Škrty o dvě třetiny. Ryanair nechá v Praze na zimu jen deset linek
Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z Prahy. Foto: Letiště Praha
Z Brna a Ostravy Ryanair nebude přes zimu létat vůbec.
Z Brna a Ostravy Ryanair nebude přes zimu létat vůbec.
To bude stále víc létat jak Smart Wings.
Bratislava, Wroclaw, Katowice a hlavně Vídeň. To jsou letiště, které mě zajímají. Protože pražské letiště je ve všech ohledech specifické. Cesta tam, pobyt tam. To nechceš
Tak děkujeme za názor. Kam mám poslat klíčenku?
Divím se, že zůstávají spojení na „vedlejší“ letiště typu Charleroi, Bergamo, Stansted, že „hlavní“ letiště se nepokusí je aspoň dočasně nalákat.
To znamená pro Ryan tam přestěhovat zázemí. To je na dočasnou dobu neekonomické.
Král je mrtev, ať žije nový král…. aneb Emirates už tolik nejsou v kurzu, tak je Ryanair „the best“ 😀
ještě loni a předloni se do nebes vyvolávali Emirates, nyní to je Ryanair… Jak málo stačí k úspěchu…
Jen takový malý dotaz. Nemám nic proti FR, pokud cestujete „Point2Point“ a nevyžadujete změny, extra služby, či jiné nestandardní požadavky, proč ne. Ale pokud to přijde na řadu, jak se k vám FR postaví? 🙂
Nejsem si jistý, jestli Vaši otázku chápu správně, nicméně když si ty extra služby a nestandardní požadavky zaplatíte, není to problém. Můžete si klidně přímo při rezervaci letenky doobjednat privátní transfer třeba z Beauvais do Paříže. Je čiště na Vás, zda chcete letět „hladoletem“ jen s malým batůžkem za pětistovku, nebo s veškerým možným servisem včetně jídla na palubě třeba za 5 tisíc. Bohužel spousta cestujících si koupí tu letenku za pětistovku a pak všude s očima navrch hlavy nadává, že jim ten strašný Ryanair nedal ani vodu!! No a jinak já mám s Ryanairem nalétáno cca 70 letů a… Číst vice »
S Emirates se dá letět do Španělska nebo Velké Británie (když nepočítám cestu šílence přes Dubaj)? S Ryanairem se dá letět do Japonska, Austrálie, Indonesie a co já vím kam?
Podle mě se tyhle firmy nepotkávají vůbec nikde. Ani v servisu a ani v nabídce destinací.
taky tak nešlo o to porovnávat služby a už vůbec ne nabízené destinace. FR je na evropské lety, EK pak na dálkovky. To je jiný koncept. Rozdílní dopravci, rozdílné služby a destinace. Já pouze poukazoval na to, jak v posledních dnech v jednotlivých diskuzích byl FR stavěn jako spása českého nebe a modla pro všechny cestovatele. To ještě do doby „předcovidové“ bylo přeci Emirates, nebo ne? 🙂 Když např. přišlo na linky do Paříže a služby QS či jiných dopravců, ozvali se největší znalci cestování a ničím jiným než EK přeci do Paříže nepoletí 🙂 Za mne zkušenost s oběma,… Číst vice »
Bari je tam navíc ;), to se létat nebude.
Zrovna jsem s nimi koupil letenky do Marseille. Docela mě překvapilo, že asi 20 míst už bylo v letadle předrezervovaných (tzn. za poplatek minimálně 210 Kč) a to do odletu zbývá ještě měsíc. Jsem zvědavý na konečnou obsazenost, jestli mi teda odlet nezhatí nějaký lockdown. Každopádně jim držím palce a doufám, že to v Praze po skončení těch chaotických cestovních restrikcí zase rozjedou.
6. Rijna – PRG – CRL 26 PAX s Ryanem. CRL – RIX 15 PAX.
Zas to začíná být jak “noty na buben”… 🙁
Do Recka i v zime? To jsem zvedavy…
Řecka?
Opravdu do Řecka? Pafos je na Kypru
A jak to vypadá přes zimu s Wizz?
