Slib ministerstva: 63 kilometrů silnic, 48 kilometrů lepších tratí do konce roku
Ražba tunelu Deboreč. Autor: SŽDC
Ministerstvo dopravy slíbilo, že do konce roku se otevře celkem 63,1 kilometru nových či modernizovaných dálnic a silnic I. třídy
Dobře, že se staví, ale pořád to jde hodně hodně ztuha všechno..
Co vedlo např. k rekonstrukci v Lysé nad Labem? Nádraží je tam relativně nové a funkční…
V článku je chybně uvedeno zprovoznění úseku D11 Hradec Králové- Jaroměř v roce 2021. Otevření je ve skutečnosti posunuto až na květen 2022.
Jde o zprávu ministerstva dopravy.
Jen tak dál a houšť. Doufám, že tato vláda využije hospodářské krize k užitku nás všech a vybuduje se co nejvíce tolik potřebné infrastruktury.
Lol loni 4km dálnice :)) A 2 biliony dluh, no to bude Estébák stavět, až se bude prášit :))
Copak? Blíží se volby? 🤔 Takže je potřeba tu mizérii nahodit zářivou potěmkinovskou fasádou? 😁
Hajzlové.
Ucpat lopatám huby koblihama – dálnicema, to by jim šlo.
Měl to estébák nechat na Fialovi s Hříbem.
Němci už se k vám jedou učit a okukovat, jak je možné, že tak neuvěřitelně rychle stavíte….. 😀
Letiště v Berlíně, nádraží ve Stuttgartu, opera v Hamburku, ….
To máte naprostou pravdu, že i v tom pro někoho dokonalém Německu se ledasco nepovede. Na druhou stranu je to stát, který má kompletně dobudovanou dálniční síť. Navíc co se týče rekonstrukcí dálnic se od Němců opravdu máme co učit. Třeba práci v noci.
Dlužno dodat, že už se začíná dařit i na D1, kdy firmám stačí 1 noc na zbourání starého mostu pro okresku. Od 19:00 do 9:00, což se letos v dubnu povedlo.
Být to postaru, tak je to zavřené dva týdny a dělajá tam Dmitro, Jozef, Vasilij a Robert. Dvě dvojmužné čety ke dvěma sbíječkám.
Kompletně ne. Nemají dobudovanou ani jejich A1, stejně jako my D1.
Dobře jeden úsek jim chybí. Vsadím se o co chcete, že Němci budou mít dříve dobudovanou svou A1 než my svou D1. Nechci být špatný prorokem, ale něco mi říká, že stávající EIA propadne…. Velice rád bych se pletl.
Troskari.
Jak to ctu, nove silnice… ale zeleznice jen opravy a prelozky… hmm…
…výstavba 26 km nových tratí na 4. tranzitním koridoru – není to mnoho, ale jak u nás říkáme, nemusí pršet, stačí, když kape.
No u těch silnicí to budou z větší části asi také přeložky. Různé obchvaty atd. Nové se myslím staví akorát tak dálnice, jinak je to všechno pořád dokola jenom šibování císařských a formanských cest.
Novostavby žel. tratí jsou u nás unikátem, i když jde většinou o přeložky, ale díky za ně, zatím daleko více rušíme, než stavíme, škoda.
Ta mapa projektů ŘSD je dost odfláknutá.
Nedávno otevřená přeložka I/21 Nová Hospoda – Kočov i nedaleká přeložka okolo Trstěnic a Drmoule, která se má otevírat na podzim tam ani jedna nejsou a obě jsou vyčárkované jako rozestavěné.
Neví někdo prosím, kdy má začít/zda už začala stavba na uzlu Pardubice/Poříčany-Velim?
„x km nových tratí“ – to je taková babišovská propaganda, ve skutečnosti jde skoro vždy nanejvýš o přeložky. To je jako s tím, že oprava D1 se počítá za novostavbu. Jistě, z hledika stavebního jde o novostavbu, ale není to nová trať.
To záleží, jestli Novou Tišnovku považujete za novou železnici nebo za přeložku. Totiž zda musí být zachována stará Tišnovka z Tišnova do Kuřimi a z Králova Pole na Hlavní nádraží, aby to byla nová trať a ne jen přeložka.
Nová Tišnovka je novostavba, o tom se moc jako o přeložce mluvit nedá. Nehledě na to nějakou dobu se snad dokonce jezdilo po obou.
Ono to mezi Kuřímí a Krpolským nádrem vede prakticky ve staré stopě. A přes Obřany to původně vedlo mezi domy a u Zábrdovického mostu byl přejezd.
