Škoda zmodernizuje v Šumperku lůžkové vozy rakouských drah
Lůžkový vůz ÖBB. Pramen: Škoda Group
Smlouva zahrnuje modernizaci šesti vagonů a opci na dalších 28.
Smlouva zahrnuje modernizaci šesti vagonů a opci na dalších 28.
A už mají ÖBB domluvený i vlastní dílny, kde to po nich dají dohromady ? Zpras to Znova si v tomhle drží tradici. Dodáme to pozdě, špatně a ještě nefunkční..
To si snad v Rakousku nezaslouží…
Na odevzdání prasecké práce musí být i ten, co je ochoten to převezít.
Myslím, že to bude jedno velké jednou a dost.
Mají v Šumperku dost kapacit na naše zakázky, když berou z ciziny?
Vy tam máte nějaké zakázky?
Berou ty, zakázky, na kterých mají vyšší marže.
Asi to bude veliké překvapení, že firma funguje za účelem zisku a rozhoduje v ní majitel.
V článku se píše o modernizaci lůžkových vozů, v doprovodné galerii je nedávná (a zdařilá) konverze bmz na lehátka. Jedná se o pokračování tohoto projektu, nebo o modernizaci jiných, již existujicích lůžek v barvách nightjetu, nebo o modernizaci lůžek do flotily nightjetu nově zařazených?
Ono z té všeobjímající tiskové zprávy se slušnou dávkou patosu by se dalo klidně usoudit i to, že „Zítra se bude tančit všude“. Semleli do toho všechno (i finský Transtech). Z dostupného jsem ale vyrozuměl, že se jedná o jiný projekt – modernizaci šesti vozů ze stávající flotily ÖBB Nightjet. Asi nebyly k disposici jiné vhodnější ilustrační obrázky, tak byly použity ty z poslední akce Molinari, což bylo těch 22 lehátek Bbcmvz pro ÖBB Nightjet ze sedaček Bmz 21-91. To si ale ÖBB provádějí vlastními silami v dílnách v Simmeringu u dceřinky ÖBB Train Tech. Předpokládám, že odtamtud budou pocházet… Číst vice »
Stačí, když to ví Rakušáci :):).
Mdernizace a opravy vagónů, je přesně to, co se vyspělé země snaží nacpat někde do zahraničí, aby jejich lidé mohli dělat něco daleko efektivnějšího, čistého a nehrabat se ve staré špíně. Ve střední Evropě to nacpou do Češka s Slovenska. Tak to nám ujede nám vlak do lepší budoucnosti.
No na tzv. Západě se už moc nedělají modernizace. Kapacita na to v těchto zemích je malá a kupuje se rovnou nové. My jsme tady mnohem specializovanější. Neviděl bych to zas úplně černě. Rozhodně lepší než, aby se tu vůbec nevyrábělo nové a ani neobnovovalo staré.
A co se týče kvality. Oni si už ten proces a výsledek ohlídají.
No, kéž by… Nepřeji našim jižním sousedům trpce hořkou zkušenost se šumperským závodem, takovou, jako máme my v tuzemsku.
Nedělají se…
https://www.globalrailwayreview.com/news/129166/deutsche-bahn-abb-intercity-upgrade/
A to mají české firmy poslušně sedět a potichu čekat až jim samozvaní plánovači zadají zakázku? A pročekat se ke krachu?
Částečně máte pravdu v tom, že snaha špinavou a ekologicky závadnou práci přesunout jinam, kde je to levnější, tady v minulosti byla. Příkladem ze železnice může třeba být, že se kdysi poslalo z Weidenu do Plzně pár starých osobních vozů k odstrojení a holá očistěná karoserie se z Plzně poslala k nové vestavbě zpět do Weidenu. Tehdy tady ale chyběly zakázky od „bývalé matky“, ČSD neměly peníze a jakákoliv práce pro udržení chodu firmy a zaměstnnosti lidí byla dobrá. Současný případ šesti lůžkových vozů je z jiné kategorie, je to celý proces od A do Z, včetně velmi kvalifikované práce.… Číst vice »
Pokud bude kvalita odvedené modernizace tradiční „šumperkská“ pak to tedy ÖBB vyhrály.. To budou koukat.
