egoe-plus
Autobusy

Škoda uspěla poprvé s tureckými autobusy ve státní zakázce, dodá jich šest ministerstvu obrany

Vizualizace nového autobusu Škoda D’COACH. Foto: Škoda Electric
Vizualizace nového autobusu Škoda D’COACH. Foto: Škoda Electric
Škoda ze čtyř soutěžících nabídla výrazně nejnižší cenu.

Škoda Electric získala druhou zakázku v Česku v segmentu, kterému se nově začala věnovat až po akvizici tureckého výrobce Temsa skupinou PPF. Pro ministerstvo obrany dodá šest zájezdových autobusů Škoda D’COACH (typ HD 12).

Celková hodnota zakázky je přibližně 30 milionů korun, kontrakt je v registru smluv. Vozy budou dodány do sedmi měsíců od podpisu smlouvy.

Jde celkem o dvě zakázky na dvanáctimetrové vozy. Budou vybaveny motorem DAF MX-11 o výkonu 330kW. Autobus splňuje normu Euro 6 a má automatickou převodovku ZF Traxon. První dva autobusy mají obsaditelnost 51 míst + 1 místo řidiče a 1 místo spolujezdce. Další čtyři disponují kapacitou 44 míst + opět po jednom místě pro řidiče a spolujezdce.

Podle údajů na profilu zadavatele byla Škoda Electric ze čtyř soutěžících výrazně nejlevnější . Kromě Škody podaly nabídku ještě Tezas Servis, MAN Truck & Bus Czech Republic a Scania Czech Republic

Po rozšíření naší nabídky vozidel vstupujeme touto objednávkou na evropský trh autobusů s dieselovým pohonem. Nabízíme nyní zákazníkům kompletní portfolio kolových vozidel pro městskou, příměstskou, meziměstskou i zájezdovou dopravu. Konkrétně od trolejbusů (klasických i parciálních), přes elektrobusy až po úsporné autobusy s dieselovým pohonem. K tomu navíc zajišťujeme zákazníkům i veškeré poprodejní služby,“ říká Tanya Altmann, Senior Vice President pro Bus Mobility Solutions ve skupině Škoda Transportation.

Výroba základních komponent proběhne v Turecku, v Plzni pak dokončí část interiéru a úpravy pro Českou republiku.

První zakázka na zájezdový autobus

Podle Škody mají autobusy veškerou bezpečnostní a komfortní výbavu dle nejmodernějších standardů. „Sedadla jsou uzpůsobena na dlouhé trasy a cestující tak budou mít maximální pohodlí. Ve výbavě je také kuchyňka, dvě lednice a velký zavazadlový prostor. Řidiči pak ocení adaptivní tempomat, který pomáhá udržovat vzdálenosti od aut před ním,“ dodal mluvčí Škody Transportation Jan Švehla.

Jedná se o první zakázky na zájezdové autobusy s dieselovým pohonem, které bude Škoda realizovat ve spolupráci se svojí sesterskou společností Temsa z Turecka.

Letos firma získala v Česku první autobusovou zakázku na elektrobusy: dodá celkem 14 elektrobusů do Prahy.

Odebírat
Upozornit na
guest
10 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Majkl

Moc rád bych jako uživatel veřejné dopravy přivítal na našem trhu nového silného hráče, jehož autobusy budou alespoň trochu designově odpovídající 21.století. To, čím zaplevelil tuto zemi SOR je naprosto příšerné a to i z hlediska vnitřního vzhledu. Například SOR na CNG s těmi nádržemi na střeše….. Tragédie. Nevím, jak jsou tyto autobusy spolehlivé a trvanlivé, či přívětivé pro řidiče….ale vzhledové (včetně té příšery od arch.Tlustého) je to tragédie…nikdy bych to jako uživatel nekoupil.

Kernteriér

To je fakt strašný problém, že se to někomu nelíbí. Jestli by to mně, jakožto provozovateli, jezdilo v součtu všech nákladů levněji než cokoli od konkurence, nebudu váhat ani chvíli.

Majkl

Problém to samozřejmě není, jistě s Vámi o tomto nebudu polemizovat. Bohudík spousta lidí se na světě řídí i tím, zda se jim výrobek líbí. Navíc myslím, že všechny dnešní autobusy světových výrobců jsou na tom, co se týká „výkonů“ prakticky totožně. Takže prodává právě i design. Jinak jsme mohli jezdit na oslíku….to je nejlevnější :-).

Jiří Kocurek

Není, osla je potřeba každý den krmit, zvláště ve městě. A seno na zimu potřebuje i na vesnici. Rychlost a nosnost taky nic moc. Věděl to už Trevithic, když strojil parní autobus roku 1803.

Kernteriér

Byl hospodář, co ho zkoušel naučit fungovat bez žrádla. Když už to skoro uměl, tak najednou chcípl…

Jan Sova

Tak i ten osel by se mi na zastávce naklonil dřív než vystoupím, což Solaris (nejkrabicovatější design všech dob) jaksi nepobral. A že mají výrobky světových výrobců totožné jízdní výkony/vlastnosti, tak o tom taky dost pochybuju.

Pavel Q

Ještě nedávno jsem vídal vojenské zájezdové Karosy z 80. let. Vypadají velmi zachovale, včetně původního žlutobílého nátěru. Zřejmě v armádě mají malé proběhy a dobrou údžbu.

Beny

Tyto Karosy se dokonce prodávají.
Ruku do ohně za to nedám ale možná se dá nebo dala pořídit Karosa, V3S, 1203 apod. z armádních záloh prakticky bez km nájezdu ale plně udržovaná včetně ročních výměn oleje, prostě v plné připravenosti

Paja

To jo. Ale bez papírů. Takže provozovat lze jen jako veterána.

Jaaaa

Proběhy jsou relativně velké. Spíš je tam pečlivá údržba a několikeré generálkování.

Přeci jen je vyžadována vyšší spolehlivost a ve srovnání s bojovými prostředky stojí údržba pakatel.

Nicméně už jde o historické kousky a dosluhují… pro svůj stav by si ale nějakê to muzeum zasloužily.