Slováci chtějí railjety z Prahy do Bratislavy, možná vyjedou už letos
Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy
Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) jedná s Českými drahami o tom, že by jeden pár railjetů zajížděl z Prahy do Bratislavy.
Dříve kritizovaný krok, dnes se to ukazuje jako záchrana, nenakoupit Railjety do Budapešti.
Tolik mínusů a žádná reakce..
Kdybych chtěl být jedovatý, tak napíšu, že nový slovenští manažeři ČD prostě chtějí domů jezdit v byznysu Railjetu za peníze všech cestujících 😉 /ironie/
Fuj, samozřejmě „noví“
Nech na hlavě chlape. Možná jsi na to kápnul. 🙂
asi ano, ale ještě je tady jedna varianta šetření, že ti slovenští manažéři si koupí jízdenku u RJ aspoň do doby, než si koupí režijku. A vůbec, platí režijka v jaké třídě?
O Railjet tu skutocne nejde, to je len zhoda okolnosti ze prave na danom vlaku je railjet a nie konvencna suprava (CD kvoli tomu nebudu prerabat obehy v polovici roka). Ale na to to preco po rokoch odmietania prave teraz konecne vznikne vecerny vlak z Prahy do Bratislavy to moze byt celkom dobra odpoved 🙂
„petr766“ (a také „Samo“):
A Vy si snad skutečně myslíte, že ti dva Slováci budou jezdit domů na Slovensko denně přespat, a v těchto funkcích dokonce vlakem?
Já jsem skoro přesvědčen, že o takové „okrajové“ spojení měli Slováci (pochopitelný) zájem vlastně „odjakživa“ (a minimálně o pátek večer na Slovensko a o pondělí ráno do Čech), ale asi to blokovali spíše čeští „ministerští šetřílkové“ – a když se Slovákům podařilo do Čech nasadit svoji „pátou kolonu“, tak ty odedávné snahy získaly v tom boji o realizaci poněkud lepší pozici (za což tedy budiž Slovákům dík).
Tak to je dobrýý
A hlavně, že se že zdražili jízdenky Praha-Brno!!z 119kč na 245kč!!!!
Já teda nevím, jestli máte problém se zrakem, ale osobně na dnešek vidím u všech spojů přes ČT jízdenky za 219 Kč.
PS: Jenom pro představu: jízdenka RJ do třídy „Standard“ stojí také 219 Kč (spoj v 15:20 a 16:20)…
Tak kdy se dočkáme objednávky dalších Railjetů?
Už se objednaly – těch 50 vozů. A těch 90 bude v podobném duchu. 🙂
A řídicí vůz bude? Nebo z toho udělají syslojet?
Syslojet! Syslojet! To by byl příliš Czechostánský přístup.
má sysel tsi?
A nejde to nějak obejít?
Obejít TSI.
Ale jo, jde. Typicky po Česku.
Napasovat na šasi šukafónu, kastlu z OT 64.
Já vím. Vypadalo by to hrozně ale vlk by sa nažral a dráha by zůstala celá.
Teda než by se všichni smíchy posra.. . 😉
Máš tam chybu. Píše se „uši“. A ano, i sysel má uši.
Jen doplňuji, že Zeleného dosadil do funkce ministr _bez důvěry_ Žák.
Dost nestastne naformulovane, az by som to nazval clickbaitom.
ZSSK nechce „railjety“, ZSSK chce predlzenie este jedneho paru z Breclavi do Bratislavy, aby vzniklo vecerne spojenie z Prahy do BA. Zhodou okolnosti na danom pare ide railjet, takze by to bol railjet. Ale ten railjet nie je cielom.
Tak o čem tu maj furt psát?
Tohle už je takový dopravní blesk.
Taky si říkám, že už to tu nějak něčím zavání. I těch reklam je tu více než v Blesku. Snažím se orientovat na odborné weby, kde jsou i v diskuzy přínosné příspěvky. Výhoda tohoto webu je, že sesumírujou ze všech webů všechny články a já nemusím vše oběhávat.
