Dalsia pozitivna informacia zo Slov. dialnicnej siete, podla vsetkeho bude pokracovat uz od zaciatku roku 2021 dostavba jedneho z mnohych tunelov na dialnici D1 – tunela Visnove – duhy najproblemovejsi tunel(lietavska Lucka – Dubna Skala), vsetky 3 konzorcia dali ponuky na dostavbu… nerozhoduje len cena—-ukoncenie 2023
Vzhladom k inej legislative v SR oproti CR, vycisteniu casti „odpadu“ v Slov. statnej sprave a k tomu, ze ide o dostavbu, vidim to realne
Jenomže s původním konsorciem byla předčasně ukončena smlouva proto, že bylo ve skluzu oproti harmonogramu delším než jeden rok, ovšem takto bude ten skluz ještě větší.
franzJosej
3 let
just FYI: slovaku 5mega cechu 10 mega. tak na pocet obyvatel maji Sk vic km autostrad. ale vysvetlovat matematiku v cesku je hazeni perel…
Len vies, treba si pozriet teren a geologiu od stredu na vychod a sever… sama oblast europskeho prirodneho dedicstva Natura 2000 v kombinacii s Nar. parkami a problemovou geologiou – tym vyrazne vyssie naroky i na financovanie atd..ale az na par km na vychod kde sa jedna vacsinou o dostavby tunelov sa dialnica vcelku rychle stavia…… a od Ziliny smer zapadne bol problemom len usek Povazska Bystrica kde sa sprasenym a ucelovym zakonom prejazd a vyse 20r. problem vyriesil rychlo… Este stastie, ze v SVK podobne ekoanarchisticke zdruzenia ako Deti atd… ich klon Voda atd… a iste zdruzenie z AT… Číst vice »
Děti Země
3 let
A z jedné strany této dálnice na druhou se evidentně nedostane ani ten nehbitejší kralik. Dobrá práce. 😀
Ja tam vidím spoustu priepustkov, mostov a podjazdov. Navyše, ľahšie sa bude králikovi prechádzať v miestach pôvodnej cesty prvej triedy, z ktorej zmizne všetok kamiónový tranzit a dramaticky poklesne intenzita dopravy. Až králik narazí na teleso diaľnice, bude si musieť nájsť most alebo priepustok, to je pravda, ale nedostane sa na vozovku diaľnice a vďaka tomu prežije – dôjde k oddeleniu medzi králikmi a poľskými kamiónmi. Čiže, v súhrne, vďaka diaľnici, bude žiť VIAC králikov, nie menej. Nehovoriac o tom, že sa cez stávajúcu cestu 1. triedy bude ľahšie prechádzať hbitým aj nehbitým Čadčanom, a tým sa bude zároveň aj… Číst vice »
Princ Krason
3 let
Nevim, jak je to spravne v cestine, ale ve slovenstine se rika „na Kysuciach“, tak bych asi psal „na Kysucich“ 🙂
Ano, i česky se správně řekně na Kysucích. „V Kysucích“ by znamenalo, že Kysuce je místo, obec, město atp. Čili chyba autora.
franzJosej
3 let
kdykoliv vidim dalnice v SK tak jim gratuluju k uteku od Cechu. SK je Zapad. Cesko je male rusko. ale zase tady v cechaj postavime rampu s 2 pruhy a jeden zabilime aby se nesmelo jezdit. prosta to mentalita
Nic Vam nebrani zabrat, doplnit si nalezite kompetencie a dostat sa do managementu… Je Vasou osobnou vizitkou a dost negativnou.. svoju neschopnost hned riesit narodnostnym argumentom… ak by sme sa takto pozerali na ine sektory ekonomiky tak napr. v zdravotnictve a skolstve by mohlo niekolko vyznamnych institucii ak by sa obyvatelia inych statov zbalili rovno skolabovat….. prajem Vam vela vnutorneho pokoja ………….energiu, ktoru venujete neefektivne narodnostnemu prudeniu radsej venujte doplneniu kompetencii sme uz v 21 storoci… nie v obdobi 2 svetovej ..nemyslite???… Pekny den a pekne sviatky prajem!
třeba D1 s tunely Višňové,Čebrať, Branisko ? to jsou mnohem větší a dražší problémy než ostravská D1 , Výstavba dálnice na Slovensku je stejně mizerná jako v ČR.
