Škoda začala s testováním nového trolejbusu pro Ústí nad Labem, jezdí po Plzni
Trolejbus Škoda 27Tr pro Ústí nad Labem. Foto: Škoda Group
Do Ústí nad Labem zamíří postupně 33 nových trolejbusů.
Do Ústí nad Labem zamíří postupně 33 nových trolejbusů.
Zajímaly by mně parametry dvou trakčáků. Osobně této koncepci v kopcovitých městech fandím víc. Samotný zadek mívá drobné problémy i na mírném svahu (déšť a dlažební kostky…) i když na nich to provoz díky elektronice reagující na skluz většinou nijak zásadně neomezuje.
27Tr v Ústí mají ale podle všeho poháněnou prostřední nápravu, nikoliv tu poslední, takže to tak nějak ještě jde. Ale s 6×4 to bude samozřejmě lepší.
Ten kulatý znak v oválném prolisu je … jak to slušně nazvat?
Tuzing.
Ani ten nový ústecký vizuál tomu moc nepřidává. V podstatě je červené pozadí navíc oproti minulosti. Aspoň, že mají barevné transparenty, to zatím moc provozů v ČR nemá.
V článku jsem se nedocetl zda-li nahradí všechny 15Tr. A tak se ptám, zmizí po této dodávce 15Tr?
Jo, prý k 1. 5.
Jaky ma smysl usetcky bus v plzni?
Vsak usti ma jine podminky a úplně jinou topografii.
Pak to zas nevyjede kopeček nebo tak něco.
Ať to testují primo tam na dane podminky, nebo nekde v kopcích.
Zazil jsem ze v Ústí to skoro do kopce nejelo a dokonce vypadavali ty trolejove sběrače, takže jsme víc stáli než jeli.
Jasně. Vyrobí trolejbus, naloží jej a odvezou do Ústí na zkoušky. Tam se zjistí nějaký problém a trolejbus se bude složitě převážet zpět do Plzně a pak zpátky. To zní inteligentně.
Mno vypadávání sběračů při jízdě nízkou rychlostí nemusí testovat v Ústí. Leda že by v Ústí měli tak doničené troleje, což ale není vada vozidla.
Oni se Járo v Plzni totiž vyrábí. Škoda Plzeň trolejbusy už vyrábí od poloviny třicátých let a věř, že je dělají opravdu dobře. Dříve dělali celé i s karoserií, vyváželi je skoro do celého světa, ale poslední dobou pro zjednodušení i úspory náhradních dílů pro dopravní firmy trolejbusy vznikají z polotovarů autobů. I když to vypadá, že je to jednoduché, tak úplně ne. Škoda má vlastní vývoj, výrobu elektronických částí a motorů. V Plzni je tím pádem možné nyní potkat při zkoušce i vozy pro Prahu, ale bylo možné i pro Itálii. Podobně bylo možné vidět třeba tramvaje pro Turecko… Číst vice »
Proces schvalování vozidla má vždy více fází. Mohu Vám garantovat, že v testovacích kilometrů v cílovém městě bude najeto habaděj.