Šlechtična otestovala zrekonstruovaný most v Plzni

Zátěžová zkouška mostu v Plzni a parní lokomotiva 475.111 (Pětasedma, Šlechtična). Pramen: Správa železnicZátěžová zkouška mostu v Plzni a parní lokomotiva 475.111 (Pětasedma, Šlechtična). Pramen: Správa železnic

Rekonstrukce mostu je součástí 5. stavby modernizace uzlu Plzeň mezi Lobzy a Koterovem.

Na jihovýchodním okraji Plzně se dnes testoval zrekonstruovaný železniční most ležící na trati na České Budějovice. Jako zátěž při statické zkoušce posloužila parní lokomotiva 475.111 (Pětasedma, Šlechtična) plzeňského Iron Monument Clubu. Sama váží přes sto tun, dalších 66 tun přidal tendr. Stejná lokomotiva zatížila v červenci i novou estakádu na IV. koridoru.

„Rekonstrukce mostu je součástí 5. stavby modernizace uzlu Plzeň mezi Lobzy a Koterovem. Hotovo bude v červenci příštího roku,“ uvedla dnes Správa železnic. Takzvaná 5. stavba zahrnuje čtyři kilometry tratě mezi lobezskou částí hlavního nádraží a stanicí v Koterově.

Zátěžová zkouška mostu v Plzni a parní lokomotiva 475.111 (Pětasedma, Šlechtična). Pramen: Správa železnicZátěžová zkouška mostu v Plzni a parní lokomotiva 475.111 (Pětasedma, Šlechtična). Pramen: Správa železnicZátěžová zkouška mostu v Plzni a parní lokomotiva 475.111 (Pětasedma, Šlechtična). Pramen: Správa železnic

Mimo jiné zde dojde ke zvýšení maximální rychlosti ze 100 km/h na 120 km/h. Mezi Sušickou a Lobezskou ulicí vznikla nová zastávka Plzeň-Slovany, cestujícím naopak letos na jaře přestala sloužit stanice Plzeň-Koterov. Stavba připraví i dvojkolejného pokračování trati (191) směrem na Starý Plzenec.

Přestavba a modernizace uzlu Plzeň probíhá od roku 2011. Loni skončila stavba přesmyku domažlické trati a začala velká rekonstrukce výpravní budovy. Až na rok 2024 je naplánována poslední velká akce, seřaďovací nádraží Doubravka.

Tagy parní lokomotivy trať Lobzy - Koterov Uzel Plzeň 5.stavba – Lobzy – Koterov
16 komentářů