Slezský železniční spolek vypsal sbírku na nákup vagónů, za dar nabízí místo pomocníka strojvedoucího

Lokotraktor s přípojným vozem. Autor: Slezský železniční spolekLokotraktor s přípojným vozem. Autor: Slezský železniční spolek

Spolek plánuje pořízení vozů řady Bdt.

48 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Adam Ř

Ta fotka je úžasná, úplně jak z modelu

Jenisej

Od roku 2016 spolek nebyl schopen vydělat 800 000 ,- na dva staré vagóny? Pak je ale něco špatně.

Josef Švejk

Ten spolek není firma, to je jedna věc. A z tržby za jízdné se nezaplatí ani provoz, natož nová vozidla.

JanO

Špatně je 800 000,- za dva staré vagóny.

182-097

Sice na na dva staré vagóny, ale třeba se povedlo vydělat na tři lokomotivy a jejich rozsáhlé opravy, depo se zázemím a podobně.

JanO

Bdt budou za chvíli taky vzácné, takže je potřeba brát dokud je z čeho. Akorát si myslím, že by byly vhodnější Bdtn, ty už snad též přebývají.

Adam

Jenže Bdtn ani snad nejsou na prodej a byly by podstatně dražší.

JanO

Dvě prototypové rekonstrukce Bdtn byly nedávno odstaveny z provozu. Samozřejmě je otázka, v jakém byly stavu a jestli by byly cenově dostupné.

Han van Meegeren

Mě spíš zaráží, proč stále někdo vypisuje sbírky přes různé platformy, které značnou část peněz sežerou.

Klabavátor

Neznám všechny platformy, ale třeba u Donio to je tak, že příjemce dostane 100% vybrané částky a příspěvek na platformu je zvlášť a je dobrovolný. Když dárce chce, tak nějaké „dýško“ přihodí na chod systému. Značnou částí bych to nenazval.

Petr

Prispejte, za odměnu pro nás můžete zdarma pracovat! 😁
Ale ne, pro sotouse a fans je to rozhodně fajn nabídka 🙂 Akorát si nejsem jistý vhodnosti nechvalně proslaveného vozu Bdt jako výletního vagónu …Chtělo by to spíš něco víc historického nebo jedinečného a originálního

Georg

ja vozem bdt pravidelne jezdim a pokud ho kokoti z ceskych drah muzou nasazovat na pravidelne spoje, neni duvod proc by nemohl dat vyletni vlak po haldach. ten vuz je uz retro tak deset let a treba si to spolek precalouni zpatky do kozenek. 😀

Petr

No právě proto, že ho národní dopravce bohužel pořád nasazuje na běžné spoje bych čekal u výletního spolku něco originálnějšího 😀

Georg

je pravda, ze jim to vlastne jezdi i na ostravsku, v ehm, spolecnem turnusu s push pull patraky.

hank

„…bych čekal u výletního spolku něco originálnějšího…“

Jenže ono už není z čeho brát.

Karel

Všichni co mají rádi dráhu jsou šotousi ..ale neprehanejte. Co je špatně na vozu r. Bdt? Jo má neblokovane dveře to je asi vše. V dnešní době ty vozy pomalu končí ..nahradí je na většině výkonu panteři.

Petr

Co je na něm špatně ? Všechno 😀 Mezi běžnými cestujícími je to suverénně jeden z nejhůře hodnocených a nejméně oblíbených vozu. A můžeme jmenovat napr. totální antinizkopodlaznost (tak otřesny a pro hůře pohyblivé cestující nástup do vozu mohlo vymyslet fakt jen totální hovado), dále gravitační WC, morální zastaralost už v době vzniku, kvalita sedacek (lavice po 2 naprosto sobě je zkratka pro kulturu cestování něco příšerného), a prostě obecně absence prvků moderního cestování (WiFi, klimatizace, zásuvky …), zijeme v roce 2023 a takove vagony už na koleje v běžném provozu prostě nepatří.