A nebo budou koukat v Šumperku: Už zase kontrola kvality?
SPRAS zNOVA si věří a Rakušaci jsou odvážní .
Únorový nákup firmy Molinari Rail GmbH Austria Schwatz v insolvenci (s 33 ohroženými pracovními místy) se PPF/ ŠG bohatě vyplatil. https://tirol.orf.at/stories/3193222/ Firma byla pro ÖBB tradičním dodavatelem řešení a nyní, pouze pod novým jménem, funguje jako trojský kůň ke vstupu ŠG na rakouský trh železniční techniky. Lze si jen přát, aby ŠG možnost uvést se na novém náročném trhu zúročila lépe, než tomu bylo s vratnými soupravami pro DB. Z konstrukce smlouvy na „6 pokusných králíků a pak se uvidí“, opatrnost ÖBB přímo čiší. Pokud by ale první kontrakt dopadl ke spokojenosti zákazníka, případně pokračoval dál opcí na „až 28“,… Číst vice »
Nepotřebujeme vstupovat do takových špinavých odvětví s nízkým podílem přidané hodnoty a s vysokým podílem ruční práce. Potřebujeme úplně jiný průmysl.
Jaký? (myslím realisticky, ne snivě, kdo ho rozjede?)
Kosmický. A raketové inženýry.
Kosmický mezi něj patří a dobře se u nás rozvíjí. Škoda, že o tom nevíte.
Potřebujeme sedět všichni u počítačů a posílat si navzájem emaily. A když nebudeme nic jíst, nebude ani potřeba po nás vyvážet septik.
Tak ano, ve strojírenském průmyslu vyspělých zemí (nemyslím tím automobilky) velké firmy mají okolo 700 pracovníků, z toho cca 500 skutečně sedí u PC. ve vývoji, přípravě výroby a prodeji. A vedle v hale beží robotizovaná a automatizovaná výroba. Nikdo se tam ruční práce ani nedotkne. Ne, neposílají si emaily, takové firmy mají software v řádu stovek milionů Kč.
Já vám nevím, ale fitout railjetů v Rakousku podle mě roboty nedělají. Ale rád se podívám na libovolný obrazový důkaz, že se mýlím.
Zjevně vůbec nevíte, co je to za firmu. Ale samozřejmě, vy se svojí firmou můžete podnikat v lepším oboru. A na oplátku, ostatním do toho nemluvte.
A můžete prosím uvést, co byste si vy konkrétně představoval? Průmysl, který produkuje výrobky s kilogramovou cenou švýcarských mechanických hodinek? To je sice dobrá idea, ale např. i Corona nás vycvičila v tom, že i blbé roušky si můžeme sekat, jak „Baťa cvičky“ sami doma. Sice dráž, než v Asii, ale zato podle potřeby, bez nějakých logistických harakiri a klanění, jak tomu bylo před pár lety. Jiný příklad: Ve zdejších diskusích se nadává na ČD, že jezdí s „koženkami“ B249, protože jim rok visí vozy ve slovenských Žoskách. Proč? Protože slovenské Žosky byly levnější, než ty české, které kvůli tomu… Číst vice »
Předminulý týden jsem byl v hypermoderní fabrice s robotickými linkami. Kvalifikovaná práce tam už skoro není, max. „nastavovači“ strojů, lidská síla akorát přendavá díly z palet na dopravníky a zpět. A i toto zautomatizují.
Oproti zakládání dílů do podavače je reko vagónu hyper kvalifikovaná činnost.
Mimochodem, jaký průmysl si to tu představujte?
Pamatujete jak opravovali patřívaly a museli v nich jezdit technici a opravovat za provozu?
Oprava“ partovaky „
Velmi nízké IQ. Většinou kritizuje ten, co neumí vůbec nic.
