Škoda vyhrála velkou soutěž na 40 tramvají pro Brno
Nová tramvaj ForCity Smart pro Brno, vizualizace. Pramen: Škoda Transportation
Nové tramvaje budou jezdit hlavně na lince číslo 8.
Nové tramvaje budou jezdit hlavně na lince číslo 8.
Z Polska?
Cena porovnateľná s dodávkami opčných Škôd 30T do Bratislave v roku 2015 (kurz cca 26-27 kč/eur), všetky podvozky otočné, všetky nápravy hnacie. Šalina o 1,5 metra kratšia, 100% nízkopodlažný, pri 5 os/m2 o 9 cestujúcich nižšia kapacita, zato však o 12 miest na sedenie viac oproti 30T. 45T je po každej stránke lepšie vozidlo. Jediné, čo je možno papierovo horšie, je nižší výkon oproti 30T, o 40kW, t.j. 560kW vs 600kW. Ale nepoznám hmotnosť 45T, pre porovnanie: 30T má pohotovostnú 47,5 tony.
Dobře tak.
Nádherná elegantní tramvaj. Připomíná mi to řadu GT. Z toho prvního dojmu, který na mě udělala, mám radost. 🙂
Je fakt, že kačeny nejsou nesmrtelné, ale jsou potřebné. V Ostravě si je zlikvidovali zjednosměrněním a myslím, že toho v některých případech dost litují. Ale uměl bych si zde představit i Vario LF3/2.
Čeho v Ostravě litujeme?V podstatě až na pár výjimek je tady obousměrnost k ničemu.jezdi vždy autobusy.
Jak si všímám, tak sedačky nejsou z tlusté studené umělé hmoty jako v Praze. Prostě v Praze si nikdo neumí udělat pořádek s nepřizpůsobivými cestujícími a čuňaty a tak na to doplácejí zdravím slušní lidé. Nakonec i v zahraničí jsou běžně sedačky látkové. Tak kde to jsme?
Otázkou je, jak vámi oceňované textilní potahy sedáků budou vypadat za rok. Hladký plast je pro udržení hygieny, na rozdíl od textilu, ideální. Náklady na údržbu obou typů velmi rozdílné.
A z Osové do Lískovce už bude jezdit jen 6ka? KT8 jsou dobré stroje. Snad budou i tak jezdit ještě dlouho.
Asi tam bude jezdit také 7 Lesná – Tkalcovská – Rondo – Starý Lískovec
Není náhodou v plánu jen od zprovoznění Plotní po konec výluky Žabovřeská?
Co vím, plánovala se desítka (Líšeň)-Stránská skála-hln-St. Lískovec smyčka ve špičkách, mimo špičky by tam šestka pro Dunajskou a smyčku měla stačit
Jenže současné výlukové vedení d10 může přežít i po otevření Žabovřeské. Největším bonusem je přímé spojení Žabin s rolou, což za dřívějšího liínkování nebylo (d11 jela pouze na Maliňák. Obnova někdejší d15 je v tomto kontextu taky smysluplnější (rychlejší spojení Lesné na rolu).
Kačeny jsou v Práglu velmi ceněné pro svojí obousměrnost při výlukách, přestože v Brně se jejich životnost i přes dobrou péči a náročné generální opravy blíží ke konci. Nebude DPP v Brně na nákupu? 😁
Je ale zajímavé, že jen několik málo let zpět, kdy se představovala speciální Kačena se sedačkama, které sponzorovali sami lidi, tvrdil nějaký vysoce postavený člověk z DPMB že s Kačenami se počítá ještě minimálně dalších deset let. Deset let to ještě ani zdaleka není a přesto je najednou všechno jinak. To jen dokazuje, jaká nekoncepčnost v DPMB vládne.
Deset let od té doby se v každém případě vyčerpat stihne.
Tak to ani náhodou, když poslední mají přijít v roce 2026 a tento výrok nepadl v roce 2016. Navíc by se to zdaleka nemohlo týkat všech Kačen.
Vyjela v roce 2017, takže to nebude 10 ale jen 9 roků. Kde vídíte tu naprostou nekoncepčnost?
Tu naprostou nekoncepčnost vidím na celém počínání DPMB v oblasti vozového parku od revoluce až po současnost. Vždy se jen hasí to, co právě nejvíc hoří, bez jakékoliv jasné dlouhodobé koncepce. Takový je prostě fakt. Kdyby tu taková koncepce byla, tak se nekupují ojeté 21Tr, nevznikne naprosto šílený (a naštěstí nakonec smetený ze stolu) projekt na eloktrobusy na lince 67 atd. atd. Mohl bych pokračovat ještě hodně dlouho.
Pokud je omezený rozpočet, tak se jen hasí. Pokud je rozpočet velkorysejší, dá se uplatnit koncepce, která nejdříve něco stojí a efekt přináší „až potom“. Brno bude mít nové šaliny a Praha bude mít prodejce KT8, o které má zájem.
