Škoda získala poslední razítko pro novou generaci třívozových RegioPanterů, ČD jich kupuje 60

Ilustrační foto. Jednotka 640.2. pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhyIlustrační foto. Jednotka 640.2. pro Olomoucký kraj. Foto: České dráhy

Zkušební provoz díky schválení skončil, v Olomouckém kraji přibyly další jednotky.

155 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jouda

Jen ta 3,15 ča okna, mohla být kulatá…

RadekR

Víte nějaké bližší info k nasazení na S9?

Rychlé Eso

Nechápu, kdo u drah přišel s tím konceptem nákupu horšího, ale českého výrobku. Místo těchhle bazmeků se mohly koupit FLIRTy, které se mimochodem dělají i s dieselem.

První

Bazmeků? Tahle 3. generace je fajn jak z pohledu komfortu tak z pohledu spolehlivosti.

Jiří Kocurek

Tak ještě ty první 2 generace časem sjednotit s trou třetí. Škoda, že to Škoda nezvládla vychytat dřív, ikdyž proti Bdmtee na osobáku už moc horších věcí není.

milan

Bdmtee a bdt je vaše oblíbené svezení a jsou jich v čr tisíce.

Jiří Kocurek

Z politických důvodů je FLIRT u ČD zcela neprůchodný, jelikož zaměstnanci mají vsugerováno, že je to podřadná tramvaj.
Jeden se tady dokonce těšil, jak seřeže synátora, kdyby Leošovým vlakem chtěl jet. Magor, ale tak hluboká je ta nenávist vyvolaná propagandou.

milan

propagandou? a muže za to Goebbels.

Milan

Z politických důvodu nevite co je za den.

Apollo 17

A z nepolitických důvodů má ČD od stejné firmy přes 30 nových a další desítky ojetých motoráků RS1. Celkem jich budou mít přes 100.Šotouši mají vsugerováno, že ČD vše kupuje od Škody, ale všechny vagony už 25 let kupují jen u Siemense, všechny nové motoráky kupují jen u PESY a Stadlera.. 🙂

banán

Denně jezdím do práce vlakem mezi Pardubicemi a Českou Třebovou.Sysel věčně v poruše,olepené dveře žlutými cedulkami,honeckry s koženkovými sedačkami na kterých sedět v létě je opravdu zážitek.Jediné z celé téhle soupravy je kvalitní jen peršing,ještě z dob kdy škodovka uměla stavět lokomotivy.Ted nasadili regiopantera a rozdíl je přímo propastný,sedí se mi hezky a ani nevím že jedu.

jan

Dobrý den, je tu někdo znalejší smluv o dodávkách pro Olomoucký kraj? Asi nejsem jediný kdo má pocit, že se dodávky zpožďují, ale všechny strany (kraj, ČD a Škoda) mlčí a změny nejsou dostatečně komunikovány s veřejností. V prosinci 2022 se psalo, že letos do OLK dorazí 22 nových třívozových vlaků: https://zdopravy.cz/novy-jizdni-rad-v-olomouckem-kraji-nastup-novych-regiopanteru-a-zrychleni-do-unicova-a-sumperka-135331/ V dubnu 2023 se píše, že nových vlaků už bude jen 7: https://zdopravy.cz/nove-regiopantery-zkrati-jizdu-na-tratich-v-olomouckem-kraji-az-o-15-minut-155770/ V červenci 2023 se píše, že během letoška dojezdí jednotky 460: https://zdopravy.cz/konec-pantaku-v-pravidelnem-provozu-do-konce-roku-zbyvajici-jednotky-460-nahradi-regiopantery-168977/ V komentářích tady lidé píšou, že z návrhu nového GVD od prosince 2023 zmizely piktogramy nízkopodlažnosti a wifi, a ve včerejším příspěvku na… Číst vice »

milan

určitě není dodanýh pět panteru nevím jak jste k tomu došel.. to by nepokryli tolik výkonu

jan

Píšu o nových třívozových Panterech určených natrvalo pro OLK. Tři dorazily v červnu a dva teď. Kvůli Uničovce a ETCS tu teď sice jezdí spousta dvouvozových Panterů, jejich finální destinace je ale Moravskoslezský kraj a jedná se o dočasný stav, než budou do OLK dodány nové třívozovky určené pro nás. Mě by ty dvouvozovky ani tak nevadily, bohužel ale linku Šumperk – Uničov – Olomouc už teď propojili s linkou Olomouc – Přerov – Nezamyslice – Vyškov, kde má dvouvozovka o třetinu menší kapacitu než před spojením linek v červnu, kde do té doby jezdila lokomotiva se třemi vozy. Jsou… Číst vice »

