Slovenské dráhy začaly prodávat jízdenky na vlaky do Chorvatska, spojení bude třikrát týdně
Vlak Bratislava - Split. Foto: ZSSK
Přeprava aut bude kvůli výluce letos možná až z Vídně.
Přeprava aut bude kvůli výluce letos možná až z Vídně.
Chápu to dobře, že pokud jedu s autem, tak nástup jedině ve Vídni?
ano
Pokud někdo přežije o prázdninovém víkendu cestu autem kolem Brna do Vídně/Bratislavy, tak má nejhorší část cesty k moři stejně už za sebou, takže nemá důvod přestupovat na vlak…
V súčasnosti asi áno, ale v lete bývajú cesty v Slovinsku a Chorvátsku poriadne prepchané.
Táto ponuka je i tak zrejme zaujímavá len pre ľudí bývajúcich do cca 100 km od Viedne.
A naopak pokud někdo přijede vlakem ze Splitu do Vídně, nemá důvod přestupovat na auto – resp. záleží kam přesně jede, ale z Vídně do Brna/Prahy/Ostravy/Pardubic atd. to vlakem bývá spolehlivější než autem, víc ze západu a jihu Čech se do Chorvatska autem přes Brno nejezdí.
A Plzeň za 25 Kč bude? Nebo alespoň Šariš…
Šariš fakt nechcete, ani zadarmo…
Údajně jezdil i noční vlak Budapest – Split. Neví někdo jak/kdy/jestli bude jezdit letos?
Ano, je plánován jako vlakový pár 1204/1205. Je to v jízdním řádu vlaků.. https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/30_nyar_1.pdf
Taky je plánován i Retro Isztria vlak 1246/1247 do Koperu. Ale to je fakt retro 🙂
https://www.mavcsoport.hu/sites/default/files/upload/page/25_start_-_gysev_v1212.pdf
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=START&kategorie=Ex&cislo=1246&nazev=Retro%20Istria&rok=2023
Děkuji
Místo 12 vagónů z Prahy pojede z Bratislavy šest vagónů pro cestující. Vcelku by mne zajímala ekonomika provozu toho mezinárodního spojení.
vozy se pripoji k souprave ve Vidni , takze ekonomicke to je. Vlak do Vidne dojede rychleji jak MHD jina jako metro z nekterych okrajovych casti Prahy k co nejblize k centru.
Vo viedni sa pripaja(l/li/ju) len vagon(y) s autami.
Nie namiesto, ved doteraz jazdili par rokov sucasne. Ekonomiku tu uz vysvetlovali: slovenske sluzby s rakuskou cenovkou.
do Splitu je max 8 vozů..tzn 6 vozů + autovozy, regiojet se v Ogulinu dělil
Jaké budou nasazeny vozy se už ví? Stejné jako v minulých sezónách?
Nerozumiem tomu riešeniu autovlaku. Chápem že BA hl.st. – BANM je relatívne vyťažený úsek, ale naozaj sa v sedlových časoch kedy ten vlak jazdí nenájde jeden pár slotov hore-dole? Aj keby to hneď nebola ideálna poloha a povedzme že potom by to stálo nejakú dobu na BANM.
Odjezdu 15:26 z Bratislavy říkáte sedlo, jo? Akdy je špička? V 23:55?
Tak hlavně vlak tam jede a vagón na auta ne 🤣
Pokud bude trasa B-NM – Petržalka – Vídeň, tak ten vlak na hlavní určitě nepojede.
Vlak začína na BANM, kde nie je možné naložiť auto. Preto ten autovozeň po Viedeň nejde. Aby išiel autovozeň už z BA, musel by vlak (alebo aspoň jeho časť vezúca autá a súvisiaci ložkový vozeň) vychádzať z BA hlavnej.
Kedysi bol myslím autovlakový terminál aj v Petržalke, ale v akom je dnes stave.
Nemá se už třeba konečně elektrizovat DnV – Marchegg? O tom je mimochodem dost dlouho ticho po pěšině.
Áno, úsek Devínska Nová Ves – Devínska Nová Ves štátna hranica sa má začať elektrifikovať od 1. 3. a hotovo má byť 25. 12. Tu sa o tom dá dočítať viac: https://www.zsr.sk/dopravcovia/vyluky/
No niekde som čítal, že ten termín ukončenia je až apríl 2025, čo je skôr reálnejšie……
Povodne sa hovorilo, ze sa uz od septembra bude jazdit, ale vieme ako to byva…
Jasné, ten december je fakt iba plán a vieme, ako to s plánmi na železnici býva…
Aha, děkuju za info 😉
Má, to je predsa dôvod tej výluky 🙂
Prave vyhodnotili ponuky.
https://sita.sk/nasadoprava/zeleznice-sr-vybrali-vitaza-tendra-na-obnovu-trate-z-devinskej-novej-vsi-k-hranici-s-rakuskom/
Jak to pojede při vyloučené traťové kolejí Záhřeb – Karlovac?