Jistě, v článku se oslavuje 6 km dálnice jako u nás a při cestě z Bratislavy do Košic se už pěkných pár desítek let zarazíte po 200 kilometrech u Žiliny. Pak je až kdesi Ivachnová. Myslím, že cestovní atlas ČR nebo SR si člověk může kupovat jednou za dvacet let.
D1 bude brzy končit v Žilině, a na tunel Višnové před pár hodinami otvírali
nabídky tak snad se dočkáme do 4 let dálnice až do Turan. V tu dobu by snad měl být hotový usek Ivanchová-Hubová. Takže pak bude chybět jenom usek Hubová-Turany tam typuji dokončení nejdřív za 10 let.
oblast okolo Ruzomberka ..okolo Hrboltovej ma narocne geologicke podmienky, tunel ktory sa zacal navrtavat i cez geologicky prieskum natolko zaskocil, ze muselo dojst k pretrasovaniu…bude to suverejne najdrahsi a najproblemovejsi usek D1…… okolo Presova boli pri tunely skor asministrativne problemy.. Nie je mozne zrovnavat novostavbu slov D1 a rekonstrukciu cize de facto novostavbu ceskej D1….. Ceska D1 existovala, trasa ide z vacsej casti po rovine… Slovenska D1 …mostne estakady, tunely, problemova geologia… trasovanie na pomedzi narodnych parkov dle svk predpisov, alebo oblasti chraneneho prirodneho dedicstva Natura 2000 atd….. tym padom vyssia narocnost na stavbu aj financovanie…. – cca vyse 50%… Číst vice »
Kto chce ist z zo Zapadneho Slovenska do Ruzomberka alebo LM, urcite nepojde cez Zilinu. Cesty cez Zilinu alebo dalej na Kysuce, to je za trest. Ved kazdodenne hlasenia dopravneho vysielania v SR vzdy hlasia kolony na Kysuciach a tiez v Ziline. Pritom Zilina a Kysuce su na hlavnom zeleznicnom koridore. Bolo by zaujimave vediet, kolko kamionov denne chodi medzi Kiou ZA a Hyundai Nosovice. Kedze vsak doprava JIT vyzaduje automobilovu dopravu, tak sa neostava nam takmer vsetko vozit po cestach. Mimochodom, pytal som sa pribuzneho, ktory pracuje v doprave, preprava kamionmi je vzdy lacnejsia ako po zeleznici. Konkurencieschopnost je… Číst vice »
Mezi Žilinou a Nošovicemi jezdí mraky kamionů, které hlavně převážejí převodovky a motory mezi těmito výrobními závody, ale Hyundai do Čech šel s tím, že vláda přislíbila výstavbu a modernizaci komunikací, tak aby tomu provozu odpovídaly. Bohužel ani na jedné straně hranice to ještě hotovo není =(
Pokud mají slováci lepší dálnice, je to tím, že také mají jiné priority. Oni většinu peněz co jdou do dopravy dají do silnic a dálnic, ale taky pak podle toho vypadá jejich železnice, troufám si říct, že my v ČR máme železnici daleko lepší než Slovensko, které se svými drahami moc chlubit nemůže. Dálnice se ale financují víc, taky je to tam dobře poznat.
Infrastrukturu zeleznic ma zatial CR jednoznacne lepsiu (vzhladom na rozbehnute a investicie v cakackach zatial)
U vozoveho parku sa dohana velmi silny investicny dlh a obmena sa zrychluje.
Ic540
3 let
Hm. Tak pět minut možná dle úředníka z Blavy. Hodina i více běžný stav….
Teď se to posune dál.
Kdo ví kdy bude hotovo v KnM a Radoľi.
No na Těrchovou se dá odbočit už na druhé křižovatce za tunelem. Takže obchvat Čadce pomůže jak samotné Čadci tak výletům na Malou Fatru…
A vzhledem k tomu, že první vlak v Žilině je stále až 8:35. Tak toto zrychlení přijde vhod. Byli zajímavé sledovat tu stavbu na http://www.mojekysuce.sk….
Paco28
3 let
Těch odhadovaných 5 minut úspory času je nesmysl. Přes Čadcu se vždy projíždělo nejméně 15, ale spíše 20 minut. Čili úspora na těch 6 km bude takových 12 minut minimálně.
nie je az tak podstatny cas, ale hlavne odvedenie tranzitu cez mesto a ukoncenie devastacie mestskej infrastruktury…poznajuc lokalne podmienky velka cast stavieb v SR od stredu na sever a vychod same mosty a tunely u D1 a D3
Vojtíšek
3 let
Přijde mi, že D3 vede k polským hranicím, ty české jen tak náhodou míjí.
