Slovenské dráhy převzaly první modernizovaný motorák. Říkají mu mravenec
Motorová jednotka 813.111 Mravec, Zvolen, foto: ZSSK
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) převzala k testování první z osmi modernizovaných motorových jednotek z ŽOS Zvolen. Základem přestavby je motorový
Nevíte kde vlastně skončila slovenská „Regionova“ svého času provozovaná GWTR na trati Karlovy Vary – Mariánské Lázně?
To by měla být ona:
https://www.youtube.com/watch?v=oPQMY8Raagk
Nejlepší bude tu jízdu opravdu porovnat s regionovou třeba tam nějaký rozdíl bude lehce.Ovšem souhlasím s tím že na starým kole se lépe určitě nepojede-podvozky by bylo lépe vyměnit a pořád dokola stavět na starym- a nedělat z toho takovou hranatou krabici-inspiroval bych se u jednotek jako jsou desiro apod.Disajn hraje taky roli.
Určitě máte pravdu, jenže problém je legislativa. Pokud uděláte na vozidle příliš velkou změnu, už se Vám jej nepovede schválit jako „jen“ rekonstrukci a musel byste jej schvalovat jako nové vozidlo. Jenže na nové vozidlo už jsou mnohem tvrdší požadavky. V podstatě to nejmenší a nejjednodušší co byste mohl postavit je něco jako RegioSpider (řada 841/840). Jenže pokud ten srovnáme s Regionovou, tak zjistíme, že RegioSpider je při o něco menší kapacitě cestujících o 10 tun těžší (tj. o čtvrtinu) a místo jednoho motoru má dva (výkonově obdobné). A to vám na minimálně vytížených regionálních tratích výrazně zhorší ekonomiku provozu.… Číst vice »
Ten informační systém v podobě papírku nalepeného na okně je skvělý. Pokud stejným způsobem převezmou i další stroje, pak to nemá chybu. Jinak interiér vypadá jak naše regionova (nic proti tomu, ale jsme o deset let dál). Tak teď ještě mohou zachránit skvělé jízdní vlastnosti. Pokud je to za uvedenou cenu, tak je to teda propadák.
Interiér moc lépe udělat nejde. Pokud tam má být vozíčkářský záchod (který sám o sobě sežere prakticky třetinu plochy 810) spolu s rozumně velkou nízkopodlažní částí a zvedacími plošinami, tak je tohle jediné možné řešení – alespoň pokud nechcete sahat i do podvozků (což by znamenalo vlastně postavit úplně nové vozidlo). Odlišovat se už pak dá jedině provedením sedaček nebo světel, což jsou z technického hlediska relativně drobnosti. Jízdní vlastnosti budou na úrovni původních 813, čili vlastně stejné jako u regionov (pokud neřešíme otázku umístění hnané nápravy a s tím související adheze). Zase, bez zásahu do podvozků nic lepšího neuděláte.… Číst vice »
Číslo vlaku je 813.111 nebo 913.111 – dle obrázku. Nebo je to z jedné strany jednotka řady 813.111 a z druhé jednotka řady 913.111?
Je to jednotka 813.111, která se skládá z vozu 813.111 (8 na začátku znamená motorový vůz) a z vozu 913.111 (9 znamená řídicí vůz – tedy vůz s kabinou strojvedoucího ale bez vlastního pohonu). V československém systému označení se rozlišuje samostatně číslo jednotky a číslo jednotlivých vozů. Číslo jednotky je obvykle shodné s prvním nebo jinak nejdůležitějším vozem jednotky a obecně je i zaměnitelné. Rozdíl je jen v kontextu. Pokud bude například řečeno, že strojvedoucí pojede s 813.111 na vlaku Os1234, je tím myšleno číslo jednotky. Pokud je řečeno že 813.111 potřebuje vyměnit pravé přední dveře, je tím myšlen vůz.… Číst vice »
Ta cena 36mil kč je jako vážně? Díval jsem se kolik stál jeden Regioshark 844 nebo RegioSpider 840 a to není zas tak daleko…
Raději jsem to ještě ověřoval v tiskové zprávě a je to tak. Přepočteno denním kurzem ČNB 26,12.
Proti 840 a zejména 844 tohle bude mít podstatně nižší provozní náklady (alespoň teoreticky). Minimálně kvůli nižší hmotnosti a jen jednomu motoru. Je to sice na úkor komfortu, jízdní rychlosti a dynamiky, ale pokud tyhle parametry nedokážete obchodně využít k vyrovnání cenového rozdílu, tak se taková rekonstrukce i za tu cenu vyplatí.