Otázka je proč je daň na naftu a benzin a spotřební daně na tabák a alkohol v každé zemi jiná , proč DPH je někde furt stejná jinde co rok , co vláda , to jiné sazby..
Asd
1 rok
Dobrá zpráva pro zahraniční pumpaře. Vrátí se jim část ztracené české klientely která nyní tankuje v tuzemsku. Navíc takové zdražení PHM bude mít negativní vliv na inflaci.
Ale projeví. Pokud se nezmění cena ropy tak zvýšení spotřební daně bude mít neblahý vliv na ceny PHM. Navíc je sporné zda-li stát ve finále vybere více peněz.
Pochopte, že (za předpokladu, že nyní cena ropy nezačne stoupat,) i s tím zvýšením spotřební daně, bude nafta stát méně než před měsícem, a bude výrazně nižší, než v průběhu větší části lonskeho roku? Čili v meziročních srovnáních bude i tak cena nafty protiinflační?
Ještě chybí Putler.
Taky když jsem chodil do školy a rozbil jsem okno, tak jsem to sváděl na spolužáky. Jak vidím, tak vám to vydrželo až do dospělosti.
Putlera a vase smutne detstvi sem netahejte. To, ze Bures a ta jeho chatra za konjunktury (na ktere nemeli zadnou zasluhu) nesetrili na horsi casy je fakt. To, ze rozjeli obrovske mandatorni vydaje je fakt. To, ze za covidu rozhazovali helicopter money a nastartovali inflaci je fakt. At se vztekate sebevic…
Já se vůbec nevztekám, kde jste na to přišel, já se vždy u takto jednostraného pohledu pouze bavím. Jen přemýšlím, když rozjeli tak obrovské mandatorní výdaje, proč je tito chytráci zase nesníží. Prachy z vrtulníku za covidu ? No nevím kdo chtěl méně rozhazovat a z kterých lavic se křičelo, že se musí dát všem. Trpíte sklerózou, nebo krátkou pamětí ? Je ještě jedna možnost, Fialové otupení mysli, to bude asi to správné.
Kdo rozjel mandatorní výdaje? Kdo je může snížit? Napovím – důchody se nezvýšily z rozmaru vlády. Důchody se zvýšily proto, že inflace. Současná vláda opět s inflací nemá zas tolik šancí co udělat.
Prachy z vrtulníku rozhazoval naprosto bezmyšlenkovitě Babiš a Dlužena.
tak když se současná vláda snaží výdaje snížit, tak se půlka národa může pomátnout vzteky. jakoby jim přišlo normální, že na dotaci jejich životního stylu – na který si nevydělají – si stát půjčuje.
Odpovědnost má vždy vláda a ne opozice. Tehdy vládnul Bureš a jeho parta a je to jeho fail, že takhle rozhazoval. A že současná vláda mandatorní výdaje nesníží lusknutím prstů? Asi nechce mít v ulicích tři miliony koblih s nataženou dlaní. Co přesně na tom nechápete?
Spíš limitně za nikdy. S daněmi je to opačně jak s cenami PHM. Dolů jdou hned a snadno, nahoru ne protože voliči. Na dávky a důchody taky sáhnout nelze. To je průšvih socialismu, na konec není kde brát, ovce už jsou oholené na kůži a vlněný svetr zdarma už nikdo nevrátí.
Nechápu, proč to vůbec Stanjura sliboval rovnou na celý letošní rok. Jednak nemohl predikovat vývoj situace a teď je to sice správné rozhodnutí, ale opět nedodržení slibu. Zbytečné prohlubování nedůvěry..
Nadnárodní korporace je společnost, která řídí (provozuje) více svých společností, mimo území státu kde sídlí. Tady máte definici a doporučuji si dodělat vzdělání. Nadnárodní společnosti každý rok odvedou na dividendách něco mezi 10 – 12 miliardami Eur z ČR, které zdaní v místě sídla společnosti. Pokud by dividendy zdanila zde v ČR, máme přebytkový rozpočet.
Jednoznačně v tomto případě je pravda na straně Dany. Co vede k politickému rozhodnutí, tyto částky nedanit zde, se ale musíte zeptat politiků a ne zde na webu ZDopravy.
Já si pane nepředstavuji nic, já nejsem účetní. Ale dań z příjmu si snad dokážete spočítat sám a to bohatě stačí na přebytkový rozpočet, tedy samozřejměne, pokud tady bude vládnout tohle panoptikum.
Kdyby jsi ty „zaměstnanče“ jen tušil, kolik já odvedu na daních a přitom za to od státu nic neočekávám, tak by tě taková kravina v životě nenapadla. To co já odvedu za jeden rok, ty nevyděláš za svůj život, takže já se určitě rozhlížím. Ano rozhlížím po takových hlupácích jako jsi ty, abych se náhodou s nimi nepotkal.
Jenže to by výše daně pro právnické osoby musely být na úrovni Irska, Kypru či Nizozemí. To by se pak danilo u nás a ne v zahraničí. Kapitál je jak voda, vždy si najde svou nejoptimálnější cestu.
Bohužel píšete nesmysly. Dividendy se mohou vyplácet jen ze zdaněného zisku (příp. z příchozích dividend z jiného státu), tedy pokud společnost posílá dividendy mimo ČR, tak už tady zdanila svůj zisk. Příchozí dividendy (v rámci skupiny) se v žádném státě nedaní. Problémem jsou naopak společnosti, které u nás vůbec nedaní (ať už proto, že si vytváří „virtuální“ výdaje v jiných státech nebo i samotný obrat od nás přiznávají v jiném státě).
Divím se, že to většina z vás podporuje. Ano, stát je zadluženej, ale má začít hlavně u sebe, seškrtat co nejvíce svých výdajů a ne z lidí tahat další a další peníze tím sanovat rozpočet.
Jo a další, co jsem chtěl říct, pokud mají okolní státy nizší DPH na naftu (dopravci mluví zejména o Polsku), tak je tento krok nerozumný, akorát přitížíme naším dopravcům a v Evropě budou méně konkurenceschopní.
Tak teď to pěkně vynásobte a zjistíte že to dává hezké číslo ve prospěch Poláků. Protože MKD bude tankovat tam, kde je to nejlevnější. Pokud chceme co nejvíce vybrat, tak daň musí být nastavena co nejníže, abychom přilákali co nejvíce zahraničních řidičů. Nehledě na to že naši autodopravci by tak získali velkou konkurenční výhodu.
Jak to mají v zákoně to nevím, ale to už si dohledejte sám a neúkolujte mě. 🙂
Mne stačí mezinárodní srovnání a vědomí, že poláci mají spotřebku nižší než my, což je dávno známý fakt, tak nevím, co jste čekal… 🙂
Rok 2020, doporučuji koupit nový kalendář. Vždyť tam ani nemají tu sníženou daň na naftu.
