Škoda uspěla poprvé s tureckými autobusy ve státní zakázce, dodá jich šest ministerstvu obrany
Vizualizace nového autobusu Škoda D’COACH. Foto: Škoda Electric
Škoda ze čtyř soutěžících nabídla výrazně nejnižší cenu.
Škoda ze čtyř soutěžících nabídla výrazně nejnižší cenu.
Moc rád bych jako uživatel veřejné dopravy přivítal na našem trhu nového silného hráče, jehož autobusy budou alespoň trochu designově odpovídající 21.století. To, čím zaplevelil tuto zemi SOR je naprosto příšerné a to i z hlediska vnitřního vzhledu. Například SOR na CNG s těmi nádržemi na střeše….. Tragédie. Nevím, jak jsou tyto autobusy spolehlivé a trvanlivé, či přívětivé pro řidiče….ale vzhledové (včetně té příšery od arch.Tlustého) je to tragédie…nikdy bych to jako uživatel nekoupil.
To je fakt strašný problém, že se to někomu nelíbí. Jestli by to mně, jakožto provozovateli, jezdilo v součtu všech nákladů levněji než cokoli od konkurence, nebudu váhat ani chvíli.
Problém to samozřejmě není, jistě s Vámi o tomto nebudu polemizovat. Bohudík spousta lidí se na světě řídí i tím, zda se jim výrobek líbí. Navíc myslím, že všechny dnešní autobusy světových výrobců jsou na tom, co se týká „výkonů“ prakticky totožně. Takže prodává právě i design. Jinak jsme mohli jezdit na oslíku….to je nejlevnější :-).
Není, osla je potřeba každý den krmit, zvláště ve městě. A seno na zimu potřebuje i na vesnici. Rychlost a nosnost taky nic moc. Věděl to už Trevithic, když strojil parní autobus roku 1803.
Byl hospodář, co ho zkoušel naučit fungovat bez žrádla. Když už to skoro uměl, tak najednou chcípl…
Tak i ten osel by se mi na zastávce naklonil dřív než vystoupím, což Solaris (nejkrabicovatější design všech dob) jaksi nepobral. A že mají výrobky světových výrobců totožné jízdní výkony/vlastnosti, tak o tom taky dost pochybuju.
Ještě nedávno jsem vídal vojenské zájezdové Karosy z 80. let. Vypadají velmi zachovale, včetně původního žlutobílého nátěru. Zřejmě v armádě mají malé proběhy a dobrou údžbu.
Tyto Karosy se dokonce prodávají.
Ruku do ohně za to nedám ale možná se dá nebo dala pořídit Karosa, V3S, 1203 apod. z armádních záloh prakticky bez km nájezdu ale plně udržovaná včetně ročních výměn oleje, prostě v plné připravenosti
To jo. Ale bez papírů. Takže provozovat lze jen jako veterána.
Proběhy jsou relativně velké. Spíš je tam pečlivá údržba a několikeré generálkování.
Přeci jen je vyžadována vyšší spolehlivost a ve srovnání s bojovými prostředky stojí údržba pakatel.
Nicméně už jde o historické kousky a dosluhují… pro svůj stav by si ale nějakê to muzeum zasloužily.