Parní návrat do Brna po třech letech. Šlechtična prošla opravou a dostala nový tendr

Parní lokomotiva 475.101 (Šlechtična) Českých drah. Pramen: České dráhyParní lokomotiva 475.101 (Šlechtična) Českých drah. Pramen: České dráhy

Lokomotiva byla vyrobena v roce 1947 v plzeňské Škodě, po ukončení parního provozu sloužila jako kotel

50 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jussi

Pro redakci: Neudělali byste článek o opravě (novostavbě) tendru? Přeci jenom je to v Čechách naprosto ojedinělá akce, asi nikdy se k opravě takhle radikálně (co vím, tak tendr je nový skoro celý, dokonce jeden podvozek měl vážné problémy) nepřistoupilo a na netu se dá najít pouze pár fotek z opravy. Mohl by to být i zajímavý rozhovor – s lidma od ČD i firmy, která stavbu spáchala.
Jinak dík za článek 🙂

Laik

Souhlas, článek by potěšil.

medvěd

Teď jen k tomu přidat vagonky a může to být šou pro turisty – párou z Brna do Lednice.

Gwann

bravo! další parní lokomotiva v provozu.

flint

ŠKODA ŽE NEJSOU PENÍZE NA KOTEL LOKOMOTIVY 524 1110 !

Hugo

Pamatuji si tuto lokomotivu, když dostala zelený nátěr v ŽOSce České Velenice. Jezdila v Rumburku.

flint

Na barvu jedenáct desítky jsme se složili a dalo nám dost práce dostat na tu zelenou barvu povolení! Tehdy se o to hodně zasloužil můj kamarád Honza Jaržábek! No jo – ty časy jsou fuč a z nás jsou důchodci. Navíc dost lidí z těch co na ní jezdili už je v železničářském nebi! Ahoj!

Iva.D

A to bylo to rýpnutí, ty peníze se raději mohly dát na řadu 524.1110, než aby byly dvě šlechty. Navíc šlechta je drahá na provoz a 524 by mohla jezdit více.

flint

Šlechtična 475 179 nepatří do České Lípy, ta patří do depa Děčín!

Marek Kováč

Je sice hezké kam patří, ale prostě je v České Lípě.

joska

Ano , dělá se zde rekonstrukce ,bohužel podle dostupných informací nebude se moci vyzbrojit a jezdit na vlastní pohon.

joska

V České Lípě se dělá rekonstrukce , bohužel nebude provozuschopná (vyzbrojená na trať) .

flint

Nesehnali se peníze na kotel! Škoda!!! Je z ní jen výstavní kus! Ahoj!

hirem16

Úplně to samé jakože 556.0506 je českobudějovický stroj, ale prostě ho mají v Hradci.

sisi

Dobrá věc se podařila, to vždycky potěší.

Tomáš Gottschalk

Nádhera. Neví někdo, jak to vypadá s brněnskou Němkou?

Martin Toman

Je na dolním pod střechou.

Liboros

Krásná zpráva, pamatuji si jak jsem s dědečkem a babičkou v mém dětství jel Brno-Vyškov a byl to opravdu zážitek na celý život.

Marek Kováč

Dovolím si opravu
„České dráhy mají nyní dvě parní lokomotivy řady 475“ … řady 475.1, bez té číslice za tečkou je označení nekompletní neb existovala i řada 475.0 🙂

Laik

Krása, díky všem kteří dílu pomohli. Se těším až se 101 a 179 potkají.
Jo a dejte někdo info jak dopadla bitka u Brna:-)

Jiří 3

Rád bych zde vyjádřil obdiv a úctu všem, co se podíleli na opravě tohoto stroje.