Petr

Moc děkuji všem soutoskum za mínusy, evidentně je vidět, že článek byl hojně sdílen v nějakých sotoskupinach a podobně 🙂 Nicméně pravdu tím stejně nezmenite, to, že se vám lidí otevíratelná okna a výletní a železniční retro charakter tohoto vozu nemění nic na tom, že mezi běžnou cestující veřejnosti jsou tyhle vozy téměř nenáviděné. Pocházím z Ostravska a tam díky nasazování na trati Ostrava-Frydlant jsou pro velkou část lidí symbolem nekvality, nepohodlí, zastaralosti a nepoužitelnosti železnice pro cestování a dojíždění právě tyto vozy. Bohužel je to tak 🙂 Pro výletní účely díky otevírání okýnek ok, super, proč ne, ale dojíždět… Číst vice »

Jozef Sec

Proc teddy jezdite tim vlakem.Jezdi autobusy, máte auto. To si taky nekupujete každý rok nové, pritom stojí zlomek toho, co vagony. Se mne líbí takový, co jenom kritizují a stejně do toho lezou.

Petr

Však ano, o tom mluvím. Potenciál dojíždění Ostrava-Frydek je podobný jako z měst v okolí Prahy. Presto nesrovnatelně vyšší procento dojíždí do Prahy vlakem, než z Frýdku do Ostravy, kde jasné vedou auta. Proč ? Rozdílnou ekonomickou situaci regionu to asi nebude, že ? :-). Je to přesně k vůli dlouhá léta naprosto katastrofálnímu a osudnému vozovému parku v podání vozu Bdt, která už před 15 lety měly být ve šrotu. Povědomí o železnici v této oblasti je holt takové, že železnice = nekvalitní starý upisteny šrot s WC, kde ho*na padají na koleje. Proto lidí vlakem prostě nedojizdeji a… Číst vice »

Karel

Hovno…všude musí být Wii -fi. Gravitační WC vadí čemu? Ty vozy dobře slouží a už budou stejně končit ,pohodlné sedačky a podvozky ..lavice? Ne sedačky jsou úplně cajk.

Petr

Ano, musí, naprostá většina cestujících to vyžaduje ..Vy šotouši bohužel máte tu špatnou vlastnost, že nedokážete pochopit, že vaše nadšení pro železniční zážitky většina lidí nesdílí 😀 Moderní běžný cestujici chce cestovat moderně a což Bdt mu prostě NESTACI 😀 Ne, ne a ne, sotousum ano, běžnému cestujícímu prostě vůz bez moderních prvku nestačí, a proto je míra dojíždějících např z FM do Ostravy vlakem naprosto minimální s obcemi v okolí Prahy. Proč ? Potenciál dojezdu je úplně stejný, a přesto daleko větší procento dojíždí z Frýdku do Ostravy autem, než např z Berouna do Prahy. Proč ? Protože sakra… Číst vice »

jal

„vadí gravitační WC“
Jo, když chodím po kolejích a čichám k pražcům, tak to není nic moc. Ale 99,9 lidí to nedělá. Jsou divní.
: – )

Fakt požadujete na sezónní linku vůz s klimatizací, wifi a vakuovými WC? : – o

Petr

Já ale nemluvím o sezónní lince, ale o tom, že tenhle hnus posílají CD na běžné linky 🙂 …Naopak, jediné, na co se to dnes hodí, je retro provoz

Karel

Vy šotousi ?? No určitě. Problém dojíždění FM – Ostrava je stará zkurvena jednokolejka,ta trať už měla být xktat modernizovaná a vždy to SZ zapíchne. Jo asi stě si nevšiml že tam jezdí nové soupravy a bdt jen náhrada za tu rozbitou soupravu.kdyz jedu do ovy tak mne zajímá hlavně spoj a spoj zpět.

Petr

Omyl. Lidem je jednokolejka úplně jedno, většinovému člověku jde o úroveň cestování. A když má na výběr auto, nebo vůz Bdt, tak je volba bohužel jasná. I co se týče ceníku CD, kdy je mnohdy cesta autem levnější. Proto jezdí vlaky ve srovnání např se Slony v okolí Prahy de facto poloprázdné.

