Ty vibrace jsou zřejmě způsobené profilem kolejnic a kol, který není kuželový (kola), resp. nemá úklon (kolejnice), takže pohyb kol po koleji není stabilizován, jako na běžné železnici. V některých českých městech a každopádně v zahraničí to přitom mají. Toto zřejmě nebude problém vozidla jako takového. Přeměna by byla dost náročná.
Budapešťské Urbosy jsou 55,9 m dlouhé, takže rozdíl je asi 2 m.
Zdrasa
8 měsíců
Tuší někdo, jak si zatím vedou již dodané tramvaje pro RNV?
Andrej
8 měsíců
Skoda ze Brno nikdy neslo do delsich tramvaji pro linky 1, 8 a 12 (nerikam, ze az tak dlouhe, ale treba neco jako prave ctyrclankove 37T). Misto toho to lepijou 2x Vario nebo 2x Drak nebo donedavna 3 Tatra T6A5… Mnohem efektivnejsi by byla jedna ucelena 35-40 m dlouha souprava. Nechapu proc se nikdy ani realne o takove variante neuvazovalo
Počítám že to bude mít něco společného s univerzálností… pokud zrovna 40m nepotřebujete, tak tu rozdělit nejde. A stojí, nebo jezdí nevyužitá.
Naprosto nechápu proč někdo jako vy použije úmyslně pejorativní označení „lepijou“… co je na soupravě dvou vozů špatného? Ano, je tam drobná ztráta délky (což prakticky ničemu navadí) a „veze se“ zbytečně jedna kabina řidiče, ale to je na takové délce několik procent, a výhodou je větší univerzálnost, a když má jeden z vozů závadu/údržbu tak druhý může normálně jet v jiné soupravě nebo samotný…
Vypravení je vymyšlený tak, že rozpojování nevyžaduje. V nepracovní dny, kdy je snížená potřeba dlouhých souprav, zůstávají přebytečné soupravy spojené.
Možnost rozpojení může být v některých situacích výhodná, ale taky to má i svoje zápory například ve spolehlivosti při častějším přepojování.
Ale prd, hlavní problém bude ve financích. Dělají se Draci jako náhrada K2, kupují se obousměrné 39T jako náhrada KT8, takže předpokládám, že na dlouhé pro 1 či 12 nějakou dobu nebudou prachy.
Soupravy jsou plýtváním prostorem jak kráva, ale je to prostě daný realitou vozovýho parku. Nicméně pokud bude chtít DPmB někdy; zajistit 100% nízkopodlažnost (což by bylo fajn) – tedy že se budou vyřazovat T3 a T6, tak pořizování dlouhých šalin na páteřní linky bude logická volba.
No vadí právě ta mezera (ta celková ztráta je kolem 4-5m, což není tak málo). Dále vadí to, že dvě 20m tramvaje jsou v průměru logicky drahší než jedna 40m. Vadí taky to, že díky mezeře zabírají víc místa na trati a díky 2 kabinám a 2 výzbrojím, které různě ubírají místo v interieru, uvezou míň lidí. Dále vadí obětované příležitosti. Pokud jsou 2 nové malé moderní tramvaje lepené do dlouhých souprav, tak chybí na jiných výkonech, kde pak musí jezdit rozheklané Astry nebo ještě donedávna K2. Dále ještě vadí nižší komfort pro cestující i řidiče a méně efektivní rozložení… Číst vice »
Jo, kdyby aspoň vzali nějakou delší. Škoda Artic X34 pro Tampere je skoro stejná, ale o 5m delší a jen o málo dražší (a pro ČR by určitě byla levnější bez různých úprav pro provoz na ve velké zimě)
Šlo. 37T i 38T jsou tento případ. Jedná se o soupravu dvou samostatných tramvají spojených přechodem. Je to vidět i na číslování kdy RNV značí každou polovinu jiným evidenčním číslem.
Protože se vymlouvají na nemožnost oprav. V medlánkách je krátká přesuvna a všechno co má jít dál do haly se musí rozpojovat na články.
A pak je těžká údržba hodně problém.
Bez nové vozovny, nebo dílen, nachystaných minimálně na 40-50m vozy se to nehne.
V pisoárkách svýho času nebyly pořádně ani lávky pro opravy na střechách.
Ta délka je ohromující teda, to bych si přál vidět někdy i u nás. A jasně, do centra by se to asi moc nehodilo, ale třeba 40-45 metrů by být klidně mohlo
V Praze v jednu dobu plánovali 4 článkové 15T. Proč z toho sešlo nechápu. Na 9 by se hodně hodily. No a Brno a dvojice draků, místo těch taky… No, třeba na to někdy dojde
Praha je chtěla, ale smlouva se Škodou, kterou podepsal Bém to neumožňovala. Jediné co si dokážu představit, ale nevím jak by na tom byla technická stránka vozidel, rozpojit některé tříčlánkové 15T a vždy ze dvou tramvají udělat jednu dvoučlánkovou a jednu čtyřčlánkovou.