Jackub

Hodně šťastných kilometrů a mnoho potěšených cestujících, diváků i fotografů přeji! 😉👍

Tomáš Pobořský

Upřímně se divím, že se vrátila do Brna. Původní záměr byl Olomouc. Nebýt odvolání ředitele DHV pana Kothery tak by do Brna už nikdy nešla. Viděl jste někdo v jakém stavu jela do Lužné? To by se jeden poblil. Špinavá, zaprášená, hnusná, rezavá. Ze všech provozních parních lokomotiv co ČD mají je v nejhorším stavu, protože v Brně na to nikdy dobrovolně nešáhne. Co není zaplaceno a neudělá dílna, tak se nikdy neudělá. Že by na tu lokomotivu někdo šel ve volném času? To v Brně neexistuje. Toto vše jsem slyšel od lidí, kteří dělají na dílnách v Brně. Stejně… Číst vice »

Zdeněk Kotyza

Dobrý den, chtěl bych vám za tento příspěvek rozbít držku. Můžeme se sejít? Pokud jste z Brna a okolí tak bydlím v Rajhradě. Pokud vítr vane z Olomouckého depa tak bych to rád přijel dořešit za Vami. Dejte mi vědět co nejdřív. Děkuji

Tomáš Pobořský

Mohu se Vás zeptat co na tomto příspěvku není pravda? To, že do Lužné u Rakovníka dojela lokomotiva v doslova žalostném stavu je holý fakt. Přijde Vám normální, aby lokomotiva stála 2,5 roku v Brně a pak dojela do Lužné zaprášená, špinavá, orezlá? Proč za těch 2,5 roku se v Brně na lokomotivu nešáhlo? Viděl jste například stanoviště v jakém je stavu? To v Brně za 2,5 roku stání nikdo neměl čas na tu lokomotivu šáhnout? Aha, proč bych to dělal zadarmo, když za to nemám zaplaceno. Uvedu příklad na lokomotivě 423.041 v jakém stavu byla v Lužné u Rakovníka… Číst vice »

Václav

„Dle toho co jsem slyšel…“ V tom asi bude ten hlavní problém vážený pane. A to nemám nic proti Olomouci.

Tomáš Pobořský

S tou knihou oprav to mám od více zdrojů. Opravdu to fungovalo tak, že se podle knihy oprav udělal úkon, který pak platilo DHV určitým lidem, kteří pracují v DKV Brno. Víte, kdyby si vše co je v silách čety dělala četa sama, tak si budou lokomotivy více vážit. Ukažte mi jiné depo v Česku, kde takhle fungují. Kde mají ten luxus si dojít, zajezdit, dojet napsat co je špatně a do příště ať je hotovo a my zase můžeme jezdit..nikde vážený pane nikde !

Hynek

A to v jakém stavu přijela 423 041 z Ostravy do Brna vám je známo? Inu anonymně kritizovat na internetu dokáže každej moula, ale relevantní informace přímo od zdroje tady nenajdete.

papaja501

Dobrý večer, pokud se ještě potkáváte s chlapama, co jezdili Liberecký rychlíky kdysi, tak pozdravujte od Hradeckejch….Sice nás už je jen pár, ale vzpomínáme v dobrým.

Jiri

Zdravim, delal jsem na Dolni nadrazi elektromechanika, kdyz se zacaly vozit Liberecaky novyma, krasnyma zelenosedyma brejlovcama ! Pamatuji si hlavne ty stale opakovane problemy s preskokama na generatorech. Obcas jsme na Vasich lokomotivach delali drobne opravy v nasem depu. Mozna jsme se tedy i videli. Odesel jsem z depa r.1974, rad na tu dobu vzpominam!

Jméno

Já sice vůbec netuším kdo z vás má pravdu, ale s tou agresivitou, pokud to myslíte vážně, byste se měl léčit, než někomu ublížíte.

Meno

Výborně, určitě máte zdravé ruce, tak Vám teď nic nebrání přijít a vyšívat na ní. Po dvou a půl roce hnití pod šopou bez výhledu na lepší zítřky si Vaši péči jistě zaslouží!

Tomáš Pobořský

To přenechám lidem co na ní jezdí. A když se vyšívat nebude, tak se bude vyšívat jinde !