Na co si stěžujete? Asi z něčeho ten web musí žít, nemyslíte? A ukažte mi jiný portál, kde se opravdu systematicky věnují dopravě, ne jenom když se srazí vlaky nebo spadne letadlo. Všem naříkačům na reklamu bych přál, aby pro ně všechny weby nabízely pouze zpoplatněný obsah.
Já si toto ale uvědomuji, reklamy jsou bohužel dnes skoro jedinným příjmem většiny webových portálů. Jenomže ne všude mají potřebu dávat vyskakovací okna a na každou bílou plochu reklamu od Google AdSense. Někde nabízejí prostory pro reklamu konkrétním subjektům za výhodnější peníze, což se tady nedaří a je otázkou proč. Zároveň se některé weby uživí bohužel jen jako zájmové, například ŽelPage atd, který hodně omezil publikaci článků a diskutující přešli z velké pravděpodobnosti sem. Stručně řečeno, buď Vás web bude živit, narvete všude reklamy, odradíte čtenáře, nebo to budete mít jako koníček a pomocí reklam zaplatíte pouze provoz.
Děkujeme za rady, pane Tulipáne. Od nasazení více reklam počet čtenářů + 48 %. Stručně řečeno, budeme se nadále řídit hlavně svým úsudkem. Hezký den.
Nemusíme si nic nalhávat. Je prostě hranice, kterou dokážou někteří akceptovat. A návštěvnost +48% je nevypovídající. Pokud Vám například stoupla návštěvnost ze 100 na 148 návštěvníků za den, stále Vám na reklamách nezaplatí provoz webu. Ceny za reklamy se pohybují cca 1000 zhlédnutí/1 dolar.
Články tady dost často mají kolem sto padesáti komentářů, ale návštěvníků je tady jen 148 za den. 😀 Ty jsi dobrý šašek. Jinak ten růst má důvod hlavně v tom, že tenhle web je pořád relativně mladý a tak na něj lidé, co se těmto tématům nevěnují denně, narazí až později.
Vy jste šašek, to byl jen příklad jak hodnota +48% je nevypovídající. Ale určitě chodíte nakupovat v době slev, takže procenta máte rád a čím větší hodnota, tím jistě lepší.
Mne reklamy nevadia, ale taketo clickbaity / bulvar by si odpustit mohli (a dokonca by som potom ani nemal problem si ten obsah platit, tak ako si platim niektore ine media :)). Lebo nadpis ze Slovaci chcu railjety z Prahy do Bratislavy proste nezodpoveda realite, to by sa potom neriesilo jednym okrajovym parom vlakov.
Co je v textu nepravdivého? ZSSK potvrdila, že o tom s ČD jedná. To nejsou Slováci?
Asi tak nějak, ale jako se setkáváme s klamavou informací například u jídla, tak bohužel i v médií. Čoika ale na novináře naběhnout nemůže, byli by osočeni, že je to omezování svobody a pokus o nastolení recenze a komunismu. Jako nadpis je správně – Slováci opravdu railjety chtějí, ale jenom protože jedou na posledním spoji, který končí v Břeclavi. Ne protože je to railjet. Pokud by na posledním spoji jela klasická souprava, tak budou chtít tu soupravu. A teď je otázka proč tak manipulativní nadpis, že by právě kvůli těm reklamám a snahy zvýšit příjmy, které jsou nedostatečné, nebo pro… Číst vice »
Jó, recenze, to je metla novinářů!
Pokračujte, dnes jste ve formě, pane Tulipáne.
Děkuji, často se mi to nestává. Už bych mohl dělat skoro investigativního novináře.
“ I těch reklam je tu více než v Blesku. “
???
Já tu mám akorát logo Řízení letového provozu („Partneři“) a pak cestovní kancelář Pelikán – jeden čtvereček vyhledávače spojení a 3 čtverečky (proměnné) s nabídkami zájezdů do světa. Jinak nikde žádná reklama.
Dělám něco špatně? 🙂
(žádný Adblock apod. nemám)
(Tak, a teď budu mít ban, protože zadarmo ani kuře… 🙂 )
Těch reklam bylo už hodně, když jsem to naposledy měl bez Adblocku, ale horší bylo to neustálé doskakování stránky.
