cargo

Škoda poprvé uspěla s tureckou sestrou, dodá elektrobusy pro Prahu

Elektrobus Škoda E’City. Pramen: DPPElektrobus Škoda E’City. Pramen: DPP

Praha poprvé dostane elektrobusy o standardní délce 12 metrů

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) ohlásil dnes v jedné zprávě hned dvě dopravní premiéry. Praha poprvé dostane elektrobusy o standardní délce 12 metrů, dodá je přitom plzeňská Škoda Electric, která vůbec poprvé v tendru uspěla s tureckou sesterskou firmou Temsa. Ta od října patří (stejně jako Škoda) pod křídla skupiny PPF.

Škoda Electric uspěla v tendru na 14 elektrobusů, který DPP vypsal loni. První elektrobus Škoda E’City by měl do Prahy dorazit letos v prosinci, zbylých 13 pak na začátku příštího roku. Jde o první dodávku elektrobusů, kterou bude Škoda Electric realizovat na platformě autobusů Temsa.

DPP plánuje nová česko-turecká vozidla nasazovat především na linky 154 a 213. Celková hodnota zakázky včetně možných opcí (například na nákup nových akumulátorů) je 207 milionů korun.

Škoda E’City je nízkopodlažní bateriový elektrobus kategorie M3/I s celovozovou klimatizací a přepravní kapacitou 69 osob. K usnadnění nástupu a výstupu cestujících je vybaven systémem naklápění karoserie (tzv. kneeling), který umožňuje snížit nástupní hranu dveří. Elektrobus je vybaven zařízením pro automatické počítání přepravených cestujících a kamerovým systémem včetně nehodové kamery.

Výrobce poskytuje záruční dobu na vozidlo 67 měsíců, na trakční akumulátor 85 měsíců, přičemž po celou tuto dobu musí být elektrobus schopen dosáhnout deklarovaného dojezdu, který činí 100 kilometrů v běžném městském provozu včetně použití klimatizace nebo topení. Nabíjecí infrastrukturu vybuduje DPP v garážích Vršovice a na konečných zastávkách Strašnická a Želivského. Vozidlo bude vybaveno rychlonabíjením pomocí odpruženého pantografu, nabíjecí zařízení má podobu trolejbusové troleje.

„Nákupem prvních 14 elektrobusů naplňujeme naší strategii alternativních paliv a začínáme v DPP budovat novou flotilu nízkoemisních a bezemisních silničních vozidel,“ uvedl šéf DPP Petr Witowski. Podnik chce podle něj vypsat další veřejné zakázky na nákup 140 hybridních autobusů, 15 kloubových trolejbusů pro linku 140, 45 bateriových trolejbusů standardní délky pro elektrifikaci linek na levém břehu Vltavy. A příští rok také otestovat autobus na vodíkový pohon.

Škoda v tomto tendru poprvé spojila síly, pokud jde o karoserie, s novým partnerem ze skupiny. PPF završila akvizici polovičního podílu v Temse v říjnu. Temsa byla založena v roce 1968. Ročně vyrobí přes 10 tisíc autobusů a lehkých nákladních aut. „Jsem rád, že právě dopravní podnik Praha získá nejnovější elektrobus Škoda E’City. Bude tak profitovat ze zásadního posílení skupiny Škoda na poli kolových vozidel, díky akvizici společnosti Temsa skupinou PPF,“ doplnil Zdeněk Majer, člen představenstva a senior viceprezident pro obchod skupiny Škoda Transportation a člen představenstva Temsy.

Škoda Electric představila nový elektrobus E’City na podzim 2017 na veletrhu CzechBus. Tehdy byl elektrobus prezentován jako výsledek spolupráce s Ivecem (měl karosérii typu Heuliez).

Elektrobus Škoda E’City. Pramen: DPP

Elektrobus Škoda E’City. Pramen: DPP

Základní technické údaje elektrobusu Škoda E’City:
Výrobce: Škoda Electric a.s.
Délka: 12,095 metrů
Šířka: 2,55 metru
Výška: 3,3 metry
Rozvor: 5 805 mm
Celková maximální hmotnost: 19 000 kg
Maximální rychlost: 80 km/h
Počet náprav: 2
Počet poháněných náprav: 1
Počet řízených náprav: 1
Počet dveří: 3 dvoukřídlé
Nástupní výška: 32 cm
Celkový počet sedadel: 28 (z toho 2 sklopná)
Celkový počet cestujících: 69
Deklarovaná životnost: 12 let
Garantovaný deklarovaný dojezd: 100 km v běžném městském provozu s použitím klimatizace nebo topení
Výkon motoru: 160 kW
Nabíjecí výkon rychlého nabíjení: až 150 kW
Záložní plug-in nabíjení: Vozidlo je vybaveno standardizovanou nabíjecí zásuvkou typu CCS 2.

Tagy dpp praha seznam Škoda Electric Temsa Top
84 komentářů