Nutno dodat, že vcelku nesmyslně, čemuž odpovídají intenzity na úseku Svrčinovec – Skalité (po otevření to bylo zhruba 2500 vozidel/den). Odhaduji, že přibližně 3/4 dopravy bude ve Svrčinovci sjíždět z dálnice na I/11 směr ČR. Místo těch 80metrových viaduktů se mohl prioritně dokončit obchvat té zbývající části Svrčinovce směrem na ČR a „dálnici na Polsko“ stavět až úúúúúplně na konec.
Pozor, tam nikdy žádná tranzitní (kamionová) doprava nebyla, po celé délce silnice I/12 je a vždy byl zákaz vjezdu tranzitní dopravy nad 7,5 tuny. Kdyby nebyla politická objednávka vytvoření mezinárodního koridoru zrovna tímto údolím, dodnes by tam vedla jen „dvojka“.
Teď byl přes měsíc úplně uzavřen úsek Svrčinovec – Skalité a nárůst kamionové dopravy u Třince byl hodně znát. Až za necelé 3 roky Poláci dokončí obchvat Węgierska Górka, bude tato trasa dost atraktivní.
Jinak Slováci bohužel úplně zastavili přípravu R5.
tych investicii v cestnej aj zeleznicnej infrastrukture je rozbehnutych dost vela… od stredu na vychod a sever to predrazuju, alebo predlzuju narocne geologicke podmienky.. tesne susedstva s narodnymi parkami, alebo oblastami chraneho prirodneho dedicstva natura 2000… preto to trva aj dlhsie… od stredu na sever a juh je to kazdu chvilu tunel, mosty estakady atd..
To je samozřejmě v pořádku. Protože kamiony tudy jezdící jsou z 80% polské. Po dokončení polské rychlostky S1 (= D3 SK) začnou tudy jezdit daleko víc a tím odpadne i nutnost stavět další pruhy v ČR na 1/11 v úseku přes průsmyk. Minutím ČR ušetří na cestě do Katowic něco přes 10km
Úzkým hrdlem jsou semafory v Čadci a i pokud by se nesnížil počet osobních aut, doprava bude o hodně plynulejší, protože kombinace kamion+semafor je pro propustnost smrtící.
Proti tomu spustili místní NIMBY křik, protože by to prý oddálilo výstavbu dálnice. Dálnice se stejně stavět nebude (protože kromě jiného propadla EIA) a oni budou nyní brečet, že jsou tam kolony.
Tak im treba. Ešte budú prosiť, aby ten most postavili…
Evidentne netušia, že Brusel vyžaduje analýzu prínosov a nákladov.
S tým má kysucká D3 veľký problém. Ani by som sa nedivil, ak by ju čakala ďalšia optimalizácia.
Už teraz sa hovorí o roku 2028.
Dalsia pozitivna informacia zo Slov. dialnicnej siete, podla vsetkeho bude pokracovat uz od zaciatku roku 2021 dostavba jedneho z mnohych tunelov na dialnici D1 – tunela Visnove – duhy najproblemovejsi tunel(lietavska Lucka – Dubna Skala), vsetky 3 konzorcia dali ponuky na dostavbu… nerozhoduje len cena—-ukoncenie 2023
Vzhladom k inej legislative v SR oproti CR, vycisteniu casti „odpadu“ v Slov. statnej sprave a k tomu, ze ide o dostavbu, vidim to realne
Jenomže s původním konsorciem byla předčasně ukončena smlouva proto, že bylo ve skluzu oproti harmonogramu delším než jeden rok, ovšem takto bude ten skluz ještě větší.
just FYI: slovaku 5mega cechu 10 mega. tak na pocet obyvatel maji Sk vic km autostrad. ale vysvetlovat matematiku v cesku je hazeni perel…
To je sice hezké ale na Slovensku chybí klíčové úseky dálnic a každodenně to způsobuje velké dopravní komplikace. Takže žádná výhra to není
to v cesku tuplem. Prujezd Budweiss desny. Nikolsburg sileny Znaim brutal – ale zas je tam socha Cechorusa se samopalem..
Mám dojem, že Nikolsburg vloni nebo předloni přejmenovali na Mikulov.
