Škoda uspěla poprvé s tureckými autobusy ve státní zakázce, dodá jich šest ministerstvu obrany

Vizualizace nového autobusu Škoda D’COACH. Foto: Škoda ElectricVizualizace nového autobusu Škoda D’COACH. Foto: Škoda Electric

Škoda ze čtyř soutěžících nabídla výrazně nejnižší cenu.

10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Majkl

Moc rád bych jako uživatel veřejné dopravy přivítal na našem trhu nového silného hráče, jehož autobusy budou alespoň trochu designově odpovídající 21.století. To, čím zaplevelil tuto zemi SOR je naprosto příšerné a to i z hlediska vnitřního vzhledu. Například SOR na CNG s těmi nádržemi na střeše….. Tragédie. Nevím, jak jsou tyto autobusy spolehlivé a trvanlivé, či přívětivé pro řidiče….ale vzhledové (včetně té příšery od arch.Tlustého) je to tragédie…nikdy bych to jako uživatel nekoupil.

Kernteriér

To je fakt strašný problém, že se to někomu nelíbí. Jestli by to mně, jakožto provozovateli, jezdilo v součtu všech nákladů levněji než cokoli od konkurence, nebudu váhat ani chvíli.

Majkl

Problém to samozřejmě není, jistě s Vámi o tomto nebudu polemizovat. Bohudík spousta lidí se na světě řídí i tím, zda se jim výrobek líbí. Navíc myslím, že všechny dnešní autobusy světových výrobců jsou na tom, co se týká „výkonů“ prakticky totožně. Takže prodává právě i design. Jinak jsme mohli jezdit na oslíku….to je nejlevnější :-).

Jiří Kocurek

Není, osla je potřeba každý den krmit, zvláště ve městě. A seno na zimu potřebuje i na vesnici. Rychlost a nosnost taky nic moc. Věděl to už Trevithic, když strojil parní autobus roku 1803.

Kernteriér

Byl hospodář, co ho zkoušel naučit fungovat bez žrádla. Když už to skoro uměl, tak najednou chcípl…

Jan Sova

Tak i ten osel by se mi na zastávce naklonil dřív než vystoupím, což Solaris (nejkrabicovatější design všech dob) jaksi nepobral. A že mají výrobky světových výrobců totožné jízdní výkony/vlastnosti, tak o tom taky dost pochybuju.

Pavel Q

Ještě nedávno jsem vídal vojenské zájezdové Karosy z 80. let. Vypadají velmi zachovale, včetně původního žlutobílého nátěru. Zřejmě v armádě mají malé proběhy a dobrou údžbu.

Beny

Tyto Karosy se dokonce prodávají.
Ruku do ohně za to nedám ale možná se dá nebo dala pořídit Karosa, V3S, 1203 apod. z armádních záloh prakticky bez km nájezdu ale plně udržovaná včetně ročních výměn oleje, prostě v plné připravenosti

Paja

To jo. Ale bez papírů. Takže provozovat lze jen jako veterána.

Jaaaa

Proběhy jsou relativně velké. Spíš je tam pečlivá údržba a několikeré generálkování.

Přeci jen je vyžadována vyšší spolehlivost a ve srovnání s bojovými prostředky stojí údržba pakatel.

Nicméně už jde o historické kousky a dosluhují… pro svůj stav by si ale nějakê to muzeum zasloužily.