Slovenské dráhy začaly prodávat jízdenky na vlaky do Chorvatska, spojení bude třikrát týdně

Vlak Bratislava - Split. Foto: ZSSKVlak Bratislava - Split. Foto: ZSSK

Přeprava aut bude kvůli výluce letos možná až z Vídně.

30 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Alex

Chápu to dobře, že pokud jedu s autem, tak nástup jedině ve Vídni?

Jan

Pokud někdo přežije o prázdninovém víkendu cestu autem kolem Brna do Vídně/Bratislavy, tak má nejhorší část cesty k moři stejně už za sebou, takže nemá důvod přestupovat na vlak…

Addams

V súčasnosti asi áno, ale v lete bývajú cesty v Slovinsku a Chorvátsku poriadne prepchané.
Táto ponuka je i tak zrejme zaujímavá len pre ľudí bývajúcich do cca 100 km od Viedne.

Twix

A naopak pokud někdo přijede vlakem ze Splitu do Vídně, nemá důvod přestupovat na auto – resp. záleží kam přesně jede, ale z Vídně do Brna/Prahy/Ostravy/Pardubic atd. to vlakem bývá spolehlivější než autem, víc ze západu a jihu Čech se do Chorvatska autem přes Brno nejezdí.

firon

A Plzeň za 25 Kč bude? Nebo alespoň Šariš…

Petr Vašek

Šariš fakt nechcete, ani zadarmo…

Ondra

Údajně jezdil i noční vlak Budapest – Split. Neví někdo jak/kdy/jestli bude jezdit letos?

Karel2

Ano, je plánován jako vlakový pár 1204/1205. Je to v jízdním řádu vlaků.. https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/30_nyar_1.pdf

Taky je plánován i Retro Isztria vlak 1246/1247 do Koperu. Ale to je fakt retro 🙂
https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/25_start_-_gysev_v1212.pdf

https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=START&kategorie=Ex&cislo=1246&nazev=Retro%20Istria&rok=2023

Ondra

Děkuji

noerf

Místo 12 vagónů z Prahy pojede z Bratislavy šest vagónů pro cestující. Vcelku by mne zajímala ekonomika provozu toho mezinárodního spojení.

Paolo

vozy se pripoji k souprave ve Vidni , takze ekonomicke to je. Vlak do Vidne dojede rychleji jak MHD jina jako metro z nekterych okrajovych casti Prahy k co nejblize k centru.

M@trixX

Vo viedni sa pripaja(l/li/ju) len vagon(y) s autami.

M@trixX

Nie namiesto, ved doteraz jazdili par rokov sucasne. Ekonomiku tu uz vysvetlovali: slovenske sluzby s rakuskou cenovkou.

kix

do Splitu je max 8 vozů..tzn 6 vozů + autovozy, regiojet se v Ogulinu dělil

Knížecí rada

Jaké budou nasazeny vozy se už ví? Stejné jako v minulých sezónách?

Samo

Nerozumiem tomu riešeniu autovlaku. Chápem že BA hl.st. – BANM je relatívne vyťažený úsek, ale naozaj sa v sedlových časoch kedy ten vlak jazdí nenájde jeden pár slotov hore-dole? Aj keby to hneď nebola ideálna poloha a povedzme že potom by to stálo nejakú dobu na BANM.

M19

Odjezdu 15:26 z Bratislavy říkáte sedlo, jo? Akdy je špička? V 23:55?

Karel

Tak hlavně vlak tam jede a vagón na auta ne 🤣

Pedro72

Pokud bude trasa B-NM – Petržalka – Vídeň, tak ten vlak na hlavní určitě nepojede.

Samo

Vlak začína na BANM, kde nie je možné naložiť auto. Preto ten autovozeň po Viedeň nejde. Aby išiel autovozeň už z BA, musel by vlak (alebo aspoň jeho časť vezúca autá a súvisiaci ložkový vozeň) vychádzať z BA hlavnej.

Kedysi bol myslím autovlakový terminál aj v Petržalke, ale v akom je dnes stave.

Anonymní alkoholik

Nemá se už třeba konečně elektrizovat DnV – Marchegg? O tom je mimochodem dost dlouho ticho po pěšině.

Adrián

Áno, úsek Devínska Nová Ves – Devínska Nová Ves štátna hranica sa má začať elektrifikovať od 1. 3. a hotovo má byť 25. 12. Tu sa o tom dá dočítať viac: https://www.zsr.sk/dopravcovia/vyluky/

ICE_Laco

No niekde som čítal, že ten termín ukončenia je až apríl 2025, čo je skôr reálnejšie……

M@trixX

Povodne sa hovorilo, ze sa uz od septembra bude jazdit, ale vieme ako to byva…

Adrián

Jasné, ten december je fakt iba plán a vieme, ako to s plánmi na železnici býva…

Anonymní alkoholik

Aha, děkuju za info 😉

Samo

Má, to je predsa dôvod tej výluky 🙂

Marcel Štancl

Jak to pojede při vyloučené traťové kolejí Záhřeb – Karlovac?