Myslím že v listopadu z Prahy nelétají nikam a pak je to s velkým otazníkem… ☹️
Do prosince žádná linka…už i Varna zrušená.
Přesně tak, bohužel v pátek poslední lety Praha-Varna… ☹️
No, a čekal snad někdo něco jiného? Kdo by do Varny v tomto období létal…
celkem dost lidí, v posledním týdnu obsazenost cca 60%, což je v této době úspěch
Kde jsou ted ty experti, kteri tu tvrdili ze RYR smazne bez problemu SW? RYR ma jedinou vyhodu, ze si mohl dovolit prodavat letenky pod cenou a litat s poloprazdnejma letadlama (V lepsim az nejlepsim pripade), protoze na to mel finance. Kdyz lidi nelitaj je to velkej problem cely letecky dopravy, a dojde i na RYR pokud ta situace bude trvat dost dlouho. Protoze jestli si nekdo mysli, ze letenka PRG-AGP za 279,- je ziskova tak vas muzu ubezpecit ze neni, a to ani pri zaplneni plnyho letadla to RYR nevydela ani korunu. Zajimavy ze v jinejch oborech je podobna… Číst vice »
Na linkách typu PRG-AGP vydělává jinak. Až se trh oživí, tak FR bude určitě zase nejlíp s W6 připraven. A nejen díky tomu finančnímu polštáři, co má, ale i kvůli nízkým závazkům, téměř absenci odborů, silnému postavení na trhu. Neříkám, jestli je to dobré či špatné, ale taková situace je…
Finanční polštář. Nechci sýčkovat, ale aby jim z něj do jara ještě něco zbylo. A to je ještě čeká, zřejmě neodvratná, tvrdá verze brexitu.
A jak se vydelava na techto linkach „jinak“ pri 15 PAX s letounem 737-800? O tom ze FR a W6 bude nejlip pripraven urcite neni sporu, protoze maji k dispozici dostatek penez ktere maji bud ze sveho kapitalu nebo z ruznych forem vladni podpory. O tom, ze je ta firma v pozici kdy si muze dovolit litat pul roku ztratove bez PAX je urcite vyhoda, jeste kdyz na to dostala nejakou cast penez. Ale je to situace ktera naprosto brutalne prevazuje vahu na jednu stranu, taky az bude schvalena minimalni cena letenk – kdy se nebudou moci prodavat pod naklady,… Číst vice »
Přijde mi, že si nějak protiřečíte. Pokud budou stanoveny minimální ceny letenek, jak píšete, a bude státní podpora pro národní aerolinky, tak low-costy přeci žádnou výhodu mít nebudou. Wizz Air si jedině může zkusit zajistit postavení národní aerolinky Maďarska, ale to je asi tak všechno.
Moje pointa byla to, ze RYR je jednou z aerolinek ktery si muzou litat tak dlouho ztratove jak se jim v podstate zachce. I to ma ale svoje limity, a pokud klesla letecka doprava tak moc jako letos, drive nebo pozdeji dojde i na ne. Duvod proc jsem zminoval statni podporu je ten, ze pokud nektere vlady / staty podpori nektere aerolinky a nektere staty/vlady zase ne, vznikne na jednom trhu situace, ktera je velice nebezpecna – a to z duvodu velice nerovnych podminek, kdy v podstate nepodporovana konkurence nema sanci. (ted se nebavim konkretne o SW, ale o nepodporovonych… Číst vice »
Myslím, že všechny státy se budou chtít podílet na obnově letecké dopravy, takže podpory se dočkají všechny národní aerolinky. Z tohoto hlediska nepůjde o selektivní podporu. Low-costy budou mít možnost se domluvit se státy, které národní aerolinku nemají (Maďarsko, Slovinsko), ale pochopitelně budou muset opustit low-costový model fungování.
Madarsko ma narodni aerolinku ve Wizzu jinak by nenenechali padnout Malev
Česko ne. To už se ukázalo.
Proč by se Česko podílelo, když se sem bude hrnout až budou pax jiný dopravci a zadarmo? Takovéto podsouvání už tady bylo na jaře, ale bezvýsledné.