Občas mně napadá, že by stálo za to nestranně porovnat vybavení DP v Praze a Ostravě, aby bylo zřejmé, jak na tom naše hlavní město v MHD je.
Kupuju se 5 vozů, na 35 je jen obce, tramvají KT8 má Brno k dispozici přes 40 ks.
O jaké nekoncepčnosti mluvíte? To, že se v roce 2016 nakoupili tři ojeté trolejbusy z Jihlavy, aby se pokryl nedostatek vozů, do vysoutěžení nových není nekoncepčnost, to byla nutnost. Co je šílenosti nasazení elektrobusů, nebylo na ní šíleného nic, jen nebyl vhodný dotačný titul k jejich pořízení, proto byl nákup v roce 2019 dočasně odložen. S dotacemi se pořízují i vozidla s jiným druhem pohonu. O čem byste chtěl dlouze pokračovat je mi záhadou. Spíše bych řekl, že těch posledních pět let z oněch třiceti, které jste deklaroval úvodem, bylo nejkoncepčtějších za celé to období.
Vy musíte být nějakej autista zatíženej na rovnoměrnost, žádný příkaz při přijmutí nové obousměrné tramvaje okamžitě vyřatit starou obousměrnou samozřejmě neexistuje.
A Brno má ještě k tomu hodně tramvají starších než Kačeny.
Čemu na vyjádření tiskové mluvčí, že nové tramvaje nahradí Kačeny nerozumíte?
A kde v článku takové vyjádření je? Nakoupí se 5 tramvají, na zbylých 35 je jen opce.
Bude se to hodit do těch brněnských serpentin??
Tak zrovna osmička jezdí skoro celou trasu docela rovně (podobně jako jednička). Klikaté jsou jiné linky.
Co myslíte, když to má všechny podvozky otočné a poháněné?
Jedná se o nejlepší šalinu vhodnou skoro úplně na všechno.
Dobrá zpráva. Ještě kdyby brněnské depo objednalo od Škodynové lokomotivy.
Nestačí, že od Škody objednává Jihomoravský kraj nové Pantery v ultrahnusném „krajském“ nátěru, který ve skutečnosti nemá s krajem pranic společného?
Na nátěr těch vlaků byla vypsána veřejná anketa. Všichni jste to řešili akorát tak zde, jinak by přece nemohla dopadnout tak jak dopadla a barva by nebyla taková. Nebo ne?
Vážený pane Králi, už poněkolikáté se já, i ostatní diskutéři snažíme vám vlídnou formou vysvětlit, že firma s názvem Škoda se sídlem v Plzni již žádné lokomotivy nevyrábí a neprodává. Prosím, vezměte tento fakt na vědomí. Poslední kupec lokomotiv ze Škody Plzeň v Česku byly České Dráhy, které ve výsledku, po soudních tahanicích jedna lokomotiva řady 380 vyšla na rekordních 170 mil. CZK, přičemž Škoda Transportation lokomotivy dodala se čtyřletým zpožděním a ještě bez části povolení jezdit v zahraničí. České Dráhy tak disponují nejdražšími lokomotivami na světě a snaží se těchto lokomotiv zbavit. Porovnatelná lokomotiva Vectron od konkurenční firmy Siemens… Číst vice »
Nemá to nějak málo dveří? To rychlé výměně cestujících nepřidá… Srov.
2xT3: 6 dveří
KT8: 5 dveří
13T: 4 + 2 x 1/2 dveří
15T: 6 dveří
Vario2+Vario: 7 dveří
3x T3: 9 dveří
ForCity 34: 3+ 2x 1/2 dveří
KT8 5 dveri, z toho krajni uzke. Tohle taky 5 dveri, z toho krajni uzke.
Ty dveře počítáte nějak tendenčně. 🙂 Každé křídlo dveří obslouží „jedno okno“, jen ty nejblíže kloubům dvě. A všechny dveře jsou nízkopodlažní! U kačeny jsou bez schodů jen prostřední dveře a jak už psal Noddy, krajní jsou úzké a navíc prostor uvnitř je sešikmený stanovištěm řidiče. Takže efektivně jsou to půlky dveří jako tady. Schody dělají při rychlosti výměny cestujících hodně. Obzvlášť pokud se tam namotají někteří hůře pohybliví (důchodci, kufry, kočárky…).
Hurááá, bravooo. První skutečně povedená nová tramvaj pro náročnější tratě od Škodovky po několika desetiletích si to opravdu zaslouží.
Huraaa Bravo…kupime si finsku fabriku zmenime nazov nech je to SKODA a predavame vsade skodovku…
pre minuskarov vsak je to tak… Skoda Transtech je povodne finska so vsetkym…. nie je to model primarne vyvinuty v cz
V Česku se to vyrábí a obousměrný model je tu i vyvinutý.
Prej 4.. Škoda a Pragoimex .Ti jsou provázaní. Ten tam stejně byl akorát do počtu, kdyby se nikdo jinej nepřihlásil.
Jojo, proč nebrat vozy od dodavatele, kterej napadne jakýkoliv řízení, kde nevyhraje..