Momentálně je ta naše snížená daň na naftu na minimu povoleném EU, jen tak pro info, čili ta polská ani nemůže být nižší, tolik vy dávno známý fakte.
Počítat to v eurech je taky nepřesné, protože kurs se mění a momentálně je naše koruna dost silná, zatímco PLN oslabuje.
Já to zkoušel dohledávat v polských zdrojích, ale bylo to poněkud zmatené.
S tím seškrtáním výdajů máte pravdu, ale obávám se, že tahle vláda nebude koule zarazit stále vyšší deficit generovaný neúměrně rostoucími mandatorními výdaji. Takže se rozpočet bude dál flikovat ziskem jednotek miliard na zvýšených daních, zatímco růst mandatorních výdajů v čele s důchody bude minimálně o řád vyšší. A bude to trvat až do chvíle, než příští nebo přespříští vláda narazí plnou rychlostí do dluhové brzdy a pak se najednou ukáže, že i v dávkách a důchodech se dá škrtat o desítky procent, pokud už jiná cesta nezbývá.
Mluvíte mi z duše, je potřeba řešit mandatorní výdaje, ktere za Babišovy vlády neúměrně narostly, a tahle vláda nemá odvahu vůbec na nic. Jen bude z lidí dál tahat peníze a zkoušet to sanovat jednotkama miliard, přitom deficit máme ve stovkách. Nerozumím tolika mínusům u mého příspěvku, tohle opravdu náš rozpočet nespasí, ale prodraží to život nám všem, problém je někde jinde ne v „nízkém“ DPH na spotřební paliva.Občas mi přijde, že na tomhle serveru všechno co zavání automobilismem vnímají diskutující jako špatně, proto teď tolik radosti, že těm autíčkářům to zdražíme, protože oni nám tou svojí plechovkou smrděj v… Číst vice »
mandatorní výdaje jsou i například na učitele, jednak se i současná vláda chlubí zvyšováním jejich platů, za druhé, jak teď čtu, i přes nárůst počtu učitelů za poslední roky a otvírání nových tříd si lidé stěžují, že místa na školách nějak nejsou…. ale jistě je můžete snížit.
Někdy mám pocit, že si lidi představují, že „mandatorní výdaje“ = oškliví zlí úředníci.
Já vím, co jsou mandatorní výdaje. A nemyslím si, že je potřeba mít v každé třídě asistenta pedagoga, stejně tak si nemyslím, že je potřeba mít 40 tis. policistů a tak bychom mohli pokračovat dále, samozřejmě to neni pouze o úřednících.
Podle údajů MŠMT bylo ve školním roce 2021/22 v českých školách fyzicky přítomných 22 460 asistentů, přepočítáno na plné úvazky je to 15 405. V roce 2017/18 to bylo 13 660 asistentů a 9308 plných úvazků.
Omlouvám se, včera se mi dvakrát do textu dostalo DPH, namísto spotřební daně. Pokud narážíte na tohle, tak to beru, ale pokud myslíte něco jiného, tak se rád nechám poučit 🙂
Já bych klidně škrtal, třeba důchody, zdravotní pojištění za děti a důchodce by si lidé mohli platit sami, na školství (většině lidí na vyjadřování názorů stačí 4 třídy ZŠ)… Seškrtat 500 miliard a vyrovnat rozpočet by nebyl takhle problém.
Ano vás nevytrhne, ale pokud tankuji 36.000 l nafty měsíčně, tak už to taková prkotina není. Samozřejmě pro běžného spotřebitele to nic neznamená, ale pro dopravce je to docela citelná položka.
Zatím. Po zdražení bude situace zcela jiná. Jenže tady nejde ani tak o soukromé uživatele ale o provozovatele MKD kteří bedlivě sledují ceny nafty a nemají problém s vratkami DPH. A ti nakupují tam kde je nejlevněji. Nebo si myslíte že si řidiči kamionů mohou vybírat kde si natankují?
Martas
1 rok
Kdyby necpali prachy na Ukrajinu , deficit by byl OK
Hele, tak to pozor. Není neziskovka jako neziskovka. Kdybyste viděl kolik vysosají z veřejných peněz „neziskovky“ ve fotbalu z první a druhé ligy, tak se Vám protočí panenky. Oni to nekdy dobre skryjou, ze spolek si zalozi svou vlastni a.s. 100% vlastnik je spolek.
Samozřejmě ti fotbaloví bafuňáři to ví, tak raději začnou ukazovat prstama na neziskovky v sociální oblasti. Ja si udělal skript, ktery projizdel cerpani verejnych penez spolky a jejich dcerinek v mem meste. Fotbalisti vyzrali z verejnych penez naprostou vetsinu vsech dotaci z urovne mesta, kraje, statu.
Myslíte ty nové školke a nemocnice? Jak víte co se vybralo díky EET a co díky růstu HDP a tedy vyšším výnosům z DPH? Nebo to berete jako Alenka, zvolíme si kolik chceme s EET vybrat a s pomocí magické konstanty to z vybraných daní vypočítáme?
Jinými slovy rozdíl mezi růstem HDP, který byl například v posledním čtvrtletí 2017 celkem 5,4 procenta, a růstem výběru DPH je dán právě lepším výběrem daní. „Zdá se být evidentní, že kontrolní hlášení a elektronická evidence tržeb pomohly ke zvýšení výběru daní,“ uvedl již loni hlavní ekonom Deloitte David Marek.
Stačí to takto, nebo pan Marek je taky dezolát ?
A teď druhý pohled. EET se týkalo v prakticky jenom pohostintví. Velmi dobře si pamatuji jak všechny hospody po zavedení EET okamžitě zdražili meníčka o 10 Kč a pivo o 2 Kč. Takže bych se hodně divil, kdyby se „díky EET“ nevybralo víc.
Kontrolní hlášení je v principu dobře (pokud se nevyužívá k likvidaci konkurence) a funguje pořád. EET je blbost, kterou stejně zaplatí koncový zákazník a ještě bude hýkat, jak to těm zlodějům nandal.