No, asi bych byl v tomto opatrnější. Jiní dopravci budou létat jen to, co bude vyhovovat jim…a když nebude, tak to zruší. Proč má tolik lidí pocit, že letecká doprava je natolik odlišná od ostatních druhů dopravy… Resp. že je jedno, kdy, kam a jak často se léta… ale ono je občas potřeba mít spojení i tam, kde to není úplně lukrativní na první dobrou.
Pořád pak máte Vídeň, Berlín, Mnichov, Norimberk, Katovice – kolikrát jsou pro Čechy blíže než Praha. Letecká doprava v ČR NENÍ strategická a NENÍ stejná jako provozování autobusové linky do nějaké zapadlé vesnice v Jeseníkách nebo na Vysočině, případně vlakového spojení v bývalých Sudetech..Tam by nevkročil ani Jančura, ani Šimáně. 😀
A právě tím se liší strategický dopravce ( autobusová, vlaková doprava) od nestrategického ( letectví v ČR).
A vy si opravdu myslíte, že jiné státy pomohou svým dopravcům a Česko nebude muset přispět letecké dopravě ani haléřem a bude se těšit komfortu kvalitního spojení? Pokud nepomůže ČSA, tak bude muset podpořit zahraniční národní dopravce, kteří budou létat do ČR.
Spojení do a z PRG budou kvůli atraktivitě Prahy. Co lze považovat za kvalitní spojení je individuální – a nezapomínejte, že byznysklientela přešla na videokonference, takže výrazně ubude..Firmy také budou šetřit dvojnásob, tak nebuďte naivní s myšlenkou kvalitních leteckých spojení. Pro koho?
Ach jo, jestli zase narážíte na SW a to, že nedostal přímou státní podporu, tak si, prosím, uvědomte, a) že Smartwings byl ztrátový už před začátkem koronavirové krize ( viz Andrejův dopis do Boeingu, leden 2020)kvůli špatnému manažerskému rozhodnutí nakoupit Boeingy Max b) Smartwings není národní aerolinka, polovinu stále ještě vlastní Číňané c) státní podporu si chtělo vedení Smartwings vydupat všemi možnými nátlakovými akcemi, co tam ale miliardářům chybělo byla transparentnost – neuvedli např pravdivě ztráty kvůli koronaviru, započítávali tam i ztráty za Boeingy -Max, atd.. d) Ryanair, Wizzair i Easyjet dostali transaparentně záruku na půjčku od vlády UK z… Číst vice »
Od koho dostal FR penize?
UK
FR nedostal přímé peníze, dostal záruku na půjčku – podobně jako Easyjet a Wizzair z transparentního programu vytvořeného pro firmy ( nejen letecké) britskou vládou již v březnu 2020.
Minimalni cena letenek nikdy schvalena nebude s tim prisli Rakusaci tusim uz pred letem ,do toho zadne vlade nic neni jake ceny si ta ktera spolecnost nasadi
A jinak k tem par lidem v letadle ,Ryanair ma svuj vnitrni predpis ,ze kazde letadlo se musi jednou za cas proletet a taky piloti musi mit nalitano urcity pocet hodin aby neprisli o licenci .tak musi tak jak tak letet treba i s prazdnym letadlem
Tak to, že pilot musí mit každé tři měsíce několik startů a přistání platí obecně… Ale na to stačí simulátor. Takže s prázdným letadlem létat opravdu není nutné. A nemyslím, že by tyto náklady byl RYR ochoten snášet, vzheldem k tomu, že mnoho jejich pilotů neni v zaměstnaneckém poměru.
Wizz zase tak malé závazky nemá… Drtivá většina letadel na leasing musí být dost nákladná záležitost…
Není koho smazávat, SW se maže samo.
Až bude koho vozit tak se neboj ze se Ryan neukaze.
