Parní návrat do Brna po třech letech. Šlechtična prošla opravou a dostala nový tendr
Parní lokomotiva 475.101 (Šlechtična) Českých drah. Pramen: České dráhy
Lokomotiva byla vyrobena v roce 1947 v plzeňské Škodě, po ukončení parního provozu sloužila jako kotel
Pro redakci: Neudělali byste článek o opravě (novostavbě) tendru? Přeci jenom je to v Čechách naprosto ojedinělá akce, asi nikdy se k opravě takhle radikálně (co vím, tak tendr je nový skoro celý, dokonce jeden podvozek měl vážné problémy) nepřistoupilo a na netu se dá najít pouze pár fotek z opravy. Mohl by to být i zajímavý rozhovor – s lidma od ČD i firmy, která stavbu spáchala.
Jinak dík za článek 🙂
Souhlas, článek by potěšil.
Teď jen k tomu přidat vagonky a může to být šou pro turisty – párou z Brna do Lednice.
bravo! další parní lokomotiva v provozu.
ŠKODA ŽE NEJSOU PENÍZE NA KOTEL LOKOMOTIVY 524 1110 !
Pamatuji si tuto lokomotivu, když dostala zelený nátěr v ŽOSce České Velenice. Jezdila v Rumburku.
Na barvu jedenáct desítky jsme se složili a dalo nám dost práce dostat na tu zelenou barvu povolení! Tehdy se o to hodně zasloužil můj kamarád Honza Jaržábek! No jo – ty časy jsou fuč a z nás jsou důchodci. Navíc dost lidí z těch co na ní jezdili už je v železničářském nebi! Ahoj!
A to bylo to rýpnutí, ty peníze se raději mohly dát na řadu 524.1110, než aby byly dvě šlechty. Navíc šlechta je drahá na provoz a 524 by mohla jezdit více.
Šlechtična 475 179 nepatří do České Lípy, ta patří do depa Děčín!
Je sice hezké kam patří, ale prostě je v České Lípě.
Ano , dělá se zde rekonstrukce ,bohužel podle dostupných informací nebude se moci vyzbrojit a jezdit na vlastní pohon.
V České Lípě se dělá rekonstrukce , bohužel nebude provozuschopná (vyzbrojená na trať) .
Nesehnali se peníze na kotel! Škoda!!! Je z ní jen výstavní kus! Ahoj!
Úplně to samé jakože 556.0506 je českobudějovický stroj, ale prostě ho mají v Hradci.
Dobrá věc se podařila, to vždycky potěší.
Nádhera. Neví někdo, jak to vypadá s brněnskou Němkou?
Je na dolním pod střechou.
Krásná zpráva, pamatuji si jak jsem s dědečkem a babičkou v mém dětství jel Brno-Vyškov a byl to opravdu zážitek na celý život.
Dovolím si opravu
„České dráhy mají nyní dvě parní lokomotivy řady 475“ … řady 475.1, bez té číslice za tečkou je označení nekompletní neb existovala i řada 475.0 🙂
Krása, díky všem kteří dílu pomohli. Se těším až se 101 a 179 potkají.
Jo a dejte někdo info jak dopadla bitka u Brna:-)
Rád bych zde vyjádřil obdiv a úctu všem, co se podíleli na opravě tohoto stroje.
Hodně šťastných kilometrů a mnoho potěšených cestujících, diváků i fotografů přeji! 😉👍
Upřímně se divím, že se vrátila do Brna. Původní záměr byl Olomouc. Nebýt odvolání ředitele DHV pana Kothery tak by do Brna už nikdy nešla. Viděl jste někdo v jakém stavu jela do Lužné? To by se jeden poblil. Špinavá, zaprášená, hnusná, rezavá. Ze všech provozních parních lokomotiv co ČD mají je v nejhorším stavu, protože v Brně na to nikdy dobrovolně nešáhne. Co není zaplaceno a neudělá dílna, tak se nikdy neudělá. Že by na tu lokomotivu někdo šel ve volném času? To v Brně neexistuje. Toto vše jsem slyšel od lidí, kteří dělají na dílnách v Brně. Stejně… Číst vice »
Dobrý den, chtěl bych vám za tento příspěvek rozbít držku. Můžeme se sejít? Pokud jste z Brna a okolí tak bydlím v Rajhradě. Pokud vítr vane z Olomouckého depa tak bych to rád přijel dořešit za Vami. Dejte mi vědět co nejdřív. Děkuji
Mohu se Vás zeptat co na tomto příspěvku není pravda? To, že do Lužné u Rakovníka dojela lokomotiva v doslova žalostném stavu je holý fakt. Přijde Vám normální, aby lokomotiva stála 2,5 roku v Brně a pak dojela do Lužné zaprášená, špinavá, orezlá? Proč za těch 2,5 roku se v Brně na lokomotivu nešáhlo? Viděl jste například stanoviště v jakém je stavu? To v Brně za 2,5 roku stání nikdo neměl čas na tu lokomotivu šáhnout? Aha, proč bych to dělal zadarmo, když za to nemám zaplaceno. Uvedu příklad na lokomotivě 423.041 v jakém stavu byla v Lužné u Rakovníka… Číst vice »
„Dle toho co jsem slyšel…“ V tom asi bude ten hlavní problém vážený pane. A to nemám nic proti Olomouci.
S tou knihou oprav to mám od více zdrojů. Opravdu to fungovalo tak, že se podle knihy oprav udělal úkon, který pak platilo DHV určitým lidem, kteří pracují v DKV Brno. Víte, kdyby si vše co je v silách čety dělala četa sama, tak si budou lokomotivy více vážit. Ukažte mi jiné depo v Česku, kde takhle fungují. Kde mají ten luxus si dojít, zajezdit, dojet napsat co je špatně a do příště ať je hotovo a my zase můžeme jezdit..nikde vážený pane nikde !