Vždy a vše zaplatí koncák, o tom není sporu. Ale v případě poctivého a nepoctivého podnikatele vzniká problém. Ten poctivý to prostě zabalí, protože dańová zátěž je tak vysoká, že tomu nepoctivému prostě nemůže konkurovat. Zrušení EET povede pouze k tomu, že zase spousta podnikatelů se přesune do šedé ekonomiky. Ale tohle není diskuze na pár vět, tady na webu. Je spousta ekonomických fór, kde to dokáží lépe vysvětlit. Kdyby EET bylo špatné, tak tam kde je již zavedeno, tak by se rušilo. Jedinní, kteří EET zrušili, pokud se nemýlím, jsme opět zase a pouze jen ČR.
ale na tom, že kdyby EET došlo svého naplnění v plném rozsahu, tak by i kořenářka prodávající na trzích pytlíky s čajem, musela mít registrační pokladnu apod.
Nojo. ale proc to jinde korenarka zvlada a tady se zase jen kupi duvody, proc to nejde.
Vsimli jste si, ze jakmile skoncilo EET, okamzite se nasli vykukove, co prestali brat karty?
V první řadě je dobrým zvykem platit daně. Zejména pak je dobré když je platí zaměstnanci, aby je platili i zpravidla movitější zaměstnavatelé a podnikatelé.
a jak tomu prosím eet případně zabrání? když někdo udělá práci bez dokladu a dá peníze na ruku, tak je eet ze hry venku.. eet postihne jen ty „oficiální“ transakce a tam snad nikdo není tak blbej, aby to nepřiznal..takže efekt eet=0
Tohle zdanění centralizuje výběr „příspěvků“ na správu dopravní infrastruktury. A je to celkem spravedlivá daň: platí to ten, kdo jezdí a sosá. Jen to nesmí být potraceno v systému (rozkradeno), ani redislokováno někam jinam.
Jinak zkuste pochopit, že vláda nic nezvyšuje, natož pro sebe atp., jen u nafty se ruší ta mimořádná sleva, která od počátku byla deklarována jako dočasná. Není důvod při cenovém vývoji s ní pokračovat. Bylo to nesystémové opatření, ale mohlo při cenách k padesáti korunám za litr něčemu pomoci.
Samozřejmě opět je v pořádku, že máme jednu z nejvyšších spotřebních daní na naftu v Evropě. Takže když ji náhodou trochu přiblížíme průměru, tak ji hned zase zvednem.
Koukám, že jako Babišovo fanda velmi rád používáš stejně zdatně i demagogii a lži, jako babiš. A nebo vůbec nechápeš, o čem tu vykládáš pohádky, a jenom opakuješ dezolé z diskusí na novinkách.
Jak v Benzínu, tak v Naftě jsme v druhé polovině (pokud setřídíme země od nejvyšších k nejnizžším daním z paliva). V případě benzínu máme 18 tou nevjyšší, v případě nafty 19 nejvyšší.
A dodávám, že tohle pořadí vychází z nesnížených sazeb, které některé státy aplikují (včetně čr).
Lhal jsi tady o spotřební dani, dal jsem tu čísla, která tě usvědčují ze lži.
Dám ti tedy i další čísla, týkající se DPH, která opět potvrzují, že vůbec netušíš, o čem mluvíš, a nebo jenom opět lžeš.
Co se výše DPH týká, tak vzhledme k tomu, že máme průměrnou výši DPH (stejnou sazbu jako my má dalších 5 států a vyšší sazbu má 11 států), tak ta s tímto pořadím prakticky nezamíchá.
Mimochodem, ve slově „čili“ se mezi či a li pomlčka nepíše.
Tohle bohužel dezoláti nepochopí. Ono se jim to nehodí do rétoriky, jak je všecno špatně.
Zbynek
1 rok
Už i predstavitele ODS objevili Ameriku. 😁Dneska je už možné všechno.
Lojza
1 rok
Kubka už bylo na čase. Pomohlo počítadlo?
V. K.
1 rok
Celou dobu to bylo jedno z nejnesmyslnějších opatření, protože ta koruna zmizela akorát v zisku benzinek a do ceny se nijak nepromítla. Aspoň, že se konečně našel důvod to ukončit, protože to držela jen politická zbabělost 5K.
Na jednu stranu je 10 Kč na litr relativně dost peněz, na druhou stranu je infrastruktura tak drahá, že ani taková sazba na její financování nestačí. Jako příklad můžeme vzít D1 kolem Přerova. Dle informací z tohoto webu https://zdopravy.cz/u-prerova-zacala-stavba-posledniho-useku-dalnice-d1-136701/ stojí 10,1 km 6922 mil. Kč. Pokud bude intenzita provozu jak u Lipníku nad Bečvou (beru úsek společný D1 a D35) tak se bavíme o 39354 vozidlech denně. Aby se nám ta dálnice za 30 let zaplatila, tak by každé vozidlo muselo platit průměrně 1,59 Kč/km. U auta se spotřebou 10l/100km by tomu odpovídala spotřební daň 15,9 Kč/litr. Pochopitelně uvedený příklad… Číst vice »
výnos z mýta je na všech dálnicích za loňský rok 13,22 miliardy korun (a letos bude prakticky stejný). Od toho odečtěme dle Czech Toll „necelou 1 miliardu nákladů na výběr“, řekněme 12,5 mld. zisk.
Délka dálniční sítě je 1363 km. Tzn. na úseku 10km bude zisk asi 91 milionů korun (pro zjednodušení předpokládám stejnou intenzitu dopravy všude, tady ale může být i podprůměrná).
Tak to moc nepomůže, jenom z mýta by se ten úsek zaplatil za 76 let a nepočítáme náklady na opravy a údržbu dálnice, úroky… tak asi nikdy, no.
Výnos ze spotřební daně je podstatně vyšší než z mýta, letos je v plánu asi 70 miliard korun, jenže to není jenom na dálnicích samozřejmě (a jsou v tom i minerální paliva pro jiné účely než pálení v autech), tak to nelze takhle porovnávat.
Richard
1 rok
Ta ODS je už vážně k smíchu a upřímně se divím, že stále značná část populace tyto konzervy zaseklé v devadesátkách volí
Můžeme si myslet o koalici co chceme, ale pro středopravicového liberálního voliče s IQ větším, než IQ houpacího koně, tu jiná partaj, než ODS/TOP/STAN není.
Doporučuji včerejší článek na aktualne.cz
„Vlivný poradce premiéra Fialy má získat další funkci, míří do vedení Správy železnic“
Jaké IQ je potřeba k tomu volit něco takového?
P.S.
Jsem bývalý volič TOP09
Ale v koalici není jen ODS a jak se píše na konci článku, představitelé ODS nechtěli o předčasném zvýšení daně ani slyšet, protlačili to Piráti a STAN.
Např… Zahradil, stanjura atd myslite ze jsou to liberalove?? Jako ODS se liberalne tvařila pred volbama, ale po volbach, jsou to zase stary, znamy, klausovy tenisový rakety…
Tím že já s Babišem nechodím spát a ani s ním nevstávám, narozdíl od vás, jak je vidno. Tak bylo myšleno ďábel metaforicky. Pro vzdělance s fialovým zákalem, kdokoliv jiný, než tenhle spolek neumětelů.