Moc nechápu co na tom Railjetu jako vidí. Dobře, že tu jsou a že je ČD mají. Že by ale druhá třída byla jako něco, co cestující musí mít, tak to teda ne. Proti klasickým vagónům nevidím zásadní rozdíl v komfortu. Velkoprostor připomíná spíše letadlo, což je dle mého názoru špatně.
S tím se dá souhlasit, je to prostě „nová“ souprava, ale že jsou z toho někteří stále tak mimo, jako by to byl „zázrak“, to opravdu není, hlavně v té dvojce. Velkoprostor je trend doby, což až tak nevadí při nižší obsazenosti, ale při velké jako třeba ve špičkách na Praha – Brno by byla lepší kupé. Sice taky plně obsazená, ale alespoň odpadají překážející lidé vedle sedaček v uličce.
No sice při nad-obsazenosti Vám nikdo do kupé neleze, ale co se týče průchodnosti, je to spíše horší (zavázející batohy ap.)… Kromě toho do velkoprostoru se vejde více sedících lidí. Také v railjetu jde jakš-takš pohodlně cestovat i na představcích – minimálně tam není zima a rámus jako u starších vozů. Máte něco „nového“, co by Vám vyhovovalo více?
Já tím neříkám, že Railjet je špatný, naopak dokud jezdily ČD z Brna do Prahy samy, tak to byla jasná volba, když v podstatě zmizely vagony z bývalých D1 expresů. Ale jen že to opravdu není žádný zázrak jak se z něj dělá i když to tak na naší železnici fungovat může 😉 Průchodnost asi ano, na druhou stranu, v kupé mám pořád určitý komfort než když mi někdo funí u sedačky 😉 Ale jinak souhlasím.
Polohovatelná sedadla, a nebyl by problém.
Když Vás cestující před Vámi zavalí svým polohovatelným sedadlem, už je zas tak chválit nebudete. Nebo jste myslel polohovatelné hlavové opěrky?
Já nemyslel lehátkovou úpravu. 🙂 Kolkrát stačí jen mírně, navíc to asi lze řešit (částečně) i vysunutím vlastního sedadla vpřed.
Popisoval jsem svoji zkušenost z letadel, tam funguje jen varianta zával 🙁
Jako příklad uvedu Třebovou, kde je stále spousta cestujících, kteří jakmile na pragotronech „rj“ tak s tím nejedou protože nemají jízdenku na Jančuru. Jestli je s tím spojená i obsazenost (která je u RailJetu ráno v Třebové o poznání menší než u ranního IC Břeclav-Praha) můžeme spekulovat. Jinak zlatá klasická souprava s velkým jídelním vozem s možností zvolit si kupé/velkoprostor.
Co z toho má plynout? Sorry, to už je problém jen těch lidí, že nerozliší ani po čtyřech letech Jančuru a railjet.
Jo, je to problém lidí co v tom mají chaos. Ale na druhou stranu se jim nedivim… Ale jak z této situace ven? Kdo jezdí jednou za čas tak je z toho v pasti.
Vemte si kolik máme v ČR druhů vlaků dálkové dopravy…Rx už bohudík skočil, potom R, Ex, IC, EC, SC, rj. Některé IC jsou povinně mistenkove, jiné ne. V jídelních vozech je už taky chaos. Zastavovací politika je taková, že R předjíždí Ex…
Kdo jezdí jednou za čas, najde si spojení, ví že vlak mu jede 14:50, jde na nádr, koukne na pragotron, vyhledá svůj směr a 14:50 a jede. Pokud i přes toto všechno má pochybnosti, může se někoho zeptat. Na nádražích, kde jezdí rj, nikdy nebude sám. Problém je jen u lidí, kteří jdou na nádarží na blint a neumí se zeptat. Takže naprosto minoritní část populace.
Jo… máte pravdu, pokud zrovna rj a Rj ráno o půl sedmé nejedou +- 4 minuty za sebou…ale budiž, je to problém těch lidí
Railjet? Nějak nechápu, co na tom sardinkovkém pojetí dopravy kdo vidí? Že by studenti a důchodci z Blavy?