Len vies, treba si pozriet teren a geologiu od stredu na vychod a sever… sama oblast europskeho prirodneho dedicstva Natura 2000 v kombinacii s Nar. parkami a problemovou geologiou – tym vyrazne vyssie naroky i na financovanie atd..ale az na par km na vychod kde sa jedna vacsinou o dostavby tunelov sa dialnica vcelku rychle stavia…… a od Ziliny smer zapadne bol problemom len usek Povazska Bystrica kde sa sprasenym a ucelovym zakonom prejazd a vyse 20r. problem vyriesil rychlo… Este stastie, ze v SVK podobne ekoanarchisticke zdruzenia ako Deti atd… ich klon Voda atd… a iste zdruzenie z AT… Číst vice »
A z jedné strany této dálnice na druhou se evidentně nedostane ani ten nehbitejší kralik. Dobrá práce. 😀
Ja tam vidím spoustu priepustkov, mostov a podjazdov. Navyše, ľahšie sa bude králikovi prechádzať v miestach pôvodnej cesty prvej triedy, z ktorej zmizne všetok kamiónový tranzit a dramaticky poklesne intenzita dopravy. Až králik narazí na teleso diaľnice, bude si musieť nájsť most alebo priepustok, to je pravda, ale nedostane sa na vozovku diaľnice a vďaka tomu prežije – dôjde k oddeleniu medzi králikmi a poľskými kamiónmi. Čiže, v súhrne, vďaka diaľnici, bude žiť VIAC králikov, nie menej. Nehovoriac o tom, že sa cez stávajúcu cestu 1. triedy bude ľahšie prechádzať hbitým aj nehbitým Čadčanom, a tým sa bude zároveň aj… Číst vice »
Nevim, jak je to spravne v cestine, ale ve slovenstine se rika „na Kysuciach“, tak bych asi psal „na Kysucich“ 🙂
a proc to pocestovat? cesi tam nezili. jen madari nemci a slovaci
správně je Slováci a Poláci
polaci?
Ano, i česky se správně řekně na Kysucích. „V Kysucích“ by znamenalo, že Kysuce je místo, obec, město atp. Čili chyba autora.
kdykoliv vidim dalnice v SK tak jim gratuluju k uteku od Cechu. SK je Zapad. Cesko je male rusko. ale zase tady v cechaj postavime rampu s 2 pruhy a jeden zabilime aby se nesmelo jezdit. prosta to mentalita
no jo potrefena husa se ozve
Tak se na ten „západ“ odstěhuj, nikdo tě tady nevězní.
migracny prud uz dlhsie bezi opacne budicek…. spomalil ho covid
nezpomalil
u nas ve firme: slovaci Management, cesi pracujici obycejny lid
Nic Vam nebrani zabrat, doplnit si nalezite kompetencie a dostat sa do managementu… Je Vasou osobnou vizitkou a dost negativnou.. svoju neschopnost hned riesit narodnostnym argumentom… ak by sme sa takto pozerali na ine sektory ekonomiky tak napr. v zdravotnictve a skolstve by mohlo niekolko vyznamnych institucii ak by sa obyvatelia inych statov zbalili rovno skolabovat….. prajem Vam vela vnutorneho pokoja ………….energiu, ktoru venujete neefektivne narodnostnemu prudeniu radsej venujte doplneniu kompetencii sme uz v 21 storoci… nie v obdobi 2 svetovej ..nemyslite???… Pekny den a pekne sviatky prajem!
a co ty back to ruska step? n3bo odkud jste prisli po 1945?
třeba D1 s tunely Višňové,Čebrať, Branisko ? to jsou mnohem větší a dražší problémy než ostravská D1 , Výstavba dálnice na Slovensku je stejně mizerná jako v ČR.
Jistě, v článku se oslavuje 6 km dálnice jako u nás a při cestě z Bratislavy do Košic se už pěkných pár desítek let zarazíte po 200 kilometrech u Žiliny. Pak je až kdesi Ivachnová. Myslím, že cestovní atlas ČR nebo SR si člověk může kupovat jednou za dvacet let.