Furt řešíte daně, ale ne příčinu – skončila laciná surovina z Ruska a odkud nyní proudí a kdo si mastí kapsu a my mu to žereme ? To je asi dezinformace , žé …………ANO.
https://g.kurzy.cz/graf-komodita-online/nafta-s-nizkym-obsahem-siry-usd-350-220-5dnu.svg
https://www.kurzy.cz/zpravy/714554-vlada-chce-zvysit-dan-z-nafty-coz-ma-ekonomickou-logiku-nafta-se-totiz-nyni-v-rotterdamu-prodava/
Proč je vlastně daň na naftu nižší, než na benzín?
Otázka je proč je daň na naftu a benzin a spotřební daně na tabák a alkohol v každé zemi jiná , proč DPH je někde furt stejná jinde co rok , co vláda , to jiné sazby..
Dobrá zpráva pro zahraniční pumpaře. Vrátí se jim část ztracené české klientely která nyní tankuje v tuzemsku. Navíc takové zdražení PHM bude mít negativní vliv na inflaci.
Ta koruna, navíc v situaci, kdy nafta stojí tolik, kolik stojí, se na inflaci vůbec neprojeví.
Ale projeví. Pokud se nezmění cena ropy tak zvýšení spotřební daně bude mít neblahý vliv na ceny PHM. Navíc je sporné zda-li stát ve finále vybere více peněz.
Pochopte, že (za předpokladu, že nyní cena ropy nezačne stoupat,) i s tím zvýšením spotřební daně, bude nafta stát méně než před měsícem, a bude výrazně nižší, než v průběhu větší části lonskeho roku? Čili v meziročních srovnáních bude i tak cena nafty protiinflační?
To podceňujete rafinérie, jak se na tom namažou.
Ještě nedávno tvrdili, že k žádné předčasné změně nedojde a bude sleva platit do konce roku. Holt téhle vládě už nemůžeme věřit ani slovo.
Jen blázen trvá na svém za každou cenu, i když realita se mezitím 2x změnila.
Aha, vy byste raději, aby nafta pořád stála 45 korun a měl jste k tomu 1,50 Kč slevu na dani.
V poradku. Uklidit ten bor*el po Dluzene a Buresovi bude drahy a trvat dlouho.
Ještě chybí Putler.
Taky když jsem chodil do školy a rozbil jsem okno, tak jsem to sváděl na spolužáky. Jak vidím, tak vám to vydrželo až do dospělosti.
Putlera a vase smutne detstvi sem netahejte. To, ze Bures a ta jeho chatra za konjunktury (na ktere nemeli zadnou zasluhu) nesetrili na horsi casy je fakt. To, ze rozjeli obrovske mandatorni vydaje je fakt. To, ze za covidu rozhazovali helicopter money a nastartovali inflaci je fakt. At se vztekate sebevic…
Já se vůbec nevztekám, kde jste na to přišel, já se vždy u takto jednostraného pohledu pouze bavím. Jen přemýšlím, když rozjeli tak obrovské mandatorní výdaje, proč je tito chytráci zase nesníží. Prachy z vrtulníku za covidu ? No nevím kdo chtěl méně rozhazovat a z kterých lavic se křičelo, že se musí dát všem. Trpíte sklerózou, nebo krátkou pamětí ? Je ještě jedna možnost, Fialové otupení mysli, to bude asi to správné.
Kdo rozjel mandatorní výdaje? Kdo je může snížit? Napovím – důchody se nezvýšily z rozmaru vlády. Důchody se zvýšily proto, že inflace. Současná vláda opět s inflací nemá zas tolik šancí co udělat.
Prachy z vrtulníku rozhazoval naprosto bezmyšlenkovitě Babiš a Dlužena.
tak když se současná vláda snaží výdaje snížit, tak se půlka národa může pomátnout vzteky. jakoby jim přišlo normální, že na dotaci jejich životního stylu – na který si nevydělají – si stát půjčuje.
Odpovědnost má vždy vláda a ne opozice. Tehdy vládnul Bureš a jeho parta a je to jeho fail, že takhle rozhazoval. A že současná vláda mandatorní výdaje nesníží lusknutím prstů? Asi nechce mít v ulicích tři miliony koblih s nataženou dlaní. Co přesně na tom nechápete?
Já všechno, vy bohužel nic.
Spíš limitně za nikdy. S daněmi je to opačně jak s cenami PHM. Dolů jdou hned a snadno, nahoru ne protože voliči. Na dávky a důchody taky sáhnout nelze. To je průšvih socialismu, na konec není kde brát, ovce už jsou oholené na kůži a vlněný svetr zdarma už nikdo nevrátí.
Může pan Silnice neznalým vysvětlit, kdo je to „Dluzene a Buresovi“?
Komolení jmen je jen odraz inteligence a charakteru daného jedince.
Neznaly budete, o tom žádná. Bureš, Dluzena, Multikarel, Meduza, Facko….Googlete, Igore, googlete, držím vám palce.
Jako valná většina voličů pětidemolice.
Nechápu, proč to vůbec Stanjura sliboval rovnou na celý letošní rok. Jednak nemohl predikovat vývoj situace a teď je to sice správné rozhodnutí, ale opět nedodržení slibu. Zbytečné prohlubování nedůvěry..
Inu jak si kdo ustele, tak si lehne…
Státu přestanou zbytečně unikat miliardy? Hlavně, že unikají v nadnárodních korporacích a státu to očividně nevadí….
Vy byste je nejraději znárodnila, že?
Co je to ta nadnárodní korporace? To jste slyšela na václaváku?
Nadnárodní korporace je společnost, která řídí (provozuje) více svých společností, mimo území státu kde sídlí. Tady máte definici a doporučuji si dodělat vzdělání. Nadnárodní společnosti každý rok odvedou na dividendách něco mezi 10 – 12 miliardami Eur z ČR, které zdaní v místě sídla společnosti. Pokud by dividendy zdanila zde v ČR, máme přebytkový rozpočet.
Jednoznačně v tomto případě je pravda na straně Dany. Co vede k politickému rozhodnutí, tyto částky nedanit zde, se ale musíte zeptat politiků a ne zde na webu ZDopravy.
Heh .. samozrejme, ze ja vím, co je to nadnarodni korporace. Jen me zajimalo, co si pod tím představuje kovaná soudružka dana.
Kolik je 10 miliard eur v korunách, kolik si z toho představujete daň a jak velký máme schodek rozpočtu? Když si představujete, že pak bude přebytek.