Tak minimálně to je tlakotěsné, což bychom v takových Ejpovicích velmi ocenili… 🙁
Což je skvělé, na ČB bych to taky ocenil, ale do Blavy to asi nebude ten pádný argument 🙂
No to nevím. Pro mě je to asi nejlepší souprava jezdící na našich kolejích. Má to i první a Bussines třídu, pokud se to někomu zdá sardinkové.
Přesně tak, Railjet je nejpohodlnější a nejkomfortnější vlak co u nás jezdí, velká sedadla, odhlučněný, neskáče ani se nevrtí jak Leo Express. Oproti tomu takové pendolino je sardinkové a ještě se tam citím jak v ponorce díky menší velikosti interiéru a malých oken. Stejně tak sebelepší kupé, vyjma dětského koutku, je sardinkové pokud je plně obsazeno.
Kupé mi (nejen) v rj velmi chybí, už proto, že jste odděleni od většiny ruchu a jsou v nich zpravidla jen tři sedadla vedle sebe.
Nevidím rozdíl ve dvojce Railjetu a jiným vagonem, pokud jde o „sardinkovost“
Tady se spis ukazuje, jak diletantske rozhodnuti od byvaleho reditele Zeleneho bylo zariznout nakup vsech 16 souprav RJ, ktere byly tehdy od OBB k dispozici. Ted mame 7 RJ stejne jeko 7 pendolin se vsemi s tim spojenymy problemy. Jedine stesti je ze OBB pokryvaji z polovinu RJ mezi Prahou a Vidni. Byt tu vsechny tehdy planovane RJ, tak do Blavy (Budapesti) uz by jezdily davno a trasa Praha-Brno by byla kompletne pokryta RJ, coz by jednak zvedlo kulturu cestovani ale hlavne zafixovalo parametry kvality cestovani pro cestujici.
To ovšem nebylo „diletantské rozhodnutí“ z hlavy Dalibora Zeleného, ale zlý zájem někoho jiného …
Pokud se to pricilo jeho presvedceni, tak mel alespon odstoupit z funkce.
Někdy je takové rozhodování hodně těžké: detaily neznám, tak nemohu soudit …
Asi by se redakce mohla pokusit požádat jej o rozhovor a o vysvětlení, proč ve skutečnosti tehdy ten nesmyslný krok vedení ČD udělalo, aby různé spekulace konečně mohly ustat.
Vysvětlené to máte například tady: https://www.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/dalsi-railjety-definitivne-nebudou-drahy-se-nechteji-zadluzit-1019179
Pan Zelený je nesvéprávný?
Loutka.
Mohl byste ten zlý zájem rozvést? 😁
Klidně.
Tehdy jich bylo několik.
Škoda, připodělaný ministr pod pantoflem náměstka, direktor ČD na baterky a starej Žemlička.
Stačí?
Žemlička jel i v tomhle? A co zednáři?
ČD dává 7 souprav RJ, OBB pouze 3, to není polovina.
OBB dává i 10 Taurusů.
Naopak zpětně se ukazuje, že nekupovat takhle malé jednotky tam, kde dnes běžně jezdí nacpané vlaky o více než deseti vozech, byla spása, i když Railjet, tak nelidsky přecpán, je akorát voda na mlejn konkurenci, kde se k záchodu nebo jídlu nikdo neprodírá přes tašky v uličce.
Kromě PR pro (vedení) ZSSK moc nechápu, k čemu by byl jeden pár denně dobrý.
Bylo by to jen prodloužení páru 571/570, který dnes nocuje v Břeclavi. Tady relativně nízké náklady, je to kousek, a konec by byl v Bratislavě, kde se dá očekávat výrazně vyšší poptávka, než v Břeclavi, tady i vyšší celková obsazenost spoje – vlak by tam dojel ve 23:50, což je pro Bratislavana v pohodě pro návrat z Prahy.
