Slováci chtějí railjety z Prahy do Bratislavy, možná vyjedou už letos

Railjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhyRailjet mezi Brnem a Adamovem u bílovických tunelů. Foto: České dráhy

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) jedná s Českými drahami o tom, že by jeden pár railjetů zajížděl z Prahy do Bratislavy.

Železničná spoločnosť Slovensko (ZSSK) jedná s Českými drahami o tom, že by jeden pár railjetů zajížděl z Prahy do Bratislavy. Možnost dalšího spoje naznačuje i navrhované jízdní řády dálkové dopravy, které zveřejnilo ministerstvo dopravy. Zatím ale není jasné, kdy se české railjety do slovenského hlavního města dostanou.

Vyjádření obou dopravců se značně liší. „Jednání na toto téma můžeme potvrdit,“ řekl mluvčí ZSSK Tomáš Kováč. Mluví se o tom, že by k nasazení mělo dojít s červnovou změnou jízdních řádů. „Tato věc není na naší straně na pořadu dne. Aktuálně k červnové změně se u nás nic takového nechystá a JŘ 2020 je ještě hodně daleko, i když se na něm už pracuje,“ říká mluvčí Českých drah Petr Štáhlavský.

Podle zveřejněného návrhu jízdních řádů  by mělo jít o spoje Ex 572/573, tedy vlak s odjezdem z Prahy v 19:51 po Slovenské strele, ráno z Bratislavy před Slovenskou strelou s příjezdem do Prahy v 9 hodin.

Prodloužení railjetů do Bratislavy se nabízí i z důvodu, že dnes jedna souprava railjetů nocuje v Břeclavi. Přes noc zůstává v Bratislavě od aktuálního jízdného řádu také souprava rakouského railjetu ÖBB pro spojení Bratislava – Curych.

Railjety původně do Bratislavy měly zajíždět. Bývalé vedení Českých drah v čele s Petrem Žaludou jich chtělo koupit více a k soupravám pro linku do Vídně a Štýrského Hradce chtělo dokoupit ještě další netrakční jednotky pro spojení do Bratislavy a Budapešti. Plán zarazil nástupce Žaludy Dalibor Zelený dosazený do funkce tehdejším ministrem dopravy Zdeňkem Žákem.

Tagy České dráhy linka Praha - Bratislava railjet Top Železničná spoločnosť Slovensko ZSSK
96 komentářů