Ta rekonfigurace na 2 a 4články byla nabízena za strany Škodovky, ale DPP to nepovažoval za realistické z hlediska délek zastávek nebo křižovatek, vyklizovacích časů, zázemí v údržbě atd.
Do budoucna se sledují dlouhé vlaky na budoucí východní tangentě (Bohnice -Palmovka-Jižní Město).
V Praze nejdou prodloužit zastávky, v Brně zas preference na křižovatkách… Snad jednou budeme mít někdy na těchto místech i lidi, co umí něco jiného, než se vymlouvat proč něco nejde
Jezo
8 měsíců
Pozeram ze otocne podvozky na 1000mm, to vyzera z Bratislavy zaujimavo. :-)
Ake to ma rozlozenie pohonu?
Ať už to je schválně nebo ne, tak je to rozhodně praktické. Dva vedle sebe sedící lidé do sebe nešťouchají rameny. V Helsinkách to tak funguje naprosto skvěle.
Myslel jsem hlavně to, že je tam tolik sedadel proti sobě a málo místa mezi nimi. Ano, to, že jsou posunutá a ne přesně vedle sebe aspoň trochu pomůže.
B.W.B.
8 měsíců
Dlouhé tramvaje,
dlouhé trolejbusy,
krátká 380…:-)
Ty vibrace jsou zřejmě způsobené profilem kolejnic a kol, který není kuželový (kola), resp. nemá úklon (kolejnice), takže pohyb kol po koleji není stabilizován, jako na běžné železnici. V některých českých městech a každopádně v zahraničí to přitom mají. Toto zřejmě nebude problém vozidla jako takového. Přeměna by byla dost náročná.
To měla být reakce na příspěvek Pavla.
Mohli by ve Škodě kromě zvětšování tramvají řešit také vibrace, které jejich tramvaje způsobují? V Praze je to celkem problém.
Zkuste jet jinými než pražskymi.
Jel jste něčím novějším, než 14T nebo 15T?
Taky je třeba starat se o koleje, aby nebyly hrbolaté, a o kolečka, aby nebyla šišatá. Ale to určitě v Praze víte, tam jste přece všichni chytří.
Ty v Budapešti jsou taky hodně dlouhé. Neví někdo kolik?
O cca 4m kratší
Budapešťské Urbosy jsou 55,9 m dlouhé, takže rozdíl je asi 2 m.
Tuší někdo, jak si zatím vedou již dodané tramvaje pro RNV?
Skoda ze Brno nikdy neslo do delsich tramvaji pro linky 1, 8 a 12 (nerikam, ze az tak dlouhe, ale treba neco jako prave ctyrclankove 37T). Misto toho to lepijou 2x Vario nebo 2x Drak nebo donedavna 3 Tatra T6A5… Mnohem efektivnejsi by byla jedna ucelena 35-40 m dlouha souprava. Nechapu proc se nikdy ani realne o takove variante neuvazovalo
Počítám že to bude mít něco společného s univerzálností… pokud zrovna 40m nepotřebujete, tak tu rozdělit nejde. A stojí, nebo jezdí nevyužitá.
Naprosto nechápu proč někdo jako vy použije úmyslně pejorativní označení „lepijou“… co je na soupravě dvou vozů špatného? Ano, je tam drobná ztráta délky (což prakticky ničemu navadí) a „veze se“ zbytečně jedna kabina řidiče, ale to je na takové délce několik procent, a výhodou je větší univerzálnost, a když má jeden z vozů závadu/údržbu tak druhý může normálně jet v jiné soupravě nebo samotný…
Pokud zrovna 40m šalinu nepotřebujem, tak je dávno po špičce a ve vozovně se válí hromada kratších…
Vypravení je vymyšlený tak, že rozpojování nevyžaduje. V nepracovní dny, kdy je snížená potřeba dlouhých souprav, zůstávají přebytečné soupravy spojené.
Možnost rozpojení může být v některých situacích výhodná, ale taky to má i svoje zápory například ve spolehlivosti při častějším přepojování.
Ale prd, hlavní problém bude ve financích. Dělají se Draci jako náhrada K2, kupují se obousměrné 39T jako náhrada KT8, takže předpokládám, že na dlouhé pro 1 či 12 nějakou dobu nebudou prachy.
Soupravy jsou plýtváním prostorem jak kráva, ale je to prostě daný realitou vozovýho parku. Nicméně pokud bude chtít DPmB někdy; zajistit 100% nízkopodlažnost (což by bylo fajn) – tedy že se budou vyřazovat T3 a T6, tak pořizování dlouhých šalin na páteřní linky bude logická volba.
45T, samozřejmě…
No vadí právě ta mezera (ta celková ztráta je kolem 4-5m, což není tak málo). Dále vadí to, že dvě 20m tramvaje jsou v průměru logicky drahší než jedna 40m. Vadí taky to, že díky mezeře zabírají víc místa na trati a díky 2 kabinám a 2 výzbrojím, které různě ubírají místo v interieru, uvezou míň lidí. Dále vadí obětované příležitosti. Pokud jsou 2 nové malé moderní tramvaje lepené do dlouhých souprav, tak chybí na jiných výkonech, kde pak musí jezdit rozheklané Astry nebo ještě donedávna K2. Dále ještě vadí nižší komfort pro cestující i řidiče a méně efektivní rozložení… Číst vice »
To platí leckde, jen ne v Brně. Zadní vozy jsou až na výjimky trvale zadní, některý neměly ani BUSE, není RIS, klima…
Dílny na to jsou? Co si matně pamatuju tak byl problém v tomhle…
A nešlo by udělat šalinu tak, aby se mohla v kloubu rozpojit na dvě části?
Jo, kdyby aspoň vzali nějakou delší. Škoda Artic X34 pro Tampere je skoro stejná, ale o 5m delší a jen o málo dražší (a pro ČR by určitě byla levnější bez různých úprav pro provoz na ve velké zimě)
Šlo. 37T i 38T jsou tento případ. Jedná se o soupravu dvou samostatných tramvají spojených přechodem. Je to vidět i na číslování kdy RNV značí každou polovinu jiným evidenčním číslem.
Zrovna tahle 38T pro RNV se v polovině na dvě části rozpojit dá, právě kvůli tomu, aby se vešla do dílen
Protože se vymlouvají na nemožnost oprav. V medlánkách je krátká přesuvna a všechno co má jít dál do haly se musí rozpojovat na články.
A pak je těžká údržba hodně problém.
Bez nové vozovny, nebo dílen, nachystaných minimálně na 40-50m vozy se to nehne.
V pisoárkách svýho času nebyly pořádně ani lávky pro opravy na střechách.
Přesuvna není ten nejzásadnější problém. Horší je to s částí kde se dělí vozy na jednotlivé články. Do této části se delší jak 31m vozy nevejdou.
Nemá Brno náhodou vypsané výběrové řízení pro delší tramvaje?
Zkouším si to představit v centru Prahy :)))
Tam by asi byla lepší CAF jako v Budapešti, o něco kratší, ale o 3 články více. Taková roztomilá housenka.
https://www.databazeknih.cz/povidky/hoskova-kontinualni-tramvaj-50922
Ta délka je ohromující teda, to bych si přál vidět někdy i u nás. A jasně, do centra by se to asi moc nehodilo, ale třeba 40-45 metrů by být klidně mohlo
V Praze v jednu dobu plánovali 4 článkové 15T. Proč z toho sešlo nechápu. Na 9 by se hodně hodily. No a Brno a dvojice draků, místo těch taky… No, třeba na to někdy dojde
Praha je chtěla, ale smlouva se Škodou, kterou podepsal Bém to neumožňovala. Jediné co si dokážu představit, ale nevím jak by na tom byla technická stránka vozidel, rozpojit některé tříčlánkové 15T a vždy ze dvou tramvají udělat jednu dvoučlánkovou a jednu čtyřčlánkovou.
Ta rekonfigurace na 2 a 4články byla nabízena za strany Škodovky, ale DPP to nepovažoval za realistické z hlediska délek zastávek nebo křižovatek, vyklizovacích časů, zázemí v údržbě atd.
Do budoucna se sledují dlouhé vlaky na budoucí východní tangentě (Bohnice -Palmovka-Jižní Město).
V Praze nejdou prodloužit zastávky, v Brně zas preference na křižovatkách… Snad jednou budeme mít někdy na těchto místech i lidi, co umí něco jiného, než se vymlouvat proč něco nejde
Pozeram ze otocne podvozky na 1000mm, to vyzera z Bratislavy zaujimavo. :-)
Ake to ma rozlozenie pohonu?
To měly už ty původní tramvaje od Transtechu pro Helsinki. Akorát to pak vyžaduje to nepraktické uspořádání sedadel jako na poslední fotce.
Ať už to je schválně nebo ne, tak je to rozhodně praktické. Dva vedle sebe sedící lidé do sebe nešťouchají rameny. V Helsinkách to tak funguje naprosto skvěle.
Myslel jsem hlavně to, že je tam tolik sedadel proti sobě a málo místa mezi nimi. Ano, to, že jsou posunutá a ne přesně vedle sebe aspoň trochu pomůže.
Dlouhé tramvaje,
dlouhé trolejbusy,
krátká 380…:-)