Já si pane nepředstavuji nic, já nejsem účetní. Ale dań z příjmu si snad dokážete spočítat sám a to bohatě stačí na přebytkový rozpočet, tedy samozřejměne, pokud tady bude vládnout tohle panoptikum.
a že zrovna ten babiš měl přebytkové rozpočty… navíc v době růstu, která nemá v posledních třicetiltech obdoby.
Stapor72 to ma nastaveny celkem jednoduse: Co mame probendime a pak se porozhlidnem, co komu jeste vezmeme…
Kdyby jsi ty „zaměstnanče“ jen tušil, kolik já odvedu na daních a přitom za to od státu nic neočekávám, tak by tě taková kravina v životě nenapadla. To co já odvedu za jeden rok, ty nevyděláš za svůj život, takže já se určitě rozhlížím. Ano rozhlížím po takových hlupácích jako jsi ty, abych se náhodou s nimi nepotkal.
Jenže to by výše daně pro právnické osoby musely být na úrovni Irska, Kypru či Nizozemí. To by se pak danilo u nás a ne v zahraničí. Kapitál je jak voda, vždy si najde svou nejoptimálnější cestu.
Bohužel píšete nesmysly. Dividendy se mohou vyplácet jen ze zdaněného zisku (příp. z příchozích dividend z jiného státu), tedy pokud společnost posílá dividendy mimo ČR, tak už tady zdanila svůj zisk. Příchozí dividendy (v rámci skupiny) se v žádném státě nedaní. Problémem jsou naopak společnosti, které u nás vůbec nedaní (ať už proto, že si vytváří „virtuální“ výdaje v jiných státech nebo i samotný obrat od nás přiznávají v jiném státě).
Problém je v tom detailu, že kdyby je vláda zdanila zde tak se korporace odstěhují. A tak se každý rok licituje kolik zaplatí.
Milostive nám pak část těch peněz dopluje zpátky v podobě dotaci z EU..
Přeci nadnárodním korporacím se umetá cestička jinak svrhnou vládu. Nečas by mohl vyprávět.
Už teď je to vidět na pumpach, nafta draha jako prase, ale jakmile by měla zlevnit, tak div nejsou potřeba policejni kontroly a dohled.
Tankuj u shellky protože ti to platí zaměstnavatel a nadavej na cerpacky obchoďáku a tank ono!
Česky by to nešlo?
No od vás to sedí „bombonku“.
Více toho nemáte?
Divím se, že to většina z vás podporuje. Ano, stát je zadluženej, ale má začít hlavně u sebe, seškrtat co nejvíce svých výdajů a ne z lidí tahat další a další peníze tím sanovat rozpočet.
Jo a další, co jsem chtěl říct, pokud mají okolní státy nizší DPH na naftu (dopravci mluví zejména o Polsku), tak je tento krok nerozumný, akorát přitížíme naším dopravcům a v Evropě budou méně konkurenceschopní.
Už ne, podle mého hledání ta snížená DPH v Polsku skončila s letošním rokem, takže tam platí DPH 23 %
V Německu platí DPH 19 %, jenže tam je ještě vyšší pro změnu ta spotřební daň.
Myslíte nejspíše spotřební daň. Pro firmy výše DPH nemá zas takový význam. To trápí nás dělný lid který je poplatníkem.
Ano, omlouvám se, měla tam být spotřebka místo DPH, střetly se mi myšlenky.
No, tak kolik má Polsko spotřební daň na naftu?
Určitě nižší, než my.
ČR 379,99 EUR z 1 000 L
PL 368,64 EUR z 1 000 L
Vskutku dramatický rozdíl.
Nicméně, zase mají o 2 body vyšší DPH.
Už jen proto, že DPH se počítá z ceny i se spotřební daní, takže spotřebka + DPH je v polsku 453 a v čr je 459 €
Takže rozdíl cca 140 kč na 1000 l. čili 14h na 1 litru.
Tož asi tak.
Tak teď to pěkně vynásobte a zjistíte že to dává hezké číslo ve prospěch Poláků. Protože MKD bude tankovat tam, kde je to nejlevnější. Pokud chceme co nejvíce vybrat, tak daň musí být nastavena co nejníže, abychom přilákali co nejvíce zahraničních řidičů. Nehledě na to že naši autodopravci by tak získali velkou konkurenční výhodu.
Pramen? Určitě to nemají v zákoně v eurech, stejně jako my to máme v korunách.
Tak prosím:
https://www.cappo.cz/cisla-a-fakta/zdaneni-phm-v-cesku-a-dalsich-zemich-eu
Jak to mají v zákoně to nevím, ale to už si dohledejte sám a neúkolujte mě. 🙂
Mne stačí mezinárodní srovnání a vědomí, že poláci mají spotřebku nižší než my, což je dávno známý fakt, tak nevím, co jste čekal… 🙂
Rok 2020, doporučuji koupit nový kalendář. Vždyť tam ani nemají tu sníženou daň na naftu.
Momentálně je ta naše snížená daň na naftu na minimu povoleném EU, jen tak pro info, čili ta polská ani nemůže být nižší, tolik vy dávno známý fakte.
Počítat to v eurech je taky nepřesné, protože kurs se mění a momentálně je naše koruna dost silná, zatímco PLN oslabuje.
Já to zkoušel dohledávat v polských zdrojích, ale bylo to poněkud zmatené.
S tím seškrtáním výdajů máte pravdu, ale obávám se, že tahle vláda nebude koule zarazit stále vyšší deficit generovaný neúměrně rostoucími mandatorními výdaji. Takže se rozpočet bude dál flikovat ziskem jednotek miliard na zvýšených daních, zatímco růst mandatorních výdajů v čele s důchody bude minimálně o řád vyšší. A bude to trvat až do chvíle, než příští nebo přespříští vláda narazí plnou rychlostí do dluhové brzdy a pak se najednou ukáže, že i v dávkách a důchodech se dá škrtat o desítky procent, pokud už jiná cesta nezbývá.
Mluvíte mi z duše, je potřeba řešit mandatorní výdaje, ktere za Babišovy vlády neúměrně narostly, a tahle vláda nemá odvahu vůbec na nic. Jen bude z lidí dál tahat peníze a zkoušet to sanovat jednotkama miliard, přitom deficit máme ve stovkách. Nerozumím tolika mínusům u mého příspěvku, tohle opravdu náš rozpočet nespasí, ale prodraží to život nám všem, problém je někde jinde ne v „nízkém“ DPH na spotřební paliva.Občas mi přijde, že na tomhle serveru všechno co zavání automobilismem vnímají diskutující jako špatně, proto teď tolik radosti, že těm autíčkářům to zdražíme, protože oni nám tou svojí plechovkou smrděj v… Číst vice »
mandatorní výdaje jsou i například na učitele, jednak se i současná vláda chlubí zvyšováním jejich platů, za druhé, jak teď čtu, i přes nárůst počtu učitelů za poslední roky a otvírání nových tříd si lidé stěžují, že místa na školách nějak nejsou…. ale jistě je můžete snížit.
