Škoda Vagonka v Ostravě slaví 120 let

Přeprava nových vozů Siemens - Škoda ze závodu Škoda Vagonka. Foto: Škoda TransportationPřeprava nových vozů Siemens - Škoda ze závodu Škoda Vagonka. Foto: Škoda Transportation

V sobotu 12. prosince uběhlo přesně 120 let od založení nynější Škody Vagonky Adolfem Schustalou ve Studénce. Za tu dobu se

Zpět na článek
11 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vin

No … nevím jestli je k něčemu blahopřát ….. ? Ve firmě jsem byl osobně … skelet vozu svaří v Rakousku u Siemense … a v Ostravě na něj navěsí vnitřnosti …
Montážní zámečník – plat 24tis. včetně premií … nedávno ještě používali agenturní pracovníky … asi využívají, resp. zneužívají vyšší nezaměstnanosti na Ostravsku … :-((

PazWire

Mohli by opět začít vyrábět třeba osvědčenou řadu 810!

Alibaba

Když splní TSI tak proč ne. Ale asi by z toho v současnosti vznikl spíš vytuněný Regiospider.

Thomas

Gratulace k výročí. Btw. nejmenoval se zakladatel Ignác Šustala?

Kubrt

Ignac Sustala byl zakladatel továrny na kočáry v Kopřivnici. Tu po jeho smrti převzal syn Adolf, ale koncem 19. stoleti prodal svuj podil ostatním akcionářům a založil továrnu ve Studence (Butovicich). Tak vedle sebe dalších 50 let fungovaly dvě vagonky, které se časem sešly pod značkou Tatra.

Avlaky

1)Co je teď v prostorách ve Studénce?
2) v Plzni se vyrábí tramvaje škoda transportion? A to je sesterská firma?

Stanley

ve Studénce se nevyrábí nic.. 🙁 Američan první zrušil výrobu os. vozů,ti utekli do Vítkovic,a pak Američan de facto výrobu nakl. vozů přestěhoval do Rumunska.. 🙁

Jiří Kocurek
Graylag

Formální nástupce původní vagónky je MSV Metal Studénka, který v (části) původních prostorech vyrábí nárazníky, šroubovky a jiné těžké výkovky. Pokud vím, tak jsou v tomto obchodně velmi úspěšní.
Kromě toho zůstala ve Studénce celá řada dalších firem původně odštěpených od vagónky, ať už v původních prostorách nebo jiných. Část z nich dodnes vyrábí díly do železničních vozidel, jako třeba interiérové díly (včetně dveří a sedaček) a elektroniku.
Dá se tedy říct, že i po odstěhování „vagónky“ do Ostravy ve Studénce stále tradice úspěšně pokračuje, i když už zdaleka ne v takovém rozsahu, jako dříve.

Kubrt

Škoda Vagonka je dcera Škody Transportation.

Karosa-Citybus-Citelis/line

Gratuluji k 120 letem.