Jestli tomu dobře rozumím… vám opravdu tak moc vadí, že někdo nežije ze dne na den, ale udělal si nějakou finanční rezervu na horší časy?
nema to co delat „s rezervou na horsi casy“ protoze pri cene letenek takovych jake jsou, si asi tezko nekdo s ohledem na cenu toho provozu tezko udela financni rezervu. Jejich „rezerva“ vznika systemem vykoristovani zamestnancu – coz je jasny kazdemu kdo tam kdy delal, natlakem na letiste aby neplatili poplatky (coz pak platime vy / my z nasich dani), a ze sve velikosti kdy napr. s boeingem ma jine ceny letadel (to nevidim jako problem, to je proste firemni postaveni). Vse je jen o tom, ze maji k dispozici dostatecny kapital a vyuzivaji situace a podpory vladnich programu ze… Číst vice »
Tu zajímavou informaci, že do Prahy (protože o té se tu bavíme) bude Ryanair létat zadarmo, můžete nějak ozdrojovat?
A Smartwings už zaplatil pražskému letišti za služby poskytované několik měsíců zdarma? Nebo se ten dluh už v tichosti smázl?
Dluh uz se v tichosti smaznul. Navic maji od LP parkovani na RWY22 zdarma. Bude zajimave sledovat co se bude dit az to praskne
Důkaz?
Piloti zase tak spatne placeni nejsou .letusky a stewardi maji u FR sice zakladni plat coz je v Irsku asi 16O0 euro + benefity a to co dostanou z prodeje v letadle a pokud se chova letiste vydridusky jako se chova Ruzyn ,tak je nejednnodussi takovemu letisti pohrozit odchodem
Kdyby Pardubice mely schopne vedeni tak FR lita davno z Pardubic
To je ale problem vsech regionalnich letist jak Ostravy tak Brna .,ze nemaji schopne vedeni
Tohle je opravdu hloupost, co jste napsal… RYR na regionální letiště typu PED, BRQ nebo OSR létá, pokud nic neplatí (nebo téměř nic) a i to, co zaplatí, si vytáhne zpět formou marketingové podpory od majitelů nebo z regionu… V průměru platí na takových letištích cca 3 € na cestujícího, z čehož se opravdu nedá provoz letiště udržet, pokud takové letiště nevygeneruje několik milionů cestujících ročně (tak funguje CRL a BGY). Takže jak by se vlastně schopné vedení těch našich regionálních letišť mělo chovat?? Ono totiž moc na výběr nemá… buď dá dotace, což je špatně nebo o linku přijde… Číst vice »
Opět opakuji Ryanair dostal pouze garanci půjčky a to transparentně, stejně jako jiné společnosti. A dovolím si podotknout, že soudruh miliardář Šimáně se s ČSA a Holidays ČSA také před pár lety nepáral, prostě zažaloval stát, dokonce se jednalo celkem o 6 soudních sporů ze strany Śimáněho a spol., čtyři před českými soudy a dva před Evropskou komisí, v celkové výši až 2,7 miliardy korun. Kvůli těmto soudům představovala tehdy koupě ČSA pro případné normální zájemce velké riziko.
A Smartwings nikdy zaměstnance nevykořisťoval, že? Hlavně to založení odborů ve Smartwings proběhlo tak hladce, až odboráři skončili na dlažbě. 😉
Firma nesmí žalovat stát, pokud má pocit, že je v právu?
A ty si myslíš, že za těch 279 korun prodají všech 189 míst v tom letadle? A že si nikdo nedokoupí místo, kde chce sedět, větší kufr a nic v tom letadle neutratí?