Škoda že článek napsal někdo asi v Praze. Správně to mělo být „Škoda vyhrála velkou soutěž na 40 Šalin pro Brno“ 🙂
Možná to byl někdo V Liberci
Tak tohle bylo hodně vtipný, nechceš dělat stand-up komedii?
comedy gold
Jenže DPMB nemá na nic takového licenci.
Nerozumím. „Tramvaj“ je nějaký Pražský slang?
A taky, když už tak by stačilo „Škoda dodá 40 šalin“, to už čtenář pochopí, že nepoplujou do San Franciska.
Je to dobrý, takhle pošleme do věčných lovišť KT8, teď už jen odstranit ty staré T3G a T3P.
Nebo do Prahy, tam je pořád skupujou 😀😀
A Brno zase na oplátku odkoupilo pražské T6. Ale tam už Praha naštěstí nemá co prodávat, jinak by DPMB byl schopný koupit ještě další 🙁
4 ještě jezdí, neváhal bych, brzy nebudou😂
Čtyři jsou málo. Brno potřebuje aspoň šest, aby z nich mohlo udělat dvě soupravy LOL
Tak jednu soupravu a jednu jako rezervní 🤣
Jedna T6 se rozhodla jet do Brna sama po dálnici, ale moc daleko nedojela, a tak smutně stojí na poli vedle D1. 🙂
Prý se mají nahradit KT8. Já bych se těch kachen nezbavoval, už vzhledem k tomu, že v brně u Kampusu roste další úvraťová konečná. Pokud ty KT8 budou jezdit na „jednosměrných“ linkách, tak bych jim udělal snadno demontovatelné rampy nad schody „levých“ dveří.
Nebojte, do šrotu nepůjdou, Praha je jistě ráda koupí😒
Koupi no, a podle me je potrebuje, uz sem se i svezl s prvni nove delanou Kt8 a posun tam je hlavne co se tyce info systemu, osobne si myslim ze to pro prahu ma smysl, jen je mozna skoda ze se do nove delanych kt8 napr s miskolce nedava automaticky klimatizace pripadne novy facelift
No když je nepotřebuje Brno a Plzeň (koupí si nové), tak by je stejně mohla nepotřebovat i Praha.
Praha koupila v posledním období a z toho 310 tramvají, žádnou obousměrnou a z toho 60 kterým nezatáčejí podvozky…odborníci z DPP…
No obdobné má i Brno, jinak to v poslední době je celkem relativní, ono 15T (to nejlepší co v Praze je) mají také už pár let. A to, že Praha potřebuje skoro víc tramvají než zbytek měst v ČR dohromady také není překvapivé.
Ale to, že hoši a dívky z DPP dovedou občas „překvapit“ je fakt.
V Brně jdou cestou úvratí, v Praze jsou jen kvůli uzavírkám. Takže se dá pochopit, že na to Praha nechce kupovat nové vozy.
I když kdyby koupili obousměrné 15T mohli by alespoň unifikovat vozový park.
Na Pankráci (až/pokud to spustí) bude úvrať, na Libuši bude úvrať, do toho uzavírky, ale obsluhovat se to bude KT, jo to je vážně řešení.
V Brně se staví úvratě tam, kde to jinak moc nejde. Není to trend ve smyslu a teď budeme stavět jen úvratě.
Jenže to taky bude znamenat výrazné navýšení provozu na lince 10, protože i kvůli návaznostem z a na regionální autobusy tam prostě přímá linka na hlavák být musí. A Křenová se tak toho návalu tramvají ani po zprovoznění Komárova nezbaví, resp. ho bude mít brzy zpět. Což není vůbec dobré.
Regionální busy končí u Osové, dá se čekat, že je přesměrují k nemocnici
401 a 402 mají přestup na Dunajské směrem z Brna a ve smyčce směrem do Brna. Přesměrování k nemocnici je nepravděpodobné, protože je tam není kde ukončit. Do budoucna se předpokládá jejich ukončení v novém terminálu u vlaku, ale to než bude, tak uplyne ještě hodně času.
Moc jste v Brně nebyl, že? Z Osové jedou linky 403 a 404 a většina spojů v pracovní dny linky 401, jejich výchozí zastávkou je Labská. U linky 402 a v pracovní dny vybraných a o víkendech a svátcích všech spojů linky 401 je výchozí zastávkou Kyjevská a přestup mají tak jak píšete. Přesměrování k nemocnici není nepravděpodobný kvůli tomu, že by je tam nebylo jak ukončit – končí tam například linka E56 a případně by se dali ukončit v nedalekém kampusu, ale proto, že obsluhují i zastávky Labská, Vltavská, kam kromě noční linky N91 nic jiného nejezdí. Stejně tak… Číst vice »
Proč by mělo? Linka 8 by měla i nadále jezdit po celé trase mezi Mifkovou a Starým Lískovcem a jen vybrané spoje by měli jezdit z Líšně k nemocnici. Na Křenové by se nezměnilo ani tak nic, protože linka 12 jen nahrazuje linku 9 co jezdila do Juliánova a byla odkloněna právě kvůli náhradě odkloněnou linkou 12, která jezdila do Komárova. Jen číslo linky vystřídá jiné číslo. Lepší by bylo, kdyby se Křenová zbavila těch aut, co po ní jezdí.
