Slovenská strela poprvé vyjela na zkušební jízdu, slavnostní premiéra bude v lednu
Slovenská strela po lakování v Přerově. Foto: ČMŽO
Uvedení do původní podoby a provozuschopného stavu trvá už zhruba dva roky
Uvedení do původní podoby a provozuschopného stavu trvá už zhruba dva roky
Jen dotaz kdy to povezou do tý Kopřivnice dík za info?
Došlo k poškození pryžových, tzv. Hardyho spojek, které zajišťují pružné spojení souosých hřídelí
No já se ani nedivím. Když byly podvozky vyvázané, tak byly ty spojky dlouhodobě staticky namáhané značnou nesouostí těch hřídelí. Tak se není co divit, že se ta guma vytáhla jedním směrem, a když se po ní pak chtěl přenos momentu, tak řekla „ne“.
Jo určitě. Nechali tam asi ty starý, exote.
Nic na plat, naši předci uměli … a bylo to i krásné …
Co chtějí s tímhle kýblem od Vihorlatu,jako dělat? Vozit krmení na kotáre ovcím?
Zase sis nevzal tabletky?
ty jsi přecejenom blb…
Se těším na setkání Strela a Šíp.
Kéž by došlo k setkání Strely, Stříbrného šípu a Modrého šípu (který je na Slovensku)! Jenže v době koronavirové krize to je jen sci-fi, protože taková akce by přitáhla tisíce lidí, což by jaksi nešlo…
Strela a Modrý Šíp to k sobě zas tak daleko nemají, v podstatě přes kopec.
A Stříbrný? To není žádné historické vozidlo, ale prasopes, 842 ve staré krabici.
Takže podle vás ho měli nechat hnít nebo rozpálit a slisovat?
Na YT jsou už i nějaká šotoušská videa.
Až pojede do Kopřivnice, uzavřete silnice pro polské kamiony, protože ti pitomci v nich jsou experty na bouračky na železničních přejezdech v Česku. A těsně před příjezdem do Kopru by jí mohl ve Studénce, nebo v Příboře nějaký ten Juzek nabořit.
Asi tak. Mně jednou jeden polský kamioňák zcela vážně tvrdil, že blikající červená světla na přejezdu mají jen informativní charakter, t.j. oznamují, že půjdou závory dolů, ale dokud dolů nejdou, že je povoleno to projet. To je na ránu pěstí.
ONI JSOU NEŠTĚSTÍ PRO VŠECHNY.
Mozna v zemi Polske to tak je i kdyz velmi vazne pochybuju
Také o tom pochybuju. Pokud by to byla pravda, jak by polský řidič poznal, že už na přejezd vjíždět nemůže? Až při sklápění závor?! A není to pozdě, Antone Pavloviči..? 😉
Prostě lidí je na nepopulární práci málo, takže kamióny kolikrát řídí šoféři s IQ tykve. Uspokojivě to vyřeší až neuronové sítě.
Ten vůz je mi blíž, protože pochází z našeho regionu. A je ve všech směrech technicky originální a naprosto nenapodobitelný!! Má originální karoserii, patentovaný přenos výkonu od Ing. Sousedíka řečeného valašský Edison a rekord z roku.1936, který nebyl v Československu až do zprovoznění jednotek řady 860 Pendolino PREKONAN!!! Cestovní prumerna rychlost mezi Prahou a Bratislavou byla 92 km za hodinu. Komunismus tento vůz tedy za celou dobu svého působení nepřekonal! Je jasné, že tak starý, jedinečný, vzácný a originální veterán není jednoduché uvést do původního stavu! Plným právem dostal statut Národní kulturní památky!
Nezbyl Vám ještě nějaký vykřičník?
