Škoda vyexpedovala první tramvaj pro města Mannheim, Ludwigshafen a Heidelberg
První tramvaj Škoda pro německého dopravce rnv. Pramen: Škoda Group
Do Německa zamíří v příštích letech celkem 80 těchto vozidel, jejichž výroba probíhá v továrnách ve finském Otanmäki a v Plzni.
Čím je český trh tak specifický, že takové hezké tramvaje u nás jezdit nemůžou?
Co na tom je hezke?
Její design. Petrovi se taky líbí.
A mně se zase nelíbí. Není nad design T3 🙂
Kde je na voze logo Škodovky? (Vím, že logo okdřídleného šípu bylo prodáno Škodě Auto, ale nevím, od kdy ho Škoda Plzeň nesmí používat).
Skutečně tam není vidět. Možná uvnitř.
Aktuálně dodávané tramvaje pro Bonn logo Škoda na čele mají. Vozy pro Raide Jokkeri, podobného designu jako rnv, také logo mají. Naopak Artic pro Tampere nikoliv. Takže se zdá, že je to spíš otázka designu každé jednotlivé zakázky. Tuším, že logo může Škoda Transportation používat ještě 5 let od jeho odprodeje Škodě Auto.
Logo Škoda i název Škoda může Plzeňská Škodovka používat až do roku 2029. Poté nejen že bude mít jiné logo, ale ani se nebude moci jmenovat Škoda. Název ani logo zatím nejsou známy. Určitě bude zajímavé, co se s firmou bude odehrávat. Protože prodej loga a názvu, který tady je přes 150 let byl krok přinejmenším podivný a spíše zavání nějakým prodejem firmy zahraničním investorům
Škodovka by se asi hodila SIemensu.
To spíše někomu, kdo využije produkční kapacity a jakési know-how pro výrobu tramvají/EMU/metro vozů.
Tak nezapomeňte, že Skupina Škoda Transportation za éry současného vlastníka (PPF) je za posledních 5 let v souhrnné ztrátě 300 milionů Kč.
A úvěrové financování do Škodovky dává mj. taky PPF přes PPF Banku.
Čili prodej ochranné známky vnímám jako snahu o zlepšení finanční situace Škody Transportation.
To vypadá, že by ten Bundesgartenschau mohli stihnout. Pro Škodu je to dobrá zpráva, že i Němci budou mít zájem na rychlém schválení. Tak snad jim to vyjde.
Vy máte ale pokřivené představy o světě. Na základě čeho se domníváte, že spolkový úřad EBA ustoupí tlaku nějakého regionálně vlastněného eseróčka? Hovoříme o tom samém Železničním spolkovém úřadu, který se tlaku samotné spolkové vlády neochotně podvolil až poté, co sama Merkelová zopakovala výhrůžku, že úřad bude rozpuštěn, pokud neurychlí své vnitřní procedury?
Tramvaje neschvaluje Drážní spolkový úřad.
Otázka zní, jestli tratě OEG pod spolkový drážní úřad nespadají. Sice na nich jezdí tramvaje, ale myslím že se pořád jedná o úzkorozchodnou železnici. Myslím tím linku 5, která spojuje Mannheim a Heidelberg.
Abych to ještě upřesnil, tak ve městech platí BOStrab, ale tratě OEG se řídí předpisy ESBO, což je legislativně úzkorozchodná železnice. Tramvaje Škoda jsou určeny i pro tratě OEG, předpokládám.
Ano, na hranici je velká cedule s „BOStrab“ z jedné strany, co je z druhé už nevím.
A taky je fakt, že na Heidelberg jsou železniční návěstidla, byť v trochu redukované podobě.
Moc pěkná tramvaj. Ta se škodě podařila 👍
Nevíte někdo, jakým způsobem je rozdělená výroba mezi Transtech a Plzeň? Děkuji.
Jestli si to dobře pamatuji tak hrubé stavby a rámy podvozků dělá Transtech. Zbytek Plzeň.