U Kampusu není na klasickou smyčku místo a v Líšni na Mifkové už vůbec ne.
Objednávka 5 tramvají s možností opce na dodání dalších 35 zavání stejnou korupcí jako tehdejší zakázka pražského dopravního podniku na 50 tramvají s opcí na dalších 200, kde opce byla uplatněna hned po podepsání smlouvy s jediným správným dodavatelem.
Ne, toto opravdu není nezvykle otevřené řízení.
Přesně tak – pět tramvají je navíc pro většinu výrobců odrazující množství, a tak se buď nezúčastní anebo nasadí vysokou cenu. Ale Škoda ví, že bude opce uplatněna, bez ohledu na provozní problémy (viz Praha).
Ona tam Škoda bude dodávat stejné tramvaje jako do Prahy? 🙂
Co tam máte dál?
Komentujeme vysoký korupční potenciál v takových parametrech VŘ (nízké množství + velká opce), ne parametry tramvají.
Tak velká gratulace Škodovce! 🙂 Musím říct, že design jejich tramvají je od té doby co koupili TRANSTECH opravdu povedený.
Řekl bych, že koupě Transtechu je všeobecně jejich velká výhra. Od té doby získávají jednu zakázku za druhou.
Škoda že článek psal asi někdo z Prahy. Správně to mělo být „Škoda vyhrála velkou soutěž na 40 Šalin pro Brno“ 🙂
Nuž dofejme, že jich opravdu bude čtyři-cet. A ne čtyři bez toho cet, jak bylo po jistou dobu zvykem (RT6, K3R, VV60LF).
Brněnský výzkumný ústav kolejový…
No a co si v Brně nevyzkoumáme a nesestavíme, tak není dost prověřený. 🙂
tak pestrý tramvajový park jinde nemají, ne? to je snad pěkná zajímavost. Hlavně ale ať co nejdýl vydrží K2 a její klony
K2 budou první na odpis, kvůli Drakům. I když, to jsou taky vlastně jen nízkopodlažní K2, takže se v reálu zas tolik nezmění LOL
U vozů RT6, K3R a VV60LF to nepokračovalo dál, protože to byly poruchové kousky. Kdyby se v tom pokračovalo, mizerně by to dopadlo.
U RT6 zkrachoval výrobce a nástupce neměl zájem to dotáhnout. K3R je pokus něco udělat s materiálem, který se fláká na dvorku a wajca měla neřešitelné brzdy.
Proto doufejme, že taková situace nenastane.
Zrovna K3R jsou vcelku spolehlivé. Nepokračovalo se v nich jen proto, že přišel nový, modernější typ, Vario. To je celé.
A ty problémy s kloubama u K3 ? Teď se to opravilo, ale jen dočasně. Konstrukční chyba.
Konstrukční chyba, která ovšem nebránila jejich úspěšnému provozu 😉 Na rozdíl od chyb, které měly RT6 a vleky a které byly zásadní pro provoz.
„nebránila jejich úspěšnému provozu“
A proto asi 3 roky stály odstavené ve vozovně.
Mimo provoz byly 7 let
Stály proto, že DPMB nechtěl investovat do jejich GO, což si nakonec rozmyslel. Opět příklad naprosté nekoncepčnosti v oblasti vozového parku.
Si vzájemně odporujete během jedné diskuze. Citace vašeho tvrzení o něco výše v tomto vláknu: „Zrovna K3R jsou vcelku spolehlivé. Nepokračovalo se v nich jen proto, že přišel nový, modernější typ, Vario. To je celé.“
RT6 mohlo možná být víc, kdyby neskončilo ČKD a odladily se chyby a rozjela sériová produkce. K3R nebyl špatný nápad, ale zjevně to nebylo příliš kvalitní vozidlo a byl tlak na větší podíl nízkopodlažního prostoru, což vedlo k programu Vario. VV60LF bylo možná inspirováno Vídní, kde jezdí tramveje stylu K2 s vlekem…nakonec opět nekvalitní vozidlo, které skončilo mimo jiné kvůli špatným brzdám. Obávám se, že všechny jmenované jsou příklady typu nevyzkoušíš – nezjistíš. Takže buďme rádi, že zůstalo u čtyřkusových sérií nepříliš povedených strojů a že jich nebylo hned 50 🙂
Proč má každý druhý šotouš potřebu se za každou cenu hnípat v nepodstatných číčovinách? Aby ukázal, že právě on tomu rozumí nejlíp?
Huhů to se roztrhl s upgrady pytel, jen houšť
svými parametry na české poměry nezvykle otevřené řízení
Tím se má na mysli ta konstrukce objednávky 5 vozů + 35 na opci?