To prodloužení trasy až do a z Bratislavy má samozřejmě ohromnou logiku: zesádelnatělé mozky snad konečně odcházejí z objednatelských pozic v obou státech, kterým se v posledních letech dařilo veleúspěšně likvidovat spojení „v okrajových částech dnů“ s odkazem na jejich neefektivitu, snad už konečně odcházejí na smetiště dějin, kam patří od samého počátku své existence! Je přitom zajímavé, jak si vzájemně odporují vlastní škůdcovské činy a jejich zdůvodnění: rušení nočních vlaků obhajovali tím, že rychlejší dálková doprava snižuje zájem o noční přesuny, protože za jeden den lze snáze zvládat mnoho služebních i soukromých cest i s návratem ještě téhož dne,… Číst vice »
A v budete mít kde se vozit zadáčo, co? Po ČR na režimku a na Slováči na senior průkaz taky zadáčo… do Vídně vás to nebavilo, tam jste od čáry musel platit jako normální cestující.
Brečíš blbě a ještě na špatným hrobě.
Je to dobre na to ze by konecne vzniklo zufalo chybajuce vecerne spojenie Prahy a Bratislavy. Uz ani nepocitam kolko ludi zufalo skonstatovalo ze pojdu na sluzobku autom (hoci po D1 fakt nechceli) ked som im povedal ze posledny vlak ide este pred siestou.
O railjety tu vobec nejde, to je len zhoda okolnosti ze na tom predlzenom pare je prave railjet.
Pak připouštím, že to dává smysl. Díky.
no někdo to nechápe a někdo jo, je to logické přesně jak to tu kluci píšou. Z Břeclavi do Blavy je to kúsok a bylo by večerní a ranní zpět propojení hlavních měst států si velmi blízkých. Jen bledá závist je třeba denního spojení Blavy s Curychem i když to jsou rakušáci. a to je trošku jiná štreka.
Ale tohle spojení vítám a vítal bych víc takových vlaštovek.
Třeba příklad: Pendolínem bez přestupů Cheb – Košice proč ne? V pohodě by to zvládlo 🙂
No nevím, jestli je ten vlak z Blavy do Zürichu za 9 hodin zase taková výhra (narozdíl od letiště Schwechat za humny, což výhra jednoznačně je).
Z Prahy do Budapešti to jede skoro 7 hodin a taky tím lidi jezdí. Uvědomte si, že cestou letadlem taky často zabijete celý den, zvlášť když se musíte dopravit na letiště do jiného města a kvůli ceně si vyberete odlet v poledne (ty bývají levnější než ranní a večerní).
No a právě proto je výhrou to letiště ve Schwechatu (oproti Ruzyni).
vždyť si lítej nikdo nikoho do vlaku necpe :-), ten kdo chce jede jak mu vyhovuje a nevadí mu např. těch 9 hodin. Někdo třeba nerad lítá…
Podekovani Zelenemy, Zakovi a Skoda Transportation
Tak nech si od Siemensu objednajú waggio comfort rovno s taurusmi. Aspoň by malo okrem Vectronov aj iné schopné rušne.
Ale nie. Oni radšej idú zasa prerábať Bpeer a Apper lebo kupovať nové vozne (aby sa konečne vyhodili Bčka a ich „skvelé“ klony ako Bdt, BDS alebo Bee) nemá predsa zmysel. Filipko potrebuje nakŕmiť slovenské ZOŠky.