No, přebírání hotových vozů ÖBB bych možná z bezpečné vzdálenosti rád sledoval. 🙂
Neví někdo, kdy to do toho Šumperka pojede?
A kdy prosím začne Škoda odvádět také kvalitní práci pro ČD? Bohužel zatím je vidět propastný rozdíl v poptávce po kvalitě cestování (od cestující veřejnosti a hlavně od objednavatelů) v „civilizaci“ a u nás na východě. Tímto opět děkuji našemu „Národnímu dopravci“ za pěkné řazení vlaků a hlavně kvalitu vozů!!! (vozy B249 a B209) na všech spojích…. A těším se opět na „mínusy“ šotoušů a nádražáků, kteří jsou schopni i 35 let po „převratu“ prakticky vše omlouvat!!!
Tyto stesky ovšem primárně nejdou za Škodou, že.
Ne to nejdou…tedy z části….třeba trochu za kvalitou jejich InterPanterů….ale to je jíná „pohádka“.
Jdou i za Škodou a těch blamáží, než se trochu vzpamatovali bylo hodně.
Za Žalouda mohlo jezdit skoro cokoli, co tehdy mělo kola. Dnes za ECM může jen to „odfajfkované a oštemplované“… Jezdit chtěj všichni, ale makat v dílnách o moc víc lidí nemůže/ nechce/ nedokáže…
Tipuji 2008-2013 (tedy 15 let zpět?) podívejte se, kam pokročila kvalita cestování v civilizaci a u nás….
Zrovna dnes mi jeden od ÖBB vyprávěl, že mají „vozovou krizi“ dost podobnou tomu, co vnímáme u nás. Akorát že u nich i ty „kopřivy“ jsou z našeho pohledu luxus, tak to tak nevnímáme.
O to právě jde, proto vyspělé státy tlačí takovou činnost do rozvojových, tam je dost nekvalifikovaných lidí, kterým nevadí se hrabat ve nějakých špinavých vozech a opravovat je. Potřebujeme ty lidi úplně jinde.
Šumpersko je jedno z úplně nejchudších oblastí ČR, za to že tam něco takového existuje budou místní určitě velmi rádi. Pokud jste schopen v těchto a jiných ekonomicky a sociálně vyloučených oblastech masivně rozjet zaměstnanost s ještě vyšší přidanou hodnotou a vymazat tak okresy s nadprůměrnou chudobou a nezaměstnaností, tak směle do toho, neztrácejte tady čas, cokoliv jiného jsou jen debilní kecy..
A autoservisy v západní Evropě taky zavřete?
A co takový štukatér?
Fakt máte srandovní představy o světě
Ale modernizace vozového parku začala ve velkém až po roce 2012.
Tak první modernizace ve větším byly Regionovy (2006-2011) které tehdy zachránily a zkulturnily plno tratí a pak kolem roku 2010 první objednávky panterů, pavouků, a žraloků, pak 2013 railjety a během té doby první ojetá bmz.
Nákupy z (většinově) ROPů nabíhaly do provozu: žraloci 2012-2013, RS1 2011-2012, první pantery 2012-2013.
Do provozu ano, ale objednané byly přece jenom trochu dříve, po podepsání prvních dlouhodobých smluv v roce 2009.