Panter

V Olomouci jsou:
640.001, 002, 003, 201, 202, 203, 209, 210
650.232, 233, 234, 235, 237, 238
8x třívozový, 6x dvouvozový

X 1

001-003 jsou ty přes deset let staré.

Bubák2003

A už jsem viděl 209,210,213….no rozrůstá se ta rodina kočičáků🤣

Milan

Pantery jezdí jezdí..a depo olomouc.bude mít pro ně novou halu. ČD se snaží všude modernizace..ale u soukromníku vraky.

Rejpal

V Olomouci jsou:
640.001, 002, 003, 201, 202, 203, 209, 210
650.232, 233, 234, 235, 237, 238
8x třívozový, 6x dvouvozový

X 1

Takže Jan má pravdu.
Pro Olomoucký kraj je pouze pêt nových třívozových Panterů.
Tři třívozové jsou ty původní Pantery, které jsou přes deset let staré.
6 dvouvozových je v OL kraji jen dočasně. Po dodání nových třívozových Panterů, půjdou dvouvozovky pryč.

MilanSima

Pantery mají údajně přijít i na linku S7. Už se ví předběžně kdy?

Pavel P.

Na S7 mají jít EMU400, ne Pantery. Pantery půjdou na R41.

Osamělý Vlk

Panteří by měly být na S4/U4 a R41. Mohly by se tím ale nahradit i Regionovy na S12.(Vím, pořád je to vysoká kapacita, ale už ne tolik jako u Slonů.)

bvovka

Ne vždy jde o kapacitu. Myslím že vzhledem k tomu, že asi od roku 2030 bude část této trati jako Rychlodrážní sjezd na Nymburk (a pravděpodobně docela dlouho i směr HK) by se mělo nasadit něco rychlejšího, jinak ty reginy budou akorát zdržovat. Totéž Benešov – Tábor. Tam je to ještě víc o nervy jak se na tak rychlý trati vleče motorák.

jal

„z Uničova do Olomouce ujedou spěšné vlaky jen za 18 minut.“
A to vše jen z důvodu rychlejšího rozjezdu? : – )
Někdo srovnává jízdní doby před předěláním trasy na 160…

Radim

To ne, ale jestli tam před tím jezdily 460, tak ty mají Vmax 110km/h. Spíš to bude tím.

Jiří Kocurek

460 nemohly, nebyla tam trolej. Takže Regionovy a 80 km/h.

Radim

A jo vlastně, já neumím číst a spletl jsem si Uničov a Šumperk 😀

Bubák2003

Ale trať neměla přenos kódu,tudíž only 100 km/h.

milan

A s čím se to má srovnávat?

jal

S něčím srovnatelným. Třeba vás někdo vyhodnotí jako neschopného, protože ve srovnání s kulturistou nezvednete 200 kg?

Jiří Kocurek

Mohl k tomu dodat „také díky rekonstruované trati“. To je asi tak všechno.

Cjirka

Na kterých elektrických tratích budou jezdit po dodání všech nasmlouvaných Regiopanterů ještě staré vlaky? (Cityelefanty teď nepočítám i když některé jsou už starší)
Napadá mě:
Kolín- Česká Třebová
A pak ještě asi některé spoje. Ústeckém kraji?
Pak tu jsou samozřejmě ještě tratě kde jezdi místo elektriky diesely…
Jinak bude asi už všude vozový park celkem obnoven, což je fajn:)

medved

Kolin – ČT budou jezdit 650.2

Petr

Ta menší rámcovka na tuhle trať stačí? Já měl za to, že se bude muset vypsat nové výběrko na dodavatele jednotek, ale možná se pletu.