1. Taurusy se již nevyrábějí.
2. ÖBB měly (mají) zájem dohody se ZSSK ohledně provozování railjetů na IC Blava – Košice, tedy tam nás možná ještě čeká překvapení
3. B/Apeer nikdo nemodernizuje, dělá se jenom základní údržba jako výměna čalounení
4. ZSSK přeci nakupuje nové vozy – Ampz a Bmpz
5. Náhradou za (alespoň některá) Béčka a Bdt budou přeci Pantery a RegioMovery
1.) Hmm… Škoda. Súprava waggio comfort (resp. railjet) sa ešte vyrába? 2.) Viem, ale to je len smutný obraz o tom ako ZSSK upadá (takmer všetky EC sú vozené vozmi ČD a teraz do toho IC súpravy od ÖBB). Navyše neviem, či do toho ÖBB pôjde. Predsa len – je to (minimálne) jedna zabitá súprava denne. 3.) Moja chyba – modernizuje sa Bmeer na Bmz 4.) Až 35 ks. Wow. ZSSK by ich na slušné pokrytie potrebovala o mnoho viac (južná trasa, medzinárodné vlaky do Ostravy) 5.) Regiomovery. Ahá, myslíš tie, ktorých 3/4 je pokazených – napr. 9 feb. 2018… Číst vice »
Místo Bejka se vyrábějí Vectrony a místo SVC nějaká nová verze netrakční jednotky. I kdyby ne, tak SVC stále splňuje požadavky TSI, takže se vyrábět může. a ČD si teď kupují nějakou takovou verzi od ŠT+Siemens. Jde totiž o to, jaký řídicí systém pro lokomotivu a jednotku bude použit. Čili railjety se mohou chrlit dál, jen budou vypadat trochu jinak.
Také mi vrtá hlavou proč se nenaobjednávalo více railjetů, nebo pendolín. Myslím si že by bylo lepší kdyby se přestalo u ČD s tím škubáním kormidlem a prostě se řeklo že všechny dálkové linky na koridorech budou railjetem, nebo pendolínem, krom Hungarie a EC do Polska a začaly se opět dokupovat dané soupravy. Koupit pár těch a pár těch a pak jenom vagony mi přijde dost neefektivní. Možná by bylo zajímavé kdyby si udělali na ČD rozbor linek na kterých jezdí a podívali se kde by se dala teoreticky využít naklápěcí skříň a pak jednat se SŽDC o opatřeních pro… Číst vice »
„vrtá hlavou proč se nenaobjednávalo více railjetů, nebo pendolín. “
No to je opravdu těžké na to přijít.
Žeby peníze?
„Také mi vrtá hlavou proč se nenaobjednávalo více railjetů, nebo pendolín.“
Odpověď je jednoduchá-peníze.Původně se objednalo 10 Pendolín,ale po krachu konsorcia výrobců se za stejné prachy koupilo 7 Pendolín.
Railjetů se objednalo snad 15,ale po nástupu šetřičů(Žák,Žemlička,Zelený) se koupilo jen 7.
“ Koupit pár těch a pár těch a pak jenom vagony mi přijde dost neefektivní.“
Mezi koupí Pendolín a Railjetů je asi 15 let rozdíl.
Apollo17; Vbb: Jde mi spíš o nekoncepčnost, kdy se začne s něčím, pak dobře, nastanou ekonomické problémy, tak se na nějakou dobu přeruší nákup, to chápu, ale až se zlepší ekonomická situace, tak se zase najede na jinou koncepci, místo toho aby se pokračovalo v započaté, která asi není úplně špatná. Ano mezi nákupy mohlo být třeba 15 let, ale přijde mi divné proč nepokračovat v jednou započatém. Koupily se vlaky s naklápěcí skříní, prý snad z důvodu možnosti jezdit rychleji, o X let později se, přestože třeba kolem Svitavy se situace zase tak moc nezměnila, se koupí netrakční nekklopící… Číst vice »
.“Ano mezi nákupy mohlo být třeba 15 let, ale přijde mi divné proč nepokračovat v jednou započatém. “
Protože se za ty roky změnily podmínky.
Koridory se místo prosté reko tratí(v 90. letech) začaly modernizovat důkladněji a oblouky jsou narovnanější a klopení není třeba.
Pendolína měla jezdit jako původní Vindobona Berlín-Praha-Vídeň.Ale Němci chtějí nyní Praha-Hamburg a Rakušané Praha-Graz(druhé největší město Rakouska).
Pre mínuskárov:
Čo sa Vám nepozdáva?
Hele, to neřešte.
Tady vám dají mínusy i za to, že napíšete, že dneska je čtvrtek 🙂
Čtvrtek rozhodně není.
Je 38. Zelence. Léta páně Ovocného netopýra. 😉