A proto se Schadewerk přihlásila pro jistotu 2*
A Liberec zase nic… 😀
Ten koupil ojeté busy v Plzni, Praha tam má koupit ojetá KT. A když je to postup hodný hlavního města, tak je dobrý i pro Liberec ( pro méně chápavé, je to ironie).
A nebudete chtít ty naše ojetý KT8 a K2?
K2 snad ne, u KT už tak jistý nejsem.
tak alespoň jednu K2 do střešovic byste vzít mohli, ne?
K čemu? To má být muzeum pražské MHD, nikoliv té brněnské, pořiďte si vlastní.😃
K2 v Praze vůbec nejezdily, že? Nebo tam někdy byly?
Možná když je Tatra Smíchov zkoušela v provozu, jako ostatně i jiné tramvaje, ale DPP je nikdy neměl. V Praze jezdily T1, T3 v různých verzích, KT, T6, 14T a 15T, tedy nepočítám klasické dvounápravové, které ještě dělal na Smíchově Ringhoffer.
DPMB už jednu muzejní K2 má. A další má TMB. To Brnu bohatě stačí. A když Praha mohla koupit T2, které taky nikdy v Praze nejezdily, tak proc ně K2?
Z T2 je tam jen kastle, podvozek je T3. Jinak několik (2?) T2 v Praze jezdily. Ale, že je to jako celá slavná linka 23 jen nesmyslně drahá šotoušovina, to je fakt. Jinak s tím „pořiďte si vlastní“ jsem myslel muzeum, ne tramvaj.
I muzeum bude. Jenom se nejdřív musí někam vystěhovat trolejbusy z Husovic a to bude ještě pár let trvat.
A TMB s musí nechat opravit trať.
To jsou dvě různé věci. TMB a DPMB sice spolupracují, ale jsou to dva různé subjekty. TMB patří státu, DPMB městu. Proto si také DPMB vytváří svou vlastní flotilu historických vozidel, aby nemusel být závislý na TMB. A trať k muzeu v Líšni patří městu, které bohužel až příliš ustupuje majitelům černých staveb.
Jak přesně město ustupuje majitelům černých staveb je mi záhadou.
Jestli tedy vše bylo tak transparentní, nezbývá, než Škodě poblahopřát. Snad to stihne včas dodat, má teď těch zakázek na tramvaje opravdu dost. Vzhledově se mi moc nezdají, připadá mi to jako mišmaš těch pro Plzeň a Ostravu s původními 14T, ale nakonec hlavní bude, jestli to bude kvalitní stroj, což bych Brnu i Škodě přál.
Teda se 14T tam moc podobností nevidím. Ono to taky je odvozené z Articu od Transtechu, ne?
Myslel jsem tím hlavně barevnost, nebo spíše schéma. Taková svítivá červená až téměř nahoru, kde ji přeruší stříbrná. Prapodivně zakulacené čelo. Ten původní Artic mi to moc designově nepřipomíná, ale předpokládám, že většina technických záležitostí bude odvozená z toho no.
Nepředpokládám, že to nakonec bude mít toto barevné schéma. Předpokládám, že to bude mít stejné červěno-bílé schéma jako Draci a nové Solarisy, protože to jsou zjevně nové barvy DPMB.
Osobně bych nenakupoval jen tříčlánkové, ale i zepár čtyřčlánkových. Stejný dodavatel, stejná šalina, ale o článek víc. Těch 230 lidí není uplně špatný, neurazí, ale ani to nenadchne. Nemyslím, že by bylo nezbytné mít 40 ks čtyřčlánkvých, ale pár (5-10) se neztratí. Za pár let jako když najdeš.
Nákup delších vozů limituje délka kanálů ve vozovnách a délka nástupních hran v centrálních přestupních uzlech (zejména rola)
V případě obousměrných tramvají je podstatná taky konečná na Mifkově, kde je cca 30 metrů, a prodloužení by vyžadovalo zásadní stavební úpravy.
Do par mesiacov sa na ne mozes prijst pozriet mimo Berlina , Budapesti a Viedne ( na dlhsie tram) i do Bratislavy ( som zvedaf, kto to dostane) a do Ukrajinskej Odesy – tam ich vyrobca 🙂
Tahle se vyrábí v ČR, nebo ve Finsku?
ale primarna cast dizajnu tech. detailov atd je finska
Dobře Škoda! Ať se dílo podaří a v Brně jsou spokojení.
Obousměrné tramvaje by měla nakoupit i Praha. Jsou potřeba a životnost těch současných už pomalu, ale jistě končí.
