SkyUp expanduje v Pardubicích, do Kyjeva bude létat až pětkrát týdně

Boeing 737-800 společnosti SkyUp Airlines v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.comBoeing 737-800 společnosti SkyUp Airlines v Praze. Foto: Rosťa Kopecký / Flyrosta.com

Ukrajinská nízkonákladová letecká společnost SkyUp Airlines přidala týden po startu nové linky z Pardubic do Kyjeva do svého rezervačního systému

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tom

Z pěti letů čtyři významně zpožděny včetně toho z 1.11. To je velmi špatná vizitka toho ukrajinského dopravce SkyUp Airlines. V případě návazných letů v Kyjevě s Ukrain International Airlines není šance….👎👎. Dost mizerný začátek.

Letec

Tak dnes SkyUp z Charkova:
Odlet dle LŘ: 11:50
Předpokládaný 22:30
To je zatím rekord 🙁

Martin V.

Možná právě teď mají regionální letiště jakousi šanci se uchytit na trhu. Dráhová kapacita Ruzyně vypadá zatím dostatečná, ale ředitel Řehoř nedávno vyjádřil znepokojení ohledně kapacity terminálů, obzvlášť T1 https://zpravy.aktualne.cz/domaci/letiste-vaclava-havla-chce-temer-zdvojnasobit-kapacitu/r~9fa67be8f3fd11e99ec9ac1f6b220ee8/ Na příští letní sezónu dokonce omezili udávanou kapacitu T1 z letošních 4200 na 4000 cestujících za hodinu. Takže i kdyby do regionů „přetekla“ jen část nočního provozu, pár letních koupacích linek a tu tam nějaký low cost, tak 5% úbytek v Ruzyni (nebo stagnace místo 5% růstu) by znamenal zdvojnásobení provozu v regionech. A to už by tam poznali. Sice to nebude vytoužené spojení 2x denně do velkého hubu, ale… Číst vice »

Alibaba

Á, další změna partu not na buben. -:) (myšleno linky č.90 pardubické MHD)
Jinak je to pozitivní zpráva, když už kraj utratil tak těžké prachy.

Lkprak

Tak ještě se naučit létat alespoň trochu na čas milé SkyUp (pravidelná mnohahodinová zpoždění na všech linkách fakt nejsou dobrou reklamou) a bude to ideální.

Nicky

SkyUp vyzkoušeno a je to to lepší mezi lowcosty.

jinak letiště přejmenovat na „Praha východ Pardubice“ a zaměřit se především na aerolinky, které kvůli smlouvám nemohou létat do Prahy.

Bart

Tak aspoň že ta ředitelka je snad částečně spokojená a snad už bude alespoň částečně držet ústa(a to to říkám ještě slušně). Hlavně všem poroučet kam budou létat, že, paní ředitelko!!!

Jiří Kocurek

No prostě stačí zajít na Centrální plánovací komisi turistického ruchu (CPKTuR) a tam vznést požadavek, že lety se mají Praze sebrat.
A na CPKTuR se budou velice divit, že Praha si u nich objednává jen vládní lety, a ty sebrat nelze. Načež začne divení, vysvětlování a zděšení: Ale tyhle stovky letů denně vůbec nepřošly přes CPKTuR! Jak si někdo může dovolit CPKTuR obejít a domluvit si sloty s LKPR přímo?

Kuba W

pořád si myslím že Pardubice jako jediné po PRG v čr mají šanci, jsou u hlavní trati, z hl.n. v praze je to hodina, jenže na PRG taky plus nekonečné čekání na kufry. prostě se jen lidé Pardubic bojí ale stačí ještě jedna dvě takové linky a budou za vodou, ano nikdy nebudou top ale můžou přebrat podobný tip letů.

Dushan

Z Prahy do Pardubic je to hodina čisté jízdy z nádraží na nádraží, nikoliv až na letiště. Takže dalších min. 30 min, pokud zrovna bude vhodný přípoj.

Bob

Bus z letiště na nádraží jede jen 8 minut. Tedy pokud zrovna jede.

V Praze to trvá 32 minut (AE), běžnými spoji okolo 45 minut.

SaulGoodman

U hlavní trati sice jsou, jenže pokud by se z Pardubic opravdu stalo velké letiště obsluhující Prahu, tak by asi i tak byl problém s dopravou lidí, nebo se pletu? Aby to mělo smysl, tak by musely vlaky jezdit v dost krátkých intervalech, nikdo nebude chtít čekat hodinu na letišti na vlak do Prahy. A samozřejmě taky vlaky dostatečně kapacitní, umožňující pohodlné naložení množství kufrů a podobně.

dopravák

Pro jeden speciální vlak není kapacita normálních letadel problémem, spíše by byl problém v kapacitě tratí. Ale je třeba brát v úvahu především to, že zdaleka ne všichni letečtí cestující mají začátky a konce svých cest právě v Praze a Pardubice mohou dobře vykrýt celou velkou část ČR východně od Prahy až po střed Moravy, což i bez Prahy znamená populaci čítající odhadem minimálně 2 miliony, a to už nějakou leteckou frekvenci (která pak nemusí zatěžovat Prahu ani ruzyňské letiště) generovat může, takže bych Pardubice jako dobrý doplněk pražské Ruzyně rozhodně nepodceňoval.

Bart

Normální letadla? Co jste tím myslel? Letadla s kapacitou 150-200 pax? Můžete to prosím upřesnit?

Jindra

Dobrý počin pro Pardubky. Dobré pro turisty i pracanty.

Letec

Už jsem koukal na letenky od SkyUp. Zejména Lvov je turisticky atraktivní. Problémem jsou značná zpoždění, klidně 6 hodin.

Adam H

Zvednou Budějovice hozenou rukavici?

Poutnik99

Když cestující zvládnou cestu z/do Prahy v cca 60 minutách, tak hozenou rukavici může zvednout.

Jarda V.

To je pravda to neni v lidských silách ale my v Budějovicích máme v rukávu trumf v podobě Českého Krumlova. Zvládne japonské turista dojet Pardubic do Krumlova za 35 minut? A že poptávka by byla.

Nicky

To nic neřeší, protože turista sem neletí z Japonska kvůli Českému Krumlovu. Letí do Evropy a když že je v ČR, tak se někteří z nich jedou podívat z Prahy i do toho Krumlova. Jinak pokračují dále (Paříž, Řím, Benátky, Vídeň…)

Človek

Jo jenže Český Krumlov chce Japonský turista navštívit na dvě hodiny; rozhodně tam nechce začínat svojí cestu nebo tam spát.

Martin V.

To už bych spíš věřil tomu, že do ČB začnou lítat Holanďani, co chtějí na Lipno. Z Japonska zatím není přímá linka ani do Prahy!