D1 bude brzy končit v Žilině, a na tunel Višnové před pár hodinami otvírali
nabídky tak snad se dočkáme do 4 let dálnice až do Turan. V tu dobu by snad měl být hotový usek Ivanchová-Hubová. Takže pak bude chybět jenom usek Hubová-Turany tam typuji dokončení nejdřív za 10 let.
oblast okolo Ruzomberka ..okolo Hrboltovej ma narocne geologicke podmienky, tunel ktory sa zacal navrtavat i cez geologicky prieskum natolko zaskocil, ze muselo dojst k pretrasovaniu…bude to suverejne najdrahsi a najproblemovejsi usek D1…… okolo Presova boli pri tunely skor asministrativne problemy.. Nie je mozne zrovnavat novostavbu slov D1 a rekonstrukciu cize de facto novostavbu ceskej D1….. Ceska D1 existovala, trasa ide z vacsej casti po rovine… Slovenska D1 …mostne estakady, tunely, problemova geologia… trasovanie na pomedzi narodnych parkov dle svk predpisov, alebo oblasti chraneneho prirodneho dedicstva Natura 2000 atd….. tym padom vyssia narocnost na stavbu aj financovanie…. – cca vyse 50%… Číst vice »
Kto chce ist z zo Zapadneho Slovenska do Ruzomberka alebo LM, urcite nepojde cez Zilinu. Cesty cez Zilinu alebo dalej na Kysuce, to je za trest. Ved kazdodenne hlasenia dopravneho vysielania v SR vzdy hlasia kolony na Kysuciach a tiez v Ziline. Pritom Zilina a Kysuce su na hlavnom zeleznicnom koridore. Bolo by zaujimave vediet, kolko kamionov denne chodi medzi Kiou ZA a Hyundai Nosovice. Kedze vsak doprava JIT vyzaduje automobilovu dopravu, tak sa neostava nam takmer vsetko vozit po cestach. Mimochodom, pytal som sa pribuzneho, ktory pracuje v doprave, preprava kamionmi je vzdy lacnejsia ako po zeleznici. Konkurencieschopnost je… Číst vice »
Mezi Žilinou a Nošovicemi jezdí mraky kamionů, které hlavně převážejí převodovky a motory mezi těmito výrobními závody, ale Hyundai do Čech šel s tím, že vláda přislíbila výstavbu a modernizaci komunikací, tak aby tomu provozu odpovídaly. Bohužel ani na jedné straně hranice to ještě hotovo není =(
Pokud mají slováci lepší dálnice, je to tím, že také mají jiné priority. Oni většinu peněz co jdou do dopravy dají do silnic a dálnic, ale taky pak podle toho vypadá jejich železnice, troufám si říct, že my v ČR máme železnici daleko lepší než Slovensko, které se svými drahami moc chlubit nemůže. Dálnice se ale financují víc, taky je to tam dobře poznat.
Infrastrukturu zeleznic ma zatial CR jednoznacne lepsiu (vzhladom na rozbehnute a investicie v cakackach zatial)
U vozoveho parku sa dohana velmi silny investicny dlh a obmena sa zrychluje.
Hm. Tak pět minut možná dle úředníka z Blavy. Hodina i více běžný stav….
Teď se to posune dál.
Kdo ví kdy bude hotovo v KnM a Radoľi.
No na Těrchovou se dá odbočit už na druhé křižovatce za tunelem. Takže obchvat Čadce pomůže jak samotné Čadci tak výletům na Malou Fatru…
A vzhledem k tomu, že první vlak v Žilině je stále až 8:35. Tak toto zrychlení přijde vhod. Byli zajímavé sledovat tu stavbu na http://www.mojekysuce.sk….
Těch odhadovaných 5 minut úspory času je nesmysl. Přes Čadcu se vždy projíždělo nejméně 15, ale spíše 20 minut. Čili úspora na těch 6 km bude takových 12 minut minimálně.
Takhle to uvádí NDS.
nie je az tak podstatny cas, ale hlavne odvedenie tranzitu cez mesto a ukoncenie devastacie mestskej infrastruktury…poznajuc lokalne podmienky velka cast stavieb v SR od stredu na sever a vychod same mosty a tunely u D1 a D3
Přijde mi, že D3 vede k polským hranicím, ty české jen tak náhodou míjí.
Nutno dodat, že vcelku nesmyslně, čemuž odpovídají intenzity na úseku Svrčinovec – Skalité (po otevření to bylo zhruba 2500 vozidel/den). Odhaduji, že přibližně 3/4 dopravy bude ve Svrčinovci sjíždět z dálnice na I/11 směr ČR. Místo těch 80metrových viaduktů se mohl prioritně dokončit obchvat té zbývající části Svrčinovce směrem na ČR a „dálnici na Polsko“ stavět až úúúúúplně na konec.