Někdy mám pocit, že si lidi představují, že „mandatorní výdaje“ = oškliví zlí úředníci.
Já vím, co jsou mandatorní výdaje. A nemyslím si, že je potřeba mít v každé třídě asistenta pedagoga, stejně tak si nemyslím, že je potřeba mít 40 tis. policistů a tak bychom mohli pokračovat dále, samozřejmě to neni pouze o úřednících.
Pochybuju, že je v každé třídě asistent pedagoga.
Podle údajů MŠMT bylo ve školním roce 2021/22 v českých školách fyzicky přítomných 22 460 asistentů, přepočítáno na plné úvazky je to 15 405. V roce 2017/18 to bylo 13 660 asistentů a 9308 plných úvazků.
Máte zasadní neznalost toho jak DPH funguje.
Omlouvám se, včera se mi dvakrát do textu dostalo DPH, namísto spotřební daně. Pokud narážíte na tohle, tak to beru, ale pokud myslíte něco jiného, tak se rád nechám poučit 🙂
Zbývá klasická politická cesta a to je změna parametrů dluhové brzdy….
Já bych klidně škrtal, třeba důchody, zdravotní pojištění za děti a důchodce by si lidé mohli platit sami, na školství (většině lidí na vyjadřování názorů stačí 4 třídy ZŠ)… Seškrtat 500 miliard a vyrovnat rozpočet by nebyl takhle problém.
Stačí zrušit veškeré dotační tituly a jste v plusu hned.
500 miliard na dotacích? Další matematik… To mi připomíná komické voliče Spolu, kteří to chtěli ušetřit na úřednících.
Státu teprve začnou unikat peníze. Kdo bude moct, natankuje si v Polsku.
Leda houby unikat peníze. V PL je teď nafta podobně drahá jak v ČR, koruna na litru nikoho nevytrhne
Ano vás nevytrhne, ale pokud tankuji 36.000 l nafty měsíčně, tak už to taková prkotina není. Samozřejmě pro běžného spotřebitele to nic neznamená, ale pro dopravce je to docela citelná položka.
Zatím. Po zdražení bude situace zcela jiná. Jenže tady nejde ani tak o soukromé uživatele ale o provozovatele MKD kteří bedlivě sledují ceny nafty a nemají problém s vratkami DPH. A ti nakupují tam kde je nejlevněji. Nebo si myslíte že si řidiči kamionů mohou vybírat kde si natankují?
Kdyby necpali prachy na Ukrajinu , deficit by byl OK
:DDDDDDDDDDDDDDDDD
kdyby se deficit za posledni dva roky nacpal na ukrajinu, tak valku davno vyhrala… 🙂
Jen USA už tam nacpaly ekvivalent několika našich deficitů a pořád nic. Takže ještě 2 naše deficity, což bude za pár týdnů a už teda vyhrajou, jo? 🙂
2 naše deficity? Tak určitě. Zvláště když velká část pomoci jsou nepoužívané zbraně ze skladů. Už vidím, jak stará T-72 vylepšuje náš rozpočet.
Daňové výnosy za prodej zbraní a opravy převyšují náklady na uprchlíky.
Platbou za ropu víc podporujeme Rusko než Ukrajinu.
Přesně a k tomu ještě ty neziskovky, že jo, a budeme se mít jak arabští šejkové.
Hele, tak to pozor. Není neziskovka jako neziskovka. Kdybyste viděl kolik vysosají z veřejných peněz „neziskovky“ ve fotbalu z první a druhé ligy, tak se Vám protočí panenky. Oni to nekdy dobre skryjou, ze spolek si zalozi svou vlastni a.s. 100% vlastnik je spolek.
Samozřejmě ti fotbaloví bafuňáři to ví, tak raději začnou ukazovat prstama na neziskovky v sociální oblasti. Ja si udělal skript, ktery projizdel cerpani verejnych penez spolky a jejich dcerinek v mem meste. Fotbalisti vyzrali z verejnych penez naprostou vetsinu vsech dotaci z urovne mesta, kraje, statu.
Nechtěl byste ten skript hodit někam na github? Myslím, že by se sešel:)
Zajímavá logika.
A, chapu. Kdyby se necpaly peníze na ukrajinu, tak by deficit zaplácnul Putler, kterej by se mezitím nacpal sem?
Taky zajímavá logika, hm.
Kdyby měla klobása křídla,
zajisté by vzlétla.
Váš Miloš Zeman
JÉŽIŠMARJÁJOZEF!
A není to málo Antone Stanjuroviči?
Největší a nejzbytečnější únik financí ze státního rozpočtu je zrušení EET.
Myslíte zavedení, které stálo spoustu peněz a dosud se nepodařilo prokázat efekt.
A ty miliardy co se vybrali????to je málo??
Myslíte ty nové školke a nemocnice? Jak víte co se vybralo díky EET a co díky růstu HDP a tedy vyšším výnosům z DPH? Nebo to berete jako Alenka, zvolíme si kolik chceme s EET vybrat a s pomocí magické konstanty to z vybraných daní vypočítáme?
A mohl bych ty nové školke a nemocnice vidět?
Jaké miliardy?
Mluvíte, jak Stanjura…. Samozřejmě, že čísla byla plusová, ale vládní alibisti to nechtějí slyšet….
Prosím, odkud čerpáte. Odkaz na zdroj by nebyl?
Jinými slovy rozdíl mezi růstem HDP, který byl například v posledním čtvrtletí 2017 celkem 5,4 procenta, a růstem výběru DPH je dán právě lepším výběrem daní. „Zdá se být evidentní, že kontrolní hlášení a elektronická evidence tržeb pomohly ke zvýšení výběru daní,“ uvedl již loni hlavní ekonom Deloitte David Marek.
Stačí to takto, nebo pan Marek je taky dezolát ?
A teď druhý pohled. EET se týkalo v prakticky jenom pohostintví. Velmi dobře si pamatuji jak všechny hospody po zavedení EET okamžitě zdražili meníčka o 10 Kč a pivo o 2 Kč. Takže bych se hodně divil, kdyby se „díky EET“ nevybralo víc.
Já nerozporuji jestli EET ano, či ne, pouze dodávám zdroj, který jasně usvědčuje nynější vládu už asi z tisícáté lži, že je něco jinak.
