- Silnice •
- Město •
- Stavebnictví
Slaný se zbavil tranzitu, ŘSD otevřelo severní obchvat
Stavba obchvatu Slaného (silnice I/16 Slaný - Velvary). Foto: ŘSD
Obyvatelé Slaného se dnes dočkali severního obchvatu, který po desetiletích čekání zbaví město tranzitu. Ředitelství silnic a dálnic otevřelo řidičům
Slaný se zbavil? Copak je ten Slaný? Já žil vždycky v tom, že je To Slaný, stejně jako To město. Takže když už, tak Slaný se zbavilo, nikoliv Slaný se zbavil.
Jinak stavba netrvala rok, ale přesně roky 2 a 6 dní, když soudruh Ťok ťukal 11.12.2017. To jenom pro upřesnění, v ČLR (naštěstí) nejsme.
Slánská aglomerace :-))
Dobrý den, Slaný se používá ve středním rodě.
tvoje starosti. …
Jste buď jen neinformovaný, nebo dokonce hlupák: místní skutečně říkají „ve Slanom“ …
Hlupák jste akorát vy – „ve Slonom“ není žádný střední rod, to by bylo spisovně taky „ve Slaném.“ Ten váš tvar je prostě nářeční koncovka.
Vodjakživa se řiká ve Slanym, když už.
Nevím, kde se tak používá, ale v češtině je Slaný rodu mužského – je to ten Slaný, nikoliv to Slané.
Je to TO (město) Slaný
Slané se skutečně používá ve středním rodě. To Slané. Dotaz na autora – kdy bude otevřena i zbývající část k Velvarům?
Pardon..To Slaný… leč to ještě neznamená, že je to správně 🙂 http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=361
Příští rok v září, prý
Podle příručky je Slaný rodu mužského. http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=Slan%C3%BD
Nemáte pravdu: http://prirucka.ujc.cas.cz/?id=361
Nelze spisovně skloňovat „to mladý“. Je to rod mužský neživotný i podle dalších zdrojů.
bože to je mentalita… ještě před 10 lety staří češi psali po večerech diktáty a řešili stupidity alá deklinace. Ráno umřeli. A celej život řešili banality a nesmysly
Pro nekoho je ovládání rodného jazyka nesmysl, pro jiného ne.
Mě, jako rodilého Slaňáka teda dokáže rozpálit doběla, když někdo vypustí z huby (to) Slané. Ale Slaný, Slaném, Slanému. Jako třeba ministryně financí, která zde byla v září na návštěvě a na jejím FB se objevilo „město Slané“.
no vše má nějaký hranice. Čeština a její regule jsou dost často padlý na hlavu. Je to ukázka mentality, nic víc
Zato dnes hrajou strilečky, serou na vzdelaní, nesukaj! To je spravnej trend!
To, že si to myslí paní doktorka Pravdová nebo nějací její předchůdci (třeba paní doktorka Hlavsová), jejichž jediným kritériem je, že „jazyk se vyvíjí“ a kodifikují proto i nesmyslná „zjednodušení“ a vulgarizace, ovšem vůbec neznamená, že místní obyvatelé ten název necítí a nevnímají úplně jinak!
Jiný příklad: hostivičtí také své obci mluví v singuláru = „ta“ Hostivice, ale většina cizích si myslí, že jde o plurál = „ty“ Hostivice (a také názvu tak používá) …
http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=hostivice
Takže „v Hostivici“ je normálně kodifikováno. Ale to Slané (???) je opravdu blbost. Udělal jste si reprezentativní průzkum mezi místními, když už nerozumíte kodifikaci Češtiny?
http://prirucka.ujc.cas.cz/?slovo=Slan%C3%BD rod mužský neživotný
Tak vzhledem k tomu, že historický název je Schlanberg, Slaný vrch, tak vrch je odjakživa rod mužský.
aneb výstavba severního obchvatu pražské aglomerace…jen tak dál…
okay,. možná se za 30 let dočkáme. Nevidím rozdíl mezi dnes a před rokem. Ten Tok byla hrůza a ta česká legislativa je bordel
jen jsem poukázat, že když jedu od Plzně na Mělník/ Ústí atd. tak klidně jedu D5-D0-D7-I/16…. prostě minout prahu a toto se dá považovat jako obchvat PRG
Ano, ze směru od D5 do Mělníka či Ústí to má celkem smysl jezdit tudy, ačkoliv navigace řidičům typicky ukáže že Blankou je to o 3 minuty a 3 kilometry lepší, takže pak tento tranzit poskakuje v Praze na Vypichu. Jenom když vidím jakou oklikou se to Slaný objíždí (ve směru od Prahy na Velvary), nebude to pořád časově kratší krosit to starou trasou přes kruháč u Lidlu?
Pro osobáky asi ano, pokud to nebude nějaký špičkový čas kolem 7:30 ráno a kolem 15:30 odpoledne. Podotýkám, že ruku v ruce s otevřením silnice jsou rozmístěny na vjezdech do města značky Zákaz vjezdu NA nad 5 tun (mimo dopravní obsluhy).
Dokud nebude ve Slanom na tom „kruháči“ u Lidlu čtvrtkruhový „bypass“ ve směru od Prahy doprava, tak to minimálně odpoledne bude průšvih pořád – a hlavně pro autobusové linky PID, které kvůli zahlcení té křižovatky popojíždějí už od závor na předměstí.
To sice ano, ale takového provozu (z Prahy na Velvary) je minimum. Většina kamionů/tranzitu ve Slaném jede VelvaryŘevničov, pro ty je to stavěno. Mimochodem, Blankou je to kratší o 20 km v případě Ústí, to už je docela dost. V případě cesty D5-Mělník to bude ještě víc.
To je také důvod, proč se ta silnice vůbec stavěla – za Bárty dostala stopku, vyšla hodně špatně čísla, ovšem s poukazem na skutečnost, že má zejména pro NA na dlouhou dobu suplovat chybějící SOKP, dostala nakonec zelenou.
SOKP v jižní variantě stejně nikdy rozumně fungovat nebude a jen zavede kamiony na území Prahy tam, kudy dosud neměly možnost jezdit – smysluplný vnější okruh okolo Prahy by bylo jedině něco nahrazujícího současnou „stojedničku“, která je tak vlastně označena právě proto, že jako ten „vnější okruh“ prehistoricky fungovala, resp. minimálně fungovat měla (v dobách, kdy ještě silniční doprava nebyla ani desetinou dnešního stavu – tehdy se i po I/7 dalo jezdit i na obyčejném kole …).
To je dobře. Konečně se obyvatelům u silnice trochu uleví. Víc takových zpráv.
jo 3 zprávy za rok. A ještě ten vtip, že oprava staré D1 je vlastně stavba úplné nové dálnice…
Ve své podstatě ano, a ještě k tomu za provozu. Ale počítat by se to nemělo, páč tam dálnice už byla.
Taky se to nepocita, vy hrdinove od klavesnic.