Cjirka

Ale tam půjdou až v rámci nové smlouvy, a ta ještě nebyla podepsaná pokud se nepletu:)

bvovka

To asi nějaká jiná série. Zbývá dodat 4 hybridy běžného pantera a BEMU do Bohumína, 3 do Hradce a 5 na úplný jih.

Twix

Moc toho už skutečně nezbyde. Pak máme teda třeba sysla a rekopatra na S7, čehož by se všichni taky rádi zbavili, bohužel je to „novější“ než některé Pantery…

Cjirka

Ty by se měly vyřadit s příchodem 22 panterů do prahy

platamond

Je podepsané a zveřejněné, že nikoliv. Panteři obslouží 090, něco málo na 011 a 231+2. Žádný Sysel se nevyřadí ještě dlouho, dodání Panterů zlikviduje jen 1xx+Bdmtee na Kolín.

milan

To nechápu… jak novější.. než pantery? i staré pantery jsou lepší než nic.. a středočeský taky dostane pantery..

Twix

Je to v uvozovkách, modernizace pater je snad z roku 2017 a ti syslové s 1. třídou jsou ze stejné doby, zatímco Panteři se dělají už od roku 2011. Samozřejmě kvality těch syslopater jsou velmi nízké a nikdo se asi nebude zlobit když se to přinejmenším z S7 vyhodí, ale přece jen je to teprve pár let po modernizaci…

milan

ty patra něla jít do šrotu a né na rekonstrukci.. vyhozené penze.

bvovka

Samozřejmě, dřív jsem byl nucen jezdit z Prahy do Řevnic kvůli svému lehce střelnému dědovi a dneska už tím jezdím maximálně že Smíchova na Hlavak. To brzdění je se nedá vydržet a to neustále pípání je taky hrozné. A to nemluvím o nizkonasazenych sedačkách, kde tato jízda může u člověka s průjmem skončit hnědě.

platamond

Z S7 zmizí s ETCS na 011 a 090+091, pak na 171 zůstanou 471.001-16, tj. ty bez ETCS.

Jiří Kocurek

Ještě stále jezdí nemálo Bdt, v odkladišti starých vozů, na severu Moravy. Nejspíš proto, že obyvatelé místních obcí na železnici kašlou namísto aby ji eketrizovali dle hesla, když SŽ nezvládá.

milan

Už neber drogy si mimo. Bdt už to mají taky spočítané .. v Bohumíně jich stojí desítky a jen čekají na prodej nebo rozpálení v Č. Třebové..

Jiří Kocurek

Před měsícem to jelo jako náhrada za 460. Mašina a 3 Bdt v kožence.

milan

poslední Bdt dojíždějí a noví panteři je nahrazují.. a mohlo to být dříve ale na kraji spí.

milan

ještě jezdí nějaké ohyzdy typu mašina a bdmtee ale taky už to mají za pár…

Tom Matto

Co rychliky Plzen – Budejovice? Nevim jestli tam uz neni neco objednane…

VTT

Ještě jsou tu Sp z Prahy do Benešova.

bvovka

Potom mají být ještě nějaké pantery pro trať Kolín – ČT, a také pro Zlín až to tam zadratuji.

David

Kdy by měli dorazit do Královehradeckého kraje? To asi zamíří na relaci Chlumec – Hradec – Týniště, že? Potom by měli přijít ještě nějaké snad do Pardubického, na Os Kolín – Třebová, ale o tom není zmínka.

Petr

Přesný termín je zatím interní. Všeobecně se dá říci, že první část nových jednotek bude nasazena na jaře a zbytek na konci léta. První přijdou trojvozové. Nové jednotky budou nasazeny na Chlumec – HK – Týniště.

Jarda

Je to super a gratuluji k novému schválenému typu !!!
Pak jsem se podíval na ty fotky a… zvenku to vypadá uplně stejně a zevnitř mně to přijde taky uplně stejný….
Takže je nový jenom to něco, co neni vidět – teda motor???