Ne, ne, my rekonstruujeme KT koupené z třetí ruky v Maďarsku a chystáme další wany. Každý šotouš Vám potvrdí, že nikoliv Pražský hrad, Karlův most atd, ale různé variace tramvají že Smíchova je to co do Prahy láká ty miliony turistů.😂
Však ano, ale budeme mít lanovkou do Bohnic, to je přeci jasně důležitější. A jednou, možná až po volbách, se začne stavět metro D
Nebude. Metro D se bude tak dlouho odkládat, až bude po dalších volbách zastupitelstvo usilovně přemýšlet, proč to metro vlastně vymýšleli…
A pořídí 400 sólo tramvají Vario T3R.N, aby mohli vyhodit 14T a 15T…
a já optimista stále doufám, že v Praze bude vedení, které pochopí, že nákupem oježdených tramvají se moderní MHD neudělá. To není jen o tramvajích. Soupravy metra na A i B jsou už taky na hraně své životnosti, zase se to nějak zbastlí, aby to jezdilo o pár let déle.
Jednou snad, ale jisté je, že to současné to není
Tohle vedení vypíše soutěž, nejen na metro D. Asi i na tramvaje. A s x odvoláními k antimonopolnímu úřadu to tak 10 let potrvá 🙁
Na tramvaje rozhodně ne. Na metro jen pokud v tomto volebním období začne stavba. Což vůbec není jisté.
81-71M bych řekl že vadí akorát šotoušům. Co je špatného na těch soupravách z pohledu běžného cestujícího, resp. v čem jsou horší než třeba M1?
Špatného nic, ale i přes podle povedenou rekonstrukci, už jim je přeci jen dost let. Prostě nic netrvá věčně.
Maximálně mají vyčpělý interiér – ale to je hovádky v řadách kaštanstva. A je to i problém M1. Provozně nevím o mnoho problémech.
Ja osobne tipujem, ze i z Brna mozno skoncia v Prahe, ale to je len moj typ a uvaha ( kedze uvrat liniek tu asi bude pribudat)
sice to snad nikdo nevezme vážně, ale aby to neskončilo tak, že se vezmou ty nejzhnilejší T3, v rámci „rekonstrukce“ se dveře přehoděj na druhou stranu a bude to jezdit zádama k sobě… nebo by mohli prostě kabinu přesídlit dozadu. no to by byla sranda….
Model PX (prdelemi xobě) normálně funguje např. v Olomouci.
Dokonce to uměli v Liberci s klasickými T2 – bez dvěří na obou stranách.
Nechte toho, to je přesně to co by se v DPP, ROPIDu a na magistrátu mohlo líbit.😮
Netřeba nic tak složitého. Stačí k tomu prostřední kolej u Výstaviště.
přesně tak. Kačeny jsou uživatelsky ne úplně oukej, navíc jsou široký a třeba u Národního divadla je pořád velký problém s potkáváním
Současné vedení obousměrné vozy kupovat nechce, protože mají horší řešení interiéru a jsou dražší (dvě stanoviště, spousta dveří…). Takže chtějí vyžít s KT8.
A nejen s KT, ale i s T3. A tak pořád a tak na vždy. Prostě na důležitých věcech se šetří, aby se mohlo vyhazovat za pitomosti.
Kde se vyhazuje za pitomosti?
Lanovka, cyklopruhy na místech kde projede jeden cyklista za rok, neustálé vymýšlení nových a nových staveb, projektů aniž by se něco realizovalo? Prostě město řízené levicovými aktivisty z řad naplavenin.
Za ty nepoužitelné až nebezpečné cyklopruhy vděčíme ještě minulé radnici, která prosadila, že opatření pro cyklisty se budou dělat všude, kam se vejdou a kde se bude něco rekosntruovat. Bohužel je nenapadlo k tomu dodat, že by ta opatření měla být smysluplná a bezpečnost cyklistů zvyšovat a ne snižovat. Takže se (zejména v některých městských částech) s nima jde cestou nejmenšího odporu a často nadělaj víc škody, než užitku. Ale ten, kdo to konkrétně plánuje, si může udělat čárku.
No co já vím, tak od nástupu současné radnice, která si mimochodem s tou předchozí nemá co vyčítat (ono to vyjde skoro nastejno zda město řídí levicoví populisté s estébáckou minulostí, nebo bratrstvo cyber anarchistů a progresivistů z Letné ) se ten nesmysl (uděláme cyklopruh všude kde je místo a často i tam kde není) ještě víc rozšířil, jestli tam na kole někdo jezdí nebo ne je zcela nepodstatné (poslední případ ul. Čs. exilu v Modřanech, přitom o pár metrů dál je klasická cyklostezka). O neustálých projektech různých staveb ze kterých buď nepostaví nic, nebo nesmyslné torzo (TT na Pankrác),… Číst vice »
Nevím, kterou část Čs. exilu máte na mysli, ale kolem žádné nevede paralelní cyklostezka ve vzdálenosti pár metrů. V části mezi Modřanskou a Lhoteckou, kde k tomu je nejblíž, má ta cyklostezka na jedné straně vyústění na Modřanskou přes 600 (budiž, tam se dá argumentovat, že většina cyklistů stejně tím směrem asi pojede) m a na druhé na Lhoteckou přes kilometr (a tady už ten stejný směr pro většinu cyklistů platit nemusí) od Čs. exilu. Další cyklostezka tuto ulici jen podjede u Sofijáku.