Kontrolní hlášení je v principu dobře (pokud se nevyužívá k likvidaci konkurence) a funguje pořád. EET je blbost, kterou stejně zaplatí koncový zákazník a ještě bude hýkat, jak to těm zlodějům nandal.
Vždy a vše zaplatí koncák, o tom není sporu. Ale v případě poctivého a nepoctivého podnikatele vzniká problém. Ten poctivý to prostě zabalí, protože dańová zátěž je tak vysoká, že tomu nepoctivému prostě nemůže konkurovat. Zrušení EET povede pouze k tomu, že zase spousta podnikatelů se přesune do šedé ekonomiky. Ale tohle není diskuze na pár vět, tady na webu. Je spousta ekonomických fór, kde to dokáží lépe vysvětlit. Kdyby EET bylo špatné, tak tam kde je již zavedeno, tak by se rušilo. Jedinní, kteří EET zrušili, pokud se nemýlím, jsme opět zase a pouze jen ČR.
Čistý přínos zavedění EET byl v roce 2017 necelých 5 miliard.
v porovnání s přijmy státního rozpočtu zanedbatlený. Cca 1,2% příjmů.
a kvůli tomuhle cirkusu neskutečná šikana živnostníků.
Ale chápu, že na některé momentálně pomalejší jedince mohl Andrej a Dlužena zapůsobit.
Vždyť jo miliarda sem, miliarda tam. Ty jsi vážně hlava pomazaná Fialovou mastí.
Končím s tebou diskuzi, protože nelze hloupého zmoudřet.
Miliarda sem, miliarda tam … Ono je totiž běžné, že se i vyhodnocuje, za jakou cenu se ta miliarda sem, miliarda tam získala.
Zaměstnanci šáhnou na daně rovnou z výplaty. Živnostníkovi z přiznaných tržeb/zisků, co je na tom šikanózního ??
na daních není šikánozního nic.
ale na tom, že kdyby EET došlo svého naplnění v plném rozsahu, tak by i kořenářka prodávající na trzích pytlíky s čajem, musela mít registrační pokladnu apod.
Nojo. ale proc to jinde korenarka zvlada a tady se zase jen kupi duvody, proc to nejde.
Vsimli jste si, ze jakmile skoncilo EET, okamzite se nasli vykukove, co prestali brat karty?
Mariánské lázně, Karlovy Varych, Cheb – tam mají hospodští s kartami problémy snad od jakživa.
tohle je také výrazně zkreslená realita.
V prvním roce EET sice k růstu DPH došlo (v porovnání s růstem ekonomiky), ten byl ale způsobem z 50% narůstem cen v hospodách.
V dalších letech navíc už růst výběru DPH z hospod ani zdaleka nekopíroval růst HDP, a byl výrazně nižší. Tudíž výsledný efekt opět minimální.
Jasně, tak je lepší ty investované peníze do EET vyhodit z okna. Jste podobný odborník, jak Stanjura.
Peníze investované do EET vyhodil z okna ještě Babiš.
Stanjura to vyhazování peněz jen zastavil.
V první řadě je dobrým zvykem platit daně. Zejména pak je dobré když je platí zaměstnanci, aby je platili i zpravidla movitější zaměstnavatelé a podnikatelé.
EET s tim jak moc se ted vsude plati kartami trochu zbytecne …
eet je kravina, ale výpadek příjmů daní z příjmu po „zrušení superhrubé mzdy“ je problém, společně s navýšením slevy na poplatníka
Kravina je že si někdo myslí že neplatit daně je normální
a jak tomu prosím eet případně zabrání? když někdo udělá práci bez dokladu a dá peníze na ruku, tak je eet ze hry venku.. eet postihne jen ty „oficiální“ transakce a tam snad nikdo není tak blbej, aby to nepřiznal..takže efekt eet=0
To uz je na povaze lidi v tomto state. Jak to jde, okradu stat 😀 A pak se jeste rozciluju, ze se vsechno zdrazuje…
Konečně!
Zaplat panbuh. Ze to ale trvalo.
Proc neodevzdat vlade sve penize kdyz jich mam hodne a oni jsou takovy chudaci……( vy jste korunovanej co ?)
Tohle zdanění centralizuje výběr „příspěvků“ na správu dopravní infrastruktury. A je to celkem spravedlivá daň: platí to ten, kdo jezdí a sosá. Jen to nesmí být potraceno v systému (rozkradeno), ani redislokováno někam jinam.
Jinak zkuste pochopit, že vláda nic nezvyšuje, natož pro sebe atp., jen u nafty se ruší ta mimořádná sleva, která od počátku byla deklarována jako dočasná. Není důvod při cenovém vývoji s ní pokračovat. Bylo to nesystémové opatření, ale mohlo při cenách k padesáti korunám za litr něčemu pomoci.
Jezdím … sosám ale spotřební daň neplatim … nepotřebuju naftu ani benzín 🔌👍
Az na to, ze z elektriny se take plati spotrebni dan… jen jste na ni nemel slevu.
Samozřejmě opět je v pořádku, že máme jednu z nejvyšších spotřebních daní na naftu v Evropě. Takže když ji náhodou trochu přiblížíme průměru, tak ji hned zase zvednem.
Koukám, že jako Babišovo fanda velmi rád používáš stejně zdatně i demagogii a lži, jako babiš. A nebo vůbec nechápeš, o čem tu vykládáš pohádky, a jenom opakuješ dezolé z diskusí na novinkách.
Jak v Benzínu, tak v Naftě jsme v druhé polovině (pokud setřídíme země od nejvyšších k nejnizžším daním z paliva). V případě benzínu máme 18 tou nevjyšší, v případě nafty 19 nejvyšší.
A dodávám, že tohle pořadí vychází z nesnížených sazeb, které některé státy aplikují (včetně čr).
Připočítej si DPH, či-li celou dańovou zátěž. S tebou je to vážně těžký. Pouštíš se na led a neumíš bruslit.
Lhal jsi tady o spotřební dani, dal jsem tu čísla, která tě usvědčují ze lži.
Dám ti tedy i další čísla, týkající se DPH, která opět potvrzují, že vůbec netušíš, o čem mluvíš, a nebo jenom opět lžeš.
Co se výše DPH týká, tak vzhledme k tomu, že máme průměrnou výši DPH (stejnou sazbu jako my má dalších 5 států a vyšší sazbu má 11 států), tak ta s tímto pořadím prakticky nezamíchá.
Mimochodem, ve slově „čili“ se mezi či a li pomlčka nepíše.
Současná spotřební daň na naftu je úplné minimum, které EU povoluje.