Poskok

Jiné dveře, klimatizace, komplet pohon, pomocné pohony, podvozky, čelní světla a tak bychom mohli pokračovat ještě dosti dlouho.

Eso363

Taky interiér je zpracovaný zcela odlišně.

Lukáš F.

Vyjádření pana Ješety je pro mě dost matoucí. „S každou nově dodanou jednotkou rozšiřujeme náš park o komfortní regionální vozidla. Elektrické jednotky jsou klimatizované a bezbariérové, mají pohodlné sedačky“. V článku se ale píše jen o RegioPanterech a ne o žádných komfortních vozidlech 🤔

Michal M

Vyjádření pana Ješety je pro mě dost bizarní, pokud si uvědomíme, jaký je rok a čím na olomoucku jezdí…

Eso363

Už jen s těma sedačkama se neda souhlasit. Borcad Visio jsou sice krásně, ale velmi nepohodlné, obzvlášť pro kohokoliv nad 185cm.

PeDazOl

To je váš problém, já měřím 174 🙂

Radim

Tak všechno je pravda, až na ty pohodlné sedačky, ale to je evidentně věc názoru a anatomie zadku, jak jsem se přesvědčil na mínusech dole

Jiří Kocurek

Ještě jedna věc je tam špatně: Slunční clony v oknech jsou stejné, jak ve vagonech ze Švýcarska u žlutých. To by mohlo taky někomu vadit, že to není dostatečně moderní řešení a případně i to, že se tím nedá zablokovat okno v polotevřené poloze.

Proti Bdmtee a řadě 460 je Panter naprosto jiná třída. Až teda na ten vnější hluk při odstavení.

MHD

Jiná třída je především Elefant. Tam se za záclonky a rolety šetřilo, takže je sklo s fólií. Díky tomu se tam musí svítit i ve dne.

milan

kolik těch 460 jezdí? furt s tím prudit.. bdmtee to mají taky spočítané.. furt stejná písnička co kocourek

Jiří Kocurek

Kolik jich jezdí? Na trati 280 všechny osobáky.

Narozdíl od Vás tím musím jezdit, jiná možnost … je náhradní souprava z Bdt. To se jako nesmím ozvat?

MHD

V tvém případě to už je obsese.

PS: Jasně se ví, že je v dohledné době nahradí Pantery a stejně tu s tím prudíš.

Modré zábradlí

Smím se zeptat jak daleko dohlédnete?

MHD

Daleko.

Honza Český

Budou nízkopodlažní, s !!! Wi-Fi !!!
A (někomu finančně) pohodlné..
.. jako byste neuměl číst jazyk obdobných osob.. 😂

P. S.: ona tato generace bude mít nějak zvlášť odlišné podvozky od předchozích??

Micky

Stačí aby změnili technilogii svařování a musí to znovu otestovat a schválit

Radim

S těmi vlaky směrem Vsetín si moc jistý nejsem. Z návrhu jízdního řádu „zmizely“ ikony wifi, vozíčkář atd., takže tam to nejspíš vypadá na pokračování 460, bohužel

Tomariero

Zmizelo to z důvodu že se nestihne začátku prosince dodat všech 27 jednotek, takže nelze garantovat tyhle daně služby, jakmile to bude pokryto tak se to v nějaké změně gvd objeví zpět.

Radim

Díky

vbb

Škoda že už nejsou oficiální papírové KJŘ. To by si kontrolní orgány smlsly na kontrolách, jsou-li ve služebních výtiscích vlakových čet všude doplněny značky „vozík“ a „wifi“ 🙂

Jiří Kocurek

No ještě že to je řada 460, zaskakovat tam řada 845, tak se zvencnou ti, kdo tam sice nejezdí, ale o to víc jim vadí staré šroty pod dráty.

milan

zalez

Jiří Kocurek

Takže budete v těch Tronádech ještě lildem vyhrožovat násilím?

milan

Jakým co? už tam dávno nemusely jezdit ale na kraji to neřešili..

