MD před 20 lety, že jiná trasa by znamenala zdržení o několik let, je dnes směšná.
Taky ještě nemají vyhráno. Čekají je Karpaty na severu Bratislavy.
V danu chvilu uz aj Košice a Prešov David…- je to o celospolocenskej zhode
Posledná tretina obchvatu Bratislavy tak skoro nebude, keďže v technickej štúdií vyšiel ako ideálny variant 11km dlhý tunel Karpaty a nikto na slovenskom ministerstve dopravy netuší čo s takou monstrozitou.
Nebo se vybodnout na blízký okruh a udělat to Trnava – Senica – Kúty. Tam je to jen 150m převýšení, takže to jde i po povrchu.
Okruh Trnava-Senica-Kuty je dost vzdialeny od BA(50 km daleko), cize nema sancu realne pomoct blizkemu okoliu BA od tranzitu (smer Kuty).
To by asi neprošlo, Karpaty jsou CHKO.
Cez CHKO Karpaty ide cesta E51 Holic – Senica – Trnava. Pozrite si tu vzdialenost od BA….
Může mi někdo prosím stručně a jasně vysvětlit proč tu křižovatku neudělali rovnou celou? Z obrázku je vidět že je z části hotová. Navíc mi není jasné kudy přesně bude probíhat křížení. Respektive proč si v tělese komunikace nenechali místo na prostup. Jak toto vlastně chtějí řešit?
Pusti aktivistu za starostu ( iny system volby ako v Cesku- priamy voleny zastupca- jeho MC ho odmenila uz je tam iny starosta) pridaj uradnika, ktory nevie rozmyšlať a je mu to jedno a mas z toho toto.
V tělese si nenechali místo na křížení, protože ono těleso je podle všeho pěkně staré, z roku 1972. https://cs.wikipedia.org/wiki/D%C3%A1lnice_D1_(Slovensko)#P%C5%99ehled_%C3%BAsek%C5%AF_d%C3%A1lnice – úsek č. 5
Aspoň to jde někudy objet… https://mapy.cz/turisticka?mereni-vzdalenosti&x=17.2424977&y=48.1992645&z=14&rm=97Ai5xO48ylF0ifzeZ0haPg61hEh41hBh
Nejsem si jist, ze to jde… zadna navigace mne tamtudy neposle, vypda to jen ve vystevbe.
Navigace se budou aktualizovat cca měsíc. MÚK Triblavina se totiž otvírá taky nějak teďka. https://www.asb.sk/stavebnictvo/inzinierske-stavby/otvorenie-mimourovnovej-krizovatky-triblavina-na-dialnici-d1-na-useku-bratislava-senec
Tak jsem nepochopil která část dálnice D7 bude „zatvorená“ – viz vide ze včera:
https://www.youtube.com/watch?v=twYfbpoqBMk
křížení D1xR7 (rekonstrukce = přestavba)
https://www.youtube.com/watch?v=iGASINOYO5I
x
PRŮŠVIHOVÁ KŘIŽOVATKA ( TA NEDOKONČENÁ)
https://www.youtube.com/watch?v=iGASINOYO5I
-debata s odpovědnými osobami:
https://www.youtube.com/watch?v=1iZY-y88joc&t=29s
x
Křižovatka Triblavina 09/21
https://www.youtube.com/results?search_query=nedokon%C4%8Den%C3%A1+kri%C5%BEovatka
Clanook nie je presny. Krizovatku malo povodne stava konzorcium D4R7, ale doslo k situacii, ze vtedajsi poloaktivisticky starosta p. Mrva mal s tym nejake dusevne potiaze a upustilo sa od toho. Krizovatku chcel robit sposobom, aky MD SR oznacilo pozdejsie ako techniologicky nerealny. Krizovatku nasledne mala stavat NDS spolu s reko dialnice D1 smer na Trnavu na ktoru je projekt naviazany. Problem bol opat v diskusii 3 , alebo 4 pruhy na Trnavu . Pricom riesenim bolo napr. 3 pruhy + pozemkova rezerva. Nasledne to za poslednej vlady R. Fica islo viac menej do stratena a teraz 5 hodin po… Číst vice »
Co jsem slyšel podcast, kde popisovali historii toho celého, tak první verze byla, že D4 půjde nad D1 (opačně než je to dnes) a taky všechny větve křižovatky se budou budovat nad D1. S tím měl problémy zmíněný starosta, bo vizuální smog nebo co. Takže se plán změnil tak, aby se D4 a křižovatka podkopala pod D1 a křižovatka by byla vlastně pod úrovní terénu. Jenže ouha, zjistilo se, že v místě je tak vysoká spodní voda, že některé větve by ležely pod její hladinou. Takže třetí verze byla, že se křižovatka postaví v úrovní terénu a D1 se zvedne.… Číst vice »
Tak třeba ještě uvažují o variantě s trajektem, ne?
Ministerstvo dopravy na Slovensku riadia už dlhé roky výlučne idioti.
Inak sa to nedá nazvať.
Konkrétne tento prúser je všetkým známy tak od roku 2016 a odvtedy sa neurobilo dokopy nič… Absolútne nič. Iba za plný vagón výhovoriek.
tak škodolibě potěší že dementi neškodí jen u nás.
jen, drazí bratia, co sme komu urobili, že volíme takých debilov do vladnych funkcií? aj my aj vy
Když se těch řídících funkcí hlásí vlastně jen debilové a jejich kamarádi…
Občas se tam ocitne někdo schopný, ale pak jde proti siru Humphreymu a jeho labyrintu pletich…
Sókratés to říkal nějak tak, že vaše neochota jít do politiky způsobí, že vám budou vládnout ty největší de*ilové z vás.
Ministerstvo dopravy SR riadia politicki nominanti. Zial……