Ona kolem Vltavy, což je vážně pár metrů není cyklostezka? Jinak cyklistu jsem tam ještě neviděl (kdo by se také do toho krpálu dral), přesto tam ten pruh udělali. To samé na Modřanské. Výsledkem je jen menší bezpečnost silničního provozu, jízdní pruhy jsou mnohem užší a když v pravém jede autobus, který se tam tak tak vejde, tam v levém je to o centimetrech. Teď mluvím o Modřanské.
Čs. exilu nevede kolem Vltavy, ale kolmo na ni, přes kopec ke Kauflandu, dolů na Sofiják a zas nahoru na Beránek (a tou poslední částí jsem nedávno jel a cyklopruhy si nevybavuju). Myslíte asi Modřanskou nebo Generála Šišky? Tam souběžná cyklostezka kolem Vltavy je, ale úzká, klikatá, společná s chodci a oblíbená bruslaři, takže zoufale kapacitně nedostačující. Pro cyklistu začátečníka nebo rodinu na kolech s malými dětmi fajn, pro někoho rychlého, kdo se potřebuje dostat do centra nebo z centra dost nepoužitelná. Další problém je, že jsou tam dost řídce podjezdy pod tramvajovou tratí, takže pokud máte start/cíl někde v… Číst vice »
Modřanskou, od nádraží v Braníku, nedávno tam namalovali pruhy, mimochodem na Čs. exilu také, ani jedno nedává smysl, kousek od Modřanské je cyklostezka a pokud do Prahy nepřijede Tour de France, tak nikdo normální se na kole do toho krpálu od Microny drápat nebude.
No, pak platí to, co jsem psal výše. Ta cyklostezka podél vody je tak přeplněná, že je pro rychlejšího cyklistu ve špičce prakticky nepoužitelná. A co se týče toho krpálu od Microny, sám bych tam po hlavní směrem nahoru na klasickým kole jel nerad, ale moc příjemnějších alternativ tam není (najdou se, ale jsou o dost delší a pomalejší). A pro trénovanýho člověka nebo člověka na elektrokole to zas tak hroznej krpál není.
Jenže to je jen Váš dojem, reálně tam nikdo na kole nejezdí. Takže jen vyhozené peníze, ale auto je holt pro kulturní levici nepřítel, tak proč nesnížit bezpečnost provozu, že?
Ve skutečnosti je to jen Váš dojem, podle mapy např. na datech ze Stravy* je vidět, že se tama jezdí. Méně než po stezce, pochopitelně, ale to co říkáte je nepravda.
Lepší data veřejně bohužel asi nejsou.
https://www.strava.com/heatmap#15.05/14.40854/50.01607/hot/ride
*tj. aktivně si tu cestu musí někdo trackovat, je to tedy jen zlomek reálných průjezdu
(Míchám tu dvě trasy dohromady, sorry za to. V mapě je každopádně vidět obé.)
Pokud tam nikdo nejezdí, tak se bezpečnost těmi pruhy těžko změnila, ne? Afaik tam taky snížili rychlost ze 70 na 50 (kvůli kapacitě křižovatek) a to mohlo bezpečnost spíš zvýšit. Ta trocha barvy zas tak nebezpečná není, zejména když sedíte v autě. A to nemluvím o tom, že tam nejspíš nehlídkujete 24/7, takže to, že jste tam ještě nikoho na kole nepotkal neznamená, že tam opravdu nikdy nikdo nejezdí. Natož o tom, že to, že tam nikdo nejezdí teď, neznamená, že nezačnou. Třeba o těch pruzích zatím ti, kdo by je využili, jen neví, protože zatím jezdí po té cyklostezce… Číst vice »
Když zúžite pruhy, tak bezpečnost zrovna nezvyšuje, a ta 50 je taky věc, léta tam byla 70, nikomu to nevadilo. Prostě jak říkám, kulturní levice.
NIkomu ta 70 nevadila, protože drtivý většině lidí nedojde, že díky ní nestačej křižovatky a že kvůli brždění na nich je veškerá časová úspora z vyšší max rychlosti v háji. Úzký pruhy a vůbec optický zúžení prostoru bezpečnost často zvyšují, protože řidiče nutí k opatrnosti. Je to celkem pochopitelné, pocit z jízdy 70 je o dost rychlejší, než z tý 50. Stopky si na tom úseku nezapne asi nikdo, a drtivá většina si to nebude měřit ani na hodinách v autě, není důvod. Na volnou, pohodlnou jízdu jsou dálnice (a i u těch se to musí dělat s mírou, aby… Číst vice »
Zejména řidiči aut často dávaj rovnítko mezi to, jestli je úprava konkrétní ulice nebo křižovatky pro ně pohodlná a jestli je bezpečná. To jsou ovšem věci, který spolu tak úplně nesouvisej a dokonce jdou často i proti sobě – právě tím lákáním zrychlovat nad limit nebo nevěnovat se plně řízení, z čehož je většina nehod.
Upřímně jako poměrně zásadně rekonstruované KT mi vadí mnohem méně, než neustálé reinkarnace T3. Taky bych byl rád za nové obousměrné, ale budiž, souhlasím s argumenty výše.