Marek Kováč

Upřímně? Ač je na tom hodně pravdy, tohle se řeší v hospodě, ne na veřejnosti a už vůbec ne tímhle stylem. Takže dávám mínus 🙄

Tomáš Pobořský

Bohužel vše co jsem napsal je pravda. A za pravdu by se člověk neměl zlobit.

Tomáš Pobořský

Ještě abych nevypadal jako úplný rejpal. Vážím si práci lidí například: Česká Lípa – to jak lidé kolem 475.179 a nyní 498.112 dřou je na velkou poklonu. To stejné lidé kolem všech ostatních jako 477.043, 423.041, 556.0506 ..všude kde zapojí vlastní usilý, svůj volný čas, zájem a hlavně srdce. Celý můj příspěvek je jen o tom, že 475.101 stála v Brně DVA A PŮL roku a za tu dobu na tu lokomotivu NIKDO NEŠÁHL. Dojela do Lužné jak zbitý pes stylem, tady to máte a nechte si to. V momentu, kdy Brno zjistilo, že lokomotiva zůstává najednou byl zájem. Je… Číst vice »

Depo Brno

Asi to v hlave mit v poradku nebude – bez pardonu. Pokud neco chcete, musite to umet zaplatit. Celej slavnej Kothera nejen ze neumel lidi zaplatit, ale neumel je ani oslovit kdyz prislo na lamani chleba. Mimochodem, o tom, ze za noveho reditele Plocheho kluci z Brna opakovane jezdili opravovat masinu az do Luzne, bud zamerne zde nenapisete nebo ty informace nemate. Radeji mlcte nez neco vypustite do eteru.

A jest-li patri k lidem, kteri hnaci vozidlo posuzuji pouze podle nalestenosti, a ne dle technickeho stavu, tak to bez pardonu nemate v hlave v poradku opet.

Mračoun

Nechci se zapojovat do „svatého boje“ o to, jak se kdo staral o 475.101 (či jiná HV) a kam by měla tato šlechtična nakonec jít, ale… „Trafikanta“ Kotheru jsem měl tu „čest“ poznat osobně, vím jaký měl za svého působení na O12 negativní postoj k historickým vozidlům, takže jeho jmenování přednostou v Lužné, místo Ing. Rachoty, musel být „políček do tváře“ všem nadšencům do renovace, údržby a provozování historických lokomotiv (a především panu Rachotovi). Takže věřím, že se v aktivitách ohledně ohledně oprav lokomotiv moc nepřetrhnul (nikdy se netajil tím, že ho zajímá pouze jeden den v měsíci – ten… Číst vice »

Iva D.

Dovolím si rýpnutí, není zbytečně mít 2 šlechtičny provozní, když jiné řady stojí jako neprovozní. Děčínská by stačila a A peníze se mohly vrazit do jiných strojů. Nakonec bylo by jich lepší mít provozních méně a jezdit s nimi, než hodně a pak nemít prachy na ježdění.

Tomáš Pobořský

Nebýt dotace z EU na tender, tak by se už do provozu nedostala.

nedulezite

Vaše rýpnutí operuje falešným dilematem možnosti volby. V realitě musíte sáhnou po nabízené příležitosti.

Laik

Není.

Marek Kováč

A to si představte tu hrůzu, považte, ony jsou provozní dokonce 4! Jedna, 475.111 v soukromých rukou v Plzni a jedna, 475.196 ve slovenských Vrútkách. Takže jsou rozložené pěkně v rámci republiky 🙂

Martin

Nepracuje náhodou v NTM ?

Mračoun

Je-li libo neprovozní stroj, tak ten máte pod číslem 475.1142 deponovaný v Chomutově… 🙂

papaja501

Krásná práce….díky Vám všem, co se na tom podílíte…Klučina se u tech fotek rozplývá. .ano, je to šlechtična a na nic si nemusí hrát….ne, jako ten generální ředitel výhybek, nedávno u jednoho článku zde vyfocenej.

CervenaKarkulka

Luxusní foto. Jste šikovný Zvěd!

Kernteriér

Datum u nádherných fotek úplně nesedí. 🙂

provokatér

Samotné datum asi ano, ale rok ne …