To samozřejmě, ale v kontextu tématu se mi zdálo více k věci uvést zavedení do provozu, kde si toho zákazník už všimne. Čímž nijak nepopírám, že nákup je nezbytný krok 🙂
Jediná pravidelně řazená linka s B249 je snad jen rychlíková do Budějovic. Když by tady byla tak velká poptávka po kvalitním cestování, tak by lidé byli ochotni platit několikanásobné jízdné, kolik stojí v Rakousku a Německu. Jenže to nejsou. Stojí se u nás dlouhé fronty nákupních vozíků před Kauflandem kvůli korunovým slevám. A v Německu a Rakousku stojí cestování vlakem více, než amortizace a živení bazarového slabého auta, to u nás není a mám pocit, že to je právě i ten cíl, být levnější než auto. V Německu tohle fungovat nebude, při jejich volných dálnicích a rychlostech 200-250 km/h v… Číst vice »
Z německého příjmu nebo důchodu bych si rád zaplatil cestování po celé Evropě v 1. třídě. Rychlost 130 je u nás rozumná z mnoha důvodů, např. protože jsme národ alkoholiků, dopravní policie zachytí tisíce řidičů pod vlivem, dále dálnice mají jen dva pruhy, často oba obsazené tiráky, pak kdybyste jel 250, objeví se vám ta situace během 2 vteřin , a pak vletíte “ do zdi“. 130 také bohatě stačí na ty jízdy v protisměru :):):) a na setkání se stádem krav, v místech, kde D nejsou oplocené to také stačí. Nedovedu si představit, jak byste se srazil se stádem… Číst vice »
Boze,to jsou pindy…
V Německu tisíce řidičů pod vlivem nechytí, protože tam pod vlivem do 0.5 promile jezdí legálně. 🙂
To sice ano, ale pokud účastník nehody nadýchá třeba i do 0,5 promile, přičtou mu to jako přitěžující okolnost ikdyž nehodu nezavinil. Kvůli tomuhle a hustotě provozu v DE jezdí většina němců raději úplně střizlivá
Kocórek tradičně zmatené jak bába v turniketu..
Ani na R17 už by B249 jezdit neměly, maxímálně B209 nebo jak je ta degradace bývalých jedniček
B249 lze spatřit i na R11. I když již méně často než loni.
Na R11 jsou snad pořád i turnusově (nebo jejich deriváty Bd264?) krom asi 2 souprav kde by měly být Bdtee. Na té R17 i bohužel Ex7 jsou to časté náhrady za nejedoucí Bmz, či Bdmpee, ale většinou se tam snaží dávat alespoň B209 které jsou přece jenom pohodlnější než obyč béčko (6 vs 8 míst v kupé)
To jsou B209 schopné pokrýt celou R-17? Vždyť tam ta potřeba vozů musí být velmi vysoká.
Turnusově tam mají jezdit Bmz, náhradou jsou pak ty B209/občas B249.
Možná neměly, ale jezdí.
„při jejich volných dálnicích a rychlostech 200-250 km/h…“ Hmm, tak si občas pusťte rádio, třeba SWR3, nebo Antenne1 a možná se vám podaří ke konci dopravních informací zaslechnou kouzelnou formulku:
„Zácpy kratší, než 7 km jsme z časových důvodů neuváděli“.
Rádia neposlouchám, ale i z jejich hlavních tahů mimo ranní odpolední špičku u velkých měst mám mnohem lepší zkušenosti s volností provozu, oproti tomu co často vidím v půlce D1.
Pokud se vozíte po A94 Mnichov – Braunau, tak tomu by se dalo věřit.
A tím elaborátem se snažíte dojít k čemu?
K ničemu, vysvětluju autorovi ty nesmysle o tom, že všude jezdí B249, když jediná linka čistě na nich je R-17, zbytek jsou náhrady a posily, za další proč u nás nejde mít stejně kvalitní vlaky jako v Rakousku a Německu. I když jak tak delší dobou sleduju, vaše chápavost je celkově na nižší úrovni, viz ty vaše představy o alkoholických Češích, když se tady pije stejně jako v Německu s mnohem vyšší tolerancí alkoholu za volantem v Německu, nebo šílené představy o sražených kravách. A i kdyby je někdo srazil, vzhledem ke staršímu a méně kvalitnímu vozovému parku u nás,… Číst vice »
Pane Elb, možná vás to nemile překvapí a asi jste to ve svatém nadšení ani nepostřehl, ale on „není Kocurek, jako Kocurek“. 🙂
– jeden je JIRKA, to je ten sarkastickej…
– druhej je VLASTÍK, to je zas ten „výživnej“, (kterému jste zřejmě původně chtěl napsat)