No on si to podle všeho myslí…😀
Pravděpodobně je to zas další pomatenej levičák, jehož život se točí jen kolem toho jak všechno “spravedlivě” regulovat. Nicméně to, že Ryanairu nebo Wizzu letenky dělají cca jen polovinu tržeb, to už je asi za možnostmi jeho chápání…😀
ja rozhodne nejsem levicak, ale pokud nejaka firma muze delat pul roku business tak ze na vsem brutalne prodelava a je ji to jedno, chce to trochu narovnat podminky na trhu. Na ostatnich trzich je toto naprosto bezne hlidano, jen si toho musite uracet vsimnout. Letecky business bohuzel zustal s nekterejma vecma dost pozadu. Protoze presne tyhle ceny letenek dostali leteckou dopravu tam kde je, naklady na let maji porad stejne, to ze je plati z neceho jineho neni problem. Ale v malokterem sektoru se mohou sluzby dlouhodobe prodavat silne pod cenou. Nemluve o tom, ze wizzu a RYR prispivate… Číst vice »
No ono tech 40 lidi v letadle žádné finanční terno asi nebude. Je od nich sice sympatické že to zkouší, ale na těchto linkách pálí dost velké peníze. Až se vkrádá otázka, proč to u některých linek vůbec dělají a radši to nezruší. Výsledky prodeje znají dost dopředu a musí jim být jasné, že pár dní do odletu se zázrak nestane. Zejména když znají podmínky jednotlivých států na vstup.
Ja teda nevim, mel jsem moznost videt obsazenost nekolika FR letu letos a muzu vam rici, ze az na letni vyjimky ta obsazenost neni zadna slava. Takze ne, ja si nemyslim ze se proda tech 189 mist za 279,-. Zasadni problem je, ze ty ostatni mista se neprodaj vubec, proto ma doslova neustale RYR na webu letenky za par stovek. Bezna obsazenost je tak do 50 PAX, coz je na zaplaceni letu naprosto nedostacujici ani kdyby si vetsina tech lidi koupila tu letenku za 5 tisic – coz logicky opravdu vetsina neudelala. Mozna se to chce zamyslet, a pouzivat tu… Číst vice »
A on tu někdo tvrdil, že Ryan Prahu rozlétá v době největší epidemie?
Ano, rozhlasoval to tady jeden pan ktery chce aktualne na pana Suru podat trestni oznameni
Který pán?
Co to melete? Proč by teď měla jakákoliv aerolinka zbytečně pálit palivo, když se kvůli těm všem restrikcím nedá nikam létat? Smazávat QS se bude, až bude zase trochu poptávka.
A to bylo řečí, jak to Ryanair v Praze rozjede a splasklo to, jako balonek. A ne jen v Praze, ale vyklízejí pozice i v jiných zemích.
Ryan to v Praze rozjede az bude koho vozit. Proc by ted lital prazdnej?
Boze muj…..
Znovu se ptám, on tu někdo tvrdil, že Ryan Prahu rozlétá v době největší epidemie? S nulovou obsazeností?
No, milý Syrosi, jestli jste si nevšiml, tak jsme „Worst in Covid“ ( nejhorší v Covidu) a to dokonce na světě, to se pak těžko někam lítá.
Jestli ty patálie s koronou potrvají až do jara, jsem zvědav na Smart Wings a jejich následný finanční požadavek vůči státu na to, „aby jim nebyla brána křídla“.
V listopadu končí moratorium na nesplácení dluhů, pokud nebude prodlouženo může na ně kdokoliv z věřitelů podat návrh na konkurs.
Můžu ho podat i já jako fyzická osoba, když mi ČSA dluží 4 tisíce Kč? 😀
Určitě, kamarád to takto udělal s jinou leteckou společností..;-)
Řekl bych, že Vánoc se TVS doziji, jen když věřitelé budou hodně trpěliví.
Ještě může nastat situace, že věřitelé firmu převezmou. Zdá se, ale že největším věřitelem bude Stát, tedy Strana a Vláda a Babiš ještě aerolinky nevlastní. :/
Nebo muze nastat situace, ze se objevi pan Jakubse
Tak treba konecne atat, Ladenka, poletucha a dalsi zacnou tu sbirku, kterou meli zacit jiz na jare. Jako tehdy i ted jsem pripraven jim poslat par vicek. Neberte kridla cinsko-pezetkarskemu aeroklubiku!
No anebo to zase stát odroluje o půl roku, aby se s tím nemusel zabývat v době největšího rozkvětu pandemie:
https://www.e15.cz/domaci/vlada-chysta-dalsi-ulevy-firemnim-dluznikum-prospeje-to-i-smartwings-a-csa-1374308
Ale oni už desítky milionů dostávají, aby křídla neseděla na zemi zadarmo – v rámci programů Antivirus