Kdybych použil železniční terminologii zdejších diskutérů, tak T3 jsou takové 810 a kachny „šrot z Německ“ 😀 Ani jedno není ideál, ale jedno je podstatně lepším řešením.
Hele, až se zase vrátí Mája…
https://abload.de/img/28278097853_b47f8c6c5l6jky.jpg
A ony vlastně už jsou… 9056 (ex Strausberg 23, ex Košice) a 9098 (ex Strausberg 21, ex Košice).
Finanční objemem ne, Ostrava kupuje kratší.
Jak komu. Mě by nenapadlo, že pro srovnávání velikosti zakázek na různá jablka a hrušky lze použít jiné kritérium než peníze. U dálnice za 1 mld na 5 km v rovině taky nikdo normální nebude tvrdit, že je to větší zakázka než za 2 mld na 1 km v kopcích.
Pravděpodobně je myšleno částkou, ne počtem tramvají…
Praha má 30 let staré obousměrné kachny a aby jich bylo ještě více, přikoupila další…jsou nezbytné.
Ano, Liberec po Evropě nakupuje ojeté vždy, Praha tramvaje.
Pardon, mělo být Liberec nakupuje ojeté busy.
Myslíte ty, co mají zaskakovat za tramvaj po dobu výluky a pak šlus? To by bylo fajn nakoupit nové stroje, když po 2 letech nebudou mít práci.
Ale ty jsou jen 2 článkový 🤫
Tak jedna trojčlánková šalina je větší jak jedna dvoučlánková, Tudíž objednávka stejného počtu tříčlánkových je logicky větší. 🙂
Tak jasně, furt to počítáme na tuny (pokračování akce „buďme hrdí, kolik tun surového železa na občana a rok se vyrobilo“, zatímco nebylo čím utřít zadek…)
Ne, na peníze. Což je celkem logický měřítko velikosti zakázky.
Má to, doufám, otočné podvozky. Jakmile budou EVO2 v dostatečném počtu, poslal bych do věčných šalinových lovišť Anitry.
Pokud si dobře pamatuji, byly otočné podvozky jednou z podmínek výběrového řízení.
Myslím, že mít 2 dvounápravové neotočné podvozky na jednom článku by znamenalo, že by takové vozidlo umělo jezdit pouze rovně 🙂
Myslím, že Anitry i K2 mají zvůj osud zpečetěn…čekal bych, že budou jezdit jen dokud nebudou vyžadovat opravu vyššího stupně. Pak je čeká šrot či vytěžení na díly pro ostatní a EVO2 či kapacitnější šaliny (13T) je postupně nahradí.
Nene, Evo je primárně určeno k náhradě všech mutací vozů K2, takže je to kus za kus. Anitry tu budou s námi ještě nějakou dobu. Navíc mezi 49ti 13T se 17 Aniter už ztratí.
Ještě tu máme dostatek K2 na to, aby Anitry chodily do věčných lovišť
Pěkné! Elektrická trakce se v Brně dočká pěkného vylepšení 🙂
To máme 20+20 kloubových trolejbusů, 5+35 obousměrných šalin, již běžící projekt EVO2 s až 41 stavebnicemi. Zbývá už jen doufat, že se všechny nové přírůstky osvědčí a dojde i k vyčerpání opcí.
A pak že snad konečně klapne i výběrko na krátké trolejbusy a že se v dohledné době vypíše i něco na nové velkokapacitní jednosměrné šaliny.
Se obávám, že úlohu jednosměrných kapacitních šalin budou ještě dlouho plnit soupravy Varií…
Soupravy Varií budeme mít ještě dlouho, to ano. Ale v dohledné době bude potřeba něčím nahradit T3 a T6A5.
To nehrozí. Maximálně tak wanou…
Prý má dojít ke směně několika nejstarších kačen z Brna za pražské 14T
Jaký je směnný kurs?
Asi 2 KT8 : 1 14T 😁
Že by se předělaly na 13T, udělal se tam normální vstup předníma dveřma, trochu se to „šalinizovalo“ a jezdilo by to? To by bylo dobrý.
Mohu se zeptat na zdroj?
Nekupuje Brno T6A5 z Prahy?
Ano kupuje…jako dočasné řešení velkokapacitních souprav. A k tomu pár kousků na náhradní díly. Tedy v dohledné době bude potřeba vysoutěžit něco, co je postupně nahradí.
nad 50 m budu najbliszie nove v Bratislave ( vyrobca zatial neznamy) a v UA Odessa ( ich vyrobca) v CZ pokial viem nad 50 m zatial nik neplanuje z DP
Pe minuskarov…. davame minusko z principu? V CZ v tuto chvilu neplanuje ziadny dopravca tram nad 32 m a ani ich ziadny vyrobca nevyrobil zatial pre nikoho a do, ze Bratislava a Odessa tram vacsej dlzky uvedu je fakt…prepravne potreby si to vyzaduju..