Jde mi o nazývání podobných věcí podobnými slovy. Aby to jendou nebyla oprava staré jednokolejky a podruhé novostavba.
Dobře, kolik ale procent z trasy do Žďáru (nebo rovnou až do Brodu) to je?
Jedná se o tratě vedené v nové stopě – myslím, že je to jasné. Nejsou to žádné přeložky, ale náročné stavby zahrnující nová nádraží , demolice starých, tunely a estakády, a v Praze o velmi náročné navazující stavby.
To si tedy pane opravte terminologii, i náročná stavba s novými budovami může být (a u nás vkutku skoro vždy je) přeložka. Nová trať snad bude Plzeň-Stod, nebo Ruzyň-letiště, pak VRT, budou-li kdy, jinak přeložky… ostatně – není na tom slově nic špatného.
Beru na vědomí a je to vyřešeno. Každý zůstaneme u svého. V podstatě sleduji hned několik stránek o dopravě v ČR i SR, a je pravda, že se tam používá obojí. A ještě se hned pozná, kdo je z branže, a kdo ne. I anglické re-laying více naznačuje, o co se jedná.
V nové stopě, či re-laying automaticky vyjadřuje, že to není nová trať.
ANO. Bude Líp. Ale čtenáři těchto řádku už se toho bohužel nedožiji i kdyby se průměrný věk zvýšil na 100 let
. A to už vůdce řídi MS 7 let……
Tuhle rétoriku razil už Bém v Praze, měl na billboardech o kilometrech nových tramvajových tratí a pak z toho vypadlo, že myslel rekonstruované.
Už vidím jak to jede L.n.O do Karviné 160.😁
neřekl do konce kterého roku…….
To je teda porce kilometrů.
Opravte si, prosím, špatně vyskloňované slovo v nadpisu.
Lepších tratích? Ten Čech je snad Maďar!
„Lepších tratích“ by špatně nebylo, pokud by se to podařilo použít v šestém pádu.
Tak třeba to tak Havlíček řekl protože mu to tak řekl Babiš.
Tak nadpisy článků nepíše Babiš, ale novináři. Byť nejsem novinář, myslím si, že česky umím lépe než leckterý z nich. Je hezké, že Babiš neumí česky, ale ti, co se objevují na obrazovkách stejně často, ne-li častěji než politici anebo ty články sami píší, nejsou o nic lepší. Někdo by mohl zkouknout diplomové práce těch novinářů, to by jsme se my, lepší češtináři, asi neudrželi. Ale to jistě není tak záživné jako diplomky politiků. A že je autorem článku redakce nám také moc nenapoví, opravdu byste neměl mít v redakci Tatary, pane Sůro, ale to jen a jen na Vás,… Číst vice »
Jsem potěšen, že překlep v titulku stojí někomu za tak dlouhý příspěvek. A jsem poctěn, že alespoň jeden ze čtenářů je neomylný a dokonalý
Já mám za to, že pokud se živíte pravým slovem, pak byste právě v něm neomylný být měl. Dokonce bych čekal, že právě i na to budete hrdý – něco jako stavovská čest. Je škoda, že svou dobrou práci naprosto zbytečně kazíte pohříchu častými chybami a překlepy… 🤔🙄
Máte tam minimálně 2 chyby a jeden překlep…
Tento typ příspěvku jsem očekával, ale co, když už jsme u toho vzájemného kontrolování textů, tak mi ukažte kde, potom před Vámi smeknu. Třeba tak koneckonců přispějeme k větší jazykové kultuře našeho národa. Nedělá mi problém (na rozdíl od jiných) uznat, že jsem udělal chybu. Pokud je kritika oprávněná, rád se omluvím. Souhlasím s tím, že jsem použil nespisovné „by jsme“ namísto spisovného „bychom“, ale musím poznamenat, že první z variant se v běžném hovoru používá častěji (mám na mysli v obecné češtině, raději do toho nebudeme míchat nářečí). Dále jste správně odhalil překlep, opravdu tam mělo být „to je… Číst vice »
Vůbec nejde o formu a češtinu, ale o vaší dikci, která je vysloveně dehonestující. Je v tom hodně zbytečné tenze. Mně jazykové chyby také vadí, ale na ostatních serverech je jich několikanásobně více. Tady je toho minimum.
min 3 chyby
správně je“ to bychom“
vizte se nepoužívá, jen viz
A že je článku redakce redakce nám ……..