Slovenské dráhy vybavily vlakvedoucí kamerami, pilotní projekt začíná na západě země
Vlakvedoucí ZSSK s tělovými kamerami. Foto: ZSSK
Dopravce si od kamer slibuje větší bezpečnost personálu i cestujících.
Dopravce si od kamer slibuje větší bezpečnost personálu i cestujících.
Prečo na západe Slovenska, keď na východe je je viac incidentov v
Na východě podle vašeho premiéra přece není nic.
Tam už se společnost dostala. Bohužel.
Vsechny EMU a DMU ZSSK a cast vlecnych vozu maji nalepku „Prostor monitorovany kamerami“ (mozna ne vsechny „veterany“ 81x). Dolepi se nalepky na ty vozy, ktere je nemaji.
A to budou mít fakt jen vlakvedoucí? Takže pokud bude incident na druhém konci soupravy, tak si průvodčí zavolá vlakvedoucího, aby přiběhl s kamerou incident zdokumentovat?
99% cestujicich ma mobil, tak si muzou tocit i bez vlakvedouciho, a / nebo zavolat Policii.
Pozícia sprievodcu u ZSSK neexistuje už vyše dobrých 10 rokov.
Když jsem toto navrhoval u ČD, tak mi bylo odpovězeno, že kamera může být naopak spouštěčem konfliktů mezi cestujícím a průvodčím, a proto je zavádět nebudou… Dál to nebudu komentovat…
Ale houby, akorát lidi vyměkli. Bývaly doby, kdy jsme potřebovali celou železniční policii, rychlíky směr Slovensko připomínaly vlak do Péšaváru a o úspěších fanoušků Sparty se točily celovečerní filmy…
To bylo přechodný. Že jste v tom zrovna vy vyrostl, neznamená, že to tak špatné bylo třeba v roce 1930.
Spuštění nahrávání bude vždy dle uvážení pracovníka ZSSK, nebo tento bude povinen je zapnout i při požadavku cestujícího na toto nahrávání?
Nevidim duvod cokoliv nahravat „na pozadani cestujiciho“. To pak muze za’dat od pruvodci taky aby mu ukazala ko*zy …
To bylo a bude stále, bohužel.
Ano, hospodská rvačka patří ke každé generaci.
1119 incidentov, ktore boli nahlasene. Kolko ich zostalo nenahlasenych vie len panboh.
Souhlasím… Pokud se chovám slušně, tak mi žádné nahrávání nevadí. U nás tohle neprojde, protože tady se na personál kašle. Těch případů, kdy byl napadený vlakvedoucí, jsou denně napříč celou republikou a stále všichni mlčí…. I slovní útoky jsou běžné..
Se nebojte, tak snadná zakázka na které se dají rychle nahrabat prachy, a je k tomu všemu dokonce i viditelně užitečná, projde i u nás.
A obzvlášť když už ČD podepsaly několik smluv o vyšších pokutách za čistotu a nepoškozený interiér.
Vysoce problematičtí zůstanou jen lidi pod vlivem, kteří to budou ignorovat, na ty by zabral jen pro líné manažery mnohonásobně náročnější projekt bez bonusů za nákupy, koordinovat s policií vyhazování takových osob z vlaků nejpozději do 20 minut. To u nás z důvodů kašlání na normální lidi v dohledné době neprojde.
No a jak tomu ta kamera zabrání? V době generování videí skrze UI je důkazní materiál prostřednictvím kamery nerelevantní…
POkud jsem se správně dopátral, tak záznam je šifrovanej a nejde ho jen tak jednoduše upravovat. AI vygenrovaný video bude těžko zakódovaný správným klíčem a na správný kartě.
Mam vazne pochybnosti, ze bezne dostupna UI zvladne spachat video, ktore od reality nedokaze odlisit ani sudna expertiza. Urcite su aj take, ale k nim zase nema pristup typicky vlakovy vytrznik, pre ktoreho je schopnost pouzivat plynovy zapalovac vrcholom technickeho know-how.
I kdyby měl technické znalosti, tak by mu museli uvěřit, že jeho video je nahrané kamerou vlakvedoucího. A zneplatnit výpověď vlakvedoucího, pokud by byla v rozporu s videem taky není úplně jednoduché.
UI = user interface, AI = artificial intelligence. Nemyslel jste jinou zkratku?
UI = umelá inteligencia.
Používají se i české a slovenské zkratky.
nebojte, je stale relevantni. Nastesti soudy se na relevantnost videodukazu neptaji internetivych diskuteru.
Už to prošlo. Revizoři v Brně budou mít taky kamery.
Tak takto je řešeno to nahrávání po manuální aktivaci. Někdo se tu na to u revizorů ptal. Prostě to po aktivaci bude mít i záznam nějaký čas nazpět.
Nechápu, proč je to zrovna 30 vteřin.
S dotazem se obrat na provozovatele 😀
Zas tak moc mne to nepálí, tak třeba jenom kdyby někdo věděl. 😉
Asi je tam nějaká výkonnější, ale dražší paměť.
Ze stejného důvodu kvůli kterému je v obci omezena rychlost na 50km/h a ne třeba na 46,7km/h.
Síla střetu s osobou a nebo hluková zátěž?