A to v jakém stavu přijela 423 041 z Ostravy do Brna vám je známo? Inu anonymně kritizovat na internetu dokáže každej moula, ale relevantní informace přímo od zdroje tady nenajdete.
Dobrý večer, pokud se ještě potkáváte s chlapama, co jezdili Liberecký rychlíky kdysi, tak pozdravujte od Hradeckejch….Sice nás už je jen pár, ale vzpomínáme v dobrým.
Zdravim, delal jsem na Dolni nadrazi elektromechanika, kdyz se zacaly vozit Liberecaky novyma, krasnyma zelenosedyma brejlovcama ! Pamatuji si hlavne ty stale opakovane problemy s preskokama na generatorech. Obcas jsme na Vasich lokomotivach delali drobne opravy v nasem depu. Mozna jsme se tedy i videli. Odesel jsem z depa r.1974, rad na tu dobu vzpominam!
Já sice vůbec netuším kdo z vás má pravdu, ale s tou agresivitou, pokud to myslíte vážně, byste se měl léčit, než někomu ublížíte.
Výborně, určitě máte zdravé ruce, tak Vám teď nic nebrání přijít a vyšívat na ní. Po dvou a půl roce hnití pod šopou bez výhledu na lepší zítřky si Vaši péči jistě zaslouží!
To přenechám lidem co na ní jezdí. A když se vyšívat nebude, tak se bude vyšívat jinde !
Upřímně? Ač je na tom hodně pravdy, tohle se řeší v hospodě, ne na veřejnosti a už vůbec ne tímhle stylem. Takže dávám mínus 🙄
Bohužel vše co jsem napsal je pravda. A za pravdu by se člověk neměl zlobit.
Ještě abych nevypadal jako úplný rejpal. Vážím si práci lidí například: Česká Lípa – to jak lidé kolem 475.179 a nyní 498.112 dřou je na velkou poklonu. To stejné lidé kolem všech ostatních jako 477.043, 423.041, 556.0506 ..všude kde zapojí vlastní usilý, svůj volný čas, zájem a hlavně srdce. Celý můj příspěvek je jen o tom, že 475.101 stála v Brně DVA A PŮL roku a za tu dobu na tu lokomotivu NIKDO NEŠÁHL. Dojela do Lužné jak zbitý pes stylem, tady to máte a nechte si to. V momentu, kdy Brno zjistilo, že lokomotiva zůstává najednou byl zájem. Je… Číst vice »
Asi to v hlave mit v poradku nebude – bez pardonu. Pokud neco chcete, musite to umet zaplatit. Celej slavnej Kothera nejen ze neumel lidi zaplatit, ale neumel je ani oslovit kdyz prislo na lamani chleba. Mimochodem, o tom, ze za noveho reditele Plocheho kluci z Brna opakovane jezdili opravovat masinu az do Luzne, bud zamerne zde nenapisete nebo ty informace nemate. Radeji mlcte nez neco vypustite do eteru.
A jest-li patri k lidem, kteri hnaci vozidlo posuzuji pouze podle nalestenosti, a ne dle technickeho stavu, tak to bez pardonu nemate v hlave v poradku opet.
Nechci se zapojovat do „svatého boje“ o to, jak se kdo staral o 475.101 (či jiná HV) a kam by měla tato šlechtična nakonec jít, ale… „Trafikanta“ Kotheru jsem měl tu „čest“ poznat osobně, vím jaký měl za svého působení na O12 negativní postoj k historickým vozidlům, takže jeho jmenování přednostou v Lužné, místo Ing. Rachoty, musel být „políček do tváře“ všem nadšencům do renovace, údržby a provozování historických lokomotiv (a především panu Rachotovi). Takže věřím, že se v aktivitách ohledně ohledně oprav lokomotiv moc nepřetrhnul (nikdy se netajil tím, že ho zajímá pouze jeden den v měsíci – ten… Číst vice »
Dovolím si rýpnutí, není zbytečně mít 2 šlechtičny provozní, když jiné řady stojí jako neprovozní. Děčínská by stačila a A peníze se mohly vrazit do jiných strojů. Nakonec bylo by jich lepší mít provozních méně a jezdit s nimi, než hodně a pak nemít prachy na ježdění.
Nebýt dotace z EU na tender, tak by se už do provozu nedostala.
Vaše rýpnutí operuje falešným dilematem možnosti volby. V realitě musíte sáhnou po nabízené příležitosti.
Není.
A to si představte tu hrůzu, považte, ony jsou provozní dokonce 4! Jedna, 475.111 v soukromých rukou v Plzni a jedna, 475.196 ve slovenských Vrútkách. Takže jsou rozložené pěkně v rámci republiky 🙂
Nepracuje náhodou v NTM ?
Je-li libo neprovozní stroj, tak ten máte pod číslem 475.1142 deponovaný v Chomutově… 🙂
https://www.zonerama.com/PCphoto/Album/6964038
Krásná práce….díky Vám všem, co se na tom podílíte…Klučina se u tech fotek rozplývá. .ano, je to šlechtična a na nic si nemusí hrát….ne, jako ten generální ředitel výhybek, nedávno u jednoho článku zde vyfocenej.
Luxusní foto. Jste šikovný Zvěd!
Datum u nádherných fotek úplně nesedí. 🙂
Samotné datum asi ano, ale rok ne …