Jiří Kocurek

Gravitaní WC vadí tomu, že se hnojí trať, pak tam lépe roste býlí a spotřebuje se víc postřiku.

jal

“ totální antinizkopodlaznost“

Jak je nízkopodlažnost výhodou v Ostravě střed, kde je mezi nástupištěm a podlahou PP asi půlmetrová výška?

Petr

Takže pokud je na jednom nádraží mezera, tak to někoho ospravedlňuje v provozování vozu, do kterého hůře pohyblivý člověk musí šplhat jako někde na cvičáku ? Vždyť to je pod hranicí jakékoli důstojnosti, při pohledu do kalendáře na číslo aktuálního roku.

jal

Na té trati jsou jen 4 zastávky s 550mm nástupišti. 8 nemá..

Xena

S vozíkem nenastoupím ani do rakve R27 a ani do žloutenky

Petr

Boha jeho já nemluvím o vozíku, ale lidech, co chodí, ale nejsou tolik obratní, vždyť i pro naprosto zdravého člověka např s kufrem je to doslova parkour v ceně zlodějny jménem TR 10 se do toho vozu dostat.

Kernteriér

Proti výletním vlakům nemám vůbec nic, naopak, považuji je za dobrý nápad. Ale lákat někoho na výlet s Bdt? Jako fakt?

Georg

na vyletni vlaky skvely vuz. velkoprostor, stahovaci okna…

Kernteriér

No, nevím. Pod výletními vlaky si představuji, že i cesta je cíl. A to mi tedy Bdt nesplňuje.

jal

Ano, i ta cesta skrz území, kam se běžně člověk nedostane, je cíl. Při jízdě průvodce vypráví, kolem čeho se projíždí.
Proto na typu vozu až tak nezáleží.
Nebo snad ty vypůjčené Bmx, co tam jezdily dosud, jsou lepší?

Kernteriér

Rozhodně bych jel radši tím Bmx, než odporným Bdt.

jal

Zrovna v tom Bmx, kterým jsem tu trasu jel minule, kapala ze stropu při dešti voda.
A ono to bylo z důvodu zážitku, jak se teď dovídám. : – )

V čem je Bmx lepší? Že má kulaté konce?

Georg

tak na vylet po haldach je to jedno a dalsi repertoar jsou ruzne chlastaci zajezdy docela i do dalek. na to, co delaji, ty vozy zvolili docela dobre.¨
(jasan, osmidverak by byl lepsi, ale kde je ten dneska k mani).

Pája

Osmidveřák byl první, co mně napadlo. Ale mate pravdu, kde je dnes vzít…

jal

Ony to zas tak jenom výletní vlaky nejsou, ale hlavně sezónní pravidelné vlaky po tratích jen s nákladní dopravou. A tam hlavně najdou uplatnění

10. 6. – 17. 9. Báňské spěšné vlaky po Ostravsko- Karvinském černouhelném revíru a výletní vlaky Cieszyn- Č. Těšín- ZOO Ostrava
https://slezskyzeleznicnispolek.cz/pripravujeme/

Vozů tohoto typu teď stojí odstavených dost. Kupní cena nejspíš bude za cenu šrotu, kam každou chvíli tato vozy stejně zamíří.

Rabín

Navíc po dalších dodávkách Panterů a motorových jednotek Pesa ty Bdt tiše a rychle zmizí…

Radim

To bych moc netvrdil, ve stavu kdy ještě jezdí 460 nebo se na EC dávají B249…

Rabín

Copak v Bdt, tam aspoň jdou otevřít okna, ale v Honeckeru…

Karel

Honeckry hnus jen dobře podvozky

Rabín

Bdt mají (skoro) stejné podvozky.

CSI

Tak to je smutný když mají skoro stejné podvozky že můžou o 40 km/h méně.

Kernteriér

To snad ani není lákání, ale z nouze ctnost.