Priorita byla, aby tranzitní doprava nezatěžovala velmi dlouhé obce Čierne a Skalité. Směrem k hranici s ČR je jen pár domů.
Pozor, tam nikdy žádná tranzitní (kamionová) doprava nebyla, po celé délce silnice I/12 je a vždy byl zákaz vjezdu tranzitní dopravy nad 7,5 tuny. Kdyby nebyla politická objednávka vytvoření mezinárodního koridoru zrovna tímto údolím, dodnes by tam vedla jen „dvojka“.
Teď byl přes měsíc úplně uzavřen úsek Svrčinovec – Skalité a nárůst kamionové dopravy u Třince byl hodně znát. Až za necelé 3 roky Poláci dokončí obchvat Węgierska Górka, bude tato trasa dost atraktivní.
Jinak Slováci bohužel úplně zastavili přípravu R5.
tych investicii v cestnej aj zeleznicnej infrastrukture je rozbehnutych dost vela… od stredu na vychod a sever to predrazuju, alebo predlzuju narocne geologicke podmienky.. tesne susedstva s narodnymi parkami, alebo oblastami chraneho prirodneho dedicstva natura 2000… preto to trva aj dlhsie… od stredu na sever a juh je to kazdu chvilu tunel, mosty estakady atd..
doplnujem poradie sa urcuje aj utvarom hodnota za peniaze kde na zaklade tohto je na mieste cislo jedna na prekvapenie vela ludi obchvat mesta Levice
To je samozřejmě v pořádku. Protože kamiony tudy jezdící jsou z 80% polské. Po dokončení polské rychlostky S1 (= D3 SK) začnou tudy jezdit daleko víc a tím odpadne i nutnost stavět další pruhy v ČR na 1/11 v úseku přes průsmyk. Minutím ČR ušetří na cestě do Katowic něco přes 10km
Heuréka! Po dvaceti letech.
moc se neradujte zároveň ho hned zpoplatnili, takže mnoho osobních automobilu ho bude objíždět.
Úzkým hrdlem jsou semafory v Čadci a i pokud by se nesnížil počet osobních aut, doprava bude o hodně plynulejší, protože kombinace kamion+semafor je pro propustnost smrtící.
Je také smutné, že to končí před Horelicou … Mělo se to udělat už teď …
Pět minut je hodně optimistický odhad, nejspíš průměr včetně víkendů. V týdnu to bylo běžně půl hodiny, ve špičce hodina.
Ve čtvrtek ráno vždy hodina. Hlavní proud v tuto dobu vedl odkudkoliv ke Kauflandu. Takže ucpávka kompletní a ze všech směrů.
> …odkudkoliv ke Kauflandu.
Proč mne to nepřekvapuje?
„Spojení mezi Třincem a Žilinou po silnici je od včerejška o zhruba pět minut kratší.“
No, to možno v nedeľu cez obed. Za normálnych okolností v priemere tak aspoň o 15 minút, v špičkách kľudne aj o pol hodinu, a neraz aj viac.
Konečně je to hotové a nebudu muset stát půl hodiny na světlech v Čadci. Blahopřeji jim k nové dálnici.
Kolony se bohužel přesunou směrem na KNM. Tohle se neodstraní do dokončení celé D3…
V Radoli jsou kolony tak jako tak. A ne všichni jedou na Žilinu, dost turistů jezdí na Terchovou, nebo na Oravu.
A také na Kysuce, konkrétně na Velkou Raču.
Pokud vím tak most přes křižovatku v radili zamítli, ale bude se stavět dálniční přivaděč.
Radoli
Přivaděč toho moc nevyřeší, protože napojení Čadca – KNM a KNM – Žilina bude řešeno jako levé odbočení se semaforem.
Proti tomu spustili místní NIMBY křik, protože by to prý oddálilo výstavbu dálnice. Dálnice se stejně stavět nebude (protože kromě jiného propadla EIA) a oni budou nyní brečet, že jsou tam kolony.
Tak im treba. Ešte budú prosiť, aby ten most postavili…
Evidentne netušia, že Brusel vyžaduje analýzu prínosov a nákladov.
S tým má kysucká D3 veľký problém. Ani by som sa nedivil, ak by ju čakala ďalšia optimalizácia.
Už teraz sa hovorí o roku 2028.