Tohle bohužel dezoláti nepochopí. Ono se jim to nehodí do rétoriky, jak je všecno špatně.
Už i predstavitele ODS objevili Ameriku. 😁Dneska je už možné všechno.
Kubka už bylo na čase. Pomohlo počítadlo?
Celou dobu to bylo jedno z nejnesmyslnějších opatření, protože ta koruna zmizela akorát v zisku benzinek a do ceny se nijak nepromítla. Aspoň, že se konečně našel důvod to ukončit, protože to držela jen politická zbabělost 5K.
Tak snad vidíte z aktuálních cen, že se do nich rozdíl ve spotřební dani promítá..
A jak to ovlivní náklady 810 jezdících za kýbl nafty? Takhle budou lokálky zase ve ztráte!
lokálky ve ztrátě? to neeeeeeeeee… to nejde přeci, už z principu
Ještě by to chtělo zdanit letecký petrolej. Ale to by se muselo udělat na úrovni celé EU.
Ježiši vy si dovolujete šahat na leteckou luxusní dopravu. To by vás dovolenkáři mohli uštěkat, Podle nich kdo nelítá za pár drobných, jakoby nebyl.
Sleva pozdě schválená a ještě později zrušená. Tahle vláda jede nějakou tajnou soutěž o to, jestli lze zkazit úplně všechno. A vyhrává…
Tak tolik diletantů pohromadě už musí hodit katastrofický výsledek….🤣
Naopak ! Snížit o 1,50 daň i u benzínu. Z jednoho litru mít skoro 10 kč je obyčejná zlodějina od státu
Na jednu stranu je 10 Kč na litr relativně dost peněz, na druhou stranu je infrastruktura tak drahá, že ani taková sazba na její financování nestačí. Jako příklad můžeme vzít D1 kolem Přerova. Dle informací z tohoto webu https://zdopravy.cz/u-prerova-zacala-stavba-posledniho-useku-dalnice-d1-136701/ stojí 10,1 km 6922 mil. Kč. Pokud bude intenzita provozu jak u Lipníku nad Bečvou (beru úsek společný D1 a D35) tak se bavíme o 39354 vozidlech denně. Aby se nám ta dálnice za 30 let zaplatila, tak by každé vozidlo muselo platit průměrně 1,59 Kč/km. U auta se spotřebou 10l/100km by tomu odpovídala spotřební daň 15,9 Kč/litr. Pochopitelně uvedený příklad… Číst vice »
Ano, pomiňte mýto a počítejte drobné od osobáků. Pak vám to musí vyjít jak chcete…
výnos z mýta je na všech dálnicích za loňský rok 13,22 miliardy korun (a letos bude prakticky stejný). Od toho odečtěme dle Czech Toll „necelou 1 miliardu nákladů na výběr“, řekněme 12,5 mld. zisk.
Délka dálniční sítě je 1363 km. Tzn. na úseku 10km bude zisk asi 91 milionů korun (pro zjednodušení předpokládám stejnou intenzitu dopravy všude, tady ale může být i podprůměrná).
Tak to moc nepomůže, jenom z mýta by se ten úsek zaplatil za 76 let a nepočítáme náklady na opravy a údržbu dálnice, úroky… tak asi nikdy, no.
Podle SFDI je myto cca 2x vice nez prijem ze spotrebni dane do SFDI. Dalnicni znamky take nejsou zanedbatelne.
Plan prijmu SFDI pro 2023:
silnicni dan: 1,3
spotrebni dan: 6,9
dalnicni poplatky: 5,6
mytne: 14
To je vcelku nesmyslné porovnání, protože SFDI dostává takto přímo jen 9,1 % z výnosu spotřební daně, ovšem celý výnos mýta a silniční daně.
Výnos ze spotřební daně je podstatně vyšší než z mýta, letos je v plánu asi 70 miliard korun, jenže to není jenom na dálnicích samozřejmě (a jsou v tom i minerální paliva pro jiné účely než pálení v autech), tak to nelze takhle porovnávat.
Ta ODS je už vážně k smíchu a upřímně se divím, že stále značná část populace tyto konzervy zaseklé v devadesátkách volí
A koho jiného? Babiše?
Můžeme si myslet o koalici co chceme, ale pro středopravicového liberálního voliče s IQ větším, než IQ houpacího koně, tu jiná partaj, než ODS/TOP/STAN není.
Doporučuji včerejší článek na aktualne.cz
„Vlivný poradce premiéra Fialy má získat další funkci, míří do vedení Správy železnic“
Jaké IQ je potřeba k tomu volit něco takového?
P.S.
Jsem bývalý volič TOP09
To jste rovnou mohl napsat kdo… Zajíček do správní rady Správy železnic, díky „bohaté profesní zkušenosti a odborné kompetenci“ :((((
Ale v koalici není jen ODS a jak se píše na konci článku, představitelé ODS nechtěli o předčasném zvýšení daně ani slyšet, protlačili to Piráti a STAN.
Např… Zahradil, stanjura atd myslite ze jsou to liberalove?? Jako ODS se liberalne tvařila pred volbama, ale po volbach, jsou to zase stary, znamy, klausovy tenisový rakety…
Ja ale nikde nerekl, ze oni jsou liberalove. Ja jen udelal vycet toho, kdo v soucasne dobe prichazi v uvahu pro liberalniho volice.
A ano, v tomto seznamu je pres vsechen konzervatismus i ODS.
Ale jen pro ty, co už minimálně 20 let trpí amnézií.
Tak to o moc větší IQ, než ten houpací kůň nemáte. Já zase tvrdím, že raději ďábla, než tuhle parodii.
Děkujeme za názor a posíláme bombonek.
Prosím, mě raději „bonbónek“ Bombónek neznám, ale je vidět vysoké vzdělání voliče pětihnusu.
A doporučuji změnit web na Novinky, tam takových i se stejnou úrovní vzdělání jako je vaše, je jako máku.
No, víte, ono zrovna ty novinky se docela hodí na vás. Názory jak z UV KSSS.
Nemám sílu oponovat vaším vysoce inteligentním argumentům. Prosím najděte si diskutujícího na vaší vysoké úrovni a nás hlupáky nechte svému osudu.
Ktereho dabla mate na mysli?
Toho co ďáblem vlastně ani být nemusí, rozdá pár koblížků a cosi o korupci, na zbytek má Fáčko s deníčkem apod.
Tím že já s Babišem nechodím spát a ani s ním nevstávám, narozdíl od vás, jak je vidno. Tak bylo myšleno ďábel metaforicky. Pro vzdělance s fialovým zákalem, kdokoliv jiný, než tenhle spolek neumětelů.
To to trvalo…