Radim

S 845 by asi sotva stíhali jízdní doby. Ta 460 jezdí jenom s jedním vloženým vozem, takže to má „odpich“ jak prase. Jo a 845 už tam pod dráty jezdí, směr Horní Lideč (teda pokud už to nevyměnili za novější motorák) 🙂

milan

845 to je krám všech.. ted to jezdilo na Vsetín , to smrdí jak vejtřaska v záběhu.

milan

Včera tam jezdil panter,stihne nestihne.. do 460 už nikdo cpát penze nebude..

PeDazOl

Ale cpát do toho lidi je podle ČD asi v pořádku že? .)))

milan

tak budeme jezdit na koních? a už dávno tam mohly být pantery a tohle řeště s krajem.

PeDazOl

Olomoucký kraj to má vyřešeno, ten kdo má problém je opět ČD, nemá techniku, Stadlery počínaje a Pantery konče, pokud vám to někdo nesdělil, takže opět neschopnost ČD, nikoliv krajů…..

PeDazOl

Klasický provoz šrotů u ČD, čím dál od Prahy tím je jich víc. 🙂

Václav

Rozhlédněte se po republice ještě jednou a pořádně… 😏
Obnova vozového parku v posledních letech probíhala téměř výhradně v regionech (PlK, JčK, ZlK,…).

milan

ale i v dalších

PeDazOl

Ale mě to nezajímá, mě zajímá Olomoucký kraj a tady je šrot vedle šrotu, díky neschopnosti ČD.

Twix

Jo a že někdo má víc než 174 cm Vás taky nezajímá. Co v kraji jezdí je především o tom co si kraj vyjedná. S tou vzdáleností od Prahy v tom žádný Vámi popsaný jev nevidím – ve StČ kraji je to pořád samá 810 (nebo třeba různé vysokopodlažní klasiky v regiu), zatímco v Ústeckém, Libereckém nebo Karlovarském kraji na 810 už téměř narazit nelze. No a Moravskoslezský kraj je zase chce provozovat nadále a s klimou, tak má co chtěl.

PeDazOl

A proč by mě to mělo zajímat? Zajímá snad někoho provoz šrotů v Ol kraji? Nezajímá, takže proč by něco mělo zajímat mě? Vy si to vyřešte se svým krajem, my to vyřešeno máme, tím kdo neplní smlouvy a tím pádem lže a podvádí v nabídkách jsou ČD!!!

Twix

„Čím dál od Prahy tím větší šroty!“ / „Na tom není moc pravdy…“ / „Mě jiné kraje nezajímají.“

PeDazOl

Proč mě mají zajímat? proč mě mají zajímat problémy lidí nad 174? Ať si je řeší s výrobcem ne? .-))

MHD

Krásný příklad maloměstského ublíženectví. Za chvíli bude mít Olomoucký kraj v regionálce v průměru modernější vozidla, než v PIDu, ale stejně tu budeš plakat, že ti zlí Pražáci….

PeDazOl

Jeliman který píše o maloměstském ublíženectví a hned dvakrát jo 🙂 Já jsem něco psal o Praze a jiných regionech? Stále píšu o OLKR. Takže si ty svoje výplody nechte třeba do Prahy.

MHD

Odeslalo se mi to 2x.
O Praze jsi psal třeba toto: „Klasický provoz šrotů u ČD, čím dál od Prahy tím je jich víc.“
Takže nelži. (V tom že jsi to neříkal a v tom, že je to pravda)

MHD

Krásný příklad maloměstského ublíženectví. Olomoucký kraj bude mít v regionální dopravě v průměru modernější vozidla, než PID, ale stejně to nezabrání některým jedincům ignorovat fakta a jet si léta známá klišé.

Honza Český

V zahraničí (hlavně západně od nás) musíte za prohlídky draze platit – tady to máte s praktickou ukázkou včetně každodenního svezení 😉
– ‚kdy už včera jsme se měli lépe než dnes’ -> paní Růžičková ve Slunce senu měla pravdu tehdy, stejně tak i dnes 😉😉😂

Radim

Tím „…mají pohodlné sedačky…“ myslí co? Jsou sice moderní, ale pohodlné jsou asi tak jako ty staré hranaté shity co byly v 810

Radim

Tolik mínusářů? Vás snad z těch sedaček po půlhodině nebolí zadek?