Vůz je jedinečný hlavně na Československé poměry. Sousedíkův přenos výkonu světově. Všechno ostatní je na tehdejší poměry běžné. Ve 30. letech panovala v zavádění moderních vysokorychlostních vlaků podobná situace, jak dnes – tzn. u nás jen slabý odvar Západu. Ve všech vyspělých zemích se železnice inspirovala automobilismem. A vůz není nenapodobitelný, tvarem se inspiroval už Stříbrný šíp v roce 38. S rekordem je to ošemetné. Překonat by se zvládl, ale po 45. to technicky nešlo a po 48. byla rychlost všem u zadnice. Že ho překonalo až Pendolino byl marketing ČD. Těsně před jejich nasazením ho dorovnaly i klasické vlaky,… Číst vice »
Tak nějak. Je to krásný kousek, o tom není diskuse a dík moc za něj, ale ve své době trochu pozadu (patrioti prominou). Létající Hamburčané a další jednotky už pár let brázdily koleje v mnohem větších počtech, s modernějším designem a 160 km/h. Modernější design, zjevně inspirovaný německými vozidly, lze vidět právě u Modrého Šípu kolegů z Vrútek, který je navíc o dva roky starší. Ale musela to být svým způsobem krásná doba, během 10 let užasný vývoj v tomto segmentu. Škoda, že němci začali blbnout, mohl být jiný vývoj a páni inženýři Hanyk, Jansa, Sousedík a další by dokázali… Číst vice »
Ano, samozřejmě. O několik let starší Modrý šíp má modernější design. :))))))
který nebyl v Československu až do zprovoznění jednotek řady 860 Pendolino PREKONAN!!!
Ale jděte.
1. 860 je chrochtadlo, ne pendolíno
2. Rychlsot 148 km/h byla překonána už v roce 1946, kdy kořistní jednotka Koln jela 165 km/h. V roce 1962 jel Albatros 162 km/h, v roce 1972 loko E 469.3030 dosahla 219 km/h, v roce 1976 jel Kyklop 176 km/h. To nevíte???????????
Je ostuda, že po více jak 80 letech trvá současným rychlíkům cesta do Blavy jen o 20 minut méně než Strele ve 2.polovině 30. let. Takový to byl (je) stroj.
na vinně nejsou rychlíky ale stav trati
A kolikrát na té trase stavěla Strela a kolikrát staví ty „dnešní rychlíky“, idiote?
Rozumný přístup, bude jezdit až bude. Žádná komedie a drcení termínu, aby si papaláši mohli bouchnout šampus.
Oni si ho bouchnou stejně…
To si nedělám iluze a poplácají se po zádech jak zase rozkradli naše daně.
To mě poser. 😀 Strelu opravuje SOUKROMÁ firma. A i kdyby to bylo financováno z nějakého programu na zachování kulturního dědictví, tak co? To je rozkrádání daní? Nebo tady pláčete na nesprávném hrobě. Zeptejte se v Agrofertu, kolik dotací na „inovační technologie“ posbírali za posledních pár let.
Z informovaného zdroje přímo z oné jízdy jsem nemohl dostat, kolik dosáhli cestovní rychlosti než byla zjištěna porucha. No holt nebyl přímo na pracovišti strojvůdce, ale jen se vezl…
A co přesně to bylo za poruchu nevíte? Mají za cíl s opravenou Strelou překonat nebo aspoň dorovnat původní rekordy? Děkuji
Kopřivnické muzeum se zmínilo, že byl problém s hardyho spojkou.
Na to staci GPS apka co se da stahnout do kazdeho telefonu
Krásne vozidlo!
Snad ji nějaký blbec nezbourá na přejezdu.
To je jen otázka času.
tak snad brzy bude jezdit bez poruch. škoda všech těchto šípů a střel, mohly jezdit víc a víc se jich zachovat
Jo, škoda to je, na druhou stranu můžeme být rádi, že se nám aspoň zachovalo 😉
Občas se něco povede hurá. Tolik roku stála v parku ,já kolem ní chodil ..mne by nenašli že vyjede.
Hodně štěstí Strela!