Slevy v Maďarsku: Jen na vlaky v závazku a bez dodatečné kompenzace
Jednotky Stadler Flirt v Ostřihomi. Foto: autor článku
V diskusích o nových slevách pro seniory a mládež, které zavedla česká vláda bez důvěry, je často zmiňováno Maďarsko. Deník
Asi by bylo vhodné doplnit text ještě o informace o povinných příplatcích a místenkách v některých vlacích vyšších kategorií na některých úsecích jejich tras jízdy – ty platí cestující všech kategorií, tedy jak ti „platící“, tak i ti jinak cestující bezplatně: ——— Obyvatelé EU starší 65 let mohou v Maďarsku jezdit vlaky zdarma s těmito podmínkami: – cesta musí být uskutečněna ve 2. třídě a pouze mezi stanicemi na území Maďarska, t.j. nikoliv při souvislé jízdě z/do zahraničí (na úsek přes hranice je třeba mít nějakou jízdenku a v pohraniční stanici je třeba vystoupit a dále jet až následujícím vlakem!!),… Číst vice »
Takže v Maďarsku to funguje, spousta lidí jezdí zadarmo nebo s výraznou slevou. Nemaji tam rádoby soukromé dopravce kteří se snaží za každou cenu urvat něco z rozpočtu a to je jediné co je zajímá. My máme lepšího Leoše, lepšího Jancuru, lepší GW, všechno skvělý. Akorát to stoji o par miliard vic. Tak nevím jestli něco děláme blbě my nebo oni…
Hans:
Doporucuju abyste si zahel do Budapesti a na vlastni oci videl tu tragedii – uz byste to tak nevychvaloval… a zacal si konecne vazit toho co tady doma mame a jak se to za tech nekolik malo jednotek roku neskutecne vylepsilo.. (ikdyz je jeste velmi mnoho prace pred nami!!! Ale v porovnani s madarskem jsme na tom opravdu znatelne vyrazne lepe! )
Urcite Vy! V Madarsku skoro nikdo nejezdi bez slevach ve vlacich. (Dojizdeni do prace taky ma zamestnavatel hradit do 86% pro cloveka ktera bydli v jinem meste nez pracuje – to nebyl psano) Cisle kolik studenty a duchodci vyuzivaji jizda zdrama, vsichni se taji (stat, drahy). Uroven cestovani je uplne jinde (Nove vozy atd jenom z Eurofondy), takze ty soukrome hodne pomozou lepsit celkovy stav na ceske zeleznice. Funguje, ale jinak – tam asi 4/10 – tady 6.5/10 Jedinou co nechapu proc stat (kraj) tady objednava verejnou sluzbu a potom kompenzuji dopravci (lidi) kdo pouzivaji jinou sluzbu nez ta statni… Číst vice »
Mě docela zaujalo, že „Důchodci nad 65 let v Maďarsku jezdí zdarma už od roku 1997, studenti mají slevu 50 % na jednorázové jízdenky, v případě zakoupení síťové jízdenky mezi bydlištěm a místem, kde se škola nachází, dostávají slevu ve výši až 90 %.“ – domníval jsem se že to vzniklo mnohem později. Ale i u nás v té době existovaly různé jednoduché slevy pro seniory, například od 70 roků věku jezdili aspoň v osobních vlacích zdarma jen „na občanku“ – než Kalousek ty výhody zrušil, asi aby měl víc peněz na budování toho svého kapitalismu … Pokud někdo dá… Číst vice »
No, vida, jakou „neskutečnou výhodu“ přinesla Čechům naše zpackaná „liberalizace dopravního trhu“, při níž jsme (jak je v kraji zvykem) nesmyslně „stavěli dům od střechy“ …
To vše jen opět potvrzuje platnost starého axiomu, že „Maďar není blbec“ …
A jen mě docela překvapuje, že se tu ještě neobjevila přehršel moudrých komentářů o tom, jak že by si ti Maďaři mohli vylepšit veřejnou dopravu a snížit náklady na ni, kdyby raději okopírovali náš „naprosto úžasně dokonalý“ systém (konkurence a „komerčních“ spojů) …
racte si povsimnout zadne vekove diskriminace u studentu. tedy zadne takove, ze za polovic jen do 26 let
potřebuje český stát studenty co neumí ukončit školu do 26 let?
Dvě konkurenční firmy mají stejnou GŘ? Nebo je to jen shoda jmen?
To nejsou „konkurenční“ firmy – každá je samostatnou „unitární“ železnici ne určitém území.
Jen ještě pro pořádek doplním, že termín „unitární“ jsem použil vědomě trochu nepřesně a zjednodušeně, protože MÁV je „holding“.
Ta je ta stejna Pani. Zacala pracovat u GYSEVu, mela uspechi, takze vzali na post vedouci u MAVu taky. Ale u vetsi firmu uz to nefunguje moc dobre. (Tam se hodna micha politiku s obycejnou prace)