Radim

Asi ne…

El Barto

Že ty mínusy vůbec řešíte, to takový Axel je nikdy neřešil a taky žije. 🙂

milan

možná že už nežije..

El Barto

Ano, žije. Nyní se tady prezentuje pod nickem Echos.

Tukan

Ja na nich jezdím několikrát týdně v Ibalginech a nemohu si je vynachválit. Oproti předchozí generaci Panterů je to úplně něco jiného.

Radim

Tak že bych pokaždé jel v té staré generaci? To asi je možné…

Lesan

Zrovna tyhle sedačky ve dvojkových panterech jsou za mě dobré. Naopak ty v nulkových panterech jsou mizerné.

milan

já teda nevím ale i starý i nový panter sedačky v pohodě.. nevšiml jsem si že by někdo nadával.

Michal

Super. A co Jihomoravský kraj? Ta žumpa na S6 bude vyměněna kdy? Ale chápu, poslední článek starý 3,6 roku. Trať vedoucí do druhého největšího města v republice nikoho nezajímá.

johny

Napřed se zeptejte svých volených zástupců, ty by to mělo zajímat víc…

Michal

A co ti předchozí? Železnice na rozpadnutí, přesto za ty roky neudělali nic jiného než vyházeli miliardy za stupidní slevy (slušně řečeno)

Karel

Nic není na rozpadnutí. Ale rychle se ani pes ne…. Na to, co s železnicí udělali Říman, Šíp a spol to je už dost slušné.

Milda

Smlouvu na dalších 10 let vyhrály bohužel České dráhy, takže s těmi stejnými shity budeme jezdit ještě dlouho 🙂

platamond

Vůbec nejde o to kdo vyhrál, ale co chce ten, kdo platí. Když si předepíše Muvky, tak je určitě z rakouských muzejních drah (např. u Oberwartu) sežene.

Radim

😀

Milda

Tak jasný, ta soutěž z pohledu cestujícího byla vypsána špatně. Ale tím, s čím tam jezdí ČD, by žádný jiný dopravce jezdit nechtěl, stejně jako samotní cestující, jejichž počty na těchto linkách každoročně klesají.

Azkaban

ČD tam jezdí s tím co si objednal a zaplatil kraj

Michal

To ale není výmluva pro to, že ČD kašlou na údržbu a v případě „mimořádností“ se na náhradní spoje vykašlou.

Tukan

To si pletete se soukromníky. Při většině mimořádností ČD zajistí NAD. Například ale vlaky RegioJetu čekají klidně i hodiny na otevření tratě.

Michal

Tak v tom se neshodneme. Stalo se mně nejednou u RJ, že vlak měl větší zpoždění z technických důvodů a přesto ten vlak vypravil. Zatímco u ČD jsem náhradní spoj za rozpadlý křáp ještě neviděl.

Jiří Kocurek

Opravdu? Takový Olomoucký si zaplatil nízkopodlažní stroje a ony stojí pro poruchu anebo ve Vrútkách.

A ten JMK na vlaky absolutně kašle, proto pořídili 37 vlastních strojů, které bude zaručeně provozovat Jančura!

Michal

To, že na některé tratě objednal nové vlaky není obhajoba toho, že na některé tratě dlouhé roky se*e.

Michal

Souhlas. I když to tak nevypadá, před Covidem jezdilo po S6 mnohonásobně více lidí.

Twix

Máte k tomu nějaká čísla? Já to tam téměř neznám ale přijde mi že jezdí plus mínus stejný počet stejně dlouhých vlaků. Takže jsou teď prázdnější?

Michal

Čísla ne, mám na této trasa dost naježděné, abych měl nějaký přehled. Předtím tam lidi běžně stáli, teď jsou maximální víc plné. Takže ano, vlaky jsou stejné, ale prázdnější.

Michal

Dlouho ne. 810 se za chvíli rozpadnou a bdmtee k tomu taky nemá daleko.

