cargo

Škoda v efektní show představila nové tramvaje pro Ostravu

Nová tramvaj 39T For City Smart pro Ostravu. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.czNová tramvaj 39T For City Smart pro Ostravu. Foto: Jan Meichsner / Zdopravy.cz

Dvoučlánkové tramvaje s kapacitou 200 cestujících budou moci jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. DPO je příští rok nasadí na klíčové páteřní linky, kde je potřeba vyšší kapacita vozů.

Po roce čekání spatřila světlo světa první kompletní tramvaj z dílny Škoda Transportation, která zamíří do ostravských ulic. V Martinově ji na předváděcí akci ukázal Dopravní podnik Ostrava ve spolupráci s výrobcem.

„Dnes se můžeme společně radovat z nové tramvaje, která obohatí náš vozový park. Věřím, že velmi brzy potěší také naše cestující,“ uvedl na začátek slavnostního představení šéf Dopravního pod  niku Ostrava Daniel Morys. Po úvodním slovu následoval efektní videomapping a světelná show. Na jejím konci pak před zraky novinářů a přítomných hostů přijela nová Škoda 39T For City Smart.

Tu následně pokřtil i nový mentor ostravských řidičů a profesionální závodník Karel Loprais, který první vyrobený kus osobně podepsal. Poté následovala první slavnostní jízda pro hosty a přítomné novináře. Tu si Loprais osobně pochvaloval. „Je to perfektně vybavené, tiché, takovou tramvaj si Ostrava určitě zaslouží.“
Spokojen byl i primátor Ostravy Tomáš Macura (ANO 2011). „Je to zase generační skok kupředu, ta tramvaj je větší, komfortnější, nejsou tam takové výškové předěly. Věřím, že se lidem bude líbit.“

Dopravní podnik Ostrava si objednal dohromady 35 tramvají za zhruba 1,7 miliardy korun. Do provozu i s cestujícími se první vozy dostanou asi za čtyři měsíce. Dvoučlánkové tramvaje s kapacitou 200 cestujících budou moci jezdit rychlostí až 80 kilometrů za hodinu. DPO je příští rok nasadí na klíčové páteřní linky, kde je potřeba vyšší kapacita vozů.

Dopravní podnik se při podpisu smluv na dodání nových tramvají dostal pod palbu kritiku za jejich kapacitu a cenu. Kritici upozorňovali na podobnost s dříve zakoupenými Stadlery. Škodovácka tramvaj ale vychází zhruba o 800 milionů dráž, míst má ale více jen o 12, k sezení dokonce o jedno méně. Plzeňský výrobce zůstal v soutěži jako jediný z původních čtyř zájemců. Ostatní byli vyloučení pro nedostatky nebo nesplnění podmínek soutěže.

Zakázka také nabrala dvakrát zpoždění kvůli epidemii Covidu-19. První tramvaje se v Ostravě měla objevit už loni v září, pandemie však její dodání následně odsunula na letošní červen. Ani tento termín se ale nepodařilo dodržet a první kus z dodávky téměř čtyř desítek souprav byl zkompletován až teď.

(další fotodokumentaci přineseme zítra z představení za denního světla)

Nová tramvaj 39T For City Smart pro Ostravu. Foto:  Jan Meichsner / Zdopravy.czNová tramvaj 39T For City Smart pro Ostravu. Foto:  Jan Meichsner / Zdopravy.czNová tramvaj 39T For City Smart pro Ostravu. Foto:  Jan Meichsner / Zdopravy.czNová tramvaj 39T For City Smart pro Ostravu. Foto:  Jan Meichsner / Zdopravy.czNová tramvaj 39T For City Smart pro Ostravu. Foto:  Jan Meichsner / Zdopravy.czNová tramvaj 39T For City Smart pro Ostravu. Foto:  Jan Meichsner / Zdopravy.cz

 

Tagy 39T dopravní podnik ostrava DPO seznam Škoda 39T For City Smart Škoda Transportation
65 komentářů