Škoda znovu uspěla v Rumunsku. Vybaví trolejbusy pro města Ploješť a Mediaș
Dvanáctimetrový trolejbus Solaris/Škoda pro Vilnius, ilustrační foto. Pramen: Škoda Electric
Plzeňská Škoda má další zakázku v Rumunsku. Dodá trolejbusy do města Ploješť a Mediaș.
Mně zaujalo to pozadí Hong Kongu na ilustrační fotce
Rumunsko je země, kde je vše možné 😁😂
Od kdy je Vilnius v Rumunsku?
Fotka z Rumunska asi zatím není dostupná.
Doufám, že s nimi budou Rumuni spokojení.
Galati se má psát s ocáskem, nebo česky Galaci, protože rumunsky se to řekne Galaci a ne Galati.
Galati jako Kalhoti
Zaujala mě ta metoda práce s rumunskými jmény. Jedno je uvedeno v počeštěné podobě, hned vedle druhé, které není ani transkribované do české latinky. A na konci posledního odstavce tři názvy počeštěné, Galați poanglicku osekané o diakritiku (ačkoliv česká verze Galac také existuje) a Baia Mare ponecháno v rumunštině nepřeložené.
No nic, tak ať si trolejbusy Șkoda užijou.
Přesně tak. A místo českého názvu Sedmihradsko se používá jakási Transylvánie. V článku mi hlavně chybí vysvětlení, proč Solaris nevyrobí celé trolejbusy. Třeba je podobná dělba práce běžná, ale prostě bych čekal, že se to z článku dozvím.
Podobná dělba práce je u trolejbusů běžná, Solaris spolupracuje s různými dodavateli elektrickych výzbrojí.
Běžné dlouhé roky běžící věci není třeba pokaždé znovu vysvětlovat v každém článku.
Škoda prostě už nevyrábí tisíce trolejbusů, a tak je výhodnější používat cizí kastli od nějakého většího výrobce autobusů, a s IVECO se nejspíš nedokázali dohodnout nebo byl Solaris podstatně levnější.
Tak hlavně tenhle kšeft získal Solaris, takže úvahy o Ivecu nejsou na místě.
Tak zrovna Rumunsku nejvíc záleží právě na té škodovácké elektro výzbroji, kterou jsou zvyklí opravovat a věří její dlohodobé funkčnosti, a kastli by vzali i od IVECa, pokud by v minulosti dohodla Škoda dlouhodobou spolupráci na výrobě trolejbusů s nima.
O Ivecu ani nemluv, to jsou šroty !!!
Každý den se v tom hrabeme a to pomalu v nových autech !
Já ale myslím IVECO autobusy, co mají největší výrobní továrnu z naší Karosy.
Neměli to původně Ringhoffer s Křižíkem domluvené nějak podobně?
To si si mohl všimnout že Škoda sice jakoby dělá trolejbusy, ale pouze elektrickou výzbroj. Autobusy jsou samozřejmě jiných výrobců. Funguje to několik desítek let.
Ano, je to zajímavé, že výrobce nedokáže vyrobit, nebo nechce vyrobit celý vůz jako komplet s el. výzbrojí, ale to je asi ve finále jedno. Důležité je, aby náš člověk měl práci, aby vše proběhlo v nejvyšší kvalitě a koncový zákazník byl spokojený.
Teď ještě zjistit, který člověk je „náš“ a který není „náš“. Plzeňskému dělníkovi asi může být celkem jedno, jestli mu práci „sebral“ někdo ze Saska, z Bavor, nebo z Libchav.
A na druhou stranu, každý výrobce se nějak specializuje, protože tak může být efektivnější.
Ony se vyráběly karoserie trolejbusů v Plzni? Měl jsem za to, že Škoda karoserie nakupuje od doby, co zrušila závod v Ostrově.
Solaris je Polak. Ten trolejbus neumi. Stači když mu hoři CNG. Ještě aby mu hořelo elektro.