Milda

V to můžeme jenom doufat. 😀

Michal

No nevím. Já teda určitě nechci sedět ve vlaku, který se za jízdy rozpadne. Obdivuji strojvůdce, co jezdí pravidelně 810. Nedávno jsem tím jel z nouze a nikdy více, protože podvozek působil, jako by měl každou chvíli upadnout.

Radim

Tak podvozek působí díky strašně kvalitní infrastruktuře. A působil tak i před 25 lety, když jsem s 810 jezdil na střední.

Honza Český

A za 50 let bude působit taky podobně 😉

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Až se SŽ uráčí tu trať elektrizovat

Michal

Co je to za kravinu? To jako do elektrifikace není možné objednat nové vlaky?

Honza Gajdoš

A co mohutná dodávka Panterů(Ibalginů) do JMK je nic? Ale na jediné neeliktrizované dvojkolejce jsou jaksi k ničemu. JMK není jenom Vlára

Michal

To jsem neřekl. Ale JMK se tím oháněl, jako by objevil Ameriku (jenom tady vyšlo o tom minimálně 10 článků), přitom některé tratě jsou dobytčák. JMK není jenom S6? To ano, ale myslel jsem, že trať vedoucí do krajského města má jaksi vyšší prioritu.

A ano, Ibalginy jsou k ničemu, když SŽ má reverzní priority a stále je to bez elektriky. Ale to neznamená, že se nemohl objednat nějaký „normální“ diesel. Navíc, ty f*cking bdmtee se můžou vyměnit kdykoliv. Tam je absolutně jedno, co to táhne.

Twix

To že s vyšší prioritou než Vlára se elektrifikují Židlochovice, Hustopeče a dejme tomu i Zastávka, je asi v pořádku.

Michal

To je hodně blbý vtip. Proč má tato trať nižší prioritu? Že se jedná o jedinou dvojkolejnou trať bez elektrifikace je nějaká hezká vizitka, kterou musíme za každou cenu udržet?

Packo

Ještě to chce nové Regiomouse

Honza135

Panterizace je v plném proudu. Jen tak dál.

Han van Meegeren

Skutečná výhra v loterii!

Figo

Proč myslíte? 🙂

Bez úprav jsou to hlučné šmejdy

Vyřešili ten příšerný hluk uvnitř?

No nejen uvnitř. Ve Varech když ho zaparkují na slepé nástupiště pod tu historickou střechu, tak to je večer megaparáda. To je na protihlukovou stěnu z obou stran nástupiště

Nejhorší je to nechutné pípání při pohybech dveří. To hrozí poškozením sluchu

Eso363

Souhlasím. V Olomouci hl.n. pokud Panter stojí na 4. nástupišti, tak pípání dveří je slyšet už na eskalátoru do podchodu z haly.

vbb

Aspoň víte, že už nemá cenu utíkat 🙂

David 814-047

Jenomže to je dané legislativou, pískat bude jakékoliv vozidlo jakéhokoliv dopravce.
Že je to takto nepříjemné jsem si uvědomil v září 2001 v Ljubljaně, což bylo (možná je) takové venkovské peronizované nádražíčko, kde když stlo zároveň asi 6 elektrických Desir, tak to tam pískalo pořád.

Lesan

Pípání nařízeno je, ale konkrétní zvuk a pípání ještě 3 sekundy po zavření dveří nařízen není.

Pavel P.

Ale je.

Radim

A je dané legislativou, že to musí být slyšet až do hospody přes silnici a nádražní budovu? 😀

PeDazOl

Aspoň víte že máte přidat do kroku, páč už by mohl odjíždět :-))))

Lesan

U vás ještě není rozšířena úprava dveřích pípáků izolepou?

Tukan

A neměnily se nějak normy? Staří brněnští Panteři totiž takto hnusně nepípali.

Michal M

Hluk a mizerná smradlavá klima se vyřeší jen změnou dodavatele.

PeDazOl

Nikoliv smradlavou klimu vyřešíte pravidelnou desinfekcí výdechů a vyměníku….