Škoda začala s testováním nového trolejbusu pro Ústí nad Labem, jezdí po Plzni

Trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda GroupTrolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda Group

Do Ústí nad Labem zamíří postupně 33 nových trolejbusů.

13 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Pája

Zajímaly by mně parametry dvou trakčáků. Osobně této koncepci v kopcovitých městech fandím víc. Samotný zadek mívá drobné problémy i na mírném svahu (déšť a dlažební kostky…) i když na nich to provoz díky elektronice reagující na skluz většinou nijak zásadně neomezuje.

Gajda

27Tr v Ústí mají ale podle všeho poháněnou prostřední nápravu, nikoliv tu poslední, takže to tak nějak ještě jde. Ale s 6×4 to bude samozřejmě lepší.

jva

Ten kulatý znak v oválném prolisu je … jak to slušně nazvat?

Mystifying oracle

Tuzing.

Ondros

Ani ten nový ústecký vizuál tomu moc nepřidává. V podstatě je červené pozadí navíc oproti minulosti. Aspoň, že mají barevné transparenty, to zatím moc provozů v ČR nemá.

Nagymarosznik

V článku jsem se nedocetl zda-li nahradí všechny 15Tr. A tak se ptám, zmizí po této dodávce 15Tr?

Poskok

Jo, prý k 1. 5.

Jarda

Jaky ma smysl usetcky bus v plzni?
Vsak usti ma jine podminky a úplně jinou topografii.
Pak to zas nevyjede kopeček nebo tak něco.
Ať to testují primo tam na dane podminky, nebo nekde v kopcích.
Zazil jsem ze v Ústí to skoro do kopce nejelo a dokonce vypadavali ty trolejove sběrače, takže jsme víc stáli než jeli.

Alex

Jasně. Vyrobí trolejbus, naloží jej a odvezou do Ústí na zkoušky. Tam se zjistí nějaký problém a trolejbus se bude složitě převážet zpět do Plzně a pak zpátky. To zní inteligentně.

Pavel Vavříček

Však se to bude ještě testovat v Ústí. Plzeň je jen prvotní testování, zda fakt vůz jede a všechny systémy jsou v pohodě. Takhle se testují všechny vozidlo s elektrickou výzbrojí Škoda. Nejdřív Plzeň (v minulosti i Ostrava u některých dodávek) a pak v síti, kde vůz má jezdit.

Jiří Kocurek

Mno vypadávání sběračů při jízdě nízkou rychlostí nemusí testovat v Ústí. Leda že by v Ústí měli tak doničené troleje, což ale není vada vozidla.

Miloš

Oni se Járo v Plzni totiž vyrábí. Škoda Plzeň trolejbusy už vyrábí od poloviny třicátých let a věř, že je dělají opravdu dobře. Dříve dělali celé i s karoserií, vyváželi je skoro do celého světa, ale poslední dobou pro zjednodušení i úspory náhradních dílů pro dopravní firmy trolejbusy vznikají z polotovarů autobů. I když to vypadá, že je to jednoduché, tak úplně ne. Škoda má vlastní vývoj, výrobu elektronických částí a motorů. V Plzni je tím pádem možné nyní potkat při zkoušce i vozy pro Prahu, ale bylo možné i pro Itálii. Podobně bylo možné vidět třeba tramvaje pro Turecko… Číst vice »

Hroch obojživelný

Proces schvalování vozidla má vždy více fází. Mohu Vám garantovat, že v testovacích